Hyundai I30 N – Spreman i za trkačke staze

Kreiran u Namjangu, razvojnom centru Hyundai kompanije u Koreji, a testiran na stazi Ninburgring u Nemačkoj, i30 N demonstrira najnovija tehnološka dostignuća

    foto: Hyundai
    Podeli




Razvoj modela je baziran na iskustvu Hyundai Motorsport odeljenja, koje je sticano na WRC takmičenjima od 2014. godine. Model I30 N je sportski automobil kod kojeg postoji pet modova vožnje, pa vozač može birati između Eco, Normal, Sport, N i N Custom moda. Ovi različiti modeli vožnje podešavaju parametre motora, kontrole stabilnosti, zvuka i upravljanja.

Kao i standardni model, Hyundai i30 N se proizvodi u Češkoj, u mestu Nošovice. Fabrika u Češkoj je otvorena u julu 2006. godine i predstavlja jednu od najmodernijih fabrika automobila u Evropi sa godišnjim kapacitetom od 350.000 vozila.

Hyundai i30 N je prvi sportski automobil iz Hyundai game koji se odlikuje karakteristikama koje se očekuju od vozila za svakodnevnu upotrebu, kao što su prostranost i udobnost, ali pored toga ga odlikuju i sportske performanse koje su karakteristične za automobile namenjene za trkačke staze.

Do stotke za 6,1 sekunde

Hyundai i30 N pokreće dvolitarski turbo motor koji je dostupan sa dve izlazne snage. Standardni agregat koji dolazi sa 250 KS i jači agregat koji dolazi sa 275 konjskih snaga. Oba agregata imaju obrtni momenat od 353 Nm i maksimalnu brzinu od 250 km/h.

Standardna verzija od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,4 sekunde, dok model sa jačim agregatom to ubrzanje postiže za 6,1 sekundu. Ima pogon na prednjim točkovima i šestobrzinski manuelni menjač. Verzija sa jačim agregatom dolazi na Pirelli pneumaticima od 19 inča i sa većim kočionim diskovima.

Snažni dvolitarski motor sa turbo punjačima daje i do 353 Nm obrtnog momenta uz odlično prijanjanje zahvaljujući pneumaticima od 18 inča koji dolaze iz Michelina ili pneumaticima od 19 inča koji dolaze iz Pirellija. Stabilnosti vozila doprinosi i aerodinamika koja je tako dizajnirana da smanjuje otpor kako bi karoserija automobila bila čvrsta na putu.

I30 N poseduje i E-LSD (Electronic Limited Slip Differential) sistem koji pruža maksimalnu snagu na putu, tu je i ESC (Electronic Stability Control) sistem koji se može potpuno isključiti kako bi vozač imao potpunu slobodu prilikom vožnje.

Sigurnosni sistemi

Kada je reč o bezbednosti, pored standardnih opcija, I30 N, kao i standardni model I30, odlikuje se sigurnosnim sistemima koji pružaju veću sigurnost automobilu.

Neki od sistema koje treba pomenuti su Forward Collision-avoidance Assist (FCA) sistem koji automatski primenjuje kočenje kako bi se sprečio sudar sa prednje strane, Blind-spot Collision Warning (BCW) sistem prepoznavanja vozila u mrtvom uglu, Driver Attention Alert (DAA) sistem koji analizira način vožnje i upozorava vozača na umor i signalizira mu da napravi pauzu, Lane Keeping Assist (LKA) sistem prati poziciju automobila i obaveštava vozača u slučaju da vozilo krene da napušta kolovoznu traku, Speed Limit Information System (SLIF) je sistem prepoznavanja znakova, odnosno vozilo samo prepoznaje znakove za ograničenje brzine i obaveštava vozača na klasteru i mulitmedijalnom uređaju.

Komentari(0)

sortiraj