Godina legendi - Opel Ascona i Manta pune 50 godina
Godine 1970. Opel je izvršio revoluciju u srednjoj klasi. Model Ascona je bila prototip sportske limuzine za zabavu u vožnji sa odličnom upravljivošću
Manta je međutim bila kruna slave. Elegantni kupe delio je istu tehnologiju kao i Ascona, čineći je dostupnom velikom broju kupaca. Sa Mantom, nemački brend doneo je još jedan automobil iz snova, samo dve godine nakon Opela GT. Ascona i Manta su sledili GT preko Atlantika i uspešno se prodavali u SAD. Imali su međunarodnu karijeru koju je postiglo samo nekoliko Opelovih modela. Danas su to veoma traženi modeli među kolekcionarima i koštaju daleko više od njihovih cena kada su bili novi.
Opel je 1970. godine počeo sa ofanzivom
Kao
limuzina sa dvoje i četvoro vrata, Ascona je bila postavljena tačno između
Kadetta i Rekorda. Ascona je postavljala nove standard! Karavan je bio prvo
kompaktno izdanje za život i stoga daleko ispred svog vremena. Sa sportskim
modelom Manta, Opel je istovremeno ušao na rastuće tržište porodičnih
sportskih kupea. Šasija, ogibljenje i pogonski sklopovi bili su identični, oba
modela su imala četvorocilindrične motore koji proizvode od 60 do 105 KS.
Ascona
je pobedjivala na šljunku i asfaltu! Valter Rol i suvozač Johan Berger osvojili
su Evropsko prvenstvo u reliju 1974. godine, a 1975. na reliju Akropolj
ostvarili su Opelovu prvu pobedu na Svetskom prvenstvu u reliju. Rol i
Kristijan Gistdorfer su 1982. godine
osvojili Svetsko prvenstvo u reliju u Asconi 400. Do marta 1975. proizvedeno je
691.438 jedinica Ascone A, a u istom periodu i 498.553 jedinica Manta A.
Manta je imala svoj debi na Timendorfer
plaži
Sportska
Manta debitovala je u septembru 1970. godine, amblemom Manta koji je bio
inspirisan fotografijama morskog istraživača Žaka Kustoa. Prezentacija je
prigodno održana na Timendorfer plaži na obali Baltičkog mora. Za Opel je Manta
bila korak na novu teritoriju.
-Umesto
da postojeći model zastari, automobil koji danas predstavljamo je deo našeg
asortimana i zadovoljava novu potražnju tržišta - navodi se u tadašnjem
saopštenju za javnost.
Manta
je bila nova, pametna i sportska, savršeno uklopljena. Atraktivni modeli u koje
se moglo primiti četiri putnika, bili su veoma popularni. Jedinstvenost je bila
veoma tražena, a Mantin oblik i linije bili su upravo ono što tržište traži. U
prvoj godini prodaje, Opel je izvezao 56.200 jedinica Mante iz salona dok je
ukupno proizvedeno 498.553 automobila. Novi član porodice motora bio je 1.6 sa
68 KS, čak 80 KS u S verziji. Najmoćniji motor na Manti bio je
četvorocilindrični 1.9 S sa 90 KS koji je takođe koristio Opel Rekord.
Mantin
asortiman počeo je sa 60 KS 1.2 tokom 1972. godine, a u novembru iste godine
usledila je luksuzno opremljena Manta Berlinetta. U standardnu opremu spadali
su sportski upravljač, grejanje zadnjeg stakla, halogena svetla, električni
perači vetrobranskog stakla i vinilni krov. Pet godina proizvodnje obogaćene
su brojnim specijalnim varijantama modela - „Holiday“, „Plus“, „Swinger“ i
„Summer Baza “ kombinovali su gornje tržišne specifikacije sa umerenim cenama.
Manta GT/E, pokretan 1,9-litarskim motorom od 105 KS, Bosch L Jetronic diznama
ubrizgava gorivo, pojavio se 1974. Trend ka mat umesto hromiranoj opremi
nastavio se sa Manta GT/E. Poslednji specijalni model stigao je 1975. godine,
neposredno pre debija Manta B. „Black Magic“ temeljen na GT/E bio je obojen u
crno sa narančastim prugama na bočnim stranama.
Ascona je premijerno prikazana na sajmu
u Torinu 1970.
Što
se tiče opreme i motora, kao i dimenzija, Ascona se uklopila u prostor između
Kadeta B i Rekord C, preuzela je ulogu koju je prethodno igrala luksuzna
„Olimpija“. Ascona je u početku bila ponuđena kao limuzina sa dvoja i četvoro
vrata i luksuzno opremljena. Nezavisno prednje ogibljenje sastavljeno je od
opruga i amortizera, kruta zadnja osovina. Snagu je snabdevao 1.6-litarski
četverocilindrični motor sa 68 KS, a „S“ verzija sa visokom kompresijom od 80
KS. Kao i veći četvorocilindrični motori Rekorda, Asconina pogonska jedinica
imala je bregastu osovinu. U martu 1972. godine, Opel je predstavio verziju sa
umerenim cenama sa 1.2 OVH motorom sa 60 KS.
U
paleti modela bila je i Ascona Voiage. U početku se Voiage ponudio samo u L
verziji, bilo je to 1974. godine, pre nego što se manje luksuzni karavan
pridružio liniji. U proleće 1971. godine model su proširili Ascona 1.9S i
Ascona SR. SR je pokretao 1,6-litarski motor od 80 KS ili 1,9-litarski agregat
sa 90 KS. Opcija trostepenog automatskog menjača kojeg je Opel proizveo prvi
put tada, uparen je sa snažnijim motorima. Model SR kao novost na tadašnjem tržištu takođe je bio
dostupan.
SR verzija Ascone ima odlike jednog pobednika. Valter Rol i Johan Berger učestvovali su 1974. godine na Evropskom reli šampionatu. Rol i Berger su osvojili šest od osam trka sa još uvek nepobedivim maksimalnim rezultatom od 120 poena. Godine 1975, neposredno pre nego što je Ascona A je zamenjena B generacijom, Rol i Berger su odneli pobedu na Akropolis reliju, Opelovu prvu pobedu u Svetskom reli šampionatu.
Komentari(0)