Honda Civic - Ispod haube novi dizel agregat
Usavršeni 1.6 i-DTEC dizel agregat od 120 KS pridružiće se Honda Civic gami u Evropi od marta 2018. godine, pružajući izuzetnu kombinaciju performansi i efikasnosti
Novi agregat jedna je od prvih jedinica koje će biti zvanično proverene po novom jedinstvenom postupku testiranja lakih vozila (WLTP - Worldwide Harmonized Light Duty Test Procedures) na potrošnju goriva i ciklus emisija, koji ove godine stupa na snagu. Dok su podaci iz poznatog testa NEDC (New European Driving Cycle) zasnovani na teorijskom profilu vožnje, WLTP ciklus je razvijen korišćenjem stvarnih podataka o vožnji prikupljanih širom sveta i projektovan tako da dovede do rezultata bližih stvarnom iskustvu vožnje.
Značajna poboljšanja
Honda
je unela značajna poboljšanja u agregat i izduvni sistem kako bi maksimizirala
performanse. Unapređenja efikasnosti za novu Hondu Civic 1.6 i-DTEC dovode do
ekonomičnosti u potrošnji goriva i emisiji CO2 počevši od 3,7 l/100
km i 99 g/km. Unapređenje 1.6 dizel agregata obuhvata smanjenje trenja
cilindara, koje je postignuto zahvaljujući klipovima izrađenim od veoma trajne
legure čelika, hroma i molibdena, kao i super brušenju unutrašnjih površina
cilindara kako bi se omogućilo mirnije kretanje klipova.
Motor
od 1,597 kubika koristi isti napredni Bošov sistem ubrizgavanja goriva kao i
ranije i sadrži mali, veoma efikasni turbo punjač, sistem EGR (recirkulacija
izduvnog gasa) niskog pritiska i ulazni otvor glave cilindra za jako usisavanje
i kovitlanje. Snažna, laka i uska radilica kao i liveni blok motora sasvim su
od aluminijuma i sa otvorenim prostorom oko cilindara minimalizuju težinu
agregata. Za novi i-DTEC, cilindarskom bloku su pridodata livena rebra kako bi
se povećala strukturalna čvrstoća i, zahvaljujući tome, smanjene su buka i vibracije.
Hondin
novi 1.6 i-DTEC je jedan od prvih motora koji će biti zvanično testiran
postupkom Stvarnih emisija vožnje (RDE) radi validacije NOx i nivoa emisije
čestica. Dizel pogonski sklop ima novi sistem NOx skladišnog konvertora (NSC)
sa većim katalizatorima i višom sadržinom plemenitih metala (srebra, platine i
neodimijuma) koji skladište gas azot-oksida do ciklusa regeneracije. Senzor za
čađ precizno detektuje trenutak kada je potreban ciklus regeneracije, što
produžava trajnost izduvne komponente.
Do stotke za 10,4 sekunde
Agregat
1.6 i-DTEC proizvodi 120 KS pri 4.000 obrtaja u minutui 300 Nm obrtnog momenta
pri 2.000 obrtaja u minutu, tako da Civic do 100 km/h ubrzava za 10,4 sekunde. Unapređeni
agregat sklapa se u Hondinoj fabrici u Svindonu, a biće na raspolaganju kako za
varijantu sa 4 tako i za
5 vrata novog Civic modela desete generacije. Devetostepena automatska transmisija dodatno će
uvećati opcije pogonskog sklopa modela Civic sredinom 2018. godine, što će biti
prva primena na nekom automobilu sa pogonom na dva točka.
WLTP
Svetski
harmonizovani postupak testiranja lakih vozila (WLTP) projektovan je tako da
obezbedi realnije uslove testiranja u cilju izračunavanja potrošnje goriva i
emisije vozila. Ciklus vožnje podeljen je u četiri dela sa različitim prosečnim
brzinama - sporom, srednjom, velikom i izuzetno velikom. Svaki deo sadrži
različite faze vožnje, zaustavljanja, ubrzavanja i faze kočenja. Za svaki novi
tip vozila, svaka konfiguracija pogonskog sklopa testira se po WLTP postupku za
najlakše i najteže varijante automobila.
RDE testovi
Testovi Stvarnih emisija vožnje (RDE) mere zagađivače poput NOx koje automobili emituju prilikom vožnje. RDE će se obavljati zajedno sa trenutno važećim NEDC i budućim WLTP ciklusima testiranja u procesu validacije. RDE test se obavlja kao deo odobrenja za tip emisija na javnim putevima u stvarnom saobraćaju, primenom Prenosivog sistema za merenje emisija (PEMS). Najpre su samo emisije NOxi čestica bile obuhvaćene obaveznim ograničenjima. Inicijalno ograničenje RDE za dizel motore, emisije NOx iznosi 168 mg/km i stupa na snagu 1. septembra 2017. za nove tipove vozila.
Komentari(0)