Nešto novo i drugačije
Stilisti i inženjeri maksimalno su se potrudili da naprave automobil koji izgledom, ali i konkretnim novim rešenjima, sa punim pravom zaslužuje epitet „nešto specijalno“ - Hyundai Kona
Kona je veoma uzbudljiv automobil u kome vam nikako neće biti dosadno. Označava novu fazu u istoriji ovog slavnog proizvođača automobila. Tražeći jedinstveno rešenje koje spaja kreativnost i tehnologiju, stvoren je odličan automobil koji predstavlja nešto sasvim novo i drugačije od do sada viđenog. Različit i u isto vreme moderan, ovaj novi Hyundaiev četvorotočkaš nudi najviše od elegancije i imidža u svom segmentu.
Kona, novi urbani Hyundai model, dobio je ime po obalnom
regionu na Velikom ostrvu Havaji jednom od najpoznatijih svetskih turističkih
destinacija.
Agregat 1.6 sa 177 KS
Na testu makina.rs ispod haube našao se odlični
četvorocilindrični turbo benzinski agregat 1.6 T-GDI 4WD sa motorom snage od
177 KS koji, u punom trku, od nule do stotke stiže za dobrih devet sekundi. Maksimalnu
brzinu koju smo uspeli da isteramo bila je okrugla - 200 km/h. Međutim,
papučica gasa imala je još uvek prostora za napredak. Pretpostavljamo da nećete
voziti ovaj automobil pod punim gasom, ali treba reći da Kona na brzini od 150
do 200 km/h je maksimalno stabilna i precizna.
Kompletno razvijen u okviru kompanije Hyundai, benzinski
turbomotor pruža snagu i balans da se sa lakoćom vozi i po gradskim ulicima,
kao i na terenskim putevima. Savremeni i kompaktni pogon na četiri točka u
svakom trenutku će vožnju učiniti sigurnijom i bezbednijom na velikim neravnim
uzbrdicama i nizbrdicama, kao i na svim podlogama van asfalta. Šire i duže
međuosovinsko rastojanje, spuštene ivice prednjih blatobrana, odaju odvažan
stav automobila koji takođe rezultira izuzetnom agilnošću, kako u gradskim
uslovima vožnje tako i prilikom vožnje u off-road uslovima i pri većim
brzinama.
Potrošnja od 6 do 8,2
litre
Kada je u pitanju potrošnja u gradu ona „ide” na solidnih 8,2
litre. Međutim, na otvorenom putu pri brzini do 120 km/h iz rezervoara Kona isteruje
šest litara benzina. Teška je 1.401 kilogram, a agregat sa lakoćom nosi ovu
karoseriju. Nova Hyundaieva „devojka“ dugačka je 4,16 metara, široka 1,8, u
visinu se proteže na odličnih 1,56, a međuosovinsko rastojanje je 2,6 metara.
Zapremina prtljažnika je solidna i iznosi 361 litar. Kada se
zadnja klupa obori zapremina se penje na odličnih 1.143 litara. Vrata
prtljažnika se široko otvaraju i niska visina prtljažnika čini utovar bržim i
lakšim. Zadnja klupa se jednostavno podešava, pa tako za sekund možete
preklopiti sedišta samo jednim dodirom.
Menjač odličan
Sedmostepeni automatski menjač sa duplim kvačilom (7DCT) je
odlično uparen sa agregatom i ima maksimalan odziv na jača ubrzanja. Inače, ako
ste raspoloženi za „plus-minus” vožnju, možete da odaberete i sedmostepeni
sekvencionalni način rada. Menjač kombinuje efikasnost potrošnje goriva i
zabavnu vožnju. Ima tri režima „drajverisanja” - Eco, Normal i Sport. U Sport
režimu obrazac za prenos brzina se razlikuje. Brzine se sporije menjaju što
omogućava motoru da radi u višim obrtajima i pruži bolja ubrzanja.
Prostrana kabina
Po ulasku u vozilo odmah u oči pada neočekivano prostrana
kabina. Sve je na svom mestu, reklo bi se onako nemački, upotrebljeni su
kvalitetni materijali od instrument table, preko obloge vrata, sedišta, patosa…
Enterijer odlikuju prostranost, udobnost i praktičnost čineći time elegantan i
jednostavan izgled u kontrastu sa hrabrim, avanturističkim dizajnom
eksterijera.
Kontrolna tabla je izuzetno pregledana, dok su sedišta
makismalno udobna i za duža putovanja. Pet odraslih osoba sede bez guranja, pa
možemo reći da je ovo vozilo jedno od komfornijih. Startnost ovog automobila je
uobičajena za jednog turbobenzinca, ali zanimljvo je da u toku vožnje zvuk
motora skoro da i ne čujete. Iznenađujuće je stabilan na putu, a odlično
podnosi i tradicionalne srpske puteve pune rupa.
Pored prostrane i moderno opremljene unutrašnjosti Hyundai je
kod modela Kona ostavio mogućnost personalizacije boje unutrašnjosti po želji
kupca - zelena, crvena i narandžasta. Potpuno nov head-up ekran (HUD) kojim je
opremljen model Kona, projektuje virtuelni prikaz slike na stakleni panel koji
je postavljen iza instrument table, u ravni očiju vozača, kako bi u svakom
momentu imao pregled svih bitnih informacija, ne skrećući pogled sa puta. Treba
reći još da se sve komande nalaze nadohvat ruke, što je jako bitno pri velikim
brzinama.
Kao što smo rekli, kompletna instrument tabla je moderna i
izvajana za najstrožije vozače. Digitalni ekran instrument table optimalno je pozicioniran
i lako čitljiv, LCD ekran dijagonale 4.2 inča prikazuje važne informacije za
vozača, poput statusa funkcija aktivne bezbednosti, potrošnju goriva,
navigaciona uputstva, spoljnu temperaturu i druge. Ekran dijagonale 8 inča
osetljiv na dodir integriše 3D navigaciju, medije i mogućnosti povezivanja. Pozicionirana
u centralnoj konzoli, podloga za bežično punjenje (Qi standard) vam omogućava
lako punjenje kompatibilnih telefona bez upotrebe zamršenih i neurednih
kablova.
Pritisak na dugme je sve što treba da uradite da biste dobili
sedište koje vam savršeno odgovara. Lumbalna podrška pruža vašim leđima odličnu
potporu, a premijum audio sistem pruža odlične zvučne performanse, tako da možete
da pojačete muziku do kraja i uživate.
Jasan i precizan
Grupa prednjih višekomponentnih svetala dodatno skreće pažnju
na Konin visok tehnološki dizajn. Ovaj novi četvorotočkaš ima izvajan i
jedinstven stil, kombinaciju snažnih linija i elegantnih rubova, kao i
inovativnih tehničkih rešenja. Sa jakim, upečatljivm dizajnom i beskompromisnom
individualnošću, Kona je dizajnirana da privuče buduće vozače koji daju
prednost aktivnom načinu života.
Kod Kone je svaki ugao na vozilu jasno izražen. Sa inovativno
izvajanim linijama zasnovanim na orginalnoj 3D kompakt arhitekturi, savršeno
izbalansirana silueta, istovremeno sportska i savremena, ovom krosoveru daje
izražajan i u isto vreme energičan stil. Na prednjem delu vozila dizajn duplih
farova sa LED dnevnim svetlima stvara prepoznatljiv izgled prednjeg dela.
Dizajn eksterijera deluje odvažno kako napred, tako i pozadi,
kao i na bočnom delu vozila! Privlači poglede svojim snažno izvajanim oblikom,
elegantnim LED svetlima i jedinstvenim detaljima koji ističu suštinsku lepotu i
snagu ovog Hyundaievog modela. Kaskadna rešetka, sada već simbol Hyundai
vozila, je ukombinovana sa jedinstvenim dizajnom prednjih farova za naglašen
izgled prednjeg dela.
Konine izvajane bočne linije i jasne ivice razlikuju se od
svih drugih automobila iz klase. Jedinstvene kontrastne obloge naglašavaju
Konin snažan dizajn krosovera i ulivaju se u naglašene izvajane linije
karoserije. Zadnji deo vozila je robustan! Elegantna LED svetla, zadnji spojler
i čvrsto izvajani oblici čine jedinstven izgled kod Kone. U elegantnom zadnjem
spojleru se nalaze integrisana LED stop svetla. Elegantna LED zadnja svetla su
na jedinstven način produžena prema bokovima i u tom delu se nalaze indikator
skretanja i svetla za kretanje unazad.
Cena od 16.490 evra
O bezbednosti kada je u pitanju Hyundai ne treba trošiti
reči. Ovaj automobil, jednostavno, ima sve što je trenutno izmišljeno u
savremenoj automobilskoj industriji. Kao i ostali Hyundai modeli u Srbiji i
model Kona je pokriven garantnim rokom od 5+2 godine garancije bez ograničenja
kilometraže. U zavisnosti od paketa opreme i motora, Hyundai Kona se prodaje od
16.490 pa sve do 25.690 evra.
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina 1.6 T-GDI 4WD
Snaga 177
KS
Ubrzanje 9
sekundi
Potrošnja 6-8,2 l
Maksimalna brzina 200 km/h
Cena od 16.490 do 25.690 evra
Komentari(0)