Dva nova loga - Alfa Romeo slavi godišnjice simbola Quadrifoglio i trkačkog odeljenja Autodelta
Alfa Romeo slavi 100 godina simbola Quadrifoglio i 60 godina trkačkog odeljenja Autodelta, dva jubileja u istoriji plemenitog italijanskog sportskog duha koji datira iz 1910. godine
Predstavljena su dva nova slavljenička logoa koja je dizajnirao Alfa Romeo Centro Stile. Oni predstavljaju novi osvrt, iz moderne perspektive, na istorijske logoe i projektuju ih na budućnost brenda koji planira da iznova osmisli sportski stil u 21. veku. Novi logoi služiće kao podrška komunikacionim aktivnostima brenda po pitanju noviteta u 2023. godini. Od modela Targa Florio 1923 do današnjeg dana, od trkačke staze do druma: legendarni simbol Quadrifoglio puni sto godina ali i dalje nastavlja da označava najmoćnije kreacije brenda Alfa Romeo. Autodelta: Trkačko odeljenje brenda Alfa Romeo nastalo je 1963. godine i predstavlja pravi test poligon za italijanske i inostrane vozače. Na godišnjicu odeljenja Autodelta, 5. marta, i na godišnjicu brenda 25. juna, u Istorijskom muzeju brenda Alfa Romeo u Arezeu održaće se dve manifestacije posvećene ljubiteljima koje se ne smeju propustiti.
Alfa Romeo je najavio zvaničan početak slavlja povodom stogodišnjice
legendarnog simbola Quadrifoglio i šezdesetogodišnjice čuvenog trkačkog
odeljenja Autodelta iz opštine Setimo Milaneze i tima koji je osnovao Karlo
Čiti. Radi se o dve prekretnice u istoriji brenda, izrazu plemenitog
italijanskog sportskog duha koji datira iz 1910. godine, a koji do danas
izaziva snažne emocije i veliki ponos u plemenu Alfa Romeo. Ovom prilikom, Alfa
Romeo predstavlja dva nova logoa koja će pratiti događaje klubova i brenda, kao
i različite komunikacione aktivnosti i novitete koji će uslediti u 2023.
Dva nova logoa
Dva nova logoa, koja je dizajnirao Alfa Romeo Centro Stile,
predstavljaju novi osvrt, iz moderne perspektive, na istorijske logoe i
projektuju ih na budućnost brenda, koji planira da osveži sportski stil u 21.
veku. Konkretno, logo posvećen stogodišnjici simbola Quadrifoglio poseduje
postojanost i eleganciju istorijskog logoa i razlikuje se jedino u boji.
Savremeni hromatski dodir daje prizvuk stare slave legendarnih Alfa Romeo
automobila koji su se urezali u kolektivnu maštu. Isto tako, logo odeljenja
Autodelta predstavlja stilsku karakteristiku koju treba održavati i sačuvati u
svom originalnom izgledu i bojama. Zaista, iako je prošlo mnogo godina, ovaj
simbol sportskog duha ostao je urezan u pamćenju ljubiteljima moto-sporta. Zbog toga nova slavljenička verzija ima
nekolicinu promena, i predstavlja savremeniju verziju usklađenu sa trenutnim
komunikacionim sredstvima Alfa Romea. To se jasno vidi u novom fontu Sequel,
identičnom koji koristi Alfa Romeo; u tri boje koje su uvek prisutne, kao
ponosnim izrazom porekla; i dodatkom jubilarnog datuma koji naglašava
dugovečnost brenda Autodelta.
Okupljanje koji će biti dostupni
za sve klubove Alfa Romea
Na šezdesetogodišnjicu odeljenja Autodelta, Alfa Romeo će 5. marta
održati konferenciju u muzeju u Arezeu, na dan kada je osnovano ovo trkačko
odeljenje, dok će se 25. juna, u okviru rođendanskog slavlja brenda, održati
dan simbola Quadrifoglio, nakon čega će uslediti „bekstejdž“ conferencija u
okviru koje će se održati parada i okupljanje koji će biti dostupni za sve klubove
Alfa Romea.
Quadrifoglio - simbol sportskog
„Made in Italy“ stila
Neprekidna potera za izuzetnošću prvo se primenjivala na trkačke
automobile da bi se zatim, u potpunosti, prenela na serijske automobile: ovo
je, ukratko, filozofija Alfa Romea umetnuta u simbol Quadrifoglio, legendarni
simbol po kojem su se isticali najbolji modeli Alfa Romea, ne samo oni na
trkačkoj stazi širom sveta, već i neki specijalni serijski modeli, još od 15.
aprila, 1923. godine. Prvi Alfa Romeo automobil koji je nosio simbol Quadrifoglio
bio je RL Corsa za čijim je volanom bio Ugo Sivoki (Ugo Sivocci), koji je
osvojio 14. izdanje relija Targa Florio 1923. godine, prvi od deset laureata
brenda na ovom prestižnom takmičenju. Isti taj simbol dobre sleće isticao se na
modelu P2 Brili Perija (Brilli Peri) kada je osvojio prvo svetsko prvenstvo
trkačkih automobila u Monci, 1925. godine, prvo od pet svetskih titula koje je
Alfa Romeo osvojio.
Dvadesetih godina prošlog veka, Quadrifoglio simbol je opet bio taj po
kom su se tokom trka izdvajali Alfa Romeo automobili od onih koje je pravio
Scuderia Ferrari, koji su imali logo „propetog konja“. Godine 1950. i 1951.
Đuzepe, Nino, Farina (Giuseppe „Nino“ Farina) i Huan Manuel Fanđo (Juan Manuel
Fangio) vozili su Alfa Romeo modele 158 i 159, legendarnu Alfettu, do pobede u
prva dva Svetska šampionata Formule 1. Potom tokom šezdesetih godina,
Quadrifoglio simbol je karakterisao verziju modela Giulia „spremnu za trkanje“
koja je nosila oznaku TI Super, a potom se pridružuje plavom trouglastom logou
odeljenja Autodelta sledećih nekoliko decenija: od modela GTA do modela 33 pa
sve do dva Svetska šampionata za model 33 TT 12 (1975.) i 33 SC 12 (1977.).
Alfa Romeo Nastavlja sa trkačkim aktivnostima tokom osamdesetih, nakon
povratka u F1 1980. godine. Ponovo ostvaruje trijumf u šampionatu turing
automobila (GTV 6 2.5), nakon čega je usledio trijumf u DTM šampionatu sa
modelom 155 V6 Ti 1993. godine kao i vrlo dugačak niz pobeda na takmičenju 156
Superturismo (1998-2004.). Redovna proizvodnja Alfa Romeo vozila takođe je
uključivala Quadrifoglio modele. To su bili izuzetno moćni modeli proizvedeni
od 60-ih do 80-ih godina prošlog veka. Neki su nosili simbol na karoseriji, bez
pomena u zvaničnom nazivu – kao što je Giulia Sprint GT Veloce ili 1750 GT Veloce
– dok su drugi, od 1980. godine na ovamo, imali Quadrifoglio u zvaničnom
nazivu, kao što su razne verzije modela 33 Quadrifoglio Verde ili 164
Quadrifoglio Verde. Takođe vredi napomenuti da je tokom 70-ih i 80-ih godina
prošlog veka simbol Quadrifoglio takođe evoluirao i bio je dostupan u dve
verzije: Verde za sportskija vozila i Oro za nešto uglađenije, luksuzne modele.
Vremenom je samo početno „Q“ postalo deo rečnika brenda Alfa Romeo, na kraju postajući identifikator za najnaprednija tehnička rešenja: najpoznatiji od svih je Q4 pogon na sva četiri točka, ali je postojao i Q2 samoblokirajući diferencijal, Q-Sistem automatski menjač i Q-Tronic, da spomenemo samo neke. Konačno, simbol Quadrifoglio je ponovo iskorišćen i na modelima Mito (2008.) i Giulietta (2010.) i kada je nova generacija Alfa Romea rođena 2015. lansiranjem Giulia u Quadrifoglio verziji, pokretanog novim 2.9-litarskim BiTurbo benzinskim motorom sa 510 konjskih snaga i izvanredne performanse, toliko da je postavila rekord kategorije na 7 minuta i 32' sekunde na čuvenoj stazi Nurburgring. Stelvio, prvi SUV koji proizvodi Alfa Romeo, takođe je u vrhu ponude u svojoj Quadrifoglio verziji.
Autodelta - Legendarno trkačko
odeljenje brenda Alfa Romeo
5. marta 1963. godine, Karlo Čiti i braća Čizola osnovali su malu
kompanija sa sedištem u mestu Feleto Umberto (Feletto Umberto), u blizine grada
Udine, sa ciljem da sarađuju sa brendom Alfa Romeo na izgradnji modela Giulia
TZ, kompaktnog gran turismo automobila dizajniranog od strane Zagato-a, izgrađenog
na motoru i mehanici modela Giulia i opremljenog eksluzivnim tubularnom
šasijom, odakle i potiče akronim „Tubolare Zagato“. Ovo je označilo početak
najlepših poglavlja međunarodnog moto-sporta, toliko lepog da je kompanija
ubrzo postala trkačko odeljenje brenda Alfa Romeo. Naime, 1965. godine kupio ga
je Biscione sa ciljem zvaničnog povratka na takmičenja, nakon povlačenja iz F1
Svetskog prvenstva 1951. godine, kada je osvojio drugu titulu sa modelom
Alfetta.
Zbog ovoga je ovaj proizvođač automobila odlučio da „ad hoc“ kreira
trkačku organizaciju, fizički odvojenu od proizvodnog objekta i uz dovoljno
diskrecije u brzom donošenju tehničkih i sportskih odluka. Generalni
direktor nove industrijske i sportske stvarnosti bio je harizmatični inženjer
Karlo Čiti, koji je kompaniju Autodelta preselio u anonimna skladišta u Setimo
Milanezeu nedaleko od Arezea. Odavde su dolazili neki od najpoznatijih trkačkih
automobila brenda Alfa Romeo, uključujući legendarni Giulia Sprint GTA iz
1965. godine, koji je osvojio tri uzastopne titule „Challenge Europeo Marche“,
desetine nacionalnih šampionata i stotine pojedinačnih trka širom sveta.
Zabavna činjenica: Giulia Sprint GTA je bio prvi putnički automobil koji je
završio Nordšlajfe trku na Nurburgringu za manje od 10 minuta.
Godine 1967. Alfa Romeo se odlučio na veliki korak u kategoriji
"prototipa", glavna međunarodna scena automobilskih trka u to vreme,
sa modelom 33/2 koji je osvojio svoj prvi trofej kada je debitovao u Fleronu u
Belgiji. Sledeće godine prototipi automobila Autodelte osvojili su pobedu u
kategoriji 24 sata Dejtone, 1000 km Nurburgringa, 500 km Imole i 24 sata Le
Mana. Model 33 TT 12 iz 1975. godine (verovatno najuspešnija godina za
kompaniju Autodelta) takođe je bio izuzetan. Model koji je napravila Autodelta
osvojio je Svetsko prvenstvo u Markeu, ponovivši pobedu dve godine kasnije sa
modelom 33 SC 12. Nakon toga, Autodelta je preuzela upravljanje svim sportskim
programima brenda Alfa Romeo, od trofeja Alfasuda do Formule 1. Karlo Čiti
(Carlo Chiti) je napustio kompaniju 1984. godine, a sledeće godine Autodelta
je otpuštena. Da zaključimo, treba imati na umu da je Autodelta takođe
bila sjajan poligon za mnoge italijanske vozače, uključujući Andreu De Adamiča
(Andrea De Adamich), Artura Merzarija (Arturo Merzario), Andreu De Cezarisa,
Bruna Đakomelija, Đorđa Franciju, da spomenemo samo neke, i isto toliko stranih
šampiona: od Johena Rinta do Džekija Ika,od Žan Pjera Žarijera don MarijaAndretija.
Komentari(0)