Hyundai slavi 30 godina razvoja na polju eko-mobilnosti
Hyundai je 30 godina na čelu razvoja ekološki prihvatljivih vozila, postao je jedan od prvih proizvođača koji su započeli masovnu proizvodnju alternativnih pogonskih vozila
Od hibrida do gorivnih ćelija vodonika, Hyundai je već tri decenije na čelu razvoja ekološki prihvatljivih vozila. Obezbeđivanje ekološke mobilnosti i promovisanje održive budućnosti, ključni su elementi koji se odnose na progresivan način razmišljanja, koji vodi kompaniju napred. Električni automobili i hibridi su postali široko rasprostranjeni u poslednjoj deceniji, a Hyundai je svoj prvi potpuno električni automobil predstavio još 1991. godine. Od tada sledi nekoliko popularnih ekološki prihvatljivih modela. 2020. godine kompanija slavi 30 godina e-mobilnosti.
1990 - Razvoj prvih Hyundai EV-ova
Hyundai je prve korake u razvoju EV-a
preduzeo početkom devedesetih godina prošlog veka. Kompanija je predstavila
svoj prvi potpuno električni automobil, Sonata Electric Vehicle, 1991. godine.
Koncept zasnovan na limuzini Sonata, mogao ponuditi domet od 70 kilometara, kao
i maksimalnu brzinu od 60 km / h. Narednih godina, Hyundai je predstavio više
EV koncepata ovakvih vozila. Godine 1992. EV zasnovan na Excel-u imao je domet
od 100 kilometara i najveću brzinu 100 km / h. Godine 1993. Hyundai je razvio
drugi EV modela Sonata sa dometom 140 kilometara i maksimalnom brzinom 120 km/
h. Međutim, 1994. godine je otkriven EV baziran na modelu Scoupe, sa dometom od
140 kilometara i najvećom brzinom od 120 km/h.
Hyundai je postigao još veći
napredak u razvoju svojih EV-ova otvaranjem istraživačkog i razvojnog centra u
Namyang-u, Južna Koreja, 1995. To dovodi do razvoja Hyundai EV-a sa
nikl-metal-hidridnim baterijama, kao što je Accent EV koncept. Ovaj automobil
je ponudio značajno unapređen domet od 390 kilometara i brzinu od 140 km / h.
Tokom ovog perioda, Hyundai je takođe sproveo svoje prve eksperimente sa
hibridnim pogonskim sistemima. Prvi hibridni električni automobil kompanije,
koncept FGV-1, predstavljen je na sajmu automobila u Seulu 1995. godine.
2000. - Napredak u tehnologiji gorivnih ćelija
Ulaskom u novi milenijum, briga o
životnoj sredini je postala jako značajna. Hyundai je počeo sa razvojem vozila
sa gorivnim ćelijama 1998. godine, a svoj prvi prototip automobila sa gorivnim
ćelijama, koncept Santa Fe Fuel Cell Electric Vehicle, predstavio je 2000.
Prvi FCEV sa rezervoarom vodonika od 350 bara, opremljen je baterijom od 75 kw
i ponudio je domet od 230 kilometara. Iako je navedena statistika za ono vreme
bila impresivna, ona ilustruje da, u kombinaciji sa nedostatkom infrastrukture
za automobile na vodonik, gorive ćelije u to vreme nisu bile održive kao pogon
za automobile u masovnoj proizvodnji.
Na Sajmu automobila u Ženevi 2004.
godine, Hyundai je najavio svoj koncept gorivih ćelija druge generacije,
Tucson FCEV, koji je opremljen novom litijumskom polimernom baterijom. Uključio
je niz tehničkih unapređenja, uključujući snop gorivih ćelija od 80 kw i
prošireni domet vožnje 300 kilometara. Ovo je bilo moguće zahvaljujući
152-litarskim rezervoarima za skladištenje vodonika. Pored toga, Tucson FCEV je
imao mogućnost pokretanja tokom hladnog vremena, što znači da se mogao voziti
nakon što je bio podvrgnut temperaturama od -20 stepeni celzijusa tokom pet
dana.
Krajem 2000-ih, proizvođači
automobila započeli su masovnu proizvodnju hibridnih vozila. Hyundai je zadržao
svoje liderstvo u inovacijama u sistemima alternativnih pogona lansirajući
proizvodni model Avante LPI Hibrid 2009. godine. Bilo je to prvo hibridno
vozilo na svetu koje pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem, izgrađen za
pogon na tečni naftni gas kao gorivo. LPI Hibrid bio je prvi automobil sa
litijum-polimer baterijom, koji je Hyundai razvio zajedno sa lokalnim
partnerima. Prednost mu je bila manja težina i veća snaga.
2010 - Hyundai postaje pionir buduće mobilnosti
Nakon dve decenije opsežnog
istraživanja i inovativnih koncepata, Hyundai je usredsredio svoj fokus na
razvoj modela na električni pogon tokom 2010. godine. Hyundai je u septembru
2010. godine u Seulu predstavio BlueOn, svoj prvi masovno proizveden električni
automobil, zasnovan na platformi Hyundai i10, koji je imao domet od 140
kilometara i najveću brzinu 130 km / h. Hyundai-ev prvi brzi EV, bio je
opremljen litijum-polimernom baterijom od 16,4 kwh sa vremenom punjenja u
trajanju od šest sati. Prodaja je bila ograničena na Južnu Koreju i služila je
vladinim agencijama.
Godine 2011. započela je prodaja
modela Hyundai Sonata Hibrid, koji je ranije najavljen na Sajmu automobila u
Los Anđelesu 2008. godine. Osim što je prvo konvencionalno potpuno hibridno
vozilo koje je koristilo litijum-jonske polimerne baterije, Sonata Hibrid je
koristila Hyundai-evu tehnologiju Blue Drive, koja je poboljšala ukupnu
potrošnju goriva i smanjila emisiju izduvnih gasova. Ovaj model je takođe prvi
hibrid koji je pokretao pogon za prenos električne energije, uređaj (TMED).
Hyundai je samostalno razvio TMED, uređaj koji je paralelno povezan sistem
hibridnih i električnih vozila.
Hyundai je 2013. godine proslavio
ključnu prekretnicu u eko-mobilnosti jer je ix35 Fuel Cell postao prvo
komercijalno proizvedeno vozilo sa gorivnim ćelijama vodonika na svetu. Ix35
je imao snagu od 100 kw i rezervoar sa 5,64 kg vodonika, kao i litijumsku
polimernu bateriju od 24 kwh. Brzo vreme punjenja vozila i domet vožnje od 600
km, u kombinaciji sa nultom emisijom CO2, pružili su koristi i kupcima i
društvu u celini. Tokom 2016. godine, Hyundai je predstavio IONIQ, prvi
automobil na svetu koji je ponudio tri varijante pogona, hibridni, plug-in
hibridnji i potpuno električni pogon u jednom tipu karoserije. IONIQ koristi
tehnologiju Blue Drive za smanjenje emisije i poboljšanje performansi.
Električna verzija sadrži litijum-jonsku polimernu bateriju od 28 kwh i domet
200 kilometara.
Svaki IONIQ model izgrađen je od
laganih materijala, uključujući aluminijum i napredni čelik visoke čvrstoće,
tako da koristi manje energije dok se vozi. Ostali načini zaštite okoline
uključuju njegovu inovativnu upotrebu recikliranih i organskih materijala, kao
i smanjeno oslanjanje na proizvode na bazi ulja. Hyundai je 2018. godine
lansirao NEXO, tehnološki vodeći automobil. Sa najboljim dometom vožnje od 666
kilometara, NEXO kombinuje ekološku mobilnost sa najnovijim mogućnostima
autonomne vožnje i pametnim naprednim sistemima asistencije u vožnji. Kasnije u
2018. godini, Hyundai je najavio prvi globalni kompaktni električni SUV, Kona
Electric. Potražnja kupaca za Kona Electric premašila je sva očekivanja nakon
njenog predstavljanja u Evropi. Dostupan u dve verzije akumulatora, 39,2 kwh i
64 kwh, potpuno električni SUV nudi domet do 484 kilometra uz jedno punjenje.
2020. - Hyundai-eva godina električnih vozila
Nakon 30 godina inovacija u razvoju
ekološki prihvatljivih vozila, Hyundai sada nudi najrazličitiji asortiman EV
vozila na tržištu. Sa NEXO, Hyundai je u svojoj drugoj generaciji električnih
vozila sa gorivnim ćelijama, dok su ostali proizvođači na svom prvom modelu
ili još uvek samo razmatraju razvoj. IONIQ je takođe u svojoj drugoj
generaciji, pokazujući činjenicu da je Hyundai optimizovao svoja vozila sa
alternativnim pogonom, dok ih ostali proizvođači još uvek razvijaju.
U novoj deceniji koja je u toku, Hyundai dalje gleda u budućnost kako bi dodatno ojačao svoju poziciju lidera eko-mobilnosti. Godina 2020. za kompaniju Hyundai je „Godina elektrifikacije“, što znači da do kraja godine planira da ponudi preko tri četvrtine svojim modela u Evropi u varijanti električnih verzija, kao i da postane jedan od najvećih proizvođača vozila sa nultom emisijom gasova u Evropi. Ne zaustavljajući se samo na putničkim automobilima, Hyundai čak dovodi elektrifikaciju u druge aspekte mobilnosti. Naime, naime u trkačke automobile i komercijalne kamione. Do 2025. godine Hyundai planira da bude jedan od tri najbolje plasirana proizvođača električnih vozila u Evropi.
Komentari(0)