Hyundai predstavio potpuno novu Konu N
Za maksimalno zadovoljstvo u vožnji, potpuno nova Hyundai KONA N biće dostupna sa osmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom i 2.0 turbo motorom
Hyundai Motor je otkrio najnovije detalje potpuno novog modela KONA N. Prvi SUV kompanije Hyundai visokih performansi biće dostupan sa osmostepenim menjačem sa dodatnim podmazivanjem sa dvostrukim kvačililom, poznat kao N DCT, pružajući karakteristike visokih performansi za još zabavniju vožnju. N DCT pruža sjajno iskustvo sekvencijalnog menjača uz pogodnost automatskog menjača.
Andreas-Christoph Hofmann
-Dodatni N DCT nam omogućava da proširimo filozofiju„ Fun to
drive “marke N“ - kaže Andreas-Christoph Hofmann, potpredsednik marketinga i
proizvoda u Hyundai Motor Europe. - Integrišući ga u potpuno novu model KONA
N, omogućavamo sve vrste karakteristika vožnje visokih performansi i
pretvaramo KONA N u pravi SUV.
Dizajn eksterijera
Spoljašnji
dizajn sadrži umanjene elemente dizajna sa ekskluzivnim N crvenim oznakama. Kombinacija
obloga u boji karoserije i 19-inčnih točkova obezbeđuje KONI N široki,
samopouzdani stav. Branici u boji karoserije u međuvremenu ističu bogatu
zapreminu snažnog B-SUV-a, dajući KONI N agresivan izgled. Ekskluzivni dizajn
prednje maske, sa posebnom mrežom, integrisanim N logotipom i agresivnim
svetlosnim potpisom nove KONE, upotpunjuju moćan izgled vozila sa prednje
strane. Amblem Hyundai u tamno satenskoj sivoj boji pomeren je na dole sa
poklopca motora.
Dizajn enterijera
Enterijer,
potpuno nove KONE N nudi izgled i doživljaj u vožnji orijentisan ka
performansama, optimizovan za vožnju visokih performansi. Opremljen je
visokokvalitetnim materijalima i metalnim pedalama. Jedna od karakteristika
koja ističe N je ekskluzivni sportski upravljač, koji ima optimizovan dizajn za
savršeno držanje i raspored tastera neophodnih za dinamičnu vožnju. Dva prilagodljiva
N tastera na volanu omogućavaju mapiranje bilo koje vrste podešavanja, prema
individualnim potrebama za još lakšu upotrebu, a lopatice ispod upravljača za
promenu stepena prenosa omogućavaju vozaču da promeni stepen prenosa bez
pomeranja ruku sa volana.
N DCT - Posebno razvijen za vožnju
visokih performansi
N DCT je
poboljšana verzija kompanijskog interno razvijenog 8DCT, osmostepenog menjača sa
dvostrukim kvačilom sa dodatnim podmazivanjem. Da bi bio pogodan za N modele,
8DCT je dobio poboljšanja u izdržljivosti, omogućavajući mu da odgovori na
zahteve vozila visokih performansi. Sa 2.0-litarskim T-GDI motorom daje
najbolje performanse primenom jedinstvenih prenosnih odnosa. Kontrolna jedinica
menjača je kalibrisana za N, što rezultira bržim prebacivanjem i omogućava niz
ekskluzivnih karakteristika vožnje. Hyundai N DCT tehnologija prvi put je
ugrađena u VELOSTER N, modelu dostupnom u Severnoj Americi i Koreji, a na novi
i30 N je došla kao rezultat dragocenih povratnih informacija Hyundai N
zajednice. Kod potpuno nove KONA N, Hyundai je u sve kombinacije opreme ugradio
N DCT.
Menjač sa dodatnim podmazivanjem za
bolje hlađenje
DCT menjač
sa dodatnim podmazivanjem je strukturno sličan manuelnom menjaču, što ga čini
slično efikasnim pri isporuci snage i odzivu menjača. Za razliku od menjača
"suvog tipa, DCT menjač sa dodatnim podmazivanjem koristi dve električne
pumpe za ulje kako bi smanjio količinu trenja između pokretnih delova i za
bolje hlađenje kvačila, omogućavajući tako veći prenos obrtnog momenta kroz
menjač . Sistem električne pumpe sastoji se od pumpe za ulje sa visokim
protokom, koja je odgovorna za podmazivanje zupčanika i hlađenje kvačila, i
pumpe za ulje pod visokim pritiskom, koja napaja ulje u akumulator i održava
pritisak potreban za kontrolu menjanja brzina. Zajedno osiguravaju da DCT
menjač sa dodatnim podmazivanjem može funkcionisati sa minimalnim gubicima
snage motora, što rezultira boljom ekonomičnošću goriva kao dobrodošao
sporedni efekat.
Ovaj novi,
ažurirani sistem pumpi povećava broj primena za N DCT menjač sa dodatnim
podmazivanjem, čineći ga optimalnim za primene sa velikim obrtnim momentom.
Prednosti su dvojake: Ovaj sistem rezultira poboljšanim performansama
povećanjem maksimalnog dozvoljenog obrtnog momenta, a vozilo je zabavnije u
vožnji zbog povećane efikasnosti prenosa snage i performansi ubrzanja. Pored
povećanih performansi, primena N DCT takođe poboljšava dinamiku vožnje. Ulje
za rashladno sredstvo konstantno održava kvačilo na optimalnoj radnoj
temperaturi, sprečavajući pregrevanje tokom vožnje visokih performansi kada je
automobil napregnut do krajnjih granica. Međutim, čak i na zakrčenim putevima ili
strmim nagibima gde je prenosnik pod većim naporom, N DCT će garantovati
mirno i stabilno putovanje.
N DCT donosi još više karakteristika
vožnje visokih performansi
N DCT
omogućava ekskluzivne funkcije visokih performansi koje će sigurno ozariti
vozačevo lice: N Pover Shift, N Grin Shift i N Track Sense Shift. Ove funkcije
poboljšavaju mogućnosti automobila korišćenjem različitih modova vožnje.
N Power
Shift (NPS) se uključuje kada automobil ubrzava sa više od 90 procenata gasa,
ublažavajući na taj način svako smanjenje obrtnog momenta tokom prenosa
stepena prenosa da bi isporučio maksimalnu snagu točkovima. Ovo poboljšava
zabavu u vožnji dajući "osećaj pritiska" prilikom prebacivanja u
višu brzinu. Prateći zvuk praska koji dolazi iz delimičnog preseka izduvnih
gasova u cilindru naglašava sportske performanse.
N Grin Shift
(NGS) maksimizira performanse motora i DCT za 20 sekundi. Da bi postigao
maksimalno ubrzanje, automobil će direktno prebaciti u najprikladniju brzinu.
Da bi se aktivirao, vozač pritiska namensko dugme na upravljaču i na grupi
počinje odbrojavanje koje pokazuje preostale sekunde za ovu funkciju. Nakon
završetka „pojačanja“, vozači moraju da sačekaju najmanje 40 sekundi da bi ga
ponovo koristili. Ova karakteristika omogućava vozaču da iskoristi puni
potencijal automobila sa samo jednim dugmetom - na primer, u jurnjavi za
najboljim vremenom kruga. To može biti od korist pri preticanju ili
približavanju na autoputu.
Konačno, N
Track Sense Shift (NTS) optimizuje prilagodljivi preklop za vožnju, pomažući
vozaču da se više fokusira na upravljanje. Prepoznaje kada su uslovi optimalni
za dinamičnu vožnju i automatski se aktivira. Na osnovu iskustava iz
moto-sporta u kombinaciji sa ponašanjem vozača, automobil bira pravu brzinu i
tajming prebacivanja u uslovima sportske vožnje kako bi pružio optimalne
performanse, baš kao i profesionalni vozač trkačkih automobila. Ove namenske N
funkcije dodaju se uz pet različitih režima vožnje N Grin Control System-a:
Normal, Eco, Sport, N i Custom.
Za razliku
od tradicionalnih vozila sa automatskim menjačem, u vozilima Hyundai sa N DCT,
vozač može da odluči da isključi tzv. funkciju puzanja (slabiji odziv na
pritiskanje papučice gasa). Kada je “funkcija puzanja” isključena i kada je
automobil u stepenu prenosa D, automobil se automatski ne pokreće kada se
papučica kočnice otpusti. Zavisno od vozača, ova karakteristika takođe može
biti korisna za poboljšanje udobnosti. “Režim puzanja” može se aktivirati ili
deaktivirati putem N prilagođenih podešavanja.
Potpuno nova
KONA N sa N DCT takođe nudi vozačima opciju da se prebace u manuelni režim rada
pomoću menjača ili dugmeta menjača. Memorisanjem režima rada će se sprečiti
automatsko prebacivanje prenosa kada se dostigne ograničenje broja obrtaja. Na
taj način, ručna kontrola omogućava vozaču da održi velike obrtaje kada je to
potrebno za sportsko iskustvo vožnje.
N DCT završava opsežni program
ispitivanja
N DCT je
testiran na legendarnom Nurburgring-Nordschleifeu otprilike 1.350 krugova tokom
njegove razvojne faze. DCT menjač sa dodatnim podmazivanjem je optimizovan za
vrhunsku izdržljivost kako bi udovoljio zahtevima vozila visokih performansi. Legendarna
staza Nurburgring poznato je kao jedno od najizazovnijih staza na svetu. Sa 73
ugla i 20,8 kilometara asfalta, to je takođe kompleks za moto sport i dom
Hyundai-evogcentra za testiranje. Tamo se sprovode Hyundai-evi ubrzani testovi
izdržljivosti. Svaki automobil koji učestvuje u ovim testovima pređe
Nirburgring najmanje 480 puta (10.000 km) i u suvim i u vlažnim uslovima,
simulirajući do 180.000 km teške vožnje za samo pet do šest nedelja. Stalna
kombinacija naglog ubrzanja, brzog usporavanja i jakih zavoja dovodi vozila do
krajnjih granica izdržljivosti, a promenljive površine i neravan teren
osiguravaju vrhunske performanse čak i u lošim uslovima.
KONA N - „Sportski terenac“ sa 280 KS
i N DCT
Potpuno nova
KONA N sa N DCT biće najnoviji dodatak porodici Hyundai N, Hyundai-evoj liniji
visokih performansi, inspirisanoj moto sportom. Kombinuje beskompromisne performanse
N modela sa udobnošću SUV-a. Ljubitelji performansi će ceniti 2.0 T GDI motor
sa 280 KS. Odlikuje se ujednačenim karakteristikama snage koje pružaju veći
obrtni momenat i snagu pri srednjim i velikim obrtajima. Nova, veća količina
obrtnog momenta koristi više potencijala motora u svakodnevnim situacijama u
vožnji. Nova karakteristika snage motora takođe poboljšava ubrzanje u opsegu
srednjih i velikih brzina i pruža visoke performanse, čak i u promenjivim
spoljnim temperaturnim uslovima.
Komentari(0)