Dobar za gradske pustolovine
Na testu makina.rs našao se novi nemački četvorotočkaš Volkswagen Polo, koji se u gotovo svim segmentima pokazao u punom sjaju
Novi Polo je moderan automobil, na prvi pogled osvaja svojim dizajnom i reklo bi se lepši od svih svojih prethodnika. Odličnim dizajnom, snažnim proporcijama i najvišim zahtevima u pogledu kvaliteta, nova Volkswagen-ova uzdanica sada izgleda „top“. Imali smo priliku da vozimo ovog gradskog mališana kod kojeg se ispod haube nalazio trocilindrični agregat 1.0 sa motorom snage od 75 KS. Ovaj četvorotočkaš je ostavio veoma pozitivan utisak, pre svega zbog precizne i veoma udobne vožnje i zato smo ga ocenili sa odličnom ocenom.
Kvalitetan pre svega
Kod pola odmah čim sednete u „sedlo” na prvi pogled se
izdvaja kvalitet unutrašnjosti, funkcionalnost i dobra preglednost gde god
sedeli u vozilu. Krase ga lep dizajn, mišićava karoserija, fino izvajani
farovi, povezani uskom rešetkom hladnjaka. Njegova spoljašnjost je moderna.
Izražajnog oblika prednja svetla daju savremen i upečatljiv izgled, a branik i
maska su dobro integrisani u karoseriju. Dizajn bočnih strana dodatno naglašava
njegov zanimljiv i izvajan izgled.
Ono što se u njemu na prvu loptu vidi jeste da je fino
prostran i da ima maksimalno uređen enterijer sa kvalitetnim površinama,
sportskim trokrakim upravljačem i izobiljem pregrada za odlaganje sitnica. Ono
što treba napomenuti jeste da je kontrolna tabla veoma pregledna. Postavljena
je direktno u vozačevo vidno polje i u svakom trenutku će vas informisati o
svim bitnim parametrima vožnje. Dobra pozicija sedenja rasterećuje vozača, dok
putnici uživaju u komotnom prostoru za noge i odličnoj udobnosti za ovu klasu
vozila. Ono što je najbitnije da vozač u svom prostoru ima odličnu
funkcionalnost i dobru preglednost, a svi prekidači i elementi rukovanja se
nalaze nadohvat ruke. Tokom noći kabina je osvetljena umirujućim ambijentalnim
svetlom, a dodatnu svetlost u vozilu krase i najnovije audio i navigacione
komande. Pored toga što je enterijer od prethodnika znatno unapređen, sada ima i
odeljak za odlaganje mobilnog telefona sa opcijom induktivnog punjenja.
Dinamičan benzinski
agregat
Izuzetno dinamičan benzinski agregat je vrlo ekonomičan. Moramo priznati da mu nismo cepali gume, već smo bili umereni u vožnji poštujući saobraćajne propise. Papučicu gasa smo stisli na maksimum kada smo hteli ovom lepotanu da „nabijemo kompresiju” i vidimo kako se ponaša na velikim brzinama, kao i koliko se skala na cajgeru penje. Njegova startnost je na zavidnom nivou. Od nule do stotke ubrzava za 11 sekundi, a maksimalnu brzinu koju je razvio bila je 160 km/h. Ono najbitnije je da i pri tolikoj brzini agregat zbog dobre izoglacije nije bučan, a vozilo se u tim trenucima pokazalo kao stabilno i izuzetno precizno na putu.
Potrošnja mu je izuzetno skromna i u gradskoj vožnji iz
rezervoara istera 6,5 litara benzina, dok je na otvorenom putu, pri brzini do
110 km/h potroši svega 4,9 litara. Provereni petostepeni manuelni menjač je
više nego precizan. U svoje pregrade ulazi s „malim prstom”. Prtljažni prostor
je solidan i u njega se mogu smestiti dve veće putne torbe. Novi Polo je
dugačak nešto malo više od četiri metra, širok je 1,7, u visinu se proteže na
1,43, a međuosovinsko rastojanje je skoro 2,5 metara.
Odličan gradski automobil,
ali skup
Ono što za kraj možemo reći, novi Polo je odličan gradski
četvorotočkaš, ali se prodajnom cenom ne može pohvaliti. Verzija Pola koju smo
mi vozili u paketu opreme Comfort košta 15.740 evra. Najjeftiniji model je
14.939, a najskuplja verzija je 19.706 evra sa DSG menjačem i benzinskim
agregatom od 1.0 TSI sa motorom snage 115 KS. Međutim, ko ima novca i ova suma
mu ne predstavlja veći problem, sa ovim četvorotočkašem može doživeti, pored
gradske vožnje, brojne pustolovine kako na moru, tako i na planinama.
Tekst
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina 1.0
Snaga 75 KS
Maks. Brzina 160 km/h
Ubrzanje 0-100 11
sekundi
Potrošnja 4,9-6,5 l
Cena: od 14.939 do
19.706 evra
Više slika novog Pola možete videti na našoj Facebook stranici makina.rs
Komentari(0)