Geely predstavio novu tehnologiju baterija za električna vozila
Geely Auto Group predstavio je svoju najnoviju generaciju litijum-gvožđe-fosfatnih (LFP) baterija koje su sami razvili i nude najduži vek trajanja baterije u klasi, brzinu punjenja i vrhunsku bezbedno
Nova baterija za električna vozila postaće novi zaštitni znak zahvaljujući najvišoj bezbednosti u industriji, kompaktnoj veličini, većoj gustini energije, boljoj iskoristivosti volumena i povećanoj fleksibilnosti u prilagođavanju različitim dimenzijama vozila.
Novi bezbednosni
standardi
Nova Short Blade tehnologija baterija koristi dijafragmu
visoke čvrstoće, visoke toplotne stabilnosti, visoke otpornosti na toplotu, sa
vrlo stabilnim separatorom uparenim sa bezbednim elektrodama, što rezultira
većom gustinom energije i bezbednošću. Osim toga, Geely Auto je primenio svoju
vlastitu tehnologiju self-fusing na površini elektroda za blokiranje kratkih
spojeva u slučaju nesreće. Ako se baterijska ćelija probuši tokom ekstremnog
udara, sloj aluminijumske folije stopiće se sa dijafragmom baterije kako bi se
stvorio sloj izolacije, sprečavajući kratke spojeve i ispuštanje toplote.
Do danas, standardni automobilski test za bezbedonosne
performanse EV baterije je test probijanja jednom iglom, međutim, Geely Auto je
testirao novu tehnologiju baterije s osam simultanih igala za probijanje, koje
značajno povećavaju količinu štete u ekstremnim situacijama sudara. Tokom
testiranja, baterija je istovremeno probušena sa osam čeličnih igala, svaka
prečnika 5 mm i ostavljena da stoji 1 sat bez ikakve štete. Uz to, nova
tehnologija baterija EV podvrgnuta je testu probijanja metkom iz puške kalibra
5,8 mm (5,8×42 mm), bez toplotnog paljenja.
Ekstremni testovi
izdržljivosti
Osim što je prošao test probijanja sa 8 igala, Geely je
takođe kao prvi u industriji podvrgao novu tehnologiju baterija kroz serijski
test “Šest ekstrema” koji uključuje uranjanje u morsku vodu, ekstremno hladno
okruženje, visokofrekventno struganje poda automobila, kotrljanje tereta od 26
tona preko baterije, bočni sudar sa jednim paketom i gorenje na vatri sa
patentiranim dizajnom baterije u obliku rešetke, šupljinom koja apsorbuje
energiju, troslojnom „sendvič“ donjom zaštitnom pločom, integracijom CTB-a,
sistemom termičke kontrole i ostalom višestrukom bezbednosnom zaštitom, a
baterija je uspešno prošla svih šest testova.
Geely je testirao novu tehnologiju baterije za električna
vozila u uslovima koji su eksponencijalno viši od industrijskog standarda.
Rezultati su pokazali da nova tehnologija baterija za električna vozila nije u
svim slučajevima doživela toplotno ispuštanje, dim, paljenje ili sagorevanje.
Osim toga, vrednosti izolativnog otpora elektroda baterije i zarobljenog stanja
ćelija ostali su normalni. Rezultati govore sami za sebe pokazujući da nova EV
baterijaa ostaje bezbedna i pouzdana u najekstremnijim uslovima.
Milion kilometara
bezbedne vožnje
Korišćenje materijala elektroda sa više elemenata, u
kombinaciji sa manjom veličinom baterije i niskim unutrašnjim otporom, dalo je
novoj tehnologiji manju brzinu unutrašnje hemijske reakcije, značajno
produžujući životni vek baterije. Prema Geely testovima, radni vek nove
baterije može dostignuti 3500 ciklusa, što je ekvivalentno punjenju i vožnji od
milion kilometara s minimalnim uticajem na domet baterije. Na temelju prosečne
porodične vožnje od 20.000 kilometara godišnje, nova tehnologija baterija za
električna vozila može biti u upotrebi 50 godina, značajno produžavajući vek
trajanja baterije, poboljšavajući preostalu vrednost korišćenih električnih
vozila i smanjujući emisije ugljenika više od 80.000 tona godišnje.
Izuzetno brzo punjenje
i stabilne performanse
Nova Shord Blade tehnologija baterija efikasno je rešila
problem visokog unutrašnjeg otpora koji se nalazi u postojećim baterijama na tržištu.
Geely najnovija baterija takođe koristi dugačke, tanke ugljenikove nano-tube za
stvaranje "autoputa" za prenos jona kao i aditiva za poboljšanje
propusnosti filma koji olakšavaju litijumovim jonima putovanje između
elektroda, čime se uveliko poboljšavaju performanse brzog punjenja. Podaci o
ispitivanju pokazuju da kod postojećih baterija s istim kapacitetom, punjenje
od 10-80% kapaciteta baterije prosečno traje 26 minuta, s prosečnom brzinom
punjenja od 1,61C, dok je kod novih prosečno vreme bilo 17 minuta i 4 sekunde
uz prosečnu brzinu punjenja od 2,45C. Osim toga, u ekstremno hladnim
okruženjima, nova tehnologija EV baterija ima duži domet vožnje od postojećih
baterija. Na temperaturi od -30 ℃, stopa zadržavanja kapaciteta
postojećih baterija u proseku je pala na 78,96%, dok je nova baterija zadržala
90,54% svog kapaciteta.
Komentari(0)