Grupa Renault - Novi rekord u prodaji
Renault ispunjava sve svoje zamišljene akcije u prvoj polovini 2018. godine. Sa 2,1 milionom prodatih vozila Grupa Renault ostvarila je novi rekord uz porast od čak 9,8 odsto
Putnička vozila i laka komercijalna vozila Grupe Renault (uključujući marke LADA, Jinbei i Huasong) beleže rast prodaje od 9,8 % na svetskom nivou. Tržišni udeo grupe sada je 4,3 % (+0,2 postotna boda). Grupa i marke Renault i Dacia ostvarile su polugodišnji rekord prodaje. Grupa je prodala 2.067.695 vozila, od čega je marka Renault prodala 1.378.583, a Dacia 378.095 vozila.
LADA je zabeležila rast prodaje od 24,0 %.
Prodaja marke Renault Samsung Motors pala je za 26,9 %. Od 1. januara
2018. u prodaju grupe Renault uključena je i prodaja marki Jinbei i Huasong,
koje su zajedno prodale više od 85.000 automobila.
Thierry Koskas
-Već treću godinu zaredom postavljamo nove prodajne
rekorde. Već smo u prvoj polovini godine prodali više od 2,1 miliona vozila. U Evropi
Grupa i dalje povećava tržišni udeo, a na međunarodnom nivou ostvarujemo
vrhunske rezultate, posebno u Latinskoj Americi, Evroaziji i Africi - rekao je Thierry
Koskas, član izvršnog odbora, izvršni potpredsednik odeljenja za prodaju i
marketing.
U Evropi je Grupa u prvoj polovini godine zahvaljujući
prodaji 1.070.718 vozila ostvarila rast od 4,4 % na tržištu koje je raslo
2,8 %. Grupa je ostvarila 11,0% udela na tržištu, što je povećanje od 0,2
postotna boda. Marka Renault sama je ostvarila rast od 1,1 % i sada drži
8,1 % tržišta. Clio 4 drugo je najprodavanije vozilo u Evropi, Captur je
najprodavaniji crossover u svom segmentu, a Scenic je najprodavaniji model u
klasi.
U segmentu električnih vozila Renault je potvrdio svoj
vodeći položaj udelom od 21,9 %. Prodaja je porasla za 11,6 %.
Prodaja modela ZOE porasla je za 1,1 %, a Kangoo Z.E. za 125 %. Kangoo
Z.E. sada drži 38,9 % tržišta LKV-a na električni pogon i još je uvek
najprodavaniji u segmentu.
Prodatio
281.225 Dacia
Marka Dacia ostvarila je prodajni rekord u prvoj polovini
godine u Evropi sa prodatih 281.225 vozila (porast od 14,6 %) i rekordni udeo
od 2,9 % tržišta (porast od 0,3 postotna boda). Ovaj rast je ostvaren pre
svega zahvaljujući prodaji redizajnirane verzije modela Sandero i novog
Dustera, koji su u prvih šest meseci prodati u 63.900 primeraka.
Marka Alpine prodala je svoje prve automobile u
proteklih 22 godine. Od predstavljanja je rezervisano više od 4.800 vozila. Broj
vozila Grupe prodatih izvan Evrope porastao je za 16,4 %. Grupa je
ostvarila porast prodaje u Americi (+18,1 %), Azijsko-pacifičkoj regiji
(+69,5 %) i Evroaziji (+15,1 %). Prodaja je pala u Africi, na Bliskom
istoku i u Indiji (-4,5 %).
Grupa Renault
promenila je svoje prognoze za 2018.
Očekuje se da će globalno tržište rasti za 3 % u
odnosu na 2017. godinu (prethodno se prognoziralo +2,5 %). Evropsko
tržište trebalo bi da poraste za +1,5 % (prethodno se očekivalo
+1 %), a Francusko za 2 % (prethodno se očekivalo +1 %). Na
međunarodnom nivou, predviđa se rast brazilskog tržišta za 10 % (prethodno
se očekivalo +5 %), a ruskog za više od 10 % (prethodno se očekivalo
malo manje od +10 %). Kinesko tržište trebalo bi rasti za 5 %, a
indijsko za 8 % (prethodno se očekivalo 6 %). Renault ostaje druga
najprodavanija marka u Evropi.
U tom kontekstu očekuje se da bi Grupa mogla iskoristiti obnovu paleta modela u svim regijama u 2018. godini i ostvariti rast prodaje, podstaknut rastom međunarodnih tržišta povezanog sa novim planom Drivethe Future.
Komentari(0)