Devet decenija Jaguarovih inovacija - Svečanost uz F-PACE 90th Anniversary Edition
Jaguar se približava 90. godišnjici svojih inovacija i proizvodnje motora sa unutrašnjim sagorevanjem, proslavljajući ovaj jubilej uz F-PACE 90th Anniversary Edition
Jaguar slavi 90 godina revolucionarnog dizajna, performansi i inovacija na svom putu prema potpuno električnoj budućnosti, sa novim posebnim izdanjem jednog od svojih najuspešnijih vozila – SUV-a luksuznih performansi F-PACE. Konačni model F-PACE-a uz 90th Anniversary Edition (dostupno na svim modelima osim 400SPORT i SVR) odlikuje se suptilnim oznakama, spoljnim detaljima R-Dynamic i izborom opcija uključujući Diamond Turned alu felne, zatamnjena stakla, panoramski krov i tehnologiju 3D Surround Camera. U enterijeru, potporna sportska sedišta sa kontrastnim prošivima, plafonska obloga Ebony i aluminijumski unutrašnji ukrasi pružaju luksuzno okruženje.
Klijenti mogu da biraju između specifikacija S, SE i HSE sa
izborom raznih motora – uključujući blagi hibrid i plug-in električni hibrid.
Plug-in električni hibrid nudi domet vožnje do 64 kilometara (40 milja) (po
WLTP-u) samo na električni pogon, i sposobnost za brzo DC punjenje baterije od
0 do 80% za samo 30 minuta. Na vrhu linije F-PACE je SVR 575 Edition koji odaje
počast motoru sa unutrašnjim sagorevanjem svojim snažnim superpunjenim V8, koji
pruža legendarne performanse i – zahvaljujući svom Aktivnom auspuhu sa
varijabilnim upravljanjem ventilima – prikladnu zvučnu pozadinu.
Pokreće ga Jaguarov
5,0-litarski superpunjeni V8 agregat
U srcu F-PACE-a SVR su performanse, a pokreće ga Jaguarov
karakteristični 5,0-litarski superpunjeni V8. SVR 575 Edition, sa povećanjem
snage od 25 KS na 575 KS, najsnažniji je F-PACE do sada, pružajući jedinstveni
spoj performansi i uzbuđenja. Uz okretni momenat od 700 Nm, može da ubrza 0–100
km/h za samo 4,0 sekunde (0–60 mph za 3,8 sekundi). SVR 575 Edition koristi
jedinstvenu SVR karoseriju sa prednjim branikom optimizovanim za performanse,
Paketom eksterijera Black sa crnim okvirom rešetke i rešetkama na poklopcu
motora, kao i zadnjim branikom SVR sa crnim detaljima. SVR 575 Edition takođe
ima 22-inčne kovane alu felne sa Diamond Turned obradom i Saten Technical sivim
kontrastom. U enterijeru su sedišta presvučena kožom Suedecloth i Windsor,
grejana i hlađena sa električnim podešavanjem na 14 načina – pružajući taktilnu
udobnost, takođe uz dostupna sedišta presvučena poluanilinskom kožom. Upravljač
krasi SVR oznaka, dok je aluminijumska obloga jedinstvena za SVR modele.
Roudon Glover
Roudon Glover, generalni direktor Jaguara, rekao je: “F-PACE
je novim klijentima ovog brenda dao izbor modela od efikasnog plug-in
električnog hibrida do F-PACE-a SVR visokih performansi. Njegov svojstveni
kvalitet i liderstvo u dizajnu oduševljavaju naše klijente širom sveta. Dok se
pripremamo za potpuno električnu budućnost, 90th Anniversary Edition je
primerena počast za devet decenija revolucionarnog dizajna, performansi i
inovacija - rekao je Roudon Glover, generalni direktor Jaguara.
F-PACE 90th Anniversary Edition i SVR 575 Edition biće
dostupni za naručivanje od 16. maja 2024. na www.jaguar.com.
90 godina Jaguarovih
inovacija
Iza F-PACE-a 90th Anniversary Edition je priča koja obuhvata
devet decenija liderstva u automobilizmu – od 1935. do 2025.. Kao prvi Jaguarov
SUV, zauzima posebno mesto u Jaguarovoj baštini, među vrhunskim linijama vozila
i inovacijama. Jaguarov pionirski duh vuče korene iz 30-ih godina XX veka, a
sve je ubrzano 40-ih godina sa razvojem motora XK koji će se proizvoditi sledećih
40 godina i biti okosnica uspeha u moto-sportu. Jaguarov prvi sportski
automobil bio je roadster dvosed, prefinjen i udoban bez premca. U prvih 240
automobila ugrađena je ručno izrađena aluminijumska karoserija, i odlikovali su
se potpuno novim 3,4-litarskim motorom od 160 KS – rednim šestocilindričnim
motorom XK sa dve bregaste osovine u glavi motora. Zbog brzine od 120 mph (193
km/h), XK120 je bio najbrži serijski proizvedeni automobil na svetu. Kako bi to
i dokazao, Jaguar je vozio taj automobil na zatvorenom auto-putu u Jabeki u
Belgiji – i postigao 126 mph (202 km/h). Pobede na alpskim relijima 1951. i
1952. bile su među brojnim uspesima XK120 postignutim u moto-sportu.
Godine 1951. je C-type sa svojim višecevnim trouglastim
okvirom koji mu je smanjio težinu postao prvi Jaguar koji je osvojio 24 sata
trke Le Man, i to u svom prvom pokušaju – pri tome oborivši rekorde u pređenoj
udaljenosti i prosečnoj brzini. Posle te pobede, Jaguarovi inženjeri razvili su
novu tehnologiju disk kočnica u saradnji sa Danlopom. U Remsu 1952. godine
C-type postao je prvo vozilo sa disk kočnicama koje je pobedilo u nekoj
međunarodnoj trci. Kao jedno od najpoznatijih vozila na svetu, Jaguar E-type
predstavljen je 1961. godine – postavljajući nove standarde automobilskog dizajna
i performansi. Tokom 14 godina proizvedeno ih je više od 70.000. U ponudi kao
roadster dvosed ili kupe sa tvrdim krovom, njegov legendarni dizajn bio je
rezultat potpune opsednutosti aerodinamikom. Sa 3,8-litarskim motorom od 265 KS
i verzijom XK motora sa tri karburatora, imao je sposobnost ubrzanja od 0 do 60
mph za 6,9 sekundi. Godine 1964. zapremina modela XK povećana je na 4,2 litre,
a zatim se 1966. liniji pridružio kupe 2 + 2 sa tvrdim krovom. U obliku serije
3, E-type je postao prvi Jaguar koji je koristio novi, potpuno aluminijumski
5,3-litarski V12, koji je bez napora razvijao 272 KS i postavio nova merila za
uglađenost i prefinjenost.
Još jedan Jaguar koji je preuzeo titulu najbržeg vozila na
svetu bio je XJ220. Sa početkom proizvodnje 1992. godine, XJ220 je konstruisan
korišćenjem napredne aluminijumske konstrukcije u obliku saća, što mu je dalo i
ogromnu snagu i malu težinu od samo 1.470 kg. Postigavši na testovima 1991.
godine najveću brzinu od 213 mph, i dalje je do sada najbrži Jaguarov proizvodni
automobil. Čuveni 5,0-litarski motor V8 lansiran je 2009. godine, zamenivši
vrlo uspešan 4,2-litarski Jaguar V8. Kao i njegov prethodnik, aluminijumski
motor sa četiri bregaste osovine i 32 ventila izvorno je bio ponuđen u
verzijama sa vazdušnim hlađenjem i kompresorom – u brojnim Jaguarovim vozilima
– nudeći više snage, više okretnog momenta i izraženiju prefinjenost. Taj motor
se ugrađuje u model F TYPE od 2012. godine, a u model F-PACE SVR od 2018.
Revolucionarna inženjerska dostignuća nastavljena su kada je Jaguar 2018. godine predstavio jedno od prvih premium električnih vozila na svetu – I-PACE. Koristeći prilagođenu EV aluminijumsku arhitekturu, to je Jaguarova torziono najčvršća konstrukcija do sada, sa raspodelom težine 50 : 50 i twin motorima koje je projektovao Jaguar a isporučuju 400 KS i 696 Nm. Od predstavljanja, I-PACE je osvojio više od 90 nagrada uključujući i neviđeni trostruki uspeh 2019. na dodeli nagrada za Svetski automobil godine, osvojivši nagrade za Svetski automobilski dizajn godine, Svetski zeleni automobil i Svetski automobil godine, kao i nagradu Evropski automobil godine 2019. Od 2025. godine Jaguar će se transformisati u potpuno električni luksuzni brend, sa jedinstveno izražajnim vozilima koja definišu revolucionarne tehnologije i vizionarski dizajn.
Komentari(0)