Daimler Truck brend Fuso lansira potpuno novi Canter
Kod ovog lakog kamiona poboljšana je sigurnost, udobnost i varijabilnost za Canter i eCanter model. Dodatni rasporedi eCanter šasije povećavaju svestranost karoserije
Daimler Truck brend FUSO najavljuje sveobuhvatno unapređenje popularnog Canter lakog kamiona. U potpuno novom Canteru (za varijante od 6,0 t, 7,5 t i 8,55 t), dodatne funkcije bezbednosti i udobnosti su dostupne kao standard. Štaviše, unutrašnjost je potpuno redizajnirana. Potpuno električni sestrinski model eCanter će takođe dobiti razna unapređenja i biće dostupan u još više varijanti, što će dodatno povećati raznolikost primene. Novi model će se proizvoditi za evropska tržišta počevši od kraja leta 2024. godine.
Florijan Šulc
-Zahvaljujući najmanjem krugu okretanja u svojoj klasi,
velikoj nosivosti i svestranosti, kultni FUSO Canter je decenijama bio
međunarodni bestseler među lakim kamionima. Od njegovog lansiranja na tržište
1963. godine, širom sveta je proizvedeno preko 4,5 miliona FUSO Cantera.
Oduševljeni smo što sada nudimo našim kupcima značajnu nadogradnju u smislu
bezbednosti i udobnosti - kaže Florijan Šulc, Rukovodilac prodaje, marketinga i
korisničke službe FUSO Europe.
Brojne inovacije u
potpuno novom FUSO Canteru
Unapređenje Cantera je odmah vidljivo u unutrašnjosti:
potpuno redizajnirana kabina je sada zasnovana na kabini eCantera i stvara
moderan izgled koji integriše nove detalje opreme na funkcionalan i privlačan
način. Fokusna tačka je radio sa ekranom osetljivim na dodir od 6,95 inča, koji
je lako dostupan sa strane vozača i suvozača. Novi Canter ima DAB+ radio prijem
i Apple CarPlayTM /Android Auto. Multifunkcionalni volan jednostavan za
korišćenje omogućava laku kontrolu nad novom digitalnom LCD instrument
tablom. Nova Canter kabina, koja je pretrpela svoje prvo sveobuhvatno
ažuriranje od 2011. godine, prirodno ostaje verna svojim prethodnim
prednostima: dokazana izolacija buke obezbeđuje impresivno nizak nivo
unutrašnje buke. Vozači cene dobru sveobuhvatnu vidljivost, nisku ulaznu visinu
i mogućnost lakog prolaska kroz Canter kabinu.
Pored toga, Canterov rezervoar za gorivo je sada napravljen
od robusne plastike. Ugrađeni alati i dizalica su sada smešteni u spoljne
kutije na okviru. FUSO Canter će takođe biti standardno opremljen interfejsom
za upravljanje voznim parkom. Canter je prošao bukvalno unapređenje od 360
stepeni u pogledu svojih sigurnosnih sistema. Dodatni senzori i kamere u
kombinaciji sa ukupno osam novih ili ažuriranih bezbednosnih sistema obezbeđuju
zaštitu putnika i učesnika u saobraćaju u svim pravcima od vozila. U poređenju
sa prethodnim sistemom, Active Brake Assist 6 (ABA 6) ne samo da može da
detektuje pokretna i mirujuća vozila i pešake koji prelaze, već i bicikle i
nepokretne pešake. Sistem za detekciju
mrtvog ugla (Blind Spot Information System - BSIS) obezbeđuje bezbednost
učesnika u saobraćaju pored vozila.
Četiri senzora proširuju postojeću oblast upozorenja, u
kojoj je sistem u stanju da detektuje učesnike u saobraćaju u zoni „mrtvog
ugla“ i šire. Sistem može izdati zvučno upozorenje u skladu sa tim. Trougao u
boji u unutrašnjosti na stubovima vetrobranskog stakla može da pruži dodatno
vizuelno upozorenje. Okrenut prema napred, Front Protection Assist može da
pruži vizuelna i akustična upozorenja pri brzinama ispod 10 km/h ako su pešaci
ili biciklisti direktno ispred vozila. Novi FUSO Canter standardno ima funkciju
Attention Assist, koja može upozoriti vozača na nepažljivo i upadljivo
ponašanje u vožnji i sugerisati pauzu.
Inteligentni sistem za pomoć pri brzini (Intelligent Speed
Assistance system) može pratiti brzinu
vozila, prikazati trenutno ograničenje brzine na displeju i može vizuelno i
zvučno upozoriti vozača ako je ovo ograničenje prekoračeno. Novi Canter je takođe
opremljen kamerom iza vozila, koja može učiniti ljude ili objekte iza vozila
vidljivim za vozača na displeju. Još jedna nova karakteristika Cantera je
sistem upozorenja povezan sa senzorima pritiska u gumama, koji mogu da
prikazuju i pritisak u gumama i temperaturu u svakom točku i mogu upozoriti
vozača u slučaju odgovarajućeg gubitka pritiska.
Signal za hitno zaustavljanje je aktivan pri brzinama iznad
50 km/h. U slučaju naglog kočenja, sistem je u stanju da aktivira svetlo
upozorenja kako bi upozorio na praćenje saobraćaja i sprečio sudar od pozadi.
Pored gore navedenih osam bezbednosnih funkcija, novi Canter ima interfejs za
imobilajzer za alkohol koji je ugrađen kao standard. Ovo omogućava operateru
vozila da poveže uređaje za merenje alkohola dostupne na tržištu.
FUSO eCanter Update
2024
Pored gore navedenih bezbednosnih karakteristika, potpuno električni eCanter će dobiti niz drugih inovacija. Na primer, novo vozilo će imati tempomat, kojim se može upravljati preko multifunkcionalnog volana. Ubuduće će LED zadnja svetla vozila svetleti uzastopno kada se pokazivač pravca aktivira („sekvencijalni pokazivač pravca“). Već izuzetno svestran eCanter sada se može koristiti na još više različitih načina. Umesto dosadašnje 42 varijante, kupac od sada može da bira između 46 varijanti sa 3 različite konfiguracije baterija na različitim međuosovinskim rastojanjem. Od marta sledeće godine, nove konfiguracije šasije će takođe biti dostupne za eCanter. Kako se visokonaponska baterija može postaviti na različite pozicije u šasiji, u budućnosti će biti moguće i nadgradnje dizalica ili paletnih viličara.
O FUSO Canteru
Zahvaljujući najmanjem krugu okretanja u svojoj klasi, velikoj nosivosti i svestranosti, FUSO Canter je više od šest decenija međunarodni bestseler među lakim kamionima. Od lansiranja na tržište 1963. godine, širom sveta je proizvedeno preko 4,5 miliona FUSO Cantera. Vozilo je dostupno u pet težinskih klasa (3,5 t do 8,55 t), sa šest međuosovinskih rastojanja (2.500 mm do 4.750 mm), tri snažna motora (130 do 175 ks) i tri varijante kabine (standard (1,7 m širine), komfor ( 2,0 m) i kabina za posadu (2,0 m). Canter i potpuno električni eCanter se proizvode za evropsko tržište u fabrici Mitsubishi Fuso Truck Europe u Tramagalu, Portugal, i za sva druga tržišta u fabrici Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation u Kavasakiju, Japan.
Komentari(0)