Hyundai Santa Fe - Terenac sa srcem sportiste

Hyundai sa novim modelom Santa Fe ušao je „vojničkim čizmama” u premijum klasu i zacementirao svoju poziciju u njoj narednih pet godina

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Hyundaijev SUV Santa Fe u svakom trenutku je spreman da prihvati izazov na četiri točka i ispuni sva vaša očekivanja! Uzbrdo, nizbrdo, preko rupa, van asfaltne podloge, vozio nas je gde smo poželeli na samo njemu znan elegantan način. Ukratko - modernog je dizajna, odličnih voznih karakteristika, savršeno osmišljene funkcionalnosti, komfora, udobnosti, upravljivosti... Bukvalno sve na jednom mestu.

Agregat 2.2 CRDi sa 200 KS

Ekipa makina.rs imala je priliku da vozi ovu grdosiju na četiri točka, i to u verziji 2.2 CRDi sa fantastičnih 200 konjskih snaga, uz najviši paket opreme - Ultimate. Agregat je uparen sa odličnim osmostepenim menjačem nudeći maksimalnu efikasnost u potrošnji goriva i izdržljivost. Njegov odziv je za primer. Motor je jak i pouzdan, a težinu vozila od 1.850 kilograma vuče bez problema u svim uslovima vožnje.

Do stotke za 9,5 sekundi

Do stotke ova momčina stiže za 9,5 sekundi, dobrim delom zahvaljujući automatskom menjaču. Samo kratko makismalnu brzinu na cajgeru razvijamo 195 km/h, i u tom trenutku smo imali utisak da se vozimo u nekoj limuzini otprilike na 110 km/h. Jednostavno, ovo vozilo na autoputu plovi! I pri velikim brzinama Santa Fe uliva bezbednost i sigurnost na putu, jer je izuzetno upravljiv i stabilan, ali svakako ne bi trebalo voziti ovom brzinom i da je najsigurniji na svetu.

Zakucavanje za sedišta zagarantovano

Dugačak je 4,77 metara, širok 1,89, u visinu se proteže na 1,7, dok je međuosovinsko rastojanje 2,76 metara. Zapremina prtljažnog prostora je 625 litara, a kada se obori zadnja klupa litraža se penje na odličnih 1.700, gde možete upakovati sve od igle do lokomotive! Po njegovim dimenzijama može se reći da je porodičan automobil. I jeste - od glave do pete! Međutim, mišljenje se menja onog trenutka kada stisnete papučicu gasa i zaprede motor ispod haube, kao i šištanje turbine, i brzo menjanje stepena prenosa automatskog menjača. Zakucavanje za sedišta je tada zagarantovano! Onda vas istog momenta prebacuje iz D-SUV segmenta, u dobar sportski automobil.

Kombinovana potrošnja devet litara

Dok ga vozite u punom gasu ili laganoj vožnji u krivinama ili pravcu drži tlo pod nogama i uliva sigurnost vozaču i putnicima. Zahvaljujući odličnom kvalitetu vešanja ovaj četvorotočkaš je prilagođen za sve tipove podloge. Kada je u pitanju njegova potrošnja ona i nije bitna za nekoga ko iskešira blizu 50.000 evra za ovog lepotana. Međutim, treba napomenuti da je u kombinovanoj vožnji potrošnja bila devet litara dizela. Dodajemo, da nam je papučica gasa uvek bila na maksimumu, pa u normalnoj vožnji sigurno je potrošnja bar za jedan litar niža.

Unutrašnjost praktična i komforna

Njegova unutrašnjost puca od luksuza! Kod Santa Fe završna obrada u kabini je urađena za najveću moguću ocenu. Kada sednete u ovo vozilo i dodirnete volan, sve će vam se istog trenutka samo reći. Koža preovladava u kabini, sedišta su više nego udobna, sve komande su nadohvat ruke, ima maksimalan prostor za noge, glavu i ramena svih putnika, a komfora na zadnjoj klupi ima toliko da se mogu smestiti i dvometraši! Sedišta, komandna tabla i tapacirung vrata obloženi su kožom. Instrument tabla je fino izvajana, a centralnim delom dominira izdvojen višenamenski ekran od osam inča. Široka je i pregledna, a proizvođač nije štedeo kada je pravio. Rađena je sa kvalitetnim materijalima, čvrsta je i pouzdana. Buka u kabini je svedena na mimimum, pa se rad motora skoro i ne čuje. Povećena upotreba materijala koji su dodatno prošli proces vrućeg kovanja i panela od unapređenog čelika visoke čvrstoće (AHSS) su poboljšali prosečnu zateznu čvrstoću i skeletnu krutost karoserije automobila za 17 odsto, obezbuđujući istovremeno izuzetno stabilnu i tihu vožnju.

Head-up ekran direktno i funkcionalno prikazuje informacije na prednjem vetrobranskom staklu. Funkcija bežičnog punjenja vam omogućava da lako napunite svoj telefon, a sa integrisanom memorijom položaja sedišta nećete više morati da ih podešavate svaki put kad uđete u automobil. Proizvođač je na suvozačevom sedištu, bočno s leve strane, postavio i dva dugmeta koja „voze” u isto toliko pravca, ka napred i pozadi (nagib), kako bi položaj sedenja bio još bolji.

Santa Fe je prvi SUV sa HTRAC tehnologijom koja vam omogućava da izaberete idealni režim vožnje za vaše avanture na putu. HTRAC je elektronski pogonski sistem na svim točkovima koji automatski detektuje brzinu vozila i uslove na putu. Pored toga, kontroliše kočenje između levih i desnih točkova i primenjuje aktivnu kontrolu obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine radi održavanja stabilnosti dok vozite ili skrećete po klizavim putevima.

Boja instrument table se menja u skladu sa izabranim režimom vožnje (Comfort, ECO ili Sport). Comfort režim pruža optimalan prenos obrtnog momenta za stabilnu vožnju, ECO režim daje prioritet ekonomičnosti u potrošnji goriva, dok Sport režim povećava performanse za dinamičnu vožnju. Tu je i Smart režim koji automatski prebacuje u druge režime na osnovu uslova na putu i stila vožnje.

Elegantna i energična spoljašnjost

Pored odličnog motora, lepe unutrašnjosti, treći adut ovog četovorotočkaša je njegov spoljašnji izgled. Može se reći da je elegantan, energičan i dinamičan. Kombinovana svetla pružaju automobilu visokotehnološku privlačnost, spemnu za porodičnu avanturu. Prednji deo vozila, kojim dominira izrazito kaskadna rešetka hladnjaka, okružena je sa fino upakovanim modularnim svetlima. LED prednja svetla izuzetno tanka, a lajsna razdvaja haubu od maske hladnjaka.

LED dnevna svetla su smeštena u braniku. Bočni deo vozila je dinamičan i ističe se ukrasna lajsna oko prozora, migavci u oblogama spoljnih retrovizora, odlične aluminijumske felne od 19 inča, robustan dizajn luka iznad točka, dok zadnji deo sa petim vratima, gde je pozicioniran veliki Hyundaijev znak, kao i branikom, oslikava njegovu praktičnost. Odlično su istaknuta i pozicionirana 3D LED svetla i snažno izražena horizontalna ivica. Sve u svemu, njegova spoljašnjost naglašava nov jedinstven i snažan dizajn SUV-a.

Bezbednost na prvom mestu

Novi Santa Fe je projektovan da vozaču i putnicima obezbedi potpunu sigurnost! Opremljen je novim i najsavremenijim tehnologijama bezbednosti, Hyundai SmartSense. Napredni sistemi za pomoć vozaču su osmišljeni da pruže više bezbednosti i spokojnu vožnju. Prednja kamera detektuje linije saobraćajnih traka i ivice puta i sprečava slučajna napuštanja trake. Kad vozilo krene da napušta svoju traku ili put, sistem aktivira vizuelno i zvučno upozorenje i automatski upravlja vozilom da bi sprečilo napuštanje trake.

Hyundai Santa Fe ima i sistem pametnog tempomata sa funkcijom Stop & Go (SCC+S&G). Ovaj sistem održava unapred podešenu brzinu i udaljenost od vozila ispred i nema potrebe da vozač koristi papučice gasa ili kočnice. Senzori radara u zadnjem braniku upozoravaju vozača na vozila koja se približavaju području mrtvog ugla i aktiviraju se kočnice kada postoji rizik od sudara prilikom promene saobraćajne trake. Upozorenje na napuštanje trake (LDW) je uključeno u ovu funkciju. Prednja kamera i prednji radar upozoravaju vozača na moguće sudare sa drugim vozilima ili čak sa određenim tipovima objekata. U slučaju potrebe pomoć za izbegavanje čeonog sudara primenjuje kočenje u hitnim slučajevima da bi se sprečio sudar.

CALM tehnologija sadrži brojne bezbednosne funkcije, kao što su pomoć za bezebedan izlazak i upozorenje na putnike na zadnjem sedištu, koje vam omogućavaju da zadržite fokus na bitnim stvarima. Sistem koji čini šest vazdušnih jastuka sa prednjim i bočnim vazdušnim jastucima i vazdušnim zavesama pruža veliku zaštitu u sudarima. Unapređeni prednji vazdušni jastuci određuju kada i sa kolikim pritiskom treba da se naduvaju u sudaru uzimajući u obzir položaj putnika, upotrebu sigurnosnih pojaseva i jačinu udara. Novi Hyundaijev model ima i sistem više kamera koji pružaju prikaz od 360 stepeni prostora oko vozila kako bi pomogao vozaču prilikom parkiranja automobila. Pored svega navedenog Santa Fe ima i upozorenje na putnike na zadnjem sedištu, pomoć za bezbedan izlazak, upozorenje na umor vozača…

Cena 49.770 evra

Za kraj treba reći da je novi Santa Fe odličan automobli sa pristojnom cenom od 49.770 evra u premijum segmentu. Ono što je najbitnije jeste da će sigurno ispuniti očekivanja i najzahtevnijim vozačima, kao i jednoj petočlanoj porodici.

Dragan Stanimirović

Komentari(0)

sortiraj