Jača od vremena - Mercedes-Benz G-Klasa spremna za doba e-mobilnosti

Koncept EQG pruža uzbudljiv uvid potpuno električne verzije legendarne serije modela za sve terene. Mercedes-Benz prezentuje studiju potpuno električne varijante njegove off-road ikone

    foto: Mercedes
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Vizuelno, ovaj koncept kombinuje nepogrešivo upečatljiv izgled G-Klase sa odabranim elementima dizajna tipičnim za potpuno električne modele iz Mercedesa, kao kontrasne karakteristike. G 4x4 kvaliteti, koji su uvek postavljali najviše standarde, neće samo pronaći svoj put u doba električne mobilnosti, već će se u nekim oblastima još više razviti. Koncept EQG nudi obećavajući pregled onoga što će Mercedes-Benz G-Klasa sa baterijskim električnim pogonom sve moći.

Arnold Švarceneger ljubitelj G-Klase

Na svetskoj premijeri aktuelne generacije modela Mercedes-Benz G-Klase u Detroitu u januaru 2018. godine, holivudski velikan Arnold Švarceneger, vatreni ljubitelj G-Klase, izmamio je obećanje tadašnjeg predsednika Upravnog odora kompanije Daimler AG, Ditera Zetsche-a, što je za mnoge tada bilo neočekivano: “Predstojeća elektrifikacija svih modela će naravno uključivati i G-Klasu”. Nešto manje od tri i po godine kasnije, Mercedes-Benz ispunjava ovo obećanje i predstavlja Koncept EQG, skoro-proizvodnu studiju potpuno električne G-Klase.

Markus Schafer

-Gde god to dozvoljavaju tržišni uslovi, Mercedes-Benz će do kraja decenije biti spreman za potpuno električnu energiju - naglašava Markus Schafer, član Borda menadžmenta kompanija Daimler AG i Mercedes-Benz Cars. - Ovim strateškim korakom od 'Electric first' do 'Electric only', uključujući održivu proizvodnju i CO2-neutralan životni vek naših baterija, ubrzavamo transformaciju u budućnost bez emisija izduvnih gasova. Želimo da inspirišemo naše kupce da pređu na elektirčnu mobilnost sa uverljivim proizvodima. Ikona poput G-Klase savršeno ispunjava ovaj zadatak.

Poreklo uspešnog modela G-Klase datira iz 1979. godine. Posle više od četiri decenije, G je postao sinonim za luksuzno terensko vozilo brenda Mercedes-Benz. Spoljašnji izgled Mercedes-Benz off-road legende se tokom čitavog perioda samo neznatno promenilo. Čak i kao deo opsežnog redizajna 2018. godine, koji je sa sobom doneo najveći tehnološki skok u istoriji modela, Mercedes-Benz je oprezno dalje razvio nepogrešivo upečatljiv dizajn. Sa dobrim razlogom: zato što su njegove nekada čisto funkcionalne komponente odavno postale stilski elementi ikone. Ovo uključuje, na primer, prepoznatljivu ručku na vratima i karakterističan zvuk zatvaranja, robusnu spoljnu zaštitnu traku, izloženi rezervni točak na zadnjim vratima i privlačne prednje pokazivače pravca.

Klasičan jezik dizajn G-Klase sa citatima iz Mercedes-EQ dizajna

Koncept EQG je takođe deo tradicije dizajna serije modela i na prvi pogled se može prepoznati kao G-Klasa. Studija usvaja kultnu siluetu G-Klase, uključujući njene elemente ikone. Osvetljene trake čine da se robusne spoljne zaštitne trake vizuelno ističu. Ivica koja razdvaja atraktivnu dvobojnu kombinaciju boja -sjajno crna na vrhu, sjajna aluminijum - “beam” boja na dnu – prostire se u prednjem delu direktno ispod poklopca motora, čime se još jasnije naglašava ova karakterstika dizajna.

Osvetljena zvezda sa 3D efektom

Pogled na prednji deo Koncepta EQG se čini poznatim, ne samo zbog tipičnih okruglih farova. Umesto rešetke hladnjaka, kao na modelima sa konvencionalnim pogonom, ova potpuno električna varijanta ima neprekidnu crnu masku hladnjaka. U ovoj masci sa crnim panelom, osvetljena zvezda sa 3D efektom daje upečatljiv izgled. Oko nje, animirani uzorak “okruglih kvadrata” u poznatoj Mercedes-EQ plavoj boji stvara vizuelnu povezanost. Svetlosna traka u potpunosti okružuje crni panel, koji, uz bele osvetljene krugove u kućištima spoljašnjih ogledala, upotpunjuje svetlosnu grafiku dnevnih svetala prednje svetlosne grupe.

Koncept EQG se vozi na 22-inčnim poliranim točkovima

Koncept EQG se vozi na 22-inčnim poliranim točkovima od aluminijumske legure u ekskluzivnom dizajnu. Umesto uobičajenog poklopca rezervnog točka, na zadnjim vratima nalazi se kutija sa belim osvetljenim akcentima, čiji dizajn podseća na zidni punjač. Ona se može koristiti, na primer, za skladištenje kabla za punjenje.

Gorden Wagener

-Putujemo u budućnost sa novim EQG modelom! Ovaj automobil predstavlja fuziju najsavremenijih terenskih sposobnosti sa idejom električne mobilnosti kojoj svi trebamo težiti. Ona predstavlja našu neumornu potragu za luksuzom i strašću. Za nas je najvažnije bilo da sačuvamo DNK G-Klase, ali da je prenesemo u EQ doba: kao G-Klasa ali drugačija. Moderni naglasci kao što su bele LED tehnologije i kutije na zadnjem delu vozila ilustruju razliku - kaže Gorden Wagener, glavni dizajner Daimler Grupe.

Još jedna karakteristika spoljnog dizajna je ravni krovni nosač crne boje visokog sjaja. Centralni element njegovog minimalističnog dizajna je u obliku slova G, koji se nepogrešivo vidi odozgo. Bela LED traka integrisana je u prednju ivicu krovnog nosača, moderna je interpretacija reflektora neophodnog za zahtevne avanture na terenu – i time podvlači ozbiljnost koncepta EBQ u ovoj oblasti: baš zbog svog potpuno električnog pogona. Još jedna LED traka u crvenoj boji čini zadnji deo krovnog nosača.

Emmerich Schiller

-Ponosni smo na više od 400,000 G-Klasa koje smo do sada proizveli - ističe Emmerich Schiller, generalni direktor kompanije Mercedes-Benz G GmbH i šef odeljenja za terenska vozila u kompaniji Mercedes-Benz AG. - Kroz više od 40 godina istorije modela, G-Klasa je uvek koristila najsavremeniju i najpogodniju tehnologiju pogona u to vreme - od dizelskog motora sa atmosferskim usisavanjem iz ranih dana do AMG 4,0-litarskog V8 u trenutnom modelu G 63. U pozadini naše strategije 'Electric only', elektrifikacija off-road legende jednostavno je sledeći logičan korak i apsolutno fascinantan projekat. Naša ikona ostaje jača od vremena u svakom pogledu.

Beskompromisan terenac – upravo zbog električnog pogona

Koncept EQG je očigledno G ne samo u smislu dizajna, već i zbog svojih unutrašnjih vrednosti, što ga čini beskompromisnim terencem. Osnova šasije ovog modela je zasnovana na robusnom okviru koji podseća na merdevine. Dizajn šasije ostaje izuzetno terenski sposoban, što je tipično za G-Klasu: sa nezavisnim ogibljenjem na prednjoj osovini i krutom osovinom na zadnjoj strani, novorazvijenom za integraciju električnog pogona. Sa četiri elektromotora blizu točkova i individualnom kontrolom, vozilo će ponuditi jedinstvene vozne karakteristike i na putu i van njega. Kao i kod svakog pravog 4x4, smanjenje terenske zapremine može se aktivirati preko menjača sa 2 brzine kako bi se zadovoljili visoki terenski zahtevi specifični za G.

Ovako opremljena, potpuno električna verzija G-Klase će se, naravno, suočiti sa legendarnom stazom na 1445 metara visokoj planini Schockl u Gracu na kraju svog razvoja u serijski model. Obuhvaćena nagibom od 60 stepeni, ruta od 5,6-kilometara oduvek se na međunarodnoj sceni terenskih vozila smatrala jednim od najvećih svetskih izazova za čoveka i tehnologiju. Nakon što ga uspešno osvoji, električni G će takođe moći da se pohvali "Schöckl proved" sertifikatom kvaliteta koji je obavezan za seriju 463. I poput svoje braće sa konvencionalnim pogonom, hvaliće se sposobnošću penjanja do 100 posto na pogodnom tlu.

Prednosti dizajna električnog pogona takođe mu idu u prilog, čineći ga idealnim za terenska vozila i ambiciozne terenske operacije. Baterije integrisane u okvir merdevina obezbeđuju nisko težište. Budući da elektromotori pružaju svoj najveći obrtni momenat praktično odmah po pokretanju, potpuno električno vozilo poput Koncepta EQG i kasnijeg proizvodnog modela može se pohvaliti ogromnom vučnom snagom i kontrolom-što se takođe pokazano kao prednost na strmim padinama i dubokim terenima.

Komentari(0)

sortiraj