Hyundai I30 N – Spreman i za trkačke staze
Kreiran u Namjangu, razvojnom centru Hyundai kompanije u Koreji, a testiran na stazi Ninburgring u Nemačkoj, i30 N demonstrira najnovija tehnološka dostignuća
Razvoj modela je baziran na iskustvu Hyundai Motorsport odeljenja, koje je sticano na WRC takmičenjima od 2014. godine. Model I30 N je sportski automobil kod kojeg postoji pet modova vožnje, pa vozač može birati između Eco, Normal, Sport, N i N Custom moda. Ovi različiti modeli vožnje podešavaju parametre motora, kontrole stabilnosti, zvuka i upravljanja.
Kao i standardni
model, Hyundai i30 N se proizvodi u Češkoj,
u mestu Nošovice. Fabrika u Češkoj
je otvorena u julu 2006. godine i predstavlja jednu od najmodernijih fabrika
automobila u Evropi sa godišnjim kapacitetom od
350.000 vozila.
Hyundai i30 N je
prvi sportski automobil iz Hyundai game koji se odlikuje karakteristikama koje
se očekuju
od vozila za svakodnevnu upotrebu, kao što
su prostranost i udobnost, ali pored toga ga odlikuju i sportske performanse
koje su karakteristične za automobile namenjene za trkačke
staze.
Do stotke za 6,1 sekunde
Hyundai i30 N pokreće
dvolitarski turbo motor koji je dostupan sa dve izlazne snage. Standardni
agregat koji dolazi sa 250 KS i jači
agregat koji dolazi sa 275 konjskih snaga. Oba agregata imaju obrtni momenat od
353 Nm i maksimalnu brzinu od 250 km/h.
Standardna verzija
od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,4 sekunde, dok model sa jačim
agregatom to ubrzanje postiže za 6,1 sekundu.
Ima pogon na prednjim točkovima i šestobrzinski
manuelni menjač. Verzija sa jačim
agregatom dolazi na Pirelli pneumaticima od 19 inča
i sa većim
kočionim
diskovima.
Snažni
dvolitarski motor sa turbo punjačima
daje i do 353 Nm obrtnog momenta uz odlično
prijanjanje zahvaljujući pneumaticima od 18 inča
koji dolaze iz Michelina ili pneumaticima od 19 inča
koji dolaze iz Pirellija. Stabilnosti vozila doprinosi i aerodinamika koja je
tako dizajnirana da smanjuje otpor kako bi karoserija automobila bila čvrsta
na putu.
I30 N poseduje i
E-LSD (Electronic Limited Slip Differential) sistem koji pruža
maksimalnu snagu na putu, tu je i ESC (Electronic Stability Control) sistem
koji se može potpuno isključiti
kako bi vozač imao potpunu slobodu prilikom vožnje.
Sigurnosni sistemi
Kada je reč
o bezbednosti, pored standardnih opcija, I30 N, kao i standardni model I30,
odlikuje se sigurnosnim sistemima koji pružaju
veću
sigurnost automobilu.
Neki od sistema koje treba pomenuti su Forward Collision-avoidance Assist (FCA) sistem koji automatski primenjuje kočenje kako bi se sprečio sudar sa prednje strane, Blind-spot Collision Warning (BCW) sistem prepoznavanja vozila u mrtvom uglu, Driver Attention Alert (DAA) sistem koji analizira način vožnje i upozorava vozača na umor i signalizira mu da napravi pauzu, Lane Keeping Assist (LKA) sistem prati poziciju automobila i obaveštava vozača u slučaju da vozilo krene da napušta kolovoznu traku, Speed Limit Information System (SLIF) je sistem prepoznavanja znakova, odnosno vozilo samo prepoznaje znakove za ograničenje brzine i obaveštava vozača na klasteru i mulitmedijalnom uređaju.
Komentari(0)