Geely predstavio novu tehnologiju baterija za električna vozila

Geely Auto Group predstavio je svoju najnoviju generaciju litijum-gvožđe-fosfatnih (LFP) baterija koje su sami razvili i nude najduži vek trajanja baterije u klasi, brzinu punjenja i vrhunsku bezbedno

    foto: Geely
    Podeli




Nova baterija za električna vozila postaće novi zaštitni znak zahvaljujući najvišoj bezbednosti u industriji, kompaktnoj veličini, većoj gustini energije, boljoj iskoristivosti volumena i povećanoj fleksibilnosti u prilagođavanju različitim dimenzijama vozila.

Novi bezbednosni standardi

Nova Short Blade tehnologija baterija koristi dijafragmu visoke čvrstoće, visoke toplotne stabilnosti, visoke otpornosti na toplotu, sa vrlo stabilnim separatorom uparenim sa bezbednim elektrodama, što rezultira većom gustinom energije i bezbednošću. Osim toga, Geely Auto je primenio svoju vlastitu tehnologiju self-fusing na površini elektroda za blokiranje kratkih spojeva u slučaju nesreće. Ako se baterijska ćelija probuši tokom ekstremnog udara, sloj aluminijumske folije stopiće se sa dijafragmom baterije kako bi se stvorio sloj izolacije, sprečavajući kratke spojeve i ispuštanje toplote.

Do danas, standardni automobilski test za bezbedonosne performanse EV baterije je test probijanja jednom iglom, međutim, Geely Auto je testirao novu tehnologiju baterije s osam simultanih igala za probijanje, koje značajno povećavaju količinu štete u ekstremnim situacijama sudara. Tokom testiranja, baterija je istovremeno probušena sa osam čeličnih igala, svaka prečnika 5 mm i ostavljena da stoji 1 sat bez ikakve štete. Uz to, nova tehnologija baterija EV podvrgnuta je testu probijanja metkom iz puške kalibra 5,8 mm (5,8×42 mm), bez toplotnog paljenja.

Ekstremni testovi izdržljivosti

Osim što je prošao test probijanja sa 8 igala, Geely je takođe kao prvi u industriji podvrgao novu tehnologiju baterija kroz serijski test “Šest ekstrema” koji uključuje uranjanje u morsku vodu, ekstremno hladno okruženje, visokofrekventno struganje poda automobila, kotrljanje tereta od 26 tona preko baterije, bočni sudar sa jednim paketom i gorenje na vatri sa patentiranim dizajnom baterije u obliku rešetke, šupljinom koja apsorbuje energiju, troslojnom „sendvič“ donjom zaštitnom pločom, integracijom CTB-a, sistemom termičke kontrole i ostalom višestrukom bezbednosnom zaštitom, a baterija je uspešno prošla svih šest testova.

Geely je testirao novu tehnologiju baterije za električna vozila u uslovima koji su eksponencijalno viši od industrijskog standarda. Rezultati su pokazali da nova tehnologija baterija za električna vozila nije u svim slučajevima doživela toplotno ispuštanje, dim, paljenje ili sagorevanje. Osim toga, vrednosti izolativnog otpora elektroda baterije i zarobljenog stanja ćelija ostali su normalni. Rezultati govore sami za sebe pokazujući da nova EV baterijaa ostaje bezbedna i pouzdana u najekstremnijim uslovima.

Milion kilometara bezbedne vožnje

Korišćenje materijala elektroda sa više elemenata, u kombinaciji sa manjom veličinom baterije i niskim unutrašnjim otporom, dalo je novoj tehnologiji manju brzinu unutrašnje hemijske reakcije, značajno produžujući životni vek baterije. Prema Geely testovima, radni vek nove baterije može dostignuti 3500 ciklusa, što je ekvivalentno punjenju i vožnji od milion kilometara s minimalnim uticajem na domet baterije. Na temelju prosečne porodične vožnje od 20.000 kilometara godišnje, nova tehnologija baterija za električna vozila može biti u upotrebi 50 godina, značajno produžavajući vek trajanja baterije, poboljšavajući preostalu vrednost korišćenih električnih vozila i smanjujući emisije ugljenika više od 80.000 tona godišnje.

Izuzetno brzo punjenje i stabilne performanse

Nova Shord Blade tehnologija baterija efikasno je rešila problem visokog unutrašnjeg otpora koji se nalazi u postojećim baterijama na tržištu. Geely najnovija baterija takođe koristi dugačke, tanke ugljenikove nano-tube za stvaranje "autoputa" za prenos jona kao i aditiva za poboljšanje propusnosti filma koji olakšavaju litijumovim jonima putovanje između elektroda, čime se uveliko poboljšavaju performanse brzog punjenja. Podaci o ispitivanju pokazuju da kod postojećih baterija s istim kapacitetom, punjenje od 10-80% kapaciteta baterije prosečno traje 26 minuta, s prosečnom brzinom punjenja od 1,61C, dok je kod novih prosečno vreme bilo 17 minuta i 4 sekunde uz prosečnu brzinu punjenja od 2,45C. Osim toga, u ekstremno hladnim okruženjima, nova tehnologija EV baterija ima duži domet vožnje od postojećih baterija. Na temperaturi od -30 ℃, stopa zadržavanja kapaciteta postojećih baterija u proseku je pala na 78,96%, dok je nova baterija zadržala 90,54% svog kapaciteta.

Komentari(0)

sortiraj