Devet decenija Jaguarovih inovacija - Svečanost uz F-PACE 90th Anniversary Edition

Jaguar se približava 90. godišnjici svojih inovacija i proizvodnje motora sa unutrašnjim sagorevanjem, proslavljajući ovaj jubilej uz F-PACE 90th Anniversary Edition

    foto: British Motors
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Jaguar slavi 90 godina revolucionarnog dizajna, performansi i inovacija na svom putu prema potpuno električnoj budućnosti, sa novim posebnim izdanjem jednog od svojih najuspešnijih vozila – SUV-a luksuznih performansi F-PACE. Konačni model F-PACE-a uz 90th Anniversary Edition (dostupno na svim modelima osim 400SPORT i SVR) odlikuje se suptilnim oznakama, spoljnim detaljima R-Dynamic i izborom opcija uključujući Diamond Turned alu felne, zatamnjena stakla, panoramski krov i tehnologiju 3D Surround Camera. U enterijeru, potporna sportska sedišta sa kontrastnim prošivima, plafonska obloga Ebony i aluminijumski unutrašnji ukrasi pružaju luksuzno okruženje.

Klijenti mogu da biraju između specifikacija S, SE i HSE sa izborom raznih motora – uključujući blagi hibrid i plug-in električni hibrid. Plug-in električni hibrid nudi domet vožnje do 64 kilometara (40 milja) (po WLTP-u) samo na električni pogon, i sposobnost za brzo DC punjenje baterije od 0 do 80% za samo 30 minuta. Na vrhu linije F-PACE je SVR 575 Edition koji odaje počast motoru sa unutrašnjim sagorevanjem svojim snažnim superpunjenim V8, koji pruža legendarne performanse i – zahvaljujući svom Aktivnom auspuhu sa varijabilnim upravljanjem ventilima – prikladnu zvučnu pozadinu.

Pokreće ga Jaguarov 5,0-litarski superpunjeni V8 agregat

U srcu F-PACE-a SVR su performanse, a pokreće ga Jaguarov karakteristični 5,0-litarski superpunjeni V8. SVR 575 Edition, sa povećanjem snage od 25 KS na 575 KS, najsnažniji je F-PACE do sada, pružajući jedinstveni spoj performansi i uzbuđenja. Uz okretni momenat od 700 Nm, može da ubrza 0–100 km/h za samo 4,0 sekunde (0–60 mph za 3,8 sekundi). SVR 575 Edition koristi jedinstvenu SVR karoseriju sa prednjim branikom optimizovanim za performanse, Paketom eksterijera Black sa crnim okvirom rešetke i rešetkama na poklopcu motora, kao i zadnjim branikom SVR sa crnim detaljima. SVR 575 Edition takođe ima 22-inčne kovane alu felne sa Diamond Turned obradom i Saten Technical sivim kontrastom. U enterijeru su sedišta presvučena kožom Suedecloth i Windsor, grejana i hlađena sa električnim podešavanjem na 14 načina – pružajući taktilnu udobnost, takođe uz dostupna sedišta presvučena poluanilinskom kožom. Upravljač krasi SVR oznaka, dok je aluminijumska obloga jedinstvena za SVR modele.

Roudon Glover

Roudon Glover, generalni direktor Jaguara, rekao je: “F-PACE je novim klijentima ovog brenda dao izbor modela od efikasnog plug-in električnog hibrida do F-PACE-a SVR visokih performansi. Njegov svojstveni kvalitet i liderstvo u dizajnu oduševljavaju naše klijente širom sveta. Dok se pripremamo za potpuno električnu budućnost, 90th Anniversary Edition je primerena počast za devet decenija revolucionarnog dizajna, performansi i inovacija - rekao je Roudon Glover, generalni direktor Jaguara.

F-PACE 90th Anniversary Edition i SVR 575 Edition biće dostupni za naručivanje od 16. maja 2024. na www.jaguar.com.

90 godina Jaguarovih inovacija

Iza F-PACE-a 90th Anniversary Edition je priča koja obuhvata devet decenija liderstva u automobilizmu – od 1935. do 2025.. Kao prvi Jaguarov SUV, zauzima posebno mesto u Jaguarovoj baštini, među vrhunskim linijama vozila i inovacijama. Jaguarov pionirski duh vuče korene iz 30-ih godina XX veka, a sve je ubrzano 40-ih godina sa razvojem motora XK koji će se proizvoditi sledećih 40 godina i biti okosnica uspeha u moto-sportu. Jaguarov prvi sportski automobil bio je roadster dvosed, prefinjen i udoban bez premca. U prvih 240 automobila ugrađena je ručno izrađena aluminijumska karoserija, i odlikovali su se potpuno novim 3,4-litarskim motorom od 160 KS – rednim šestocilindričnim motorom XK sa dve bregaste osovine u glavi motora. Zbog brzine od 120 mph (193 km/h), XK120 je bio najbrži serijski proizvedeni automobil na svetu. Kako bi to i dokazao, Jaguar je vozio taj automobil na zatvorenom auto-putu u Jabeki u Belgiji – i postigao 126 mph (202 km/h). Pobede na alpskim relijima 1951. i 1952. bile su među brojnim uspesima XK120 postignutim u moto-sportu.

Godine 1951. je C-type sa svojim višecevnim trouglastim okvirom koji mu je smanjio težinu postao prvi Jaguar koji je osvojio 24 sata trke Le Man, i to u svom prvom pokušaju – pri tome oborivši rekorde u pređenoj udaljenosti i prosečnoj brzini. Posle te pobede, Jaguarovi inženjeri razvili su novu tehnologiju disk kočnica u saradnji sa Danlopom. U Remsu 1952. godine C-type postao je prvo vozilo sa disk kočnicama koje je pobedilo u nekoj međunarodnoj trci. Kao jedno od najpoznatijih vozila na svetu, Jaguar E-type predstavljen je 1961. godine – postavljajući nove standarde automobilskog dizajna i performansi. Tokom 14 godina proizvedeno ih je više od 70.000. U ponudi kao roadster dvosed ili kupe sa tvrdim krovom, njegov legendarni dizajn bio je rezultat potpune opsednutosti aerodinamikom. Sa 3,8-litarskim motorom od 265 KS i verzijom XK motora sa tri karburatora, imao je sposobnost ubrzanja od 0 do 60 mph za 6,9 sekundi. Godine 1964. zapremina modela XK povećana je na 4,2 litre, a zatim se 1966. liniji pridružio kupe 2 + 2 sa tvrdim krovom. U obliku serije 3, E-type je postao prvi Jaguar koji je koristio novi, potpuno aluminijumski 5,3-litarski V12, koji je bez napora razvijao 272 KS i postavio nova merila za uglađenost i prefinjenost.

Još jedan Jaguar koji je preuzeo titulu najbržeg vozila na svetu bio je XJ220. Sa početkom proizvodnje 1992. godine, XJ220 je konstruisan korišćenjem napredne aluminijumske konstrukcije u obliku saća, što mu je dalo i ogromnu snagu i malu težinu od samo 1.470 kg. Postigavši na testovima 1991. godine najveću brzinu od 213 mph, i dalje je do sada najbrži Jaguarov proizvodni automobil. Čuveni 5,0-litarski motor V8 lansiran je 2009. godine, zamenivši vrlo uspešan 4,2-litarski Jaguar V8. Kao i njegov prethodnik, aluminijumski motor sa četiri bregaste osovine i 32 ventila izvorno je bio ponuđen u verzijama sa vazdušnim hlađenjem i kompresorom – u brojnim Jaguarovim vozilima – nudeći više snage, više okretnog momenta i izraženiju prefinjenost. Taj motor se ugrađuje u model F TYPE od 2012. godine, a u model F-PACE SVR od 2018.

Revolucionarna inženjerska dostignuća nastavljena su kada je Jaguar 2018. godine predstavio jedno od prvih premium električnih vozila na svetu – I-PACE. Koristeći prilagođenu EV aluminijumsku arhitekturu, to je Jaguarova torziono najčvršća konstrukcija do sada, sa raspodelom težine 50 : 50 i twin motorima koje je projektovao Jaguar a isporučuju 400 KS i 696 Nm. Od predstavljanja, I-PACE je osvojio više od 90 nagrada uključujući i neviđeni trostruki uspeh 2019. na dodeli nagrada za Svetski automobil godine, osvojivši nagrade za Svetski automobilski dizajn godine, Svetski zeleni automobil i Svetski automobil godine, kao i nagradu Evropski automobil godine 2019. Od 2025. godine Jaguar će se transformisati u potpuno električni luksuzni brend, sa jedinstveno izražajnim vozilima koja definišu revolucionarne tehnologije i vizionarski dizajn.

Komentari(0)

sortiraj