Hondin preporod u F1 takmičenju

Iskusni posmatrači nikada nisu prestali da veruju da će Honda odnositi pobede po povratku u trke Formule 1

    foto: HONDA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Iako je Honda prošla kroz teško razdoblje prilikom svog povratka u Formulu 1 2015. godine, oni koji su bili svedoci dominacije njihovih motora tokom kasnih osamdesetih i ranih devedesetih, znali su koliko je ova japanska kompanija neumorna u svom tehničkom razvoju i težnji za uspehom.

Predviđanja se pokazala tačnim

Početkom 2019. godine bili su uvereni da će Honda odneti pobedu pre prve polovine sezone, a kada je Mak Verstapen osvojio Grand Prix Austrije u svom Red Bull RB15, predviđanja su se pokazala tačnim. Razumeli su način razmišljanja koji su uneli u svoj F1 inženjering, tako da, iako se ekipa ljudi promenila, osnovna filozofija kompanije ostala je potpuno ista.

Kada je Toro Rosso prešao na model Honda RA 618H za 2018. godinu, ustanovili su da se on ipak znatno razlikuje od prethodnog pogonskog agregata. Honda je nastavila da koristi isti sistem razdvojenog turbo-punjača sa pogonom na osovine, koji je Mercedes uspešno koristio od početka turbo-hibridne formule u 2014. godini. Bilo je prednosti u „pakovanju“ od samog starta iako je motor bio smešten u zadnjem delu šasije, zbog postavljanja turbo kompresora na prednji deo cilindričnog bloka, jer je zadnji deo pogonskog sklopa bio manje glomazan. Ovo je dalo malu aerodinamičku prednost u oblikovanju obloge motora i bolji protok vazduha pre nego što stigne do zadnjeg krila.

Redovni sastanci

Tokom te sezone bilo je redovnih sastanaka kojima su prisustvovali Honda,Toro Rosso i inženjeri iz Red Bull Technology tima. Međutim, Red Bull je u vožnji Tora Rosso-a video sasvim dovoljno da se uveri da je partnerstvo sa Hondom pravi put za još veći uspeh 2019. godine, a posebno su bili impresionirani time što su 2018. godine Toro Rossovi inženjeri bili podstaknuti Hondinom spremnošću da blisko sarađuju i sami učestvuju i u pakovanju komponenata.

Još jedan plus je to što je motor RA619H bio u osnovi vrlo sličan RA618H, pa čak i RA617H iz 2017. godine, što je omogućilo veoma efikasnu integraciju motora u Red Bull RB15 šasiju. U vreme kada je Red Bull bio u potpunosti angažovan i upućen u sve relevantne informacije, šef ekipe Kristian Horner bio je oduševljen onim što je video i otkrio da je proces integracije bio najbolji do tada. U intervjuima je Horner takođe otkrio koliko su njegovi inženjeri po prvi put zaista uživali radeći sa pravim partnerom za agregat, a ne samo običnim dobavljačem.

Širi opseg snage

Toro Rosso je već 2018. napomenuo da je Honda RA618H relativno moćna, a Pierre Gasli je tada bio vrlo zadovoljan svojim performansama. Kada se novi RA619H prvi put oprobao na dinamometru tokom zime 2018/19, od početka je bilo jasno da su mu performanse obećavajuće. Sam Horner ju je opisao kao "raketu". Kada je Mak Verstappen prvi put isprobao RA619H u Red Bull-u RB15 na prvom Barseloninom testu, bio je oduševljen njegovim performansama i rekao je da nema sumnje da ima sad više snage nego što je imao 2018. godine, da je postojao širi opseg snage. Isporuka snage je takođe poboljšana, omogućila je lakše pomeranje stepena prenosa koje je pomoglo da se automobil učini stabilnijim pri kočenju i pri prebacivanju u niže prenose uprilikom ulaska u krivine.

Otvaranje GP sezone u Melbournu pokazalo je da još uvek postoji izvestan zaostatak u odnosu na Mercedesa i Ferarija u velikoj snazi, ali tokom sezone uvedena su tri dodatno razvijena različita pogona agregata i svaki je imao poboljšanje. Do sredine sezone Verstappen je verovao da su jednaki s Mercedesom, a kada su stigli na veću nadmorsku visinu u Meksiko Siti, koji se nalazi na oko 7.350 stopa nadmorske visine, činilo se da imaju i više snage od svojih rivala.

Papučica gasa na maksimumu

Do španskog GP-a, revidirano prednje krilo i prednje ploče poboljšali su balans vozila, a zatim su kroz niz manjih, ali krucijalnih poboljšanja u Kanadi, Francuskoj i Austriji izbrusili vozilo do konkurentnog nivoa. Postepeno, kako se pouzdanost agregata poboljšavala, vozači su mogli još jače nagaziti na papučicu gasa, kako u kvalifikacijama, tako i u trkama.

Ponovo na vrhu

Razvoj pogonske jedinice i šasije konačno se isplatio kada je Verstappen pobedio na izuzetno dramatičnom austrijskom GP-u, na domaćem terenu Red Bull-a, i tako Hondi doneo prvu F1 pobedu od Mađarske 2006. godine. Dve trke kasnije ponovo je sjajnu odneo pobedu po kiši u Nemačkoj, dok su mnogi rivali napravili greške koje su ih skupo koštale. Red Bull, Toro Rosso i Honda nastavili su svoj napredak tokom sezone, da bi krajem godine partnerstvo zaista blistalo. Verstappen, Red Bull i Honda ponovo su bili na vrhu i uživali u najimpresivnijim pobedama dok su dominirali u Brazilu.

Tako je na kraju, kako je i predviđeno, Honda pobedila 2019. godine. Ne jednom već tri puta. Maks Verstappen je zauzeo treće mesto u svetskom prvenstvu, iza dominantnog Mercedesovog para. U dubini je bilo snage i od Tora Rossa, a Daniil Kviat je bio treći u Nemačkoj, a Pierre Gasli drugi u Brazilu, koji je poslednji postao Honda 1-2. Ali zbog incidenta sa Levisom Hamiltonom u završnoj fazi, Red Bull-ov Alek Albon možda je napravio 1-2-3.

Na osnovu tako jake prve zajedničke godine, Honda i Red Bull veruju da će velike stvari biti moguće u 2020. godini, odnosno kada sezona startuje.

Komentari(0)

sortiraj