Insignia GSi pravi razliku

Oštrija, preciznija, čak i efikasnija nova Opel Insignia GSi je sportska mašina i „gospodar prijanjanja“ za one koji znaju da cene nešto posebno

    foto: Opel
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Ovo je automobil za maksimalnu zabavu na svim vrstama puteva. Šasija sa veoma dinamičnim podešavanjem i opcione, nove Michelin performantne gume na 20-inčnim naplacima, kreiraju izuzetno visok stepen prijanjanja. Pogonski sistem na sve točkove sa vektorisanjem obrtnog momenta je jedinstven u segmentu - on osigurava sjajno vozačko iskustvo uz ostvarivanje maksimalne bezbednosti. Novom, osmostepenom automatskom transmisijom može da se upravlja preko polugica na volanu, u maniru trkačkog automobila, u cilju ostvarivanja još aktivnijeg vozačkog doživljaja.

Snažan turbo agregat

Tipična za aktuelnu generaciju Insignije je kombinacija dizajna koji podrazumeva malu masu, nisku tačku težišta i snažan 2,0-litarski turbo motor. Sve ovo rezultira izvanrednim balansom i veoma dobrim odnosom snage i mase. Ovakve unutrašnje vrednosti zaslužuju i poseban spoljni izgled.

Sa velikim hromiranim elementima dizajna i skladnim zadnjim spojlerom za ostvarivanje neophodnog vertikalnog aerodinamičkog pritiska na zadnjoj osovini, izgled Insignije GSi je u savršenom skladu sa njenim performansama. Presvučena kožom, Opelova performantna sedišta (posebno razvijena za GSi), kožom obložen sportski volan i aluminijumske papučice, dodaju poseban akcenat.

Takođe, i porodice mogu da uživaju u osećaju kojeg donosi Insignia GSi, bez kompromisa vezanih za prostranost i praktičnost, jer pored toga što je dostupna kao sportska limuzina, dolazi i u vidu još prostranije, Sports Tourer karavanske verzije. Cene za Insigniju GSi Grand Sport startuju od 45.595 evra, a za Sports Tourer od 46.595 evra u Nemačkoj.

Najefikasnija Insignija

Precizno podešavanje u najboljoj tradiciji Opela je dovelo do stvaranja najefikasnije Insignije. Novi GSi demonstrira novi nivo moderne sportske efikasnosti, koju karakteriše superiorno prijanjanje i preciznost oštra poput žileta - to su talenti koje će ljubitelji sportskih modela iz D segmenta znati da cene, a koji se takođe odražavaju i na štoperici.

-Laka arhitektura, sjajna konfiguracija šasije sa poboljšanom hidraulikom amortizera i odgovarajućim podešavanjem softvera, jedinstveni pogon na sve točkove uz performantne pneumatike, čine GSi maksimalno preciznim i oštrim. Rezultat govori za sebe. Mogu da kompletiram krug na Nordschleife u novoj Insigniji GSi za do dvanaest sekundi brže nego u snažnijem OPC prethodniku. Međutim, jasno je da sam vozio do krajnjih mogućnosti automobila svaki centimetar puta. Čim staza postane zahtevnija, poput vožnje u krivinama ili deonicama sa smanjenim stepenom prijanjanja, kada automobil treba da reaguje na posebno agilan i precizan način, GSi je definitivno brži i lakši za kontrolu - rekao je Štricek nakon test vožnji.

Finalno brušenje Insignije GSi je urađeno na legendarnoj Nürburgring-Nordschleife stazi. Opelovi inženjeri su razvili potpuno novu šasiju za GSi na Nirburgringu, koju je trostruki šampion Formule 1, Džeki Stjuart, nazvao „zelenim paklom“. Kraće opruge su karoseriju približile asfaltu za 10 milimetara a specijalni sportski amortizeri u isto vreme redukuju naginjanje karoserije na minimum.

Režim vožnje za svačiji ukus

Moćne Brembo kočnice sa četvoroklipnim čeljustima (prečnika 345 milimetara) i već precizan sistem upravljanja, odgovarajuće su prilagođeni specifičnim potrebama. Insignia GSi je standardno opremljena mehatroničkom FlexRide šasijom. Ona prilagođava rad amortizera i sistema upravljanja u deliću sekunde, kontrolna jedinica takođe menja kalibraciju na papučici gasa, kao i tačke promene stepena prenosa osmostepenog automatskog menjača. Vozač može da bira između sledećih režima - Standard, Tour i Sport.

U odnosu na odabrani režim, odziv na papučicu gasa može da bude mekši ili još direktniji. Isključivo za GSi, tu je i Competitive režim, koji se aktivira putem ESP dugmeta. Dvostruko pritiskanje omogućava veštijim i iskusnijim vozačima ostvarivanje ekstremnijih uglova skretanja između uzdužne ose vozila i stvarnog smera kretanja, a kontrola prijanjanja se u tom slučaju automatski isključuje. Ova postavka je rezervisana za posebne prilike, za brze krugove na Nordšlajfeu, primera radi.

Gume „zalepljene” za asfalt

Sportska šasija, razvijena u kombinaciji sa performantnim Michelin Pilot Sport 4 S gumama i naplacima od 20 inča, omogućava pravo „lepljenje“ za asfalt. Glavni doprinos ovoj razuzdanoj dinamici Insignije GSi donosi interakcija moćnih turbo motora i standardnog pogona na sve točkove sa vektorisanjem obrtnog momenta.

Sportski atributi

Sportske mogućnosti Insignije GSi, u skladu su sa elementima dizajna, tehnološkim odlikama i dodatnom opremom. Na vrhu liste je novo sportsko sedište, razvijeno od strane Opela. AGR sertifikovana, Opelova performantna, sportska sedišta dolaze sa svim naprednim atributima, već poznatim kod ovih sedišta dostupnih za Insigniju.

Integrisano sedište u GSi, takođe dolazi sa funkcijama ventilacije, grejanja, masaže i podešavanjem bočnih, potpornih jastučića. Ove odlike su dopunjene visokim naslonima sa integrisanim naslonima za glavu, za potrebe sportiste u Insignijinoj porodici. Pored toga, pozicija bezbednosnog pojasa u visini ramena je za primer, što je neuobičajeno rešenje za integrisana sportska sedišta. Kupci takođe mogu da biraju između dve kombinacije kože, dok diskretni GSi logo ukrašava leđni naslon.

Dužina, dubina, ugao jastučića i naslona sedišta, koje izgleda kao kraljevska kobra, spremna za napad, takođe se mogu podešavati električnim putem. Vazdušni jastučići četvorosmerne lumbalne podrške, uz podesivu bočnu potporu, takođe se aktiviraju uz pomoć električne energije. Sva ova podešavanja se mogu memorisati pritiskom na dugme - jedino se dubina sedišta treba podešavati manuelno. Ventilacija i grejanje su integrisani u jastučiće i naslon. Dodatno, vozač može da uživa u masaži leđa. Ukupno gledajući, sportska bočna podrška i komfor koje pruža novo performantno sedište, čine ga jedinstvenom ponudom, razvijenom u kompetentnom centru za zdravo sedenje u Riselshajmu.

Naravno, proizvođači automobila kupuju integrisana sportska sedišta od specijalizovanih snabdevača. Međutim, u slučaju Opel Insignije GSi, reč je o različitoj praksi. Istraživački i razvojni centar u Riselshajmu, može da se osloni na visok stepen kompetentnosti kada su u pitanju strukture automobilskih sedišta. Koncept za drugu generaciju Insignije je oduvek predviđao modularni sistem sa integrisanim performantnim sedištem kao vrhom ponude.

To je omogućilo održavanje svih atributa komfora, prisutnih kod ovog „rasnog“ sportskog sedišta. Pored toga, Opelov razvoj u okviru kuće takođe isporučuje i neke stilske hitove - spomenute vođice za bezbednosni pojas u visini ramena, integrisane u sedište, izgledaju identično kao usisni otvori za vazduh na prednjem delu Insignije GSi i demonstriraju vrhunsko obraćanje pažnje na detalje.

Osnovna struktura ovog performantnog sedišta takođe potiče iz Opela. Ključni čelični elementi dolaze iz fabrike u Kajzerslauternu. Zaokruženi razvoj i proizvodnja novih sportskih sedišta takođe rezultiraju u značajnoj uštedi mase. Dok sportsko sedište, bez bilo kakvih elemenata komfora dostupnih za GSi, u Corsi OPC teži 28 kilograma i već je godinama na tržištu, novo integrisano sedište sa svim svojim funkcijama dodaje samo 26 kilograma na ukupnu težinu Opel Insignije GSi. Sportski volan obložen kožom i zaravnjen na dnu, aluminijumske papučice i crno „nebo“, dodatno naglašavaju sportski ambijent unutar kokpita, kao i kroz čitav enterijer.

Praktičnost može biti izazovna

Dok Insignia GSi spolja izgleda kao rasni atleta sa hromom oivičenim detaljima anfasa, izraženim završecima izduvnih cevi i zadnjim spojlerom u Grand Sport verziji za bolji vertikalni aerodinamički pritisak na zadnjoj osovini, ona zadržava u isto vreme visok stepen praktičnosti ispod svoje sportske pojave. Obilje prostora i komfora idu ruku pod ruku sa tipičnim za Opel, ultramodernim IntelliLink info-zabavnim sistemom i izvanrednom OnStar digitalnom konektivnošću.

Baš kao i kada je reč o standardnom pandanu, Insignia GSi Sports Tourer raspolaže impresivnom zapreminom prtljažnika od 560 do 1.665 litara i opcionom zadnjom klupom, sa naslonom sklopivim u odnosu 40/20/40, što omogućava fleksibilne utovarne konfiguracije. U cilju ostvarivanja što lakšeg pristupa prtljažniku, zadnja vrata su kontrolisana putem senzora, tako da mogu da se otvaraju i zatvaraju bez direktnog dodira, jednostavnim pokretom stopala ispod zadnjeg odbojnika.

Vozači Insignije GSi takođe izvlače prednosti iz više vrhunskih tehnologija, u rasponu od revolucionarnih IntelliLux LED® matričnih farova do upozorenja na opasnost od čeonog sudara sa detekcijom pešaka i automatskog kočenja u slučaju krajnje nužde. Sve ovo Insigniju GSi Grand Sport čini beskompromisnom sportskom limuzinom, a Sports Tourer atraktivnim, praktičnim i iznad svega bezbednim karavanom za čitavu porodicu.

Tradicija od 34 godine

Insignia GSi nastavlja dugu tradiciju sportskih Opelovih automobila sa GSi oznakom. Prvi koji su uzburkali strasti, bili su Manta GSi i Kadett GSi (115 KS iz 1,8-litarskog motora) iz 1984. godine. Samo četiri godine kasnije, 2,0-litarski DOHC motor sa 16 ventila u Kadetu 2.0 GSi 16v, isporučivao je 150 KS.

Prva Astra je takođe posedovala ovaj motor, a 1993. godine je bila dostupna 1,8-litarska alternativa za Astru GSi, sa 125 KS. GSi oznaka je takođe bila prisutna kod različitih generacija Corse, počev od Corse A 1988. godine sa 100 KS, koja je postala traženi klasik. Poslednja je (za sada), Corsa D, koja je prestala sa proizvodnjom u avgustu 2012. godine.

Komentari(0)

sortiraj