Drugi deo -Renault u Poreču prezentovao novitete u postprodaji
Posle teme Digitalizacija Renaultove postprodajne ponude i Marka Motrio, makina.rs prenosi planove i još dve velike priče Grupe Renault sa održane konferencije za novinare u Poreču
Kao što smo u prethodnom tekstu rekli, izuzetno potkovani znanjem nadležni iz ovog automobilskog giganta predstavili su nam sve ono od noviteta koja Grupa Renault nudi u svojoj postprodaji.
Juče smo pisali o dve teme - Digitalizacija Renaultove
postprodajne ponude i Marka Motrio. Danas predstavljamo - Zaštita prava
intelektualne svojine Renault i Dacia, kao i Renaultova potpora celokupnom
životnom ciklusu automobila.
Zaštita prava
intelektualne svojine Renault i Dacia
Grupa Renault aktivno zastupa svoja prava intelektualne svojine
u Srbiji i u susednim zemljama regije Adriatic. Glavne su dve zaštite - znak i
industrijski dizajn za vozila Renault i Dacia.
Ivan Žak, Renault - Nissan
-U Poreču smo prezentovali kako je Renault zaštićen svojim
žigom i svojim industrijskim dizajnom. Što se tiče žiga, Renault ima jako
prepoznatljiv žig u obliku dijamanta i bilo kakvo njegovo kopiranje se smatra
krađom. Što se tiče industrijskog dizajna, i on je od 2012. godine zaštićen.
Ujedno sa tim vozilima zaštićeni su i karoserijski delovi, što znači da niko
nema pravo da ih prodaje bez našeg znanja, i to kao što su branik, blatobran,
vetrobransko staklo, retrovizor... Renault stoji iza kvaliteta svojih delova,
jer se vidi ogromna razlika iza kopije i orginalnog dela. Naprimer, svaka
kopija je dimenzionalno za 50 procenata manja, a i time je bezbednost automatski
mnogo manja - kaže za makinu.rs Ivan Žak, Renault Nissan zadužen za servisne
usluge Adriatic i dodaje:
-Ujedno svi naši “kreš” testovi napravljeni su sa orginalnim
delovima Renaulta i imaju pet zvezdica po kvalitetu. Zamislite samo kada se
stavi neorginalni delovi na karoseriju vozila i koliko mogu biti kobne
situacije za pešaka ili vozača automobila. Renault se maksimalno služi da školuje
carinske službe i inspektorate u Srbiji kako bi prepoznali neorginalne
karoserijske i mehaničke delove. Čim carina nađe, odmah se kontaktira naša
advokatska služba Renaulta i maksimalno se trudimo da ti neorginalni delovi ne
dođu do korisnika i mi te delove uništavamo. Na taj način pokušavamo da
zaštitimo krajnjeg korisnika i marku Renault.
Marke Renault i Dacia
Renaultov znak je prepoznatljiv po obliku romba ili dijamanta
pa se bilo kakvo njegovo neovlašćeno preuzimanje smatra zloupotrebom. Pod
zaštitom znaka Renault nalaze se i logotipi Motrio, F1 Renault team, nazivi
vozila Clio, Megan, Scenic… U Srbiji se prilikom istraživanja tržišta najviše
pronašlo neoriginalnih Renaultovih ključeva (kartica), karoserijskih delova,
kočionih pločica, kutija sa natpisom modela vozila na ambalaži kao i odeća. U
slučaju da na kutiji dela stoji nalepnica sa natpisom vozila Clio, Megane,
Scenic ili Duster, takva se kutija smatra zloupotrebom.
Na originalnoj Renaultovoj kutiji nikad ne stoji nalepnica za
koji je model namenjen određeni deo. Postoje dve vrste kutija - smeđa ili bela,
a svaka kutija ima posebne nalepnice sa zlatno-smeđom varijabilnom bojom i sa
posebnom šifrom na svakoj kutiji. Svi Renaultovi delovi su namenjeni i za
Daciju sa istim pakovanjem. Upravo zbog posebnog Renaultovog pakovanja
jednostavno je prepoznati o kojem je delu reč i da li je originalan.
Industrijski dizajn i
kvalitet
Zaštita industrijskog dizajna obuhvata izgled vozila kao i
svih karoserijskih delova kao što su branik, vetrobransko staklo, maska,
retrovizor, poklopac motora… Niko osim autora nema pravo da kopira delove za
zaštićene modele vozila, a većinom su to automobili proizvedeni nakon 2012.
godine, od kada su na našem tržištu počele masovno da se pojavljuju falsifikati.
Karoserijski delovi se često kopiraju pa zbog toga za karoserijske delove postoji
dvostruka zaštita - zaštita industrijskog dizajna i zaštita znaka. Renault je
1998. godine zaštitio svoj 3D brend (romb) u obliku dijamanta. Svi branici i
maske imaju otisnut ovaj znak pa se bilo kakvo kopiranje smatra kršenjem
intelektualnog vlasništva.
Vrlo se često pri kopiranju auto delova gubi kvalitet. U
Renaultovom tehničkom centru sprovedeno je nekoliko istraživanja u kojima su
ispitani razni originalni i neoriginalni poklopci motora, vetrobranska stakla,
odbojnici, i tom prilikom su na neoriginalnim delovima pronađeni tragovi
korozije, nestandardni oblik kao i različita masa delova što prilično utiče na
sigurnost vozača pri sudaru.
Koliko je stvar sa falsifikatima ozbiljna pokazuje se
najbolje na primeru neoriginalnog poklopca motora koji često ima dvostruko veću
masu od originalnog kao i znatno smanjenu sposobnost pravilne deformacije tako
da ovakav deo može biti koban po učesnike u saobraćajnoj nezgodi.
Školovanje državnih
službenika
Carinske službenike i zaposlene koji obavljaju tržišnu kontrolu,
Renault je osposobio za prepoznavanje neoriginalnih delova, i time je
postignuto njihovo efikasno reagovanje na terenu. Osposobljavanja i obuke se
održavaju u svim srpskim opštinama i carinskim ispostavama, kao i u susednim
zemljama, i time su pokrivene glavne rute logistike neoriginalnih delova, kao
što su granični prelazi sa Hrvatskom, Mađarskom, Bugarskom, Crnom Gorom,
Rumunijom i Bosnom i Hercegovinom.
Najviše neoriginalnih delova dolazi iz Kine, Tajvana kao i iz
Turske, Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Često takva preduzeća imaju obmanjujući
sertifikat kojim žele da dokažu kako je
njihov proizvod veran originalu. Dešava se da u Srbiji ovi subjekti prodaju
delove u zatvorenoj internet trgovini gde samo prijavljene osobe mogu doći do
pristupa katalogu. Na ovaj način nastoje da sakriju svoju delatnost od
različitih inspekcija.
S druge strane, carinski službenici aktivno vrše kontrolu i
zapljenjuju neoriginalnu robu bez obzira o kojoj je količini reč. Situacija u
Srbiji je nedavno stavljena pod kontrolu, ali postoji podatak da su od 2016.
godine do danas carinski službenici imali 10 zaplena neoriginalnih rezervnih
delova, čime se pokazuje da postoji veliko paralelno tržište neorginalnih rezervnih
delova kod nas.
Prodaja neoriginalnih
delova
Delovi često mogu da se pronađu na internet stranicama i u
različitim prodavnicama auto delova. Renault je rešen da ovakvim subjektima
stane na put i zaštiti svoja prava, pa je u ovoj borbi angažovao svoju agenciju
koja istražuje tržište i pronalazi preduzeća koja se bave prodajom
falsifikovanih delova. Svim takvim preduzećima se prvo šalje pismo upozorenja,
a ukoliko nastave i dalje da se bave prodajom neoriginalne robe, Renault
obaveštava tržišnu inspekciju i podiže optužnicu pred nadležnim sudom.
Grupa Renault svakako ima nameru da preduzme sve mere i
postupke koji su joj na raspolaganju kako bi se stalo na kraj uvozu neorginalnih
auto delova u Republiku Srbiju kao i da zaštititi svoje krajnje kupce i svoje
intelektualno vlasništvo, pre svega jer neoriginalni auto delovi kvalitetom ne
odgovaraju originalnim delovima, što može imati velike sigurnosne rizike za
krajnjeg potrošača. Pri tome ne treba zanemariti ni negativan uticaj koji falsifikovana
roba uopšteno gledano ima za srpsku privredu.
Renaultova potpora
celokupnom životnom ciklusu automobila
Renault tokom čitavog životnog veka automobila vlasnicima
nudi brojne usluge koje će pojednostaviti život sa ljubimcem na četiri točka. U
izuzetno konkurentnom svetu automobila koji obuhvata brojne, međusobno vrlo
različite ponude na tržištu, Renault se fokusirao na svoje kupce.
Pritom nastoji da im ponudi dodatno prilagođena rešenja za
održavanje njihovog vozila tokom celog životnog ciklusa. Ove usluge nudi i za vozila
drugih marki. Renault nudi brza i jednostavna rešenja na osnovu digitalizacije,
uzimajući pritom u obzir starost svakog pojedinog vozila. Projekat
digitalizacije je već implementiran u Sloveniji i Hrvatskoj, a u Srbiji se
unapređenje Renault sistema na ovaj način očekuje u toku naredne godine.
Produžena garancija
Vlasnici novih vozila Renault mlađih od godinu dana imaju
mogućnost sklapanja produžene garancije koja pruža sigurnost, bezbrižnost i
uštedu u održavanju vozila. U ponudi je produžena garancija proizvođača do šest
godina odnosno 200.000 kilometara od dana prve registracije i ona obuhvata
rezervne delove i troškove rada u slučaju mehaničkog, električnog ili
elektroničkog kvara vozila.
Ugovor o održavanju
Kupci sve češće postaju svesni da prilikom kupovine vozila
nisu važni samo troškovi kupovine, već i celokupni troškovi vlasništva i
održavanja vozila. Za još transparentniji pregled budućih troškova vlasništva
Renault kupcima preporučuje sklapanje ugovora o održavanju. Ugovor o održavanju
namenjen je kupcima novih vozila, ali i svim vlasnicima vozila Renault koji
svoj automobil imaju manje od godinu dana i još uvek nisu obavili prvi redovni
servis vozila.
Kupcima u Srbijije na raspolaganju ugovor o održavanju My
Revision koji obuhvata sve redovne troškove održavanja po servisnoj knjižici za
konkretan model automobila. Pri ugovaranju ovog paketa, kupac sam bira period,
kilometražu i period (od 12 do 84 meseca), za koji želi da ugovori ovakav način
održavanja svog vozila.
Prodaja ugovora o održavanju od strane mreže Renault je
veliki pokazatelj visokog stepena vernosti kupaca. Za veći osećaj sigurnosti
kupca, Renault nudi ugovore o održavanju po konkurentnim cenama. Oni donose
15 % povoljnije cene u poređenju sa cenama redovnog održavanja u servisu,
a u kombinaciji sa Renault finansiranjem predstavljaju još privlačnije rešenje.
Ugovor o održavanju može biti uključen u sve vrste finansiranja. U slučaju
finansijskog lizinga ili kredita putem Renault finansiranja kupac uz paket
Čista 5ica ima pravo na održavanje u trajanju od 5 godina.
Redovno održavanje vozila je takođe uključeno i u ponudu za
najam vozila putem Renault poslovnog najma. Ugovor o održavanju prilagođen je
potrebama kupaca, trajanju najma vozila i predviđenoj kilometraži. Svakako vredi
spomenuti da redovno održavanje u ovlašćenom servisu Renault pozitivno utiče na
veću vrednost polovnog vozila prilikom dalje prodaje jer se za njega brinu
ovlašćeni stručnjaci. Poznato je da je uredna servisna knjižica garancija da su
se uvek ugrađivali samo originalni rezervni delovi u skladu sa preporukom
proizvođača i to je snažan argument prilikom stvaranja poverenja potencijalnog
kupca prema polovnom vozilu.
Paketna ponuda sa
fiksnim cenama
Za još veću efikasnost Renault se pobrinuo da pripremi
paketnu ponudu sa fiksnim cenama koja obuhvata ugradnju originalnih rezervnih
delova Renault i rad, odnosno servisne usluge Renault. Uzimajući u obzir
činjenicu da se vozni park vozila starijih od 5 godina povećava, Renault
kupcima nudi alternativno rešenje održavanja sa naglaskom na posebne paketne cene
sa fiksnim cenama za zamenske delove marke Motrio, naravno, uvek sa istim
ciljem - transparentnijom i povoljnijom ponudom za kupca.
Paketna ponuda sa fiksnim cenama omogućava: - održavanje vozila po redovnom
programu održavanja Renault, pouzdanost, zahvaljujući dijagnostici Renault, tehničku
ispravnost ulja, normiranog posebno za marku Renault, garancija na interventne
popravke (godinu dana), zamenske delove i rad, transparentne cene zahvaljujući
paketnoj ponudi fiksnih cena, prilagođenih baš za konkretno vozilo.
Kao što smo već pisali u prvom delu, zahvaljujući
digitalizaciji više nećete morati da zakazujete servis isključivo dolaskom u
servis ili putem telefona, odnosno dogovorom sa savetnikom. Termin dolaska
vozilom na servis i zakazivanje termina za usluge održavanja vlasnik će moći da
napravi od kuće ili bilo gde drugde, posetom Renault internet stranici.
Uvođenje paketne ponude sa fiksnim cenama je direktno
povezana sa digitalizacijom, tako da će ova pogodnost kupcima u Srbiji biti
dostupna u toku sledeće godine.
Program 5+
Vlasnici vozila Renault starijih od 5 godina mogu da se
učlane u Program 5+. Članstvo u programu garantuje popust na rezervne delove u
zavisnosti od starosti vozila. Vozila stara od 5 do 7 godina imaju popust od
25%, vozila starosti od 8 do 10 godina imaju popust od 35% i vozila starosti
preko 10 godina imaju 40% popusta, i sve to važi na odabrane grupe rezervnih
delova. Program važi godinu dana i automatski se obnavlja prvom posetom bilo
kom ovlašćenom servisu Renault. Učlanjenjem u Program 5+ za samo 2990 RSD (s
uključenim PDV-om) kupac dobija Renault pomoć na putu i popust na rezervne delove.
Petar Nevistić,
Renault - Nissan
-Imali smo priliku da vidimo najnovine novitete koje smo
prikazali na tržištu postprodaje ovde u Poreču. Krenuli smo sa markom Motrio,
gde smo prezentovali kako Renault predstavlja sebe prema drugim markama vozila,
kroz posebnu ponudu u varijanti Motrio što znači delovi koji nisu orginalni,
ali zamenjuju orginalne delove sa vrhunskim kvalitetom i pristupačnom cenom za
našeg kupca - kaže za makina.rs Petar Nevistić, direktor postprodaje na teritoriji
Adriatik za merke Renault, Nissan, Dacia i Motrio i dodaje:
-Videli smo proces digitalizacije u Renaultu gde naši kupci imaju priliku da prlikom dolaska u servis imaju najbolju kvalitetnu uslugu već pripremljenju dan pre preko njihove vlastite internet stranice. Znači sve informacije o onome što ih čeka u servisu mogu napraviti na internetu, a prilikom dolaska u servis taj process traje veoma kraće. Pokazali smo da se Renault Nissan i Dacia zaštitio na teritoriju Adriatica, što znači da niko osim nas ne bi smeo uvoziti i prodavati orginalne rezervne delove, a i neorginalne delove za karoseriju pošto su oni zaštićeni brendom i dizajnom. Time želimo da osiguramo maksimalan kvalitet samih rezervnih delova za naše kupce, a naravno i osigurati sigurnost naših kupaca na putu. Tako da ti delovi zadovoljavaju famozunih pet zvezdica sigurnosti koje mi predstavljamo za naše modele.
Komentari(0)