EKOauto 2019. godine u Srbiji je Toyota Corolla 1.8 Hybrid
Robertu Lukiću, direktoru Toyota Srbija statuetu simbol priznanja za najbolji automobil u odnosu na životnu sredinu uručio je Goran Trivan, ministar za zaštitu životne sredine u Vladi Republike Srbije
Polazeći od činjenice da zaštita životne sredine postaje sve veća i vidljivija, posebno uzimajući nastojanje naše države da doprinese razvoju i unapređenju zaštite životne sredine i očuvanju prirodnih resursa, kroz promociju ekološki prihvatljivih saobraćajnih sredstava na tržištu Republike Srbije, Privredna komora Srbije, Agencija za zaštitu životne sredine, Agencija za bezbednost saobraćaja, Centar za motorna vozila AMSS, Centar za promociju održivog razvoja i kompanija Metro Market organizovali su osmu godinu za redom izbor za automobil sa najboljim performansama u odnosu na životnu sredinu - EKOauto godine u Srbiji.
U konkurenciji 12
automobila
U konkurenciji se našlo dvanaest novih modela automobila iz
aktuelne produkcije, i to BMW 3 Series, Citroen C4 Cactus, Ford Focus, Honda
CR-V, Kia Ceed, Mercedes-Benz A-Class, Opel Combo, Peugeot 508, SEAT Arona,
Suzuki Jimny, Toyota Corolla i Volvo S60. Na osnovu Pravilnika i tačno
utvrđenih kriterijuma i metodologije ocenjivanja odluku je doneo stučni žiri na
čijem je čelu mr Dušan Stokić (Služba za životnu sredinu, tehničke propise,
kvalitet i društvenu odgovornost Privredne komore Srbije), Filip Radović
(Agencija za zaštitu životne sredine), Milan Božić (AMSS - Centar za motorna vozila), Dr sci med Vladimir
Resanović (Klinički centar Srbije), Branislava Jovičić (Centar za promociju
održivog razvoja) i Zlatko Mitić (Metro Market - Tržišne komunikacije u oblasti
automobilizma).
Da bi žiri meritorno odlučivao uvoznici automobila koji su se
našli u kokurenciji dostavili su podatke o konkretnim modelima za koje su
smatrali da su u pogledu uticaja na životnu sredinu ekološki najprihvatljiviji,
a nalaze se u prodaji ili će se naći na tržištu Srbije do 31. marta 2019.
godine. Ključni kriterijumi, u pogledu životne sredine, zajedno sa težinskim
koeficijentima, po značaju su potrošnja goriva (30%), emisija štetnih materija
(30%), mogućnost reciklaže (20%), buka (10%), zapremina motora (5%) i snaga
motora (5%).
Članovi stručnog žirija detaljno su analizirali sve pristigle
prijave i vrednovali ih na osnovu podataka i informacija dobijenih od
autorizovanih zastupnika automobilskih brendova. Držeći se prethodno utvrđenih
pravila i procedura za sprovođenje postupka izbora EKO automobila godine u
Srbiji (Pravilnik o izboru EKO
automobila godine u Srbiji i Metodologija izračunavanja i rangiranja), doneta
je konačna odluka o tome da je EKOauto 2019. godine u Srbiji Toyota Corolla 1.8
Hybrid.
Statueta Robertu Lukiću
Robertu Lukiću, direktoru Toyota Srbija stautetu simbol priznanja
za najbolji automobil u odnosu na životnu sredinu uručio je Goran Trivan,
ministar za zaštitu životne sredine u Vladi Republike Srbije. Do sada, titulu
EKOauto godine u Srbiji, poneli su Honda Civic 5D I-DTEC (2012), Peugeot 208
1.4 e-HDI (2013), Dacia Logan MCV 1.5 dCi (2014), Mazda 2 1.5d (2015) i
Mercedes-Benz GLC 350e 4Matic (2016), Citroen C3 1.6 Hdi (2017) i Opel
Crossland X B1.6DT Ecoflex (2018).
U skladu sa proklamovanim ciljem izbora automobila sa
najboljim performansama u odnosu na životnu sredinu da se promoviše etičko
ponašanje i podizanje svesti o potrebi za očuvanjem prirodnih resursa, zaštita
životne sredine i korporativna odgovornost žiri je i ove godine dodelio posebno
priznanje koje je pripalo Stalnoj konferenciji gradova i opština (SKGO) za
organizovanje akcije „Dan bez automobila u gradovima i opštinama“ u okviru
Evropske nedelje mobilnosti kojom se
podstiču alternativni vidovi saobraćaja u odnosu na motorizovane čime se
smanjuje korišćenje putničkih automobila i poboljšavaju uslovi za javni
saobraćaj, kretanje biciklista i pešaka.
Prošlogodišnja tema kampanje bila je kombinovanje različitih
vidova prevoza pod sloganom "Kombinuj i kreći se" u koju se uključilo
više od 2.600 gradova i opština iz 50 država sa više od 250 miliona stanovnika.
U ime SKGO, nagradu je od Dušana Stokića primio Miodrag Gluščević, šef
Odeljenja za komunalna pitanja, urbanizam i životnu sredinu SKGO. Pored
gospodina Gluščevića, dodeli nagrade prisustvovali još i Klara Danilović,
Ljubinka Kaluđerović, Jana Pavlović i Miloš Obradović.
Toyota Corolla 1.8
Hybrid
Toyota je je već dugo globalni lider u automobilskoj
industriji. Hibridna tehnologija, koja ujedno obuhvata i znanje stečeno kroz
proizvodnju ekološki prihvatljivih vozila tokom dugog niza godina, postavljena
je od strane Toyote kao ključna tehnologija u automobilskoj industriji za
zaštitu životne sredine u XXI veku.
Od lansiranja prve generacije Priusa 1997. godine, Toyota je
postepeno ugrađivala hibridnu tehnologiju i u ostale modele – od kompaktnog
Yarisa do nove Corolle. Potpuno nova Corolla zrači dinamičnijim izgledom,
donoseći i potpuno novi hibridni pogon sa funkcijom samopunjenja tako da nova
generacija najprodavanijeg Toyotinog modela u čitavoj automobilskoj industriji
označava i početak Toyotine strategije dvostrukih hibrida.
Svi osnovni modeli sada su dostupni sa izborom od dva
hibridna pogonska sistema. Jedan od njih sastoji se od klasičnog SUS motora
zapremine 1,8 litara koji razvija snagu od 122 KS, koji nudi sve odlike četvrte
generacije hibridnog sistema, uključujući poboljšani odziv i linearnost uz
tradicionalne pogodnosti kao što su mala potrošnja goriva i opuštena vožnja. Četvrta
generacija 1,8-litarskog samonapajajućeg hiridnog sistema razvija 122 KS/90 kW
uz obrtni moment od 142 Nm, a sa dodatom snagom od 53 kW/600V elektromotora
koji razvija maksimalni obrtni moment od 163 Nm.
On je tih, intuitivan, brzo reaguje i ima samodovoljnu EV
tehnologiju koja ne zahteva priključivanje na punjač. Troškovi održavanja su
niski, nudi velike uštede u gorivu, kao i nisku emisiju CO2 i može da podnese
do 50 osto ukupnih svakodnevnih relacija.
Poseduje četiri cilindra, 1,797 cm3, DOHC, kao i Atkinson
Cycle sistem sa mnoštvom prednosti koje su dizajnirane da povećaju efikasnost
na planu potrošnje goriva, ubrzanja i smanjenja buke. Performanse Corolle Sedan
Hybrid opremljene 1,8 litarskim agregatom su ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11
sekundi, a maksimalna brzina projektovana je na 180 km/h. Potrošnja goriva kod
Sedan verzije iznosi minimum 3,4 l/100 km, a njegova emisija CO2 je samo 77
g/km (WLTP: 100 g/km).
Manifestacija EKOauto godine u Srbiji treba da doprinese podizanju svesti građana o očuvanju prirodnih resursa, manje štetnom uticaju automobila na životnu sredinu i čoveka od već postojećih na tržištu, pozitivnom uticaju na korisnike/građane da osim uobičajenih elemenata za kupovinu automobila (dizajn, cena, i sl.), razmatraju i aspekte zaštite životne sredine (potrošnja, emisija štetnih materija, reciklabilnost, materijali i dr.), potrebi da se razmišlja o celokupnom životnom ciklusu automobila - ne samo o upotrebi, već i o fazi projektovanja i proizvodnje (upotreba materijala, potrošnja energije...), kao i o fazi post-upotrebe (reciklaža, opasne supstance), dodatnom podsticanju proizvođača i uvoznika da se u ponudi, i na domaćem tržištu, nađu „ekološki podobni“ automobili, kao i društveno odgovornom ponašanju i etičkom poslovanju.
Komentari(0)