Hyundai Santa Fe - Terenac sa srcem sportiste
Hyundai sa novim modelom Santa Fe ušao je „vojničkim čizmama” u premijum klasu i zacementirao svoju poziciju u njoj narednih pet godina
Hyundaijev SUV Santa Fe u svakom trenutku je spreman da prihvati izazov na četiri točka i ispuni sva vaša očekivanja! Uzbrdo, nizbrdo, preko rupa, van asfaltne podloge, vozio nas je gde smo poželeli na samo njemu znan elegantan način. Ukratko - modernog je dizajna, odličnih voznih karakteristika, savršeno osmišljene funkcionalnosti, komfora, udobnosti, upravljivosti... Bukvalno sve na jednom mestu.
Agregat 2.2 CRDi sa 200
KS
Ekipa makina.rs imala je priliku da vozi ovu grdosiju na
četiri točka, i to u verziji 2.2 CRDi sa fantastičnih 200 konjskih snaga, uz
najviši paket opreme - Ultimate. Agregat je uparen sa odličnim osmostepenim menjačem
nudeći maksimalnu efikasnost u potrošnji goriva i izdržljivost. Njegov odziv je za primer. Motor je jak
i pouzdan, a težinu vozila od 1.850 kilograma vuče bez problema u svim uslovima
vožnje.
Do stotke za 9,5
sekundi
Do stotke ova momčina stiže za 9,5 sekundi, dobrim delom
zahvaljujući automatskom menjaču. Samo kratko makismalnu brzinu na cajgeru razvijamo
195 km/h, i u tom trenutku smo imali utisak da se vozimo u nekoj limuzini
otprilike na 110 km/h. Jednostavno, ovo vozilo na autoputu plovi! I pri velikim
brzinama Santa Fe uliva bezbednost i sigurnost na putu, jer je izuzetno
upravljiv i stabilan, ali svakako ne bi trebalo voziti ovom brzinom i da je
najsigurniji na svetu.
Zakucavanje za sedišta
zagarantovano
Dugačak je 4,77 metara, širok 1,89, u visinu se proteže na
1,7, dok je međuosovinsko rastojanje 2,76 metara. Zapremina prtljažnog prostora
je 625 litara, a kada se obori zadnja klupa litraža se penje na odličnih 1.700,
gde možete upakovati sve od igle do lokomotive! Po njegovim dimenzijama može se
reći da je porodičan automobil. I jeste - od glave do pete! Međutim, mišljenje
se menja onog trenutka kada stisnete papučicu gasa i zaprede motor ispod haube,
kao i šištanje turbine, i brzo menjanje stepena prenosa automatskog menjača. Zakucavanje
za sedišta je tada zagarantovano! Onda vas istog momenta prebacuje iz D-SUV
segmenta, u dobar sportski automobil.
Kombinovana potrošnja
devet litara
Dok ga vozite u punom gasu ili laganoj vožnji u krivinama ili
pravcu drži tlo pod nogama i uliva sigurnost vozaču i putnicima. Zahvaljujući
odličnom kvalitetu vešanja ovaj četvorotočkaš je prilagođen za sve tipove
podloge. Kada je u pitanju njegova potrošnja ona i nije bitna za nekoga ko
iskešira blizu 50.000 evra za ovog lepotana. Međutim, treba napomenuti da je u
kombinovanoj vožnji potrošnja bila devet litara dizela. Dodajemo, da nam je
papučica gasa uvek bila na maksimumu, pa u normalnoj vožnji sigurno je
potrošnja bar za jedan litar niža.
Unutrašnjost praktična
i komforna
Njegova unutrašnjost puca od luksuza! Kod Santa Fe završna
obrada u kabini je urađena za najveću moguću ocenu. Kada sednete u ovo vozilo i
dodirnete volan, sve će vam se istog trenutka samo reći. Koža preovladava u
kabini, sedišta su više nego udobna, sve komande su nadohvat ruke, ima maksimalan
prostor za noge, glavu i ramena svih putnika, a komfora na zadnjoj klupi ima toliko
da se mogu smestiti i dvometraši! Sedišta, komandna tabla i tapacirung vrata
obloženi su kožom. Instrument tabla je fino izvajana, a centralnim delom
dominira izdvojen višenamenski ekran od osam inča. Široka je i pregledna, a
proizvođač nije štedeo kada je pravio. Rađena je sa kvalitetnim materijalima,
čvrsta je i pouzdana. Buka u kabini je svedena na mimimum, pa se rad motora
skoro i ne čuje. Povećena upotreba materijala koji su dodatno prošli proces
vrućeg kovanja i panela od unapređenog čelika visoke čvrstoće (AHSS) su
poboljšali prosečnu zateznu čvrstoću i skeletnu krutost karoserije automobila
za 17 odsto, obezbuđujući istovremeno izuzetno stabilnu i tihu vožnju.
Head-up ekran direktno i funkcionalno prikazuje informacije
na prednjem vetrobranskom staklu. Funkcija bežičnog punjenja vam omogućava da
lako napunite svoj telefon, a sa integrisanom memorijom položaja sedišta nećete
više morati da ih podešavate svaki put kad uđete u automobil. Proizvođač je na
suvozačevom sedištu, bočno s leve strane, postavio i dva dugmeta koja „voze” u isto toliko pravca, ka napred i pozadi (nagib), kako
bi položaj sedenja bio još bolji.
Santa Fe je prvi SUV sa HTRAC tehnologijom koja vam omogućava
da izaberete idealni režim vožnje za vaše avanture na putu. HTRAC je
elektronski pogonski sistem na svim točkovima koji automatski detektuje brzinu
vozila i uslove na putu. Pored toga, kontroliše kočenje između levih i desnih
točkova i primenjuje aktivnu kontrolu obrtnog momenta između prednje i zadnje
osovine radi održavanja stabilnosti dok vozite ili skrećete po klizavim
putevima.
Boja instrument table se menja u skladu sa izabranim režimom
vožnje (Comfort, ECO ili Sport). Comfort režim pruža optimalan prenos obrtnog
momenta za stabilnu vožnju, ECO režim daje prioritet ekonomičnosti u potrošnji
goriva, dok Sport režim povećava performanse za dinamičnu vožnju. Tu je i Smart
režim koji automatski prebacuje u druge režime na osnovu uslova na putu i stila
vožnje.
Elegantna i energična
spoljašnjost
Pored odličnog motora, lepe unutrašnjosti, treći adut ovog
četovorotočkaša je njegov spoljašnji izgled. Može se reći da je elegantan,
energičan i dinamičan. Kombinovana svetla pružaju automobilu visokotehnološku
privlačnost, spemnu za porodičnu avanturu. Prednji deo vozila, kojim dominira
izrazito kaskadna rešetka hladnjaka, okružena je sa fino upakovanim modularnim svetlima.
LED prednja svetla izuzetno tanka, a lajsna razdvaja haubu od maske hladnjaka.
LED dnevna svetla su smeštena u braniku. Bočni deo vozila je
dinamičan i ističe se ukrasna lajsna oko prozora, migavci u oblogama spoljnih
retrovizora, odlične aluminijumske felne od 19 inča, robustan dizajn luka iznad
točka, dok zadnji deo sa petim vratima, gde je pozicioniran veliki Hyundaijev
znak, kao i branikom, oslikava njegovu praktičnost. Odlično su istaknuta i
pozicionirana 3D LED svetla i snažno izražena horizontalna ivica. Sve u svemu,
njegova spoljašnjost naglašava nov jedinstven i snažan dizajn SUV-a.
Bezbednost na prvom
mestu
Novi Santa Fe je projektovan da vozaču i putnicima obezbedi
potpunu sigurnost! Opremljen je novim i najsavremenijim tehnologijama
bezbednosti, Hyundai SmartSense. Napredni sistemi za pomoć vozaču su osmišljeni
da pruže više bezbednosti i spokojnu vožnju. Prednja kamera detektuje linije
saobraćajnih traka i ivice puta i sprečava slučajna napuštanja trake. Kad
vozilo krene da napušta svoju traku ili put, sistem aktivira vizuelno i zvučno
upozorenje i automatski upravlja vozilom da bi sprečilo napuštanje trake.
Hyundai Santa Fe ima i sistem pametnog tempomata sa funkcijom
Stop & Go (SCC+S&G). Ovaj sistem održava unapred podešenu brzinu i
udaljenost od vozila ispred i nema potrebe da vozač koristi papučice gasa ili
kočnice. Senzori radara u zadnjem braniku upozoravaju vozača na vozila koja se
približavaju području mrtvog ugla i aktiviraju se kočnice kada postoji rizik od
sudara prilikom promene saobraćajne trake. Upozorenje na napuštanje trake (LDW)
je uključeno u ovu funkciju. Prednja kamera i prednji radar upozoravaju vozača
na moguće sudare sa drugim vozilima ili čak sa određenim tipovima objekata. U
slučaju potrebe pomoć za izbegavanje čeonog sudara primenjuje kočenje u hitnim
slučajevima da bi se sprečio sudar.
CALM tehnologija sadrži brojne bezbednosne funkcije, kao što
su pomoć za bezebedan izlazak i upozorenje na putnike na zadnjem sedištu, koje
vam omogućavaju da zadržite fokus na bitnim stvarima. Sistem koji čini šest
vazdušnih jastuka sa prednjim i bočnim vazdušnim jastucima i vazdušnim zavesama
pruža veliku zaštitu u sudarima. Unapređeni prednji vazdušni jastuci određuju
kada i sa kolikim pritiskom treba da se naduvaju u sudaru uzimajući u obzir
položaj putnika, upotrebu sigurnosnih pojaseva i jačinu udara. Novi Hyundaijev
model ima i sistem više kamera koji pružaju prikaz od 360 stepeni prostora oko
vozila kako bi pomogao vozaču prilikom parkiranja automobila. Pored svega navedenog
Santa Fe ima i upozorenje na putnike na zadnjem sedištu, pomoć za bezbedan
izlazak, upozorenje na umor vozača…
Cena 49.770 evra
Za kraj treba reći da je novi Santa Fe odličan automobli sa
pristojnom cenom od 49.770 evra u premijum segmentu. Ono što je najbitnije
jeste da će sigurno ispuniti očekivanja i najzahtevnijim vozačima, kao i jednoj
petočlanoj porodici.
Dragan Stanimirović
Komentari(0)