GOLF 8 - Automobil za sva vremena

Dovoljno je reći Golf! Ova reč govori sve svetske jezike, sinonim je za staru i novu gardu automobila. Uvek nedostižan, a svima na dlanu dostupan. Osma generacija je najbolji Golf ikada

    foto: Gordana Nikolić
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Prošlost, bezbednost, strast, uživanje, budućnost, sadašnjost, udobnost, istrajnost, kvalitet… Ovo su samo neke reči koje bi model Golf ukratko mogle opisati, a svakako nedovoljne jer ih ima mnogo više na paleti hvalospeva kada je u pitanju ovaj automobil. Potrajalo bi hvaljenje u nedogled, jer jednostavno ovaj Volkswagenov model to i zaslužuje. Nešto je što će se širom sveta uvek voleti, a u Srbiji sa velikom pažnjom pratiti šta donosi novi model ovog čuvenog nemačkog proizvođača automobila, i to sa velikom ljubavlju kao sa novim članom porodice.

Moramo reći da Volkswagen obeležava 50. godišnjicu Golfa, sa ponosom i punim automobilskim plućima. Kako navode nadležni iz ove automobilske kompanije, serijska proizvodnja bestselera počela je u Volfsburgu u martu 1974. Više od 37 miliona jedinica napravljeno je od tog prvog Golfa do danas. Čisto matematički, to znači da je svakog dana u poslednjih 50 godina preko 2.000 ljudi širom sveta odlučilo da kupi novog Golfa. Ovim, Golf kompaktne klase postaje najuspešniji evropski automobil i najprodavaniji Volkswagen model svih vremena.

Svetski bestseler kreće u novu budućnost! Golf je sa novim modelom zacementirao prvo mesto među svojom konkurencijom i dalje će sa sigurnošću držati titulu najprodavanijeg četvorotočkaša u C-segmentu! Za ovu godinu Vokswagen je osvežio svog ljubimca na četiri točka. Redizajniran je toliko taman da kažemo da je “skrojen” za jednu veliku desetku! Njegov fino izvajan dizajn, kako spoljašnji tako i unutrašnji, efikasnost, praktičnost, pouzdanost, udobnost i bezbednost, jedni su od osnovnih delova njegove kvalitetne automobilske slagalice. Osma generacija diše pre svega automobilskom strašću. Golf 8 konstruisan je na MQB A0 mehaničkoj platformi, koju deli sa svojim prethodnim automobilskim bratom sedme generacije.

Ispod haube agregat 1.5 eTSI sa 150 KS

Imali smo prilike da vozimo novu “osmicu” koja je ispod haube imala perfektan i snažan agregat u verziji 1.5 eTSI (blagi hybrid), sa R-Line paketom opreme i motorom snage od 150 KS. Motor je uparen sa sjajnim sedmostepemim DSG automatskim menjačem. Njihov rad je zasnovan kao u najboljem simfonijskom orkestru. Sve štima na najvišem nivou i doveden je do savršenstva. Vozaču je zagarantovana maksimalna vožnja koja nikog neće ostaviti ravnodušnim, čak i one najzahtevnije. Njegovo precizno upravljanje, stabilnost i dinamički kvaliteti su u službi uživanja tokom vožnje.

Odlična potrošnja

Agregat je izuzetno ekonomičan pri velikim brzinama i ekološki je prihvatljiv. Potrošnja je svedena na mimimum, pa tako na otvorenom putu, poštujući naravno sve saobraćajne propise, ovaj lepotan iz rezervoara istera svega 4,7 litara benzina! U gradskoj vožnji, ali ne u baš preteranoj saobraćajnoj gužvi, uspeli smo potrošnju da realizujemo na odličnih 5,8 litara na pređenih 100 kilometara! Ukoliko želite žustriju i sportsku vožnju gde to prilike na saobraćajnici dozvoljavaju i imate želju da u raznim momentima stavite “ciglu na gas”, potrošnja je malo jača, pa iz rezervoara ovaj sportski lepotan na četiri točka istruje oko sedam litara benzina. I na ovom testu se Golf pokazao kao i svi njegovi prethodnici veoma ekonomičan i štedljiv prijatelj kućnog budžeta.

Golf 8 u punom trku maksimalnu brzinu razvija na dobrih 220 km/h. Ubrzanje mu je odlično. Pa tako ovaj momak ubrzava od 0 do 100 km/h za finih 8,5 sekundi. Motor ispod haube može da zadovolji sve potrebe i zahtevnog vozača, jer u datim momentima vožnje daje ozbiljno svoj maksimum. Treba reći da je “na gasu” ovaj automobil maksimalno živahan, u krivinama izuzetno precizan, a na otvorenom putu agilan. Pored svih prednosti koje donosi ovaj lepotan na četiri točka, a ima ih mnogo, možemo slobodno reći, prema našem mišljenju, glavni argument ovog četvorotočkaša je veoma štedljiv agregat.

Porodičan i poslovan

Dimenzije se nisu menjale kod novog nemačkog četvorotočkaša. Novi Golf je dugačak 4,28 metara, širok je 1,79, dok se u visinu proteže na finih 1,45 metara. Međuosovinski razmak je 2,63 metra. Kada su u pitanju njegove dimenzije možemo slobodno reći da je bukvalno sve i porodičan i poslovan i sportski automobil. Kada dodamo da njegov prtljažni prostor ima 380 litara, i da se u njega može smestiti sve od "igle do lokomotive", onda je automobilsko savršenstvo skrojeno za sve kupce! Kada se obori zadnja klupa kod ovog “momčine” dobija se ukupno 1.237 litara prtljažnog prostora. Zaključujemo da dobre dimenzije potvrđuju njegovu prostranost. U svakom smislu ovaj automobil je spreman da izpuni zahteve kako u gradskoj vožnji tako i na otvorenom putu ka moru, selu, planini…

Spoljašnji izgled - Najbolja ocena za dizajn

Moderna nagnuta linija karoserije sugeriše pokret čak i kada je automobil u mirovanju. Spoljašnji izged vozila je prepoznatljiv na svakom metru asfalta i dobija najbolju moguću ocenu. Golf je dobio potpuno novi prednji i zadnji deo vozila, kao i novi dizajn svetala. Ima dinamičan dizajn koji osvaja na prvi pogled. Kada se vidi odmah govori da je naoštren za vožnju! Izgleda pre svega moderno, sa oštrim i izuzetno preciznim linijama kako napred tako i pozadi.

Vizuelno su definisane karakteristike uključujući Volkswagen logo, koji je prvi put osvetljen za evropska tržišta, i novi dizajn LED prednjih svetala. Između haube i hladnjaka jasno je postavljena i sjajno osvetljena LED traka, koja se odlično uklapa sa novim VW logotipom. Vidljivo su dinamično uvučeni duboko u prednji i bočni deo.

Vrhunski IQ.LIGHT LED matrix farovi uključuju nova duga svetla visokih performansi sa dometom do čak 500 metara. IQ.LIGHT 3D LED zadnja svetla dobila su novi i precizniji dizajn. Horizontalno postavljena grupa zadnjih kombinovanih svetala dodatno upotpunjuje osećaj snage, širine i stabilnosti. Novim zadnjim delom dominiraju jednako uska zadnja svetla, između kojih su postavljeni novi logotip i naziv modela Golf. Bočni deo vozila ima uočljiv C stub, kao i veće staklene površine. Izduvne cevi diskretno nestaju ispod svedenog zadnjeg difuzora. Sve je dosledno skladno i krajnje usklađeno - kao što je to uvek bio slučaj kod Golfa.

Unutrašnjost - Pleni i osvaja

Njegova spoljašnja lepota i kvalitet se prenosi i na njegovu unutrašnjost. Kabina je skockana onako kako bi svaki vozač i putnici u vozilu želeli. Unutrašnjost kod ovog četovortočkaša izgleda više nego prijatno. Ističe se završna obrada svih materijala u vozilu sa kvalitetom i preciznošću. Kada otvorite vrata i sednete, gde god da pogledate kvalitet se nazire na svakom centimetru u vozilu. Ono što se ističe odmah su izuzetno fino izvajana sedišta za bilo koji odabir vožnje. Bila ona sportska ili “penzionerska” ostaviće traga na vašem telu gde se nigde nećete ukočiti na dugim putovanjima.

Kod Golfa 8 sedišta su srednje visine i omogućavaju pristup i dobru vidljivost. Zadnja klupa je prostrana ukoliko na njoj sedi dvoje putnika do visine od 190 centimetara. Tada ima više nego dovoljno prostora za glavu, ruke i kolena. Zadnja klupa deljiva u odnosu 60/40. Kada su u normalnoj poziciji između njih imate mogućnost da izvučete deo naslona koji se pretvara u funkcionalan držač za dve čaše. Stabilan je, veoma dinamičan i dovoljno prostran za četiri odrasle osobe. Funkcionalan je i prostran. Ima dovoljno mesta za noge, ruke, glavu i izuzetno dobar položaj za vožnju.

U kabini se nalazi potpuno novi, intuitivni infotainment sistem sa ekranom osetljivim na dodir. Odlikuju ga ergonomski optimizovani, osvetljeni donji klizni segmenti osetljivi na dodir, kojima se kontroliše temperatura i jačina zvuka. Potpuno su novi i unapređeni multifunkcijski volan i novi IDA2 glasovni asistent. IDA se, zahvaljujući komandama koje se izgovaraju prirodnim glasom, može koristiti ne samo za kontrolu funkcija kao što su klima uređaj, telefon ili navigacioni sistem, već i za pristup onlajn informacijama iz svih mogućih tema i oblasti – od vremenske prognoze do nekih opštih pitanja. Jednostavno, njegova kompletna kontrolna tabla je izuzetno lepa. Izrađena je na svim prednostima njegovog prethodnika. Kada je u pitanju nivo buke u vozilu ona je svedena na minimum. Ako volite da slušate omiljene pesme na radio stanicama, jednostavno ćete uživati i pokriti sva “ušna čula” na jednoj trećini skale pojačivača zvuka.

Novi sistemi asistencije

Svi elementi rukovanja su bukvalno “na tacni” vozaču. Volan je tokom brze ili sporije vožnje toliko precizan da osećate kako se pokreće u svakom svom centimetru na putu. Upravljanje modelom Golf 8 olakšava novi, unapređeni sistemi asistencije poput Park Assist Plus i Park Assist Pro2 (po prvi put dostupan u Golfu) za ulazak i izlazak sa parking mesta pomoću smart telefona, uz potpuno novu funkciju Area View2 koja omogućava pogled od 360 stepeni na određenu zonu. Dodirni klizači za kontrolu temperature i jačine zvuka su jasno i precizno osvetljeni. Početna cena novog Volkswagenovog modela je 26.059 evra u paketu opreme Life, a u najskupljoj verziji košta 37.705 evra.

Pedeset godina Golfa

Ove godine se obeležava čak 50 godina modela Golf! Istorijat ovog svetskog bestselera jednostavno ostavlja bez daha i izuzetno je bogata. Sigurno najveći ponos I dika nemačke autoindustrije. Dobro je poznat bukvalno svakom vozaču, a i dobrom delu ljudi koji se prevozio u njemu ili ga je video na ulici. U godini njegovog jubileja navodimo i kada su se Golf modeli proizvodili po godinama:

Golf I - od 1974. do 1983.

Golf II - od 1983. do 1991.

Golf III - od 1991. do 1997.

Golf IV - od 1997. do 2003.

Golf V - od 2003. do 2008.

Golf VI - od 2008. do 2012.

Golf VII - od 2012. do 2019.

Golf VIII - od 2019.

Jednostavno moramo reći i složiti se da je Golf bio i ostao Golf, sinonim jednog pedesetogodišnjeg vremena koji je vedrio I oblačio autoindustriju u svim segmentima.

LIČNA KARTA

Zapremina 1,5 eTSI (blagi hybrid)

Snaga 150 KS

Ubrzanje 8,5 sekundi

Potrošnja 4,7 - 5,8l

Maksimalna brzina 220 km/h

Cena od 26.059 do 37.705 evra

Komentari(0)

sortiraj