Dacijino tajno oružje protiv ogrebotina
Kako bi lakše odolevali ogrebotinama u svakodnevnoj vožnji, Dacia Sandero Stepway i novi Duster sada su opremljeni posebnom zaštitom karoserije za čiju je dugotrajnost zaslužna tehnika bojenja u masi
Najjednostavnije ideje su često i najbolje! Kako bi lakše odolevali ogrebotinama u svakodnevnoj vožnji, novi Dacia Sandero Stepway i novi Dacia Duster sada su opremljeni posebnom zaštitom karoserije za čiju je dugotrajnost zaslužna tehnika bojenja u masi. Sanam, direktorka Dacia odeljenja za dizajn boja i ukrasnih elemenata, otkrila nam je malo više o privlačnosti, ekonomičnosti i ekološkoj isplativosti ove proizvodne tehnike.
Za početak nekoliko
reči o zaštiti karoserije! Zaštita karoserije je zapravo komad plastike koji se
ugrađuje ispod prednjeg i zadnjeg branika kako bi se šasija zaštitila od
svakodnevnog trošenja. Ali, ovaj element ima i estetsku funkciju. Zahvaljujući
njemu, branik deluje privlačnije. Kreativna i predana neprestanom istraživanju
svega onog što vozilo čini esencijalnim, Dacia je osmislila nov način izrade
zaštite karoserije od plastike obojene u masi.
-Obojena zaštita
karoserije sa vremenom menja svoj izgled, a tehnikom bojenja u masi osiguravamo
joj dugotrajnost - kaže Sanam, direktorka Dacia odeljenja za dizajn boja i
ukrasnih elemenata
Najbolji odnos cene i kvaliteta uz jednako privlačan
izgled
Sanam, 31, direktorka
Dacia odeljenja za dizajn boja i ukrasnih elemenata, objašnjava sve što trebamo
da znamo o Dacijinoj zaštiti karoserije.
-Posebnim dizajnom
zaštite karoserije na novom Sanderu Stepway i novom Dusteru smo želeli da
ponudimo pametna i jednostavna rešenja sa najboljim odnosom cene i kvaliteta,
ali i da zadržimo privlačan izgled! Da bismo to postigli, razvili smo efikasne
i ekološki svesne proizvodne postupke.
Tradicionalni
postupak izrade zaštite karoserije sastoji se od dva koraka. Plastični
materijal odnosno polipropilen ubrizgava se u kalup kako bi se oblikovao. Nakon
toga se boji ili oblaže komadom slobodno oblikovanog komada metala (na primer
hromom) kako bi poprimio konačan izgled
Boja koja ne bledi
Međutim, Dacia se
odlučila za alternativnu metodu izrade. Novi Dacia Sandero Stepway i novi Dacia
Duster sada mogu da se pohvale zaštitom karoserije koja je prethodno obojena u masi!
To znači da je plastični materijal od kojeg se izrađuje zaštita karoserije
obojen pre oblikovanja! Za razliku od tradicionalno obojenih zaštita
karoserije, njegova boja se nikada ne menja. Sanam dodaje: - Čak i ako pri
bojenju spoljašnjeg dela (kao što je zaštita karoserije) koristite visoko
otporne boje, treba imati na umu da će udarci i ogrebotine koje nastanu pri
svakodnevnoj vožnji s vremenom izmeniti izgled boje ili je potpuno uništiti.
Tehnikom bojenja ovih delova u masi postižemo dugotrajnost boje.
Eventualni udarci i
ogrebotine na zaštiti karoserije svakako će ostaviti trag, ali taj trag će biti
praktično nevidljiv jer neće doći do oštećenja boje
Jednostavna, veličanstvena i efikasna metoda
Ovaj proizvodni
postupak garantuje dugotrajnost boje zaštite karoserije i olakšava
prilagodjavanje njenog izgleda (na primer, crne delove je moguće zameniti
sivim). Nove zaštite podjednako su izdržljive, ne podrazumevaju dodatne
troškove i deluju mnogo elegantnije. Ne treba zaboraviti ni potencijalne uštede
za vlasnike vozila koji više neće morati da menjaju jedan deo nakon manje
ogrebotine samo kako bi očuvali celokupni izgled svog Sandera Stepwaya ili
Duster.
Kada govorimo o
proizvodnim postupcima, jednostavnost je često ključ uspeha. To dokazuje i
zaštita karoserije koja se, za razliku od tradicionalne izrade koja uključuje
najmanje dva koraka (bojenje, integracija različitih delova...), izrađuje u
jednom koraku ubrizgavanjem plastike. Ovakva metoda izrade znači i niže
proizvodne troškove koji pogoduju krajnjem kupcu, dok sam postupak proizvodnje
postaje ekološki prihvatljiviji.
Kada je reč o zaštiti
životne sredine, zaštita karoserije obojena tehnikom bojenja u masi nudi mnogo
više. Sanam dodaje: „Delovi izrađeni od jednog materijala, u ovom slučaju
plastike, veoma su pogodni za recikliranje. Posebno ako ih uporedimo sa
zaštitama koje su kombinovane sa hromom ili nekim drugim materijalima, što
donekle otežava postupak recikliranja. To je tema kojoj su Dacijini dizajneri
danas posebno posvećeni“.
Cirkularna ekonomija kao osnovni pristup
Cirkularna ekonomija
je jedan od stubova na kojima počiva Dacijina proizvodnja. - Zaštita karoserije
obojena tehnikom bojenja u masi je savršen primer onoga što kao marka želimo da
postignemo da stvorimo vrednost za kupca i da dizajniramo vozila jednostavnim,
efikasnim, isplativim i naprednim proizvodnim postupcima, poštujući pritom
načela cirkularne ekonomije i recikliranja - danas ključnih tačaka u
proizvodnji brenda Dacia i Grupe Renault.
U tom smislu nam
konceptno vozilo Bigster Concept pokazuje kako će izgledati budućnost brenda
Dacia. Sanam ne krije uzbuđenje: - Pred nama je vrlo uzbudljiva budućnost.
Ostaćemo verni jednostavnom dizajnu, ali
ćemo i svoje modele učiniti još robusnijim i prikladnijim za terensku
vožnju. To znači i da ćemo pažljivo promisliti o tome kako upotrebljavamo
materijale od kojih su sačinjeni naši modeli. Mnogo smo razmišljali o plastici
i smatramo da ćemo korišćenjem reciklirane plastike i plastike koja se može
reciklirati osnažiti strategiju koju smo predstavili kroz konceptni automobil
Bigster, ali i stvoriti modele koji ne gube na svežini i koji nude još bolji
odnos cene i kvaliteta.
Komentari(0)