Jača od vremena - Mercedes-Benz G-Klasa spremna za doba e-mobilnosti
Koncept EQG pruža uzbudljiv uvid potpuno električne verzije legendarne serije modela za sve terene. Mercedes-Benz prezentuje studiju potpuno električne varijante njegove off-road ikone
Vizuelno, ovaj koncept kombinuje nepogrešivo upečatljiv izgled G-Klase sa odabranim elementima dizajna tipičnim za potpuno električne modele iz Mercedesa, kao kontrasne karakteristike. G 4x4 kvaliteti, koji su uvek postavljali najviše standarde, neće samo pronaći svoj put u doba električne mobilnosti, već će se u nekim oblastima još više razviti. Koncept EQG nudi obećavajući pregled onoga što će Mercedes-Benz G-Klasa sa baterijskim električnim pogonom sve moći.
Arnold Švarceneger
ljubitelj G-Klase
Na svetskoj premijeri aktuelne generacije modela
Mercedes-Benz G-Klase u Detroitu u januaru 2018. godine, holivudski velikan
Arnold Švarceneger, vatreni ljubitelj G-Klase, izmamio je obećanje tadašnjeg
predsednika Upravnog odora kompanije Daimler AG, Ditera Zetsche-a, što je za
mnoge tada bilo neočekivano: “Predstojeća elektrifikacija svih modela će
naravno uključivati i G-Klasu”. Nešto manje od tri i po godine kasnije,
Mercedes-Benz ispunjava ovo obećanje i predstavlja Koncept EQG,
skoro-proizvodnu studiju potpuno električne G-Klase.
Markus Schafer
-Gde god to dozvoljavaju tržišni uslovi, Mercedes-Benz će do
kraja decenije biti spreman za potpuno električnu energiju - naglašava Markus
Schafer, član Borda menadžmenta kompanija Daimler AG i Mercedes-Benz Cars. - Ovim
strateškim korakom od 'Electric first' do 'Electric only', uključujući održivu
proizvodnju i CO2-neutralan životni vek naših baterija, ubrzavamo
transformaciju u budućnost bez emisija izduvnih gasova. Želimo da inspirišemo
naše kupce da pređu na elektirčnu mobilnost sa uverljivim proizvodima. Ikona
poput G-Klase savršeno ispunjava ovaj zadatak.
Poreklo uspešnog modela G-Klase datira iz 1979. godine. Posle
više od četiri decenije, G je postao sinonim za luksuzno terensko vozilo brenda
Mercedes-Benz. Spoljašnji izgled Mercedes-Benz off-road legende se tokom
čitavog perioda samo neznatno promenilo. Čak i kao deo opsežnog redizajna 2018.
godine, koji je sa sobom doneo najveći tehnološki skok u istoriji modela,
Mercedes-Benz je oprezno dalje razvio nepogrešivo upečatljiv dizajn. Sa dobrim
razlogom: zato što su njegove nekada čisto funkcionalne komponente odavno
postale stilski elementi ikone. Ovo uključuje, na primer, prepoznatljivu ručku
na vratima i karakterističan zvuk zatvaranja, robusnu spoljnu zaštitnu traku,
izloženi rezervni točak na zadnjim vratima i privlačne prednje pokazivače
pravca.
Klasičan jezik dizajn
G-Klase sa citatima iz Mercedes-EQ dizajna
Koncept EQG je takođe deo tradicije dizajna serije modela i
na prvi pogled se može prepoznati kao G-Klasa. Studija usvaja kultnu siluetu
G-Klase, uključujući njene elemente ikone. Osvetljene trake čine da se robusne
spoljne zaštitne trake vizuelno ističu. Ivica koja razdvaja atraktivnu dvobojnu
kombinaciju boja -sjajno crna na vrhu, sjajna aluminijum - “beam” boja na dnu –
prostire se u prednjem delu direktno ispod poklopca motora, čime se još jasnije
naglašava ova karakterstika dizajna.
Osvetljena zvezda sa 3D
efektom
Pogled na prednji deo Koncepta EQG se čini poznatim, ne samo
zbog tipičnih okruglih farova. Umesto rešetke hladnjaka, kao na modelima sa
konvencionalnim pogonom, ova potpuno električna varijanta ima neprekidnu crnu
masku hladnjaka. U ovoj masci sa crnim panelom, osvetljena zvezda sa 3D efektom
daje upečatljiv izgled. Oko nje, animirani uzorak “okruglih kvadrata” u
poznatoj Mercedes-EQ plavoj boji stvara vizuelnu povezanost. Svetlosna traka u
potpunosti okružuje crni panel, koji, uz bele osvetljene krugove u kućištima
spoljašnjih ogledala, upotpunjuje svetlosnu grafiku dnevnih svetala prednje
svetlosne grupe.
Koncept EQG se vozi na
22-inčnim poliranim točkovima
Koncept EQG se vozi na 22-inčnim poliranim točkovima od
aluminijumske legure u ekskluzivnom dizajnu. Umesto uobičajenog poklopca
rezervnog točka, na zadnjim vratima nalazi se kutija sa belim osvetljenim
akcentima, čiji dizajn podseća na zidni punjač. Ona se može koristiti, na
primer, za skladištenje kabla za punjenje.
Gorden Wagener
-Putujemo u budućnost sa novim EQG modelom! Ovaj automobil
predstavlja fuziju najsavremenijih terenskih sposobnosti sa idejom električne
mobilnosti kojoj svi trebamo težiti. Ona predstavlja našu neumornu potragu za
luksuzom i strašću. Za nas je najvažnije bilo da sačuvamo DNK G-Klase, ali da
je prenesemo u EQ doba: kao G-Klasa ali drugačija. Moderni naglasci kao što su
bele LED tehnologije i kutije na zadnjem delu vozila ilustruju razliku - kaže
Gorden Wagener, glavni dizajner Daimler Grupe.
Još jedna karakteristika spoljnog dizajna je ravni krovni
nosač crne boje visokog sjaja. Centralni element njegovog minimalističnog
dizajna je u obliku slova G, koji se nepogrešivo vidi odozgo. Bela LED traka
integrisana je u prednju ivicu krovnog nosača, moderna je interpretacija
reflektora neophodnog za zahtevne avanture na terenu – i time podvlači
ozbiljnost koncepta EBQ u ovoj oblasti: baš zbog svog potpuno električnog
pogona. Još jedna LED traka u crvenoj boji čini zadnji deo krovnog nosača.
Emmerich Schiller
-Ponosni smo na više od 400,000 G-Klasa koje smo do sada
proizveli - ističe Emmerich Schiller, generalni direktor kompanije
Mercedes-Benz G GmbH i šef odeljenja za terenska vozila u kompaniji
Mercedes-Benz AG. - Kroz više od 40 godina istorije modela, G-Klasa je uvek
koristila najsavremeniju i najpogodniju tehnologiju pogona u to vreme - od
dizelskog motora sa atmosferskim usisavanjem iz ranih dana do AMG 4,0-litarskog
V8 u trenutnom modelu G 63. U pozadini naše strategije 'Electric only',
elektrifikacija off-road legende jednostavno je sledeći logičan korak i
apsolutno fascinantan projekat. Naša ikona ostaje jača od vremena u svakom
pogledu.
Beskompromisan terenac
– upravo zbog električnog pogona
Koncept EQG je očigledno G ne samo u smislu dizajna, već i
zbog svojih unutrašnjih vrednosti, što ga čini beskompromisnim terencem. Osnova
šasije ovog modela je zasnovana na robusnom okviru koji podseća na merdevine.
Dizajn šasije ostaje izuzetno terenski sposoban, što je tipično za G-Klasu: sa
nezavisnim ogibljenjem na prednjoj osovini i krutom osovinom na zadnjoj strani,
novorazvijenom za integraciju električnog pogona. Sa četiri elektromotora blizu
točkova i individualnom kontrolom, vozilo će ponuditi jedinstvene vozne
karakteristike i na putu i van njega. Kao i kod svakog pravog 4x4, smanjenje
terenske zapremine može se aktivirati preko menjača sa 2 brzine kako bi se
zadovoljili visoki terenski zahtevi specifični za G.
Ovako opremljena, potpuno električna verzija G-Klase će se,
naravno, suočiti sa legendarnom stazom na 1445 metara visokoj planini Schockl u
Gracu na kraju svog razvoja u serijski model. Obuhvaćena nagibom od 60 stepeni,
ruta od 5,6-kilometara oduvek se na međunarodnoj sceni terenskih vozila
smatrala jednim od najvećih svetskih izazova za čoveka i tehnologiju. Nakon što
ga uspešno osvoji, električni G će takođe moći da se pohvali "Schöckl
proved" sertifikatom kvaliteta koji je obavezan za seriju 463. I poput svoje braće sa konvencionalnim
pogonom, hvaliće se sposobnošću penjanja do 100 posto na pogodnom tlu.
Prednosti dizajna električnog pogona takođe mu idu u prilog, čineći ga idealnim za terenska vozila i ambiciozne terenske operacije. Baterije integrisane u okvir merdevina obezbeđuju nisko težište. Budući da elektromotori pružaju svoj najveći obrtni momenat praktično odmah po pokretanju, potpuno električno vozilo poput Koncepta EQG i kasnijeg proizvodnog modela može se pohvaliti ogromnom vučnom snagom i kontrolom-što se takođe pokazano kao prednost na strmim padinama i dubokim terenima.
Komentari(0)