Honda Type R obara rekord na Suzuka stazi

Hondin najekstremniji Type R do sada, Civic Type R Limited Edition postavio je novi rekord za automobil sa pogonom na prednjoj osovini

    foto: HONDA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Honda Type R je prošao krug na svetski poznatoj stazi Suzuka u Japanu za 2 minuta i 23,993 sekunde. Staza Suzuka je duga 5,8 kilometara i čuvena je po brzim duplim lakat krivinama i izazovnim uglovima, sve to u obliku „osmice“. Zahvaljujući svojim lakim komponentama, ogibljenjem i nadograđenim upravljanjem, i svedenom pozadinom, kao i enterijerom fokusiranim na vozača, Civic Type R Limited Edition pomerio je granice onoga što je moguće dobiti od pogona na prednjoj osovini, i to na jednoj od najzahtevnijih staza u trkačkom sportu, koja je poznata i kao „vrhunac“ u kalendaru Formule 1.

Važan ispit

Suzuka je bila važan ispitni teren za razvoj performansi vozila i motora Honda još od 1962. godine, a sagrađena je upravo po uputstvima osnivača i predsednika kompanije, Soičira Honde, čije su čuvene reči bile: „Automobili se ne mogu usavršavati ako se ne izlože krajnjem testu na trkačkoj stazi.“

Novi Limited Edition ima kovane BBS aluminijumske točkove od 20 inča sa Michelin Pilot Sport Cup2 gumama s jakim prianjanjem. One su dizajnirane ekskluzivno da postignu izvanredne performanse na trkačkoj stazi, ali i da omoguće izuzetne performanse na putevima dok štede 10 kilograma u težini.

Modifikovani amortizeri

Modifikovani amortizeri optimizuju ovu novu kombinaciju točka i gume i, zajedno sa rekalibrisanim upravljanjem, nude maksimalnu kontrolu i odziv. Kontrolni softver adaptivnog sistema amortizera sada brže procenjuje uslove na putu, što za ishod ima poboljšane reakcije amortizera kako za bolje upravljanje, tako i za kvalitet vožnje. Novi model Limited Edition zadržava moćan dvolitarski VTEC Turbo motor Type R modela. Njegova snaga je 320KS pri 6.500 obrtaja u minutu, a obrtni moment 400 Nm između 2.500 i 4.500 obrtaja u minutu. Ubrzanje od 0-100 km/h postiže se za 5,7 sekundi.

Dostupan u ekskluzivnoj novoj boji

Upečatljivi Type R Limited Edition biće dostupan u ekskluzivnoj novoj boji, Sunlight Yellow, i nosiće ekskluzivnu tamnu hromiranu Civic značku na vratima prtljažnika, kao i kontrastno uglačani crni krov. Sjajna crna bočna ogledala i usisni ventil na haubi doprinose agresivnom izgledu. Enterijer vodećeg Civic modela Type R Limited Edition odjek je Hondine sportske loze sa crvenim sedištima i pločicom na kojoj se nalazi redni broj proizvedenog automobila. Volan obložen alkantara kožom i novodizajnirana glava ručice menjača u obliku suze pružaju vozaču bolji osećaj sjedinjavanja sa Type R modelom čak i na veoma tehnički zahtevnoj stazi Suzuka. Kakinuma-san je zaključio: „Misija modela Civic Type R jeste da nastavi da se smatra „ultimativnim” vozilom. Nema kraja ovom izazovu. Mi verujemo da će ažuriranje ovog modela omogućiti da Civic Type R načini korak bliže idealnom sportskom automobilu koji Honda zamišlja. Molim Vas, uživajte u njemu!“

Napravljeno samo 100 primeraka modela

Type R Limited Edition je sada u prodaji širom Evrope, za koju će biti napravljeno samo 100 primeraka modela. Hondin Civic Type R GT desete generacije oborio je rekord obilaska kruga vozilom sa prednjim pogonom na stazi Nurburgring Nordschliefe 2017. godine sa vremenom 7 minuta i 43,8 sekundi, a posle ovog uspeha, vozila Civic Type R nastavila su da obaraju rekorde automobila sa prednjim pogonom na pet legendarnih evropskih trkačkih staza sa Hondinim trkačkim zvezdama za volanom.

Komentari(0)

sortiraj