Jeep Avenger osvojio nagradu Autovista Grupe
Potpuno novi, potpuno električni Jeep Avenger odabran je za pobednika nagrade Autovista Grupe za rezidualnu vrednost u kategoriji malih BEV vozila
-Vrlo smo uzbuđeni zbog kategorije malih BEV vozila, s obzirom da smo tokom protekle dekade videli povećanje broja teških, velikih i skupih potpuno električnih modela, - izjavio je doktor Kristof Engelkirhen, glavni ekonomista Autovista Grupe.
Ova nagrada dolazi u trenutku kada je usvajanje na
masovnom tržištu pravi izazov sa kojim se tehnologija suočava. Izbor malih BEV
vozila ostaje ograničen na tržištima polovnih automobila, ali je nedavno bilo
više novih predstavljanja modela. Uži izbor za kategoriju malih BEV vozila sadržao
je 26 automobila, od kojih su svi bili među prvih pet u jednoj od 17 zemalja
koje su analizirali stručnjaci Autovista Grupe. U skladu sa pristupom malih BEV
automobila, kategorija je ispitala sve tipove karoserije u A i B segmentu, pri
čemu su se SUV-ovi takmičili sa malim hečbekovima.
Nedavno lansirani Jeep Avenger ostvario je najbolji
performans u svojoj kategoriji, prema mišljenju sudija. Potpuno nov, čvrst i ne
tako mali sa otprilike 4,1 metrom dužine, takođe može da se pohvali da ima VLTP
kombinovani domet od 395 km što ga stavlja u sam vrh svoje grupe. „I ono
najbitnije, zaslužno je RV šampion unutar svoje kategorije malih BEV vozila,“ izjavio
je Engelkirhen.
-Čast nam je da prihvatimo ovu bitnu nagradu Autovista
Grupe za potpuno novi model Avenger s obzirom da će ona podržati ostvarenje
ciljeva prodaje i rasta brenda Jeep u Evropi - izjavio je Erik Lafordž (Eric
Laforge), šef brenda Jeep za proširenu oblast Evrope. On je pripisao visoku
rezidualnu vrednost modela Avenger izuzetnom kvalitetu BEV-a i jedinstvenom
pozicioniranju unutar B-segmenta.
-Potpuno novi Avenger označava ulazak brenda Jeep u
BEV arenu, i pruža sveobuhvatnu slobodu i mnogo unutrašnjeg prostora upakovanog
u terencu od približno 4 metra. Spolja je veoma kompaktan, ali veoma prostran
iznutra sa fleksibilnošću i prostorom za ljude i opremu. Model Avenger je
istovremeno dinamičan i lak za rukovanje - dodaje Lafordž.
I dok BEV može da dostigne autonomiju vožnje 400km
(WLTP), ona se može uvećati na 550km prilikom gradske vožnje. Uz sposobnosti
brzog punjenja, baterija može da se napuni od 20 odsto do 80 odsto za 24 minuta.
Za one u žurbi, samo tri minuta na utičnici mogu da obezbede autonomiju od 30km.
-Evropsko tržište ima specifične potrebe i očekivanja,
od severa do juga, od zapada do istoka - izjavio je Lafordž. Ipak, brend Jeep veruje
da model Avenger može da zadovolji različite potrebe s obzirom da je dizajniranje
i razvoj vozila sproveden u evropskom regionu. Proizvodnja ovog modela otpočela
je u Stellantis-ovoj poljskoj fabrici u Tihiju početkom ove godine, tako da će
kupci uskoro iskusiti benefite ovog regionalnog pristupa.
-Verujemo da je Avenger pravi izbor za sve one koji
žele kompaktni, izdržljiv i kul automobil koji nudi vrhunsku tehnologiju, prostor
i komfor uz mnogo zabave - zaključuje Lafordž.
Vođa projekta Kristijan Šnajder (Christian Schneider) objasnio
je kako su eksperti Autovista Grupe pronašli svog ovogodišnjeg evropskog
šampiona rezidualne vrednosti. Opremljeni predviđenom trgovinom RV vozila
starih 36 meseci sa 60.000 km na satu, analitičari su ispitali podatke o
tržištu polovnih automobila od februara
do aprila 2023. godine.
Modeli sa posebnom visokom ili niskom konjažom i
cenama nisu uključeni kako bi mejnstrim modeli bili centralni za dodelu nagrade.
Nakon toga, pronađena je verzija svakog modela sa najvećim RV, izraženim kao
procenat njegove zadržane cene (%RV). Vozila su zatim indeksirana deljenjem
njihovog %RV sa prosečnim %RV kategorije na svakom dostupnom tržištu. RV šampioni
su krunisani na osnovu prosečnog indeksa kategorije širom odabranih kategorija.
Ovo je ponderisano u odnosu na obim prodaje novih automobila na svakom tržištu,
što znači da su predstavljeni izvanredni rezultati sa tržišta velikog obima.
Jeep Avenger se pokazao posebno dobro u Francuskoj,
dostigavši indeksirane %RV performanse od 120%, pri čemu je prosek kategorije
malih BEV vozila predstavljen kao 100%. Mađarska, Austrija i Belgija su
zabeležile veoma slične rezultate, sa 119%, odnosno 118%, odnosno 116%.
-Jeep Avenger je jedan od najvećih iznenađenja 2023. godine
- izjavio je Hose Pontes (Jose Pontes), direktor podataka portala EV- volumes.com.
- Brend je iskoristio oprobanu formulu – mali krosover izgrađen na oprobanoj
platformi, u ovom slučaju to je Stellantis-ova eCMP platforma. Proizvođač je
uspeo da stvori BEV vozilo jedinstvenog i originalnog dizajna. Ovo nije mali
podvig s obzirom da je eCMP platforma izrodila devet modela šest različitih
brendova.
-Imajući u vidu da je dugačak oko 4 metra, Jeep Avenger
je prilično praktičan kao gradski automobil. Mali je čak i u okvirima
kategorije malih krosovera, a opet ne gubi na prostoru i praktičnosti. Povrh
svega, Jeep Avenger pruža sposobnost terenske vožnje i impresivno upravljanje,
što ga čini jednim od najzabavnihih malih krosovera za vožnju na tržištu -
dodaje Pontes.
Kao prvi mali BEV ovog proizvođača, Avenger
predstavlja važan model za brend Jeep. Poznat po svojim robusnim terenskim
opcijama, model daje brendu priliku da se dopadne novoj publici. Prijemčiv je
onima koji traže mali, snažan i izdržljiv BEV, a ne veliko terensko vozilo,“
objašnjava Fil Kari (Phil Curry), urednik specijalnog sadržaja za Autovista24.
Brend je prilagodio svoje tradicionalne dizajnerske
naznake za Avenger, što znači da je nesumnjivo Jeep SUV, ali ne i onaj koji
tržište može očekivati. Kao omaž prvim Jeep vozilima, ostaje maska sa sedam
proreza, kutijasti oblik i zadnja svetla stilizovana da liče na rezervoar za
gorivo. Visoko odstojanje od tla omogućava dobru vidljivost iz kabine, ali je
vožnja udobna i ima malo aksijalne rotacije, što čini da se osećate kao da je
vozilo zalepljeno za put.
U unutrašnjosti, kabina ima koristi od dizajna
automobila, sa dosta prostora za glavu i napred i pozadi. Minimalistička
kontrolna tabla sadrži plutajući ekran za informacije i zabavu od 10,25 inča i
nekoliko fizičkih dugmadi u stilu klavira, zadržavajući tu „smelu“ privlačnost
brenda Jeep. Centralni tunel takođe ima niz opcija za skladištenje koje Avenger
čine praktičnim i porodičnim.
-Naposletku, Jeep Avenger je uspeo u tome da se dopadne fanovima brenda, istovremeno privlačeći nove kupce. Proizvođač automobila je naporno radio na pozicioniranju B-SUV-a kako bi povećao njegovu privlačnost na tržištu koje se menja, i uspeo je - rekao je Kari.
Komentari(0)