Gospodar snega i leda
Opel Insignia Country Tourer sa visokotehnološkim pogonom na sve točkove čini pravo zadovoljstvo u vožnji na ledenim alpskim ski stazama
Tlo je zaleđeno, a para koja izlazi iz usta pri izdahu se ledi momentalno. Sneg je svuda gde pogled može da dopre. Savršeni uslovi da se nađete iza volana i odvozate zaista brze krugove, i to pri austrijskom „debelom“ minusu. Ljudima koji žele da se zabavljaju na snegu i ledu, potrebna je samo jedna stvar - Opel Insignia Country Tourer sa Twinster integralnim pogonom i vektorisanjem obrtnog momenta.
Pruža komfor u svakoj vrsti
vožnje
Ovaj automobil je idealan za hvatanje u koštac sa
ledenim, snežnim uslovima u Tomatalu, gde se obavljaju Opelovi zimski treninzi
(Opel Winter Trainigs). Program ne samo što uključuje kočenje i ubrzavanje, kao
i dovođenje vozila do limita kada je prijanjanje u pitanju i savladavanje
ekstremnih uslova, već je takođe i veoma zabavan. To je moguće zahvaljujući
Opelovoj perjanici, Insigniji, odnosno vrhu ponude koju čini Insignia Country
Tourer, vodeća kada je reč o pružanju komfora u svakoj vrsti vožnje.
Sa dodatnim klirensom od 25 milimetara i zaštitnom
oplatom, Opel Insignia Country Tourer budi želju da napustite glatke asfaltne
puteve, i da se umesto njih uputite na izazovniji teren. Tajna ovog
zadovoljstva u vožnji bez ograničenja je skrivena ispod karoserije - Twinster
pogon na sve točkove sa vektorisanjem obrtnog momenta.
Sistem 4x4 za bezbedno
zadovljstvo u vožnji
Inovativni AWD pogon je baziran na čistoj visokoj
tehologiji:
-Kod Twinster sistema sa vektorisanjem
obrtnog momenta, dvostruka spojnica zamenjuje konvencionalni diferencijal na
zadnjoj osovini. Rezultat se ogleda u tome što sistem može da distribuira
obrtni moment na oba ili na po jedan zadnji točak individualno, i to u deliću
sekunde - objasnio je Andreas Holl,
direktor sektora kontrole i razvoja pogona na sve točkove u Opelu.
To znači da se snaga sve vreme šalje
optimalno.
-Twinster omogućava ekstremno visok
kapacitet distribucije obrtnog momenta, od 0 Nm na jednoj strani, pa do 1.500
Nm na drugoj. Pored toga, distribucija obrtnog momenta može nezavisno da se
reguliše u odnosu na proklizavanje i brzinu okretanja točka. Tu je i kompaknta
konstrukcija, s obzirom na to da su dve spojnice prisutne ispred pogonskih
vratila, diferencijal zadnje osovine je izostavljen. Tu se dobija ušteda kako
na prostoru, tako i masi - rekao je Holl.
Agilna i precizna
Ova tehnologija takođe omogućava Insigniji Country
Tourer da bude agilnija i preciznija prilikom prolaska kroz krivine. Ona nudi
izvanrednu uzdužnu kontrolu vozila u cilju ostvarivanja maksimalne stabilnosti
i imponuje prijanjanjem za primer, bez obzira o kakvoj voznoj podlozi se radi,
pa čak i kada su u pitanju led i sneg.
Generalno, viši obrtni moment se šalje na spoljni
zadnji točak, vozilo se stabilizuje, a Insignia prolazi krivinu sa više
preciznosti, reagujući spontanije na komande vozača. Vektorisanje obrtnog
momenta, iz tog razloga, znači i poboljšanje aktivne bezbednosti.
Učesnici Opelovog zimskog treninga mogu sve ovo da
iskuse iz prve ruke. Sve što im je potrebno je da privremeno isključe
vektorisanje obrtnog momenta, koje je povezano za sistemom elektronske kontrole
stabilnosti (ESP).
-Poređenje doživljaja u vožnji sa aktiviranim pa zatim
isključenim vektorisanjem obrtnog momenta je dramatično. Dok ste imali sve pod
kontrolom do jednog momenta, bez tehničke podrške, u drugom momentu, završićete
već u drugom pilonu – objasnio je Holl.
Ovo je upoznavanje sa krajnjim mogućnostima vozila,
koje niko ne želi da ima u stvarnom saobraćaju.
Komforno krstarenje
Mehatronička FlexRide šasija predstavlja osnovu za
optimalnu upravljivost, u zavisnosti od situacije u vožnji. Ona prilagođava rad
amortizera, kalibraciju papučice gasa i tačke promene stepena prenosa (na automobilima
sa automatskim menjačem) automatski, ili bazirano na „Tour“ i „Sport“ režimima,
koje bira vozač. U odnosu na odabrani režim, odziv na volanu i papučici gasa je
mekši ili direktniji, a ESP po potrebi interveniše ranije ili kasnije.
Oni koji su za nešto oštriju, sportsku vožnju sa ESP
sistemom i integralnim pogonom, odabraće „Sport“ režim. U ovoj postavci, sistem
dozvoljava silovit pokret oko vertikalne ose koja prolazi kroz težište vozila,
u isto vreme podržavajući agilni karakter Insignije Country Tourer.
Oni koji preferiraju komforno krstarenje treba da pritisnu „Tour“ dugme. Centralni kontrolni sofver kontrole režima vožnje (Drive Mode Control) čini srce i dušu ove adaptivne šasije. On bez prestanka analizira informacije koje obezbeđuju senzori i podešavanja, i u isto vreme prepoznaje individualni stil vožnje.
Komentari(0)