Grupa Renault - Smanjenje troškova za više od dve milijarde evra
Smanjenjem fiksnih troškova za više od dve milijarde evra u periodu od tri godine će se povećati konkurentnost Grupe i osigurati njen dugoročni rast u okviru Alijanse
Kako je i obećala prilikom objave godišnjih rezultata, Grupa Renault je predstavila svoj transformacijski plan, kojim namerava da ostvari uštedu više od dve milijarde evra u periodu od tri godine i udari temelje novoj konkurentnosti Grupe. Poteškoće sa kojima se suočava Grupa, velika kriza sa kojom se suočava cela automobilska industrija i važnost ekološke tranzicije su imperativi koji podstiču kompaniju da ubrza svoju transformaciju.
Kupac ostaje prioritet u poslovanju
Nacrt plana će povećati otpornost
kompanije fokusiranjem na generisanje protoka novca, ali će pritom kupac ostati
prioritet u poslovanju. Zasniva se na efikasnijem pristupu operativnim
aktivnostima i strogim nadzorom nad resursima. Osim toga, planom se postavljaju
osnove dugoročnog razvoja Grupe Renault. U Francuskoj će grupa biti
organizovana oko strateških poslovnih područja sa obećavajućom budućnosti
električnih vozila, lakih komercijalnih vozila, kružne ekonomije i inovacija
visoke dodate vrednosti.
Dijalog sa socijalnim partnerima
Ovi veliki regionalni centri
izvrsnosti koji se nalaze u Francuskoj će biti osnov oporavka Grupe Renault. U
Flinsu i Guyancourtu Grupa će reorganizovati svoje aktivnosti. Ako Grupa
Renault planira da sprovede nužne promene u radnoj snazi kako bi se omogućio
povratak profitabilnom i održivom rastu, predana je tome da to sprovede na
osnovu dijaloga sa socijalnim partnerima i lokalnim vlastima.
Ovaj projekat prilagođavanja radne
snage zasnivao bi se na prekvalifikaciji radnika, internoj mobilnosti i
dobrovoljnim odlascima. Ovaj proces, kojim bi se obuhvatilo gotovo 4.600 radnih
mesta u Francuskoj i više od 10.000 radnih mesta u ostatku sveta, bi se
protegao na period od tri godine.
Jean-Dominique Senard
-Verujem u naše prednosti i naše
vrednosti i uveren sam da će naš menadžment uspeti da sprovede predviđenu
transformaciju kao i da će ovim planom naša Grupa uspeti da povrati svoju punu
vrednost. Planirane promene su ključne da bi se osigurala održivost kompanije i
njen dugoročni razvoj. Zajedničkim snagama i uz potporu naših partnera iz
Alijanse ćemo uspeti da ostvarimo svoje ciljeve i da učinimo Grupu Renault
velikim igračem u automobilskoj industriji u godinama koje su pred nama.
Potpuno smo svesni naše odgovornosti i činjenice da se planirana transformacija
može sprovesti samo ako poštujemo zainteresovane strane naše Grupe i uz
socijalni dijalog na visokom nivou - izjavio je Jean-Dominique Senard,
predsednik Odbora direktora u Renaultu.
Clotilde Delbost
-U kontekstu nesigurnosti i
kompleksnosti situacije u kojoj se nalazimo, ovaj projekat je ključan da bi se
ostvarili stabilni i održivi rezultati, pri čemu zadovoljstvo kupca ostaje
prioritet. Oslanjanjem na naše brojne prednosti, kao što su električna vozila,
na resurse i tehnologiju Grupe Renault i Alijanse kao i smanjenjem složenosti
procesa razvoja i proizvodnje naših vozila, želimo da stvorimo ekonomiju skale
kojom ćemo povećati svoju profitabilnost i osigurati svoj razvoj u Francuskoj,
ali i na međunarodnom nivou. Ovaj projekat će nam omogućiti da se puni
samopouzdanja okrenemo prema budućnosti - dodala je Clotilde Delbost,
privremena glavna direktorka Renaulta.
Projekatom su obuhvaćeni sledeći ključni elementi:
Povećanje efikasnosti i smanjenje
troškova razvoja i proizvodnje, koristeći konsolidovana sredstva Alijanse,
približno 800 miliona evra:
-pojednostavljenje dizajna i razvoja
vozila, smanjenje upotrebe različitih vrsta komponenti, povećanje
standardizacije, programi Predvodnik - Sledbenik unutar Alijanse
-optimizacija resursa, fokusiranje na
razvoj strateških tehnologija visoke dodate vrednosti u razvojnim pogonima
Ile-de-France, optimizacija upotrebe istraživačkih centara u inostranstvu i
podizvođača, optimizacija procesa validacije snažnijom upotrebom digitalnih
kanala.
Optimizacija proizvodnje kojom će se
uštediti približno 650 miliona evra
-ubrzanje transformacije proizvodnih
pogona širom primenom načela Industrija 4.0
-poboljšanje procesa u novim
razvojnim projekatima
-ubrzanje digitalizacije i postupka
od „dizajna do procesa”
-optimizacija industrijskih
kapaciteta:
-globalna proizvodnja smanjena sa
četir miliona vozila 2019. na 3,3 miliona vozila do 2024. (prema Harbouru
Reference)
-prilagođavanje broja zaposlenika u
proizvodnji
-obustava planiranog povećanja
proizvodnih kapaciteta u Maroku i Rumuniji, procena adaptacije proizvodnih
kapaciteta Grupe u Rusiji, procena racionalizacije proizvodnje menjačkih kutija
širom sveta
-u Francuskoj će predmet dubinskih
konsultacija sa svim akterima, posebno socijalnim partnerima i lokalnim
vlastima biti četiri radna predloga za optimizaciju procesa proizvodnje.
-Renault pokreće postupak
konsultacija u fabrikama Douai i Maubeuge kako bi se razmotrilo osnivanje
optimizovanog centra izvrsnosti za električna vozila i laka komercijalna vozila
u severnoj Francuskoj
-otvorena rasprava o prenameni
fabrike u Dieppeu nakon završetka proizvodnje Alpinea A110
-u Flinsu, stvaranje ekosistema
cirkularne ekonomije na lokaciji, uključujući prebacivanje aktivnosti iz pogona
Choisy-le-Roi
-u Fonderie de Bretagne Renault
započinje reevaluaciju strategije
Veća efikasnost funkcija potpore,
približno 700 miliona evra
-optimizacija opštih i marketinških
troškova - digitalizacija kojom će se smanjiti troškovi marketinga,
racionalizacija organizacije i smanjenje troškova povezanih sa funkcijama
potpore...
Preusmeravanje fokusa aktivnosti za bolju alokaciju resursa
Refokusiranje na osnovnu delatnost
Grupe kroz promenu opsega poslovanja se posebno odnosi na deo integrisane
distribucijske mreže RRG u Evropi, prenos udela Grupe Renault u društvu
Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) u Kini na društvo Dongfeng Motor
Corporation i prestanak prodaje putničkih vozila pokretanih motorima sa
unutrašnjim sagorevanjem pod markom Renault na kineskom tržištu.
Ovi planovi će se predstaviti predstavnicima zaposlenih u skladu sa primenjivim pravilnicima. Procenjeni trošak implementacije ovog plana iznosi otprilike 1,2 milijarde evra.
Komentari(0)