FCA Iza scene, druga sezona - Upravljanje lancem snabdevanja
Treća epizoda zalazi „iza scene“ logistike, objašnjavajući od čega se sastoji FCA lanac snabdevanja i kako funkcioniše
Prve dve epizode druge sezone emisije FCA Iza scene pružile su opsežan prikaz filozofije u temelju ovog proizvođača automobila. Stalna pretenzija u smeru napretka, izražena putem istraživanja u obliku sve održivijih pogonskih sistema, koji odgovaraju novim oblicima mobilnosti, osmišljeni tako da se u isto vreme posveti pažnja i prestižnoj i inspirišućoj priči brenda. Automobil nije samo alat, već otelotvorenje ideja, snova i perspektiva, koje mora da bude što “demokratičnije” to jest bliže čovekovim potrebama i pristupačnije. Projekti i industrijska proizvodnja su neophodni, ali proces dopiranja do kupaca je takođe ključan. Treća epizoda bavi se funkcijom upravljanja lancem snadbdevanja, koja je od suštinske važnosti.
Veza između proizvodnje i komercijalnog poslovanja
Funkcija upravljanja lancem
snabdevanja ili Supply Chain jednog proizvođača automobila služi kao veza
između njegove industrijske proizvodnje i komercijalnog poslovanja. Žene i
muškarci iz lanca snabdevanja prevoze materijale i polugotove proizvode,
aktiviraju čvorišta proizvodnje, i distribuiraju automobile u skladu s
potrebama kupaca. Misija lanca snabdevanja je da sinhronizuje ceo proces nalik
mehanizmu sata, kako bi se sprečili prekidi, kašnjenja i neekonomičnost.
Globalni opseg
U FCA, operativni opseg funkcije
obuhvata celokupnu globalnu bazu dobavljača, sve skladišne centre, i više od
100 FCA fabrika širom sveta, konkretan primer globalne prirode Grupe. Kako bi
se tržišni zahtevi ispunili brzo i efikasno, celi tok ulaznih i izlaznih
materijala mora se isplanirati od najranijih stadijuma tog ciklusa nadalje, i mora
biti u potpunosti funkcionalan čim proizvodnja počne.
Kompleksan sistem radi zadovoljenja potreba kupaca
Lanac snabdevanja mora da obezbedi da
ciljevi budu izvodljivi, praveći ravnotežu između potražnje i kapaciteta
fabrika. Takođe mora da definiše količine i isplanira potrebne resurse,
optimizujući tokove i inventar. U pitanju je ekstremno složen, organizacioni
sistem, čije sve komponente rade zajedno na zajedničkom cilju, pretvaranju
želja kupaca u stvarnost. To je jedini način način da se odgovori na narudžbine
iz bilo kog FCA prodajnog mesta na svetu, brzo i efikasno. I zaista, lanac
snadbevanja stupa na scenu čim se napravi narudžbina. Funkcije za planiranje
potražnje i proizvodnje i planiranje kapaciteta daju zelena svetla za proces
proizvodnje, a tada fabrike stupaju na scenu.
Logistika i održivost
Na osnovu primljenog rasporeda,
I-Fast Container Logistics, podružnica koja je u potpunosti u vlasništvu FCA,
organizuje prevoz komponenti od dobavljača do fabrika, gde se obrađuju i
sklapaju. Kada se automobil proizvede, funkcija distribucije vozila organizuje
prevoz radi isporuke u prodajna mesta u drugim državama, pomoću još jedne FCA
kompanije, I-Fast Automotive Logistics. Kako bi se automobili prevezli od
skladišnih oblasti do luki ili konačnih destinacija, ova kompanija koristi
vrhunske prikolice za automobile na prirodni gas, što predstavlja „zelenu“,
održivu evoluciju drumskog prevoz, a automobili se onda šalju preko okeana na
osnovu ugovora koje sa različitim kompanijama za transport. Oko 60% dolaznih i
odlaznih kretanja vrši se morem ili prugom, što značajno ograničava uticaj
procesa logistike na životnu sredinu.
Ušteda CO2
Organizaciona inovacija takođe služi i održivosti. Optimizacija napunjenosti kontejnera dovela je do smanjenja emisija CO2 za oko 600 tona u 2019. godini. Usvajanje novih metodologija za optimizaciju prevoza materijala takođe je dovelo do smanjenja emisija CO2 za 1.500 tona u jednoj godini. Konačno, optimizacija drumskog saobraćaja i promene transporta morem i železnicom smanjile su CO2 emisije za još 2.700 tona. Funkcija upravljanja lancem snabdevanja zbog toga funkcioniše na inovativan, fleksibilan i održiv način, kako bi zadovoljila svakog kupca, i omogućila pogodnosti za proizvodni sistem i životnu sredinu.
Komentari(0)