Honda Type R obara rekord na Suzuka stazi
Hondin najekstremniji Type R do sada, Civic Type R Limited Edition postavio je novi rekord za automobil sa pogonom na prednjoj osovini
Honda Type R je prošao krug na svetski poznatoj stazi Suzuka u Japanu za 2 minuta i 23,993 sekunde. Staza Suzuka je duga 5,8 kilometara i čuvena je po brzim duplim lakat krivinama i izazovnim uglovima, sve to u obliku „osmice“. Zahvaljujući svojim lakim komponentama, ogibljenjem i nadograđenim upravljanjem, i svedenom pozadinom, kao i enterijerom fokusiranim na vozača, Civic Type R Limited Edition pomerio je granice onoga što je moguće dobiti od pogona na prednjoj osovini, i to na jednoj od najzahtevnijih staza u trkačkom sportu, koja je poznata i kao „vrhunac“ u kalendaru Formule 1.
Važan ispit
Suzuka je bila važan ispitni teren za
razvoj performansi vozila i motora Honda još od 1962. godine, a sagrađena je
upravo po uputstvima osnivača i predsednika kompanije, Soičira Honde, čije su
čuvene reči bile: „Automobili se ne mogu usavršavati ako se ne izlože krajnjem
testu na trkačkoj stazi.“
Novi Limited Edition ima kovane BBS
aluminijumske točkove od 20 inča sa Michelin Pilot Sport Cup2 gumama s jakim
prianjanjem. One su dizajnirane ekskluzivno da postignu izvanredne performanse
na trkačkoj stazi, ali i da omoguće izuzetne performanse na putevima dok štede
10 kilograma u težini.
Modifikovani amortizeri
Modifikovani amortizeri optimizuju
ovu novu kombinaciju točka i gume i, zajedno sa rekalibrisanim upravljanjem,
nude maksimalnu kontrolu i odziv. Kontrolni softver adaptivnog sistema
amortizera sada brže procenjuje uslove na putu, što za ishod ima poboljšane
reakcije amortizera kako za bolje upravljanje, tako i za kvalitet vožnje. Novi model
Limited Edition zadržava moćan dvolitarski VTEC Turbo motor Type R modela.
Njegova snaga je 320KS pri 6.500 obrtaja u minutu, a obrtni moment 400 Nm
između 2.500 i 4.500 obrtaja u minutu. Ubrzanje od 0-100 km/h postiže se za 5,7
sekundi.
Dostupan u ekskluzivnoj novoj boji
Upečatljivi Type R Limited Edition
biće dostupan u ekskluzivnoj novoj boji, Sunlight Yellow, i nosiće ekskluzivnu
tamnu hromiranu Civic značku na vratima prtljažnika, kao i kontrastno uglačani
crni krov. Sjajna crna bočna ogledala i usisni ventil na haubi doprinose
agresivnom izgledu. Enterijer vodećeg Civic modela Type R Limited Edition odjek
je Hondine sportske loze sa crvenim sedištima i pločicom na kojoj se nalazi
redni broj proizvedenog automobila. Volan obložen alkantara kožom i novodizajnirana
glava ručice menjača u obliku suze pružaju vozaču bolji osećaj sjedinjavanja sa
Type R modelom čak i na veoma tehnički zahtevnoj stazi Suzuka. Kakinuma-san je
zaključio: „Misija modela Civic Type R jeste da nastavi da se smatra
„ultimativnim” vozilom. Nema kraja ovom izazovu. Mi verujemo da će ažuriranje
ovog modela omogućiti da Civic Type R načini korak bliže idealnom sportskom
automobilu koji Honda zamišlja. Molim Vas, uživajte u njemu!“
Napravljeno samo 100 primeraka modela
Type R Limited Edition je sada u prodaji širom Evrope, za koju će biti napravljeno samo 100 primeraka modela. Hondin Civic Type R GT desete generacije oborio je rekord obilaska kruga vozilom sa prednjim pogonom na stazi Nurburgring Nordschliefe 2017. godine sa vremenom 7 minuta i 43,8 sekundi, a posle ovog uspeha, vozila Civic Type R nastavila su da obaraju rekorde automobila sa prednjim pogonom na pet legendarnih evropskih trkačkih staza sa Hondinim trkačkim zvezdama za volanom.
Komentari(0)