Dacia - Mali brend sa velikim planovima
U sve kompleksnijem okruženju, marka se okreće kupcima koji prednost daju racionalnim oblicima potrošnje i danas je prisutna u 44 zemlje i broji više od sedam miliona kupaca
Od osnivanja 1968. godine preko pripajanja Renault Grupi 1999. pa sve do danas, mala rumunska marka nezaustavljivo raste i pokorava međunarodna tržišta, a sve zahvaljujući isprobanom receptu za uspeh - ponudi jednostavnih vozila po najboljoj ceni. Dacia danas više nego ikada odgovara na savremene potrebe i sprema se da ispiše novo poglavlje vlastite priče o uspehu.
Pomalo nekonvencionalnim pristupom, Dacia poslednjih
15 godina izaziva čuđenje u automobilskom svetu. U sve kompleksnijem okruženju,
marka se okreće kupcima koji prednost daju racionalnim oblicima potrošnje i
danas je prisutna u 44 zemlje i broji više od sedam miliona kupaca.
Bilo jednom u
pokrajini Daciji
Dacia je osnovana 1968. godine sa jasnim ciljem - svim
Rumunima ponuditi savremena, robusna i štedljiva vozila. Ime je dobila po
istoimenoj istorijskoj pokrajini na području današnje Rumunije. Pod vodjstvom
Louisa Schweitzera, Dacia se 1999. godine pridružuje Renault Grupi i okreće
novu stranicu.
Ali, pravi zaokret u istoriji marke se dogodio 2004.
godine kada je predstavljen Logan - savremena, robusna i, pre svega,
pristupačna porodična limuzina. Originalno dizajniran za tržišta u razvoju i
ponuđen po nenadmašnoj ceni od samo 5.000 evra, ovaj model je ostvario veliki
prodajni uspeh čak i na zapadnoevropskom tržištu, gde se prodaje od 2005.
godine. Logan je bio prava revolucija na tržištu automobila jer je kupcima
omogućio da priušte sebi novo vozilo po ceni polovnog.
Godine 2008. je predstavljen Sandero, Dacijina druga
perjanica proizvedena pod pokroviteljstvom Renault Grupe. Sandero se ujedno
dokazao i kao najprodavaniji model marke. Njegove brojne prednosti – prostor u
kabini dostojan više klase, praktične i svestrane karakteristike vozila po
nenadmašnoj ceni, stavile su ga u sam vrh prodaje privatnim kupcima u Evropi. Dacia
je 2010. godine ponovno uzdrmala automobilsku industriju ponudivši
najpristupačniji SUV na tržištu - Duster, privlačno i cenovno pristupačno
vozilo spremno da pokori svaki teren. I ovaj model je takodje ostvario zavidan
prodajni uspeh. Ali, priča tu ne staje. Novu revoluciju marke predvodi Spring,
najpovoljniji električni automobil na evropskom tržištu. Predstavljanjem
električnog gradskog automobila sa izgledom SUV-a, Dacia još jednom ruši
konvencije i stavlja električnu mobilnost na raspolaganje svima.
Dacia za danas
i sutra
Dacia je sve modernija i više nego ikada prilagođena
zahtevima vremena ali ne zaboravlja da ostane dosledna onome čemu duguje svoj
uspeh: najbolji odnos cene i kvaliteta u svim vozilima. Od dizajna preko
proizvodnje i transporta do prodaje, marka ostaje verna strategiji optimizacije
troškova na svakom koraku kako bi kupci platili samo za ono što im je zaista
potrebno.
Ciljevi marke? Da pokori nova tržišta jedinstvenim i
posebno efikasnim poslovnim modelom kao i bogatijom ponudom vozila kojom će
zadovoljiti osnovne potrebe kupaca. Sve to uz širenje palete proizvoda, posebno
u segmentu C. Dacia Bigster Concept, predstavljen u januaru 2021. prilikom
otkrivanja strateškog plana Renaulution, je najava novog zaokreta marke.
Bigster Concept
je dokaz da će Dacia nastaviti da razvija još privlačnija, još više
cool, ali i dalje pristupačna i
esencijalna terenska vozila. Stvoren za vožnju na otvorenom i po prašnjavim
putevima, Bigster Concept je pravi ogoljeni SUV u svojoj klasi. Bez suvišnih
dodataka, hroma i lažnih aluminijumskih umetaka, koncept nudi samo ono
najosnovnije. Pri tome su njegovi spoljašnji zaštitni delovi izrađeni od
neobrađenih recikliranih materijala, što je zaista hrabar potez.
Jednostavne linije i vanvremenske proporcije dokaz su
robusnosti, pustolovne prirode i slobodnog duha marke. Dacia je predstavila
novi vizuelni identitet kojim namerava da ispiše novo poglavlje svoje istorije.
Nova vizualna obeležja marke ali i njenih terenaca odražavaju suštinsku potrebu
savremenog sveta: ponovno se povezati sa okolinom i podeliti jednostavna
zadovoljstva sa najbližima
Komentari(0)