Drugi deo -Renault u Poreču prezentovao novitete u postprodaji

Posle teme Digitalizacija Renaultove postprodajne ponude i Marka Motrio, makina.rs prenosi planove i još dve velike priče Grupe Renault sa održane konferencije za novinare u Poreču

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Kao što smo u prethodnom tekstu rekli, izuzetno potkovani znanjem nadležni iz ovog automobilskog giganta predstavili su nam sve ono od noviteta koja Grupa Renault nudi u svojoj postprodaji.

Juče smo pisali o dve teme - Digitalizacija Renaultove postprodajne ponude i Marka Motrio. Danas predstavljamo - Zaštita prava intelektualne svojine Renault i Dacia, kao i Renaultova potpora celokupnom životnom ciklusu automobila.

Zaštita prava intelektualne svojine Renault i Dacia

Grupa Renault aktivno zastupa svoja prava intelektualne svojine u Srbiji i u susednim zemljama regije Adriatic. Glavne su dve zaštite - znak i industrijski dizajn za vozila Renault i Dacia.

Ivan Žak, Renault - Nissan

-U Poreču smo prezentovali kako je Renault zaštićen svojim žigom i svojim industrijskim dizajnom. Što se tiče žiga, Renault ima jako prepoznatljiv žig u obliku dijamanta i bilo kakvo njegovo kopiranje se smatra krađom. Što se tiče industrijskog dizajna, i on je od 2012. godine zaštićen. Ujedno sa tim vozilima zaštićeni su i karoserijski delovi, što znači da niko nema pravo da ih prodaje bez našeg znanja, i to kao što su branik, blatobran, vetrobransko staklo, retrovizor... Renault stoji iza kvaliteta svojih delova, jer se vidi ogromna razlika iza kopije i orginalnog dela. Naprimer, svaka kopija je dimenzionalno za 50 procenata manja, a i time je bezbednost automatski mnogo manja - kaže za makinu.rs Ivan Žak, Renault Nissan zadužen za servisne usluge Adriatic i dodaje:

-Ujedno svi naši “kreš” testovi napravljeni su sa orginalnim delovima Renaulta i imaju pet zvezdica po kvalitetu. Zamislite samo kada se stavi neorginalni delovi na karoseriju vozila i koliko mogu biti kobne situacije za pešaka ili vozača automobila. Renault se maksimalno služi da školuje carinske službe i inspektorate u Srbiji kako bi prepoznali neorginalne karoserijske i mehaničke delove. Čim carina nađe, odmah se kontaktira naša advokatska služba Renaulta i maksimalno se trudimo da ti neorginalni delovi ne dođu do korisnika i mi te delove uništavamo. Na taj način pokušavamo da zaštitimo krajnjeg korisnika i marku Renault.

Marke Renault i Dacia

Renaultov znak je prepoznatljiv po obliku romba ili dijamanta pa se bilo kakvo njegovo neovlašćeno preuzimanje smatra zloupotrebom. Pod zaštitom znaka Renault nalaze se i logotipi Motrio, F1 Renault team, nazivi vozila Clio, Megan, Scenic… U Srbiji se prilikom istraživanja tržišta najviše pronašlo neoriginalnih Renaultovih ključeva (kartica), karoserijskih delova, kočionih pločica, kutija sa natpisom modela vozila na ambalaži kao i odeća. U slučaju da na kutiji dela stoji nalepnica sa natpisom vozila Clio, Megane, Scenic ili Duster, takva se kutija smatra zloupotrebom.

Na originalnoj Renaultovoj kutiji nikad ne stoji nalepnica za koji je model namenjen određeni deo. Postoje dve vrste kutija - smeđa ili bela, a svaka kutija ima posebne nalepnice sa zlatno-smeđom varijabilnom bojom i sa posebnom šifrom na svakoj kutiji. Svi Renaultovi delovi su namenjeni i za Daciju sa istim pakovanjem. Upravo zbog posebnog Renaultovog pakovanja jednostavno je prepoznati o kojem je delu reč i da li je originalan.

Industrijski dizajn i kvalitet

Zaštita industrijskog dizajna obuhvata izgled vozila kao i svih karoserijskih delova kao što su branik, vetrobransko staklo, maska, retrovizor, poklopac motora… Niko osim autora nema pravo da kopira delove za zaštićene modele vozila, a većinom su to automobili proizvedeni nakon 2012. godine, od kada su na našem tržištu počele masovno da se pojavljuju falsifikati. Karoserijski delovi se često kopiraju pa zbog toga za karoserijske delove postoji dvostruka zaštita - zaštita industrijskog dizajna i zaštita znaka. Renault je 1998. godine zaštitio svoj 3D brend (romb) u obliku dijamanta. Svi branici i maske imaju otisnut ovaj znak pa se bilo kakvo kopiranje smatra kršenjem intelektualnog vlasništva.

Vrlo se često pri kopiranju auto delova gubi kvalitet. U Renaultovom tehničkom centru sprovedeno je nekoliko istraživanja u kojima su ispitani razni originalni i neoriginalni poklopci motora, vetrobranska stakla, odbojnici, i tom prilikom su na neoriginalnim delovima pronađeni tragovi korozije, nestandardni oblik kao i različita masa delova što prilično utiče na sigurnost vozača pri sudaru.

Koliko je stvar sa falsifikatima ozbiljna pokazuje se najbolje na primeru neoriginalnog poklopca motora koji često ima dvostruko veću masu od originalnog kao i znatno smanjenu sposobnost pravilne deformacije tako da ovakav deo može biti koban po učesnike u saobraćajnoj nezgodi.

Školovanje državnih službenika

Carinske službenike i zaposlene koji obavljaju tržišnu kontrolu, Renault je osposobio za prepoznavanje neoriginalnih delova, i time je postignuto njihovo efikasno reagovanje na terenu. Osposobljavanja i obuke se održavaju u svim srpskim opštinama i carinskim ispostavama, kao i u susednim zemljama, i time su pokrivene glavne rute logistike neoriginalnih delova, kao što su granični prelazi sa Hrvatskom, Mađarskom, Bugarskom, Crnom Gorom, Rumunijom i Bosnom i Hercegovinom.

Najviše neoriginalnih delova dolazi iz Kine, Tajvana kao i iz Turske, Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Često takva preduzeća imaju obmanjujući sertifikat kojim žele da dokažu kako je njihov proizvod veran originalu. Dešava se da u Srbiji ovi subjekti prodaju delove u zatvorenoj internet trgovini gde samo prijavljene osobe mogu doći do pristupa katalogu. Na ovaj način nastoje da sakriju svoju delatnost od različitih inspekcija.

S druge strane, carinski službenici aktivno vrše kontrolu i zapljenjuju neoriginalnu robu bez obzira o kojoj je količini reč. Situacija u Srbiji je nedavno stavljena pod kontrolu, ali postoji podatak da su od 2016. godine do danas carinski službenici imali 10 zaplena neoriginalnih rezervnih delova, čime se pokazuje da postoji veliko paralelno tržište neorginalnih rezervnih delova kod nas.

Prodaja neoriginalnih delova

Delovi često mogu da se pronađu na internet stranicama i u različitim prodavnicama auto delova. Renault je rešen da ovakvim subjektima stane na put i zaštiti svoja prava, pa je u ovoj borbi angažovao svoju agenciju koja istražuje tržište i pronalazi preduzeća koja se bave prodajom falsifikovanih delova. Svim takvim preduzećima se prvo šalje pismo upozorenja, a ukoliko nastave i dalje da se bave prodajom neoriginalne robe, Renault obaveštava tržišnu inspekciju i podiže optužnicu pred nadležnim sudom.

Grupa Renault svakako ima nameru da preduzme sve mere i postupke koji su joj na raspolaganju kako bi se stalo na kraj uvozu neorginalnih auto delova u Republiku Srbiju kao i da zaštititi svoje krajnje kupce i svoje intelektualno vlasništvo, pre svega jer neoriginalni auto delovi kvalitetom ne odgovaraju originalnim delovima, što može imati velike sigurnosne rizike za krajnjeg potrošača. Pri tome ne treba zanemariti ni negativan uticaj koji falsifikovana roba uopšteno gledano ima za srpsku privredu.

Renaultova potpora celokupnom životnom ciklusu automobila

Renault tokom čitavog životnog veka automobila vlasnicima nudi brojne usluge koje će pojednostaviti život sa ljubimcem na četiri točka. U izuzetno konkurentnom svetu automobila koji obuhvata brojne, međusobno vrlo različite ponude na tržištu, Renault se fokusirao na svoje kupce.

Pritom nastoji da im ponudi dodatno prilagođena rešenja za održavanje njihovog vozila tokom celog životnog ciklusa. Ove usluge nudi i za vozila drugih marki. Renault nudi brza i jednostavna rešenja na osnovu digitalizacije, uzimajući pritom u obzir starost svakog pojedinog vozila. Projekat digitalizacije je već implementiran u Sloveniji i Hrvatskoj, a u Srbiji se unapređenje Renault sistema na ovaj način očekuje u toku naredne godine.

Produžena garancija

Vlasnici novih vozila Renault mlađih od godinu dana imaju mogućnost sklapanja produžene garancije koja pruža sigurnost, bezbrižnost i uštedu u održavanju vozila. U ponudi je produžena garancija proizvođača do šest godina odnosno 200.000 kilometara od dana prve registracije i ona obuhvata rezervne delove i troškove rada u slučaju mehaničkog, električnog ili elektroničkog kvara vozila.

Ugovor o održavanju

Kupci sve češće postaju svesni da prilikom kupovine vozila nisu važni samo troškovi kupovine, već i celokupni troškovi vlasništva i održavanja vozila. Za još transparentniji pregled budućih troškova vlasništva Renault kupcima preporučuje sklapanje ugovora o održavanju. Ugovor o održavanju namenjen je kupcima novih vozila, ali i svim vlasnicima vozila Renault koji svoj automobil imaju manje od godinu dana i još uvek nisu obavili prvi redovni servis vozila.

Kupcima u Srbijije na raspolaganju ugovor o održavanju My Revision koji obuhvata sve redovne troškove održavanja po servisnoj knjižici za konkretan model automobila. Pri ugovaranju ovog paketa, kupac sam bira period, kilometražu i period (od 12 do 84 meseca), za koji želi da ugovori ovakav način održavanja svog vozila.

Prodaja ugovora o održavanju od strane mreže Renault je veliki pokazatelj visokog stepena vernosti kupaca. Za veći osećaj sigurnosti kupca, Renault nudi ugovore o održavanju po konkurentnim cenama. Oni donose 15 % povoljnije cene u poređenju sa cenama redovnog održavanja u servisu, a u kombinaciji sa Renault finansiranjem predstavljaju još privlačnije rešenje. Ugovor o održavanju može biti uključen u sve vrste finansiranja. U slučaju finansijskog lizinga ili kredita putem Renault finansiranja kupac uz paket Čista 5ica ima pravo na održavanje u trajanju od 5 godina.

Redovno održavanje vozila je takođe uključeno i u ponudu za najam vozila putem Renault poslovnog najma. Ugovor o održavanju prilagođen je potrebama kupaca, trajanju najma vozila i predviđenoj kilometraži. Svakako vredi spomenuti da redovno održavanje u ovlašćenom servisu Renault pozitivno utiče na veću vrednost polovnog vozila prilikom dalje prodaje jer se za njega brinu ovlašćeni stručnjaci. Poznato je da je uredna servisna knjižica garancija da su se uvek ugrađivali samo originalni rezervni delovi u skladu sa preporukom proizvođača i to je snažan argument prilikom stvaranja poverenja potencijalnog kupca prema polovnom vozilu.

Paketna ponuda sa fiksnim cenama

Za još veću efikasnost Renault se pobrinuo da pripremi paketnu ponudu sa fiksnim cenama koja obuhvata ugradnju originalnih rezervnih delova Renault i rad, odnosno servisne usluge Renault. Uzimajući u obzir činjenicu da se vozni park vozila starijih od 5 godina povećava, Renault kupcima nudi alternativno rešenje održavanja sa naglaskom na posebne paketne cene sa fiksnim cenama za zamenske delove marke Motrio, naravno, uvek sa istim ciljem - transparentnijom i povoljnijom ponudom za kupca.

Paketna ponuda sa fiksnim cenama omogućava: - održavanje vozila po redovnom programu održavanja Renault, pouzdanost, zahvaljujući dijagnostici Renault, tehničku ispravnost ulja, normiranog posebno za marku Renault, garancija na interventne popravke (godinu dana), zamenske delove i rad, transparentne cene zahvaljujući paketnoj ponudi fiksnih cena, prilagođenih baš za konkretno vozilo.

Kao što smo već pisali u prvom delu, zahvaljujući digitalizaciji više nećete morati da zakazujete servis isključivo dolaskom u servis ili putem telefona, odnosno dogovorom sa savetnikom. Termin dolaska vozilom na servis i zakazivanje termina za usluge održavanja vlasnik će moći da napravi od kuće ili bilo gde drugde, posetom Renault internet stranici.

Uvođenje paketne ponude sa fiksnim cenama je direktno povezana sa digitalizacijom, tako da će ova pogodnost kupcima u Srbiji biti dostupna u toku sledeće godine.

Program 5+

Vlasnici vozila Renault starijih od 5 godina mogu da se učlane u Program 5+. Članstvo u programu garantuje popust na rezervne delove u zavisnosti od starosti vozila. Vozila stara od 5 do 7 godina imaju popust od 25%, vozila starosti od 8 do 10 godina imaju popust od 35% i vozila starosti preko 10 godina imaju 40% popusta, i sve to važi na odabrane grupe rezervnih delova. Program važi godinu dana i automatski se obnavlja prvom posetom bilo kom ovlašćenom servisu Renault. Učlanjenjem u Program 5+ za samo 2990 RSD (s uključenim PDV-om) kupac dobija Renault pomoć na putu i popust na rezervne delove.

Petar Nevistić, Renault - Nissan

-Imali smo priliku da vidimo najnovine novitete koje smo prikazali na tržištu postprodaje ovde u Poreču. Krenuli smo sa markom Motrio, gde smo prezentovali kako Renault predstavlja sebe prema drugim markama vozila, kroz posebnu ponudu u varijanti Motrio što znači delovi koji nisu orginalni, ali zamenjuju orginalne delove sa vrhunskim kvalitetom i pristupačnom cenom za našeg kupca - kaže za makina.rs Petar Nevistić, direktor postprodaje na teritoriji Adriatik za merke Renault, Nissan, Dacia i Motrio i dodaje:

-Videli smo proces digitalizacije u Renaultu gde naši kupci imaju priliku da prlikom dolaska u servis imaju najbolju kvalitetnu uslugu već pripremljenju dan pre preko njihove vlastite internet stranice. Znači sve informacije o onome što ih čeka u servisu mogu napraviti na internetu, a prilikom dolaska u servis taj process traje veoma kraće. Pokazali smo da se Renault Nissan i Dacia zaštitio na teritoriju Adriatica, što znači da niko osim nas ne bi smeo uvoziti i prodavati orginalne rezervne delove, a i neorginalne delove za karoseriju pošto su oni zaštićeni brendom i dizajnom. Time želimo da osiguramo maksimalan kvalitet samih rezervnih delova za naše kupce, a naravno i osigurati sigurnost naših kupaca na putu. Tako da ti delovi zadovoljavaju famozunih pet zvezdica sigurnosti koje mi predstavljamo za naše modele.

Komentari(0)

sortiraj