Insignia GSi pravi razliku
Oštrija, preciznija, čak i efikasnija nova Opel Insignia GSi je sportska mašina i „gospodar prijanjanja“ za one koji znaju da cene nešto posebno
Ovo je automobil za maksimalnu zabavu na svim vrstama puteva. Šasija sa veoma dinamičnim podešavanjem i opcione, nove Michelin performantne gume na 20-inčnim naplacima, kreiraju izuzetno visok stepen prijanjanja. Pogonski sistem na sve točkove sa vektorisanjem obrtnog momenta je jedinstven u segmentu - on osigurava sjajno vozačko iskustvo uz ostvarivanje maksimalne bezbednosti. Novom, osmostepenom automatskom transmisijom može da se upravlja preko polugica na volanu, u maniru trkačkog automobila, u cilju ostvarivanja još aktivnijeg vozačkog doživljaja.
Snažan turbo agregat
Tipična za aktuelnu generaciju Insignije je kombinacija
dizajna koji podrazumeva malu masu, nisku tačku težišta i snažan 2,0-litarski
turbo motor. Sve ovo rezultira izvanrednim balansom i veoma dobrim odnosom
snage i mase. Ovakve unutrašnje vrednosti zaslužuju i poseban spoljni izgled.
Sa velikim hromiranim elementima dizajna i skladnim zadnjim
spojlerom za ostvarivanje neophodnog vertikalnog aerodinamičkog pritiska na
zadnjoj osovini, izgled Insignije GSi je u savršenom skladu sa njenim
performansama. Presvučena kožom, Opelova performantna sedišta (posebno
razvijena za GSi), kožom obložen sportski volan i aluminijumske papučice,
dodaju poseban akcenat.
Takođe, i porodice mogu da uživaju u osećaju kojeg donosi
Insignia GSi, bez kompromisa vezanih za prostranost i praktičnost, jer pored
toga što je dostupna kao sportska limuzina, dolazi i u vidu još prostranije,
Sports Tourer karavanske verzije. Cene za Insigniju GSi Grand Sport startuju od
45.595 evra, a za Sports Tourer od 46.595
evra u Nemačkoj.
Najefikasnija Insignija
Precizno podešavanje u najboljoj tradiciji Opela je dovelo do
stvaranja najefikasnije Insignije. Novi GSi demonstrira novi nivo moderne
sportske efikasnosti, koju karakteriše superiorno prijanjanje i preciznost oštra
poput žileta - to su talenti koje će ljubitelji sportskih modela iz D segmenta
znati da cene, a koji se takođe odražavaju i na štoperici.
-Laka arhitektura, sjajna konfiguracija šasije sa poboljšanom
hidraulikom amortizera i odgovarajućim podešavanjem softvera, jedinstveni pogon
na sve točkove uz performantne pneumatike, čine GSi maksimalno preciznim i
oštrim. Rezultat govori za sebe. Mogu da kompletiram krug na Nordschleife u
novoj Insigniji GSi za do dvanaest sekundi brže nego u snažnijem OPC
prethodniku. Međutim, jasno je da sam vozio do krajnjih mogućnosti automobila
svaki centimetar puta. Čim staza postane zahtevnija, poput vožnje u krivinama
ili deonicama sa smanjenim stepenom prijanjanja, kada automobil treba da
reaguje na posebno agilan i precizan način, GSi je definitivno brži i lakši za
kontrolu - rekao je Štricek nakon test vožnji.
Finalno brušenje Insignije GSi je urađeno na legendarnoj
Nürburgring-Nordschleife stazi. Opelovi inženjeri su razvili potpuno novu
šasiju za GSi na Nirburgringu, koju je trostruki šampion Formule 1, Džeki
Stjuart, nazvao „zelenim paklom“. Kraće opruge su karoseriju približile asfaltu
za 10 milimetara a specijalni sportski amortizeri u isto vreme redukuju
naginjanje karoserije na minimum.
Režim vožnje za svačiji
ukus
Moćne Brembo kočnice sa četvoroklipnim čeljustima (prečnika
345 milimetara) i već precizan sistem upravljanja, odgovarajuće su prilagođeni
specifičnim potrebama. Insignia GSi je standardno opremljena mehatroničkom
FlexRide šasijom. Ona prilagođava rad amortizera i sistema upravljanja u deliću
sekunde, kontrolna jedinica takođe menja kalibraciju na papučici gasa, kao i
tačke promene stepena prenosa osmostepenog automatskog menjača. Vozač može da
bira između sledećih režima - Standard, Tour i Sport.
U odnosu na odabrani režim, odziv na papučicu gasa može da
bude mekši ili još direktniji. Isključivo za GSi, tu je i Competitive režim,
koji se aktivira putem ESP dugmeta. Dvostruko pritiskanje omogućava veštijim i
iskusnijim vozačima ostvarivanje ekstremnijih uglova skretanja između uzdužne
ose vozila i stvarnog smera kretanja, a kontrola prijanjanja se u tom slučaju
automatski isključuje. Ova postavka je rezervisana za posebne prilike, za brze
krugove na Nordšlajfeu, primera radi.
Gume „zalepljene” za asfalt
Sportska šasija, razvijena u kombinaciji sa performantnim
Michelin Pilot Sport 4 S gumama i naplacima od 20 inča, omogućava pravo
„lepljenje“ za asfalt. Glavni doprinos ovoj razuzdanoj dinamici Insignije GSi
donosi interakcija moćnih turbo motora i standardnog pogona na sve točkove sa
vektorisanjem obrtnog momenta.
Sportski atributi
Sportske mogućnosti Insignije GSi, u skladu su sa elementima
dizajna, tehnološkim odlikama i dodatnom opremom. Na vrhu liste je novo
sportsko sedište, razvijeno od strane Opela. AGR sertifikovana, Opelova
performantna, sportska sedišta dolaze sa svim naprednim atributima, već
poznatim kod ovih sedišta dostupnih za Insigniju.
Integrisano sedište u GSi, takođe dolazi sa funkcijama
ventilacije, grejanja, masaže i podešavanjem bočnih, potpornih jastučića. Ove
odlike su dopunjene visokim naslonima sa integrisanim naslonima za glavu, za
potrebe sportiste u Insignijinoj porodici. Pored toga, pozicija bezbednosnog
pojasa u visini ramena je za primer, što je neuobičajeno rešenje za integrisana
sportska sedišta. Kupci takođe mogu da biraju između dve kombinacije kože, dok
diskretni GSi logo ukrašava leđni naslon.
Dužina, dubina, ugao jastučića i naslona sedišta, koje
izgleda kao kraljevska kobra, spremna za napad, takođe se mogu podešavati
električnim putem. Vazdušni jastučići četvorosmerne lumbalne podrške, uz
podesivu bočnu potporu, takođe se aktiviraju uz pomoć električne energije. Sva
ova podešavanja se mogu memorisati pritiskom na dugme - jedino se dubina
sedišta treba podešavati manuelno. Ventilacija i grejanje su integrisani u
jastučiće i naslon. Dodatno, vozač može da uživa u masaži leđa. Ukupno
gledajući, sportska bočna podrška i komfor koje pruža novo performantno
sedište, čine ga jedinstvenom ponudom, razvijenom u kompetentnom centru za
zdravo sedenje u Riselshajmu.
Naravno, proizvođači automobila kupuju integrisana sportska
sedišta od specijalizovanih snabdevača. Međutim, u slučaju Opel Insignije GSi,
reč je o različitoj praksi. Istraživački i razvojni centar u Riselshajmu, može
da se osloni na visok stepen kompetentnosti kada su u pitanju strukture
automobilskih sedišta. Koncept za drugu generaciju Insignije je oduvek
predviđao modularni sistem sa integrisanim performantnim sedištem kao vrhom
ponude.
To je omogućilo održavanje svih atributa komfora, prisutnih
kod ovog „rasnog“ sportskog sedišta. Pored toga, Opelov razvoj u okviru kuće
takođe isporučuje i neke stilske hitove - spomenute vođice za bezbednosni pojas
u visini ramena, integrisane u sedište, izgledaju identično kao usisni otvori
za vazduh na prednjem delu Insignije GSi i demonstriraju vrhunsko obraćanje
pažnje na detalje.
Osnovna struktura ovog performantnog sedišta takođe potiče iz
Opela. Ključni čelični elementi dolaze iz fabrike u Kajzerslauternu. Zaokruženi
razvoj i proizvodnja novih sportskih sedišta takođe rezultiraju u značajnoj
uštedi mase. Dok sportsko sedište, bez bilo kakvih elemenata komfora dostupnih
za GSi, u Corsi OPC teži 28 kilograma i već je godinama na tržištu, novo
integrisano sedište sa svim svojim funkcijama dodaje samo 26 kilograma na
ukupnu težinu Opel Insignije GSi. Sportski volan obložen kožom i zaravnjen na
dnu, aluminijumske papučice i crno „nebo“, dodatno naglašavaju sportski
ambijent unutar kokpita, kao i kroz čitav enterijer.
Praktičnost može biti
izazovna
Dok Insignia GSi spolja izgleda kao rasni atleta sa hromom
oivičenim detaljima anfasa, izraženim završecima izduvnih cevi i zadnjim
spojlerom u Grand Sport verziji za bolji vertikalni aerodinamički pritisak na
zadnjoj osovini, ona zadržava u isto vreme visok stepen praktičnosti ispod
svoje sportske pojave. Obilje prostora i komfora idu ruku pod ruku sa tipičnim
za Opel, ultramodernim IntelliLink info-zabavnim sistemom i izvanrednom OnStar
digitalnom konektivnošću.
Baš kao i kada je reč o standardnom pandanu, Insignia GSi
Sports Tourer raspolaže impresivnom zapreminom prtljažnika od 560 do 1.665
litara i opcionom zadnjom klupom, sa naslonom sklopivim u odnosu 40/20/40, što
omogućava fleksibilne utovarne konfiguracije. U cilju ostvarivanja što lakšeg
pristupa prtljažniku, zadnja vrata su kontrolisana putem senzora, tako da mogu
da se otvaraju i zatvaraju bez direktnog dodira, jednostavnim pokretom stopala
ispod zadnjeg odbojnika.
Vozači Insignije GSi takođe izvlače prednosti iz više
vrhunskih tehnologija, u rasponu od revolucionarnih IntelliLux LED® matričnih
farova do upozorenja na opasnost od čeonog sudara sa detekcijom pešaka i
automatskog kočenja u slučaju krajnje nužde. Sve ovo Insigniju GSi Grand Sport
čini beskompromisnom sportskom limuzinom, a Sports Tourer atraktivnim,
praktičnim i iznad svega bezbednim karavanom za čitavu porodicu.
Tradicija od 34 godine
Insignia GSi nastavlja dugu tradiciju sportskih Opelovih
automobila sa GSi oznakom. Prvi koji su uzburkali strasti, bili su Manta GSi i
Kadett GSi (115 KS iz 1,8-litarskog motora) iz 1984. godine. Samo četiri godine
kasnije, 2,0-litarski DOHC motor sa 16 ventila u Kadetu 2.0 GSi 16v,
isporučivao je 150 KS.
Prva Astra je takođe posedovala ovaj motor, a 1993. godine je bila dostupna 1,8-litarska alternativa za Astru GSi, sa 125 KS. GSi oznaka je takođe bila prisutna kod različitih generacija Corse, počev od Corse A 1988. godine sa 100 KS, koja je postala traženi klasik. Poslednja je (za sada), Corsa D, koja je prestala sa proizvodnjom u avgustu 2012. godine.
Komentari(0)