​​Električni Soul predstavlja brojna unapređenja

Kia Motors radi i napreduje punom parom kako bi električna vozila bila još bolja i lepša. To su pokazali na novom modelu Soul EV





Ova automobilska kompanija je predstavila različita poboljšanja pomoću kojih su povećali domet električnog modela Soul EV. Nova baterija je zbog veće energetske gustoće i kapaciteta skladištenja energije povećala domet vozila za čak 18 odsto, s dosadašnjih 212 na 250 kilometara.

Svoj doprinos kod povećanja dometa dali su i aerodinamično optimizovana maska hladnjaka, bolji pneumatik i nova povratna opruga kočnica, koja sada ima manji otpor.

Artur Martins, potpredsednik marketinga i planiranja proizvoda u Kia Motors Europe, rekao je da Soul EV je Kijino prvo električno vozilo koje se prodaje globalno i dostiže sve veću popularnost među evropskim kupcima, koji traže ekološki prihvatljiva vozila atraktivnog dizajna.

- U prvom kvartalu se u odnosu na isti period prošle godine njegova prodaja povećala za čak 28 odsto i značajno je uticala na rast prodaje vozila Kia na alternativni pogon. Veći domet Soula EV samo još povećava privlačnost ovog modela - rekao je Martins.

Soul EV je tek jedan od ekoloških modela koja će Kia predstaviti u 2017. godini. Tako u drugoj polovini godine stižu napredni priključni hibridi modela Niro i Optima Sportswagon. Kia je za 2020. godinu sebi zadala cilj da smanji potrošnju goriva u svojoj gami modela za 25 odsto u odnosu na 2014. godinu, kada su krenuli s masovnom proizvodnjom ekološki prihvatljivijih vozila. Soul EV s povećanim dometom u Evropu stiže početkom leta. Električna Kia se jedina od svih električnih vozila na evropskom tržištu može pohvaliti sedmogodišnjom fabričkom garancijom, koja važi i za baterije.

Povećan domet baterije za čak 18 odsto

Unapređeni Soul EV je opremljen modifikovanim litijum-jonskim baterijskim sklopom koji odlikuju veća energetska gustoća i veći kapacitet skladištenja energije. Broj baterijskih ćelija je sa 192 povećana na 200, a mešavina elektrolita je optimizovana. Zbog toga je napetost baterijskog sklopa sa 360V povećana na 375V, a kapacitet skladištenja sa 27kWh na 30kWh, što je poboljšanje od 11 odsto.

Novost je i to da je elektronička kontrolna jedinica (EPCU) baterijskog sklopa dobila DC/DC converter manje napetosti čime je pretvaranje energije iz baterijskih ćelija efikasnije. Vredi naglasiti da su Kijini inženjeri postigli da poboljšani baterijski sklop, smešten ispod zadnjih sedišta, ne zadire u kabinu Soula EV.

Promenjena maska s manjim otporom vazduha

Poboljšani Soul EV i dalje ima prepoznatljiv, ništa manje odvažan izgled. Zato je vozilo zbog boljeg aerodinamičnog učinka doživelo tek suptilne promene maske. Kako navodi proizvođač ovog četvorotočkaša, usisnik za vazduh na prednjem braniku je blago zatvoren, čime je smanjen otpor vazduha, i najbolje se primenjuje u vožnji na autoputu.

Kočnice s manjim trenjem prilikom kočenja

Poboljšani Soul EV je standardno opremljen Michelinovim pneumaticima s manjim koeficijentom trenja, što posledično utiče na veći domet. Kočnice su dobile snažnije povratne opruge, koje prilikom vozačevog pomeranja noge s papučice kočnice, pre popuštaju i time smanjuju otpor. Nove opruge ne utiču na učinak Soulovog regenerativnog kočionog sistema, koji prilikom kočenja

skladišti do 12 odsto kinetičke energije.

Soul EV je opremljen različitim tehnoogijama, koje ublažavaju problem kratkog dometa, karakterističan za električna vozila. To su, između ostalog, Drive ili Brake način vožnje. Infotainment i navigacioni sistem Soula EV su takođe jedinstveni, jer prikazuju lokacije obližnjih mesta za punjenje i detaljne podatke o raspoloživom dometu i punjenju baterije.

Infotainment sistem, koji se proektuje na ekranu na dodir, u standardnoj opremi omogućava upotrebu sistema Android Auto™ i Apple CarPlay™, koji vozačima omogućavaju pristup omiljenim aplikacijama ili funkcijama. Oba sistema nude upravljanje glasom, emitovanje omiljenih muzičkih ili audio knjiga, sigurne i jednostavne pozive i pristup navigaciji putem Google Maps ili Apple Maps. Sistem je namenjen smanjenju dekoncentracije tokom vožnje, što vozačima omogućava da su fokusirani isključivo na put.

Komentari(0)

sortiraj