GOLF 8 - Automobil za sva vremena
Dovoljno je reći Golf! Ova reč govori sve svetske jezike, sinonim je za staru i novu gardu automobila. Uvek nedostižan, a svima na dlanu dostupan. Osma generacija je najbolji Golf ikada
Prošlost, bezbednost, strast, uživanje, budućnost, sadašnjost, udobnost, istrajnost, kvalitet… Ovo su samo neke reči koje bi model Golf ukratko mogle opisati, a svakako nedovoljne jer ih ima mnogo više na paleti hvalospeva kada je u pitanju ovaj automobil. Potrajalo bi hvaljenje u nedogled, jer jednostavno ovaj Volkswagenov model to i zaslužuje. Nešto je što će se širom sveta uvek voleti, a u Srbiji sa velikom pažnjom pratiti šta donosi novi model ovog čuvenog nemačkog proizvođača automobila, i to sa velikom ljubavlju kao sa novim članom porodice.
Moramo reći da Volkswagen obeležava 50. godišnjicu Golfa, sa
ponosom i punim automobilskim plućima. Kako navode nadležni iz ove automobilske
kompanije, serijska proizvodnja bestselera počela je u Volfsburgu u martu 1974.
Više od 37 miliona jedinica napravljeno je od tog prvog Golfa do danas. Čisto
matematički, to znači da je svakog dana u poslednjih 50 godina preko 2.000
ljudi širom sveta odlučilo da kupi novog Golfa. Ovim, Golf kompaktne klase
postaje najuspešniji evropski automobil i najprodavaniji Volkswagen model svih
vremena.
Svetski bestseler kreće u novu budućnost! Golf je sa novim
modelom zacementirao prvo mesto među svojom konkurencijom i dalje će sa
sigurnošću držati titulu najprodavanijeg četvorotočkaša u C-segmentu! Za ovu
godinu Vokswagen je osvežio svog ljubimca na četiri točka. Redizajniran je
toliko taman da kažemo da je “skrojen” za jednu veliku desetku! Njegov fino
izvajan dizajn, kako spoljašnji tako i unutrašnji, efikasnost, praktičnost,
pouzdanost, udobnost i bezbednost, jedni su od osnovnih delova njegove
kvalitetne automobilske slagalice. Osma generacija diše pre svega automobilskom
strašću. Golf 8 konstruisan je na MQB A0 mehaničkoj platformi, koju deli
sa svojim prethodnim automobilskim bratom sedme generacije.
Ispod haube agregat 1.5
eTSI sa 150 KS
Imali smo prilike da vozimo novu “osmicu” koja je ispod haube
imala perfektan i snažan agregat u verziji 1.5 eTSI (blagi hybrid), sa R-Line
paketom opreme i motorom snage od 150 KS. Motor je uparen sa sjajnim
sedmostepemim DSG automatskim menjačem. Njihov rad je zasnovan kao u najboljem
simfonijskom orkestru. Sve štima na najvišem nivou i doveden je do savršenstva.
Vozaču je zagarantovana maksimalna vožnja koja nikog neće ostaviti ravnodušnim,
čak i one najzahtevnije. Njegovo precizno upravljanje, stabilnost i dinamički
kvaliteti su u službi uživanja tokom vožnje.
Odlična potrošnja
Agregat je izuzetno ekonomičan pri velikim brzinama i ekološki
je prihvatljiv. Potrošnja je svedena na mimimum, pa tako na otvorenom putu,
poštujući naravno sve saobraćajne propise, ovaj lepotan iz rezervoara istera
svega 4,7 litara benzina! U gradskoj vožnji, ali ne u baš preteranoj
saobraćajnoj gužvi, uspeli smo potrošnju da realizujemo na odličnih 5,8 litara
na pređenih 100 kilometara! Ukoliko želite žustriju i sportsku vožnju gde to prilike
na saobraćajnici dozvoljavaju i imate želju da u raznim momentima stavite
“ciglu na gas”, potrošnja je malo jača, pa iz rezervoara ovaj sportski lepotan
na četiri točka istruje oko sedam litara benzina. I na ovom testu se Golf
pokazao kao i svi njegovi prethodnici veoma ekonomičan i štedljiv prijatelj
kućnog budžeta.
Golf 8 u punom trku maksimalnu brzinu razvija na dobrih 220
km/h. Ubrzanje mu je odlično. Pa tako ovaj momak ubrzava od 0 do 100 km/h za
finih 8,5 sekundi. Motor ispod haube može da zadovolji sve potrebe i zahtevnog
vozača, jer u datim momentima vožnje daje ozbiljno svoj maksimum. Treba reći da
je “na gasu” ovaj automobil maksimalno živahan, u krivinama izuzetno precizan,
a na otvorenom putu agilan. Pored svih prednosti koje donosi ovaj lepotan na
četiri točka, a ima ih mnogo, možemo slobodno reći, prema našem mišljenju, glavni
argument ovog četvorotočkaša je veoma štedljiv agregat.
Porodičan i poslovan
Dimenzije se nisu menjale kod novog nemačkog četvorotočkaša. Novi
Golf je dugačak 4,28 metara, širok je 1,79, dok se u visinu proteže na finih
1,45 metara. Međuosovinski razmak je 2,63 metra. Kada su u pitanju njegove
dimenzije možemo slobodno reći da je bukvalno sve i porodičan i poslovan i
sportski automobil. Kada dodamo da njegov prtljažni prostor ima 380 litara, i
da se u njega može smestiti sve od "igle do lokomotive", onda je
automobilsko savršenstvo skrojeno za sve kupce! Kada se obori zadnja klupa kod
ovog “momčine” dobija se ukupno 1.237 litara prtljažnog prostora. Zaključujemo
da dobre dimenzije potvrđuju njegovu prostranost. U svakom smislu ovaj
automobil je spreman da izpuni zahteve kako u gradskoj vožnji tako i na
otvorenom putu ka moru, selu, planini…
Spoljašnji izgled -
Najbolja ocena za dizajn
Moderna nagnuta linija karoserije sugeriše pokret čak i kada
je automobil u mirovanju. Spoljašnji izged vozila je prepoznatljiv na svakom
metru asfalta i dobija najbolju moguću ocenu. Golf je dobio potpuno novi prednji
i zadnji deo vozila, kao i novi dizajn svetala. Ima dinamičan dizajn koji
osvaja na prvi pogled. Kada se vidi odmah govori da je naoštren za vožnju! Izgleda
pre svega moderno, sa oštrim i izuzetno preciznim linijama kako napred tako i
pozadi.
Vizuelno su definisane karakteristike uključujući
Volkswagen logo, koji je prvi put osvetljen za evropska tržišta, i novi dizajn
LED prednjih svetala. Između haube i hladnjaka jasno je postavljena i sjajno
osvetljena LED traka, koja se odlično uklapa sa novim VW logotipom. Vidljivo su
dinamično uvučeni duboko u prednji i bočni deo.
Vrhunski IQ.LIGHT LED matrix farovi uključuju nova duga
svetla visokih performansi sa dometom do čak 500 metara. IQ.LIGHT 3D LED zadnja
svetla dobila su novi i precizniji dizajn. Horizontalno postavljena grupa
zadnjih kombinovanih svetala dodatno upotpunjuje osećaj snage, širine i
stabilnosti. Novim
zadnjim delom dominiraju jednako uska zadnja svetla, između kojih su
postavljeni novi logotip i naziv modela Golf. Bočni deo vozila ima uočljiv C stub,
kao i veće staklene površine. Izduvne cevi diskretno nestaju ispod svedenog
zadnjeg difuzora. Sve je dosledno skladno i krajnje usklađeno - kao što je to
uvek bio slučaj kod Golfa.
Unutrašnjost - Pleni i
osvaja
Njegova spoljašnja lepota i kvalitet se prenosi i na njegovu
unutrašnjost. Kabina je skockana onako kako bi svaki vozač i putnici u vozilu
želeli. Unutrašnjost kod ovog četovortočkaša izgleda više nego prijatno. Ističe
se završna obrada svih materijala u vozilu sa kvalitetom i preciznošću. Kada
otvorite vrata i sednete, gde god da pogledate kvalitet se nazire na svakom
centimetru u vozilu. Ono što se ističe odmah su izuzetno fino izvajana sedišta
za bilo koji odabir vožnje. Bila ona sportska ili “penzionerska” ostaviće traga
na vašem telu gde se nigde nećete ukočiti na dugim putovanjima.
Kod Golfa 8 sedišta su srednje visine i omogućavaju pristup i
dobru vidljivost. Zadnja klupa je prostrana ukoliko na njoj sedi dvoje putnika
do visine od 190 centimetara. Tada ima više nego dovoljno prostora za glavu,
ruke i kolena. Zadnja klupa deljiva u odnosu 60/40. Kada su u normalnoj
poziciji između njih imate mogućnost da izvučete deo naslona koji se pretvara u
funkcionalan držač za dve čaše. Stabilan je, veoma dinamičan i dovoljno
prostran za četiri odrasle osobe. Funkcionalan je i prostran. Ima dovoljno
mesta za noge, ruke, glavu i izuzetno dobar položaj za vožnju.
U kabini se nalazi potpuno novi, intuitivni infotainment
sistem sa ekranom osetljivim na dodir. Odlikuju ga ergonomski optimizovani,
osvetljeni donji klizni segmenti osetljivi na dodir, kojima se kontroliše
temperatura i jačina zvuka. Potpuno su novi i unapređeni multifunkcijski volan
i novi IDA2 glasovni asistent. IDA se,
zahvaljujući komandama koje se izgovaraju prirodnim glasom, može koristiti ne
samo za kontrolu funkcija kao što su klima uređaj, telefon ili navigacioni
sistem, već i za pristup onlajn informacijama iz svih mogućih tema i oblasti
– od vremenske prognoze do nekih opštih pitanja. Jednostavno, njegova kompletna
kontrolna tabla je izuzetno lepa. Izrađena je na svim prednostima njegovog
prethodnika. Kada je u pitanju nivo buke u vozilu ona je svedena na
minimum. Ako volite da slušate omiljene pesme na radio stanicama, jednostavno
ćete uživati i pokriti sva “ušna čula” na jednoj trećini skale pojačivača
zvuka.
Novi sistemi
asistencije
Svi elementi rukovanja su bukvalno “na tacni” vozaču. Volan
je tokom brze ili sporije vožnje toliko precizan da osećate kako se pokreće u
svakom svom centimetru na putu. Upravljanje modelom Golf 8 olakšava novi,
unapređeni sistemi asistencije poput Park Assist Plus i Park Assist Pro2 (po
prvi put dostupan u Golfu) za ulazak i izlazak sa parking mesta pomoću smart
telefona, uz potpuno novu funkciju Area View2 koja
omogućava pogled od 360 stepeni na određenu zonu. Dodirni klizači za kontrolu
temperature i jačine zvuka su jasno i precizno osvetljeni. Početna cena novog Volkswagenovog
modela je 26.059 evra u paketu opreme Life, a u najskupljoj verziji košta 37.705
evra.
Pedeset godina Golfa
Ove godine se obeležava čak 50 godina modela Golf! Istorijat ovog
svetskog bestselera jednostavno ostavlja bez daha i izuzetno je bogata. Sigurno
najveći ponos I dika nemačke autoindustrije. Dobro je poznat bukvalno svakom
vozaču, a i dobrom delu ljudi koji se prevozio u njemu ili ga je video na
ulici. U godini njegovog jubileja navodimo i kada su se Golf modeli proizvodili
po godinama:
Golf I - od 1974. do
1983.
Golf II - od 1983. do
1991.
Golf III - od 1991. do
1997.
Golf IV - od 1997. do
2003.
Golf V - od 2003. do
2008.
Golf VI - od 2008. do
2012.
Golf VII - od 2012. do
2019.
Golf VIII - od 2019.
Jednostavno moramo reći i složiti se da je Golf bio i ostao
Golf, sinonim jednog pedesetogodišnjeg vremena koji je vedrio I oblačio
autoindustriju u svim segmentima.
LIČNA KARTA
Zapremina 1,5 eTSI
(blagi hybrid)
Snaga 150 KS
Ubrzanje 8,5 sekundi
Potrošnja 4,7 - 5,8l
Maksimalna brzina 220
km/h
Cena od 26.059 do
37.705 evra
Komentari(0)