Jeep Compass - Moderan i tehnološki napredan
Novi Compass razvijen je tako na način da je više usmeren Evropljanima i razlikama primetnim zahvaljujući unapređenom kvalitetu završne obrade i naprednoj tehnologiji unutar vozila
Predstavlja i bitne nove karakteristike koje na lestvici kvaliteta podižu ocenu kada je reč o dizajnu, bezbednosti, tehnologiji i funkcionalnosti. Gde se krije njegova tajna? U kombinaciji dve duše brenda Jeep, a to je terenski i gradski duh, kako bi se zadovoljile potrebe kupaca u C-SUV segmentu. Novi model ima snažan estetski karakter, pojačan prefinjenim i prepoznatljivim stilom, koji ostaje veran stilskim osobinama brenda, odličnom dinamikom vožnje i još inovativnijim rešenjima za bezbednost i povezanost.
Sve je krunisano poznatom 4x4 sposobnošću brenda Jeep,
karakteristikom koja je usavršavana tokom preko 80 godina liderstva u terenskoj
vožnji. Ukratko, bilo da je u pitanju briga o pragmatičnoj potrebi za
mobilnošću ili želja da se iskuse uzbudljive svakodnevne “avanture”, odgovor
leži u novom modelu Compass, koji nudi balans između performansi i emocija,
racionalnog korišćenja i snova o slobodi i avanturi. Sve u ime motoa Brenda -
“Idi bilo gde, radi bilo šta”. Jer, 80 godina kasnije, Jeep ostaje Jeep.
Predstavljanjem prve generacije 2017. godine, Jeep Compass je
označio povratak brenda u C-SUV segment, i bio je prvi Jeep specijalno
dizajniran za svetske puteve. Ovo je postavilo čvrste temelje za uspeh ovog
modela, sa preko 200.000 primeraka prodatih od premijere u Evropi, kompaktni
Jeep terenac je pokretač komercijalnih rezultata brenda i čini preko 40%
njegove prodaje, potvrđujući svoju poziciju kao jednog od Jeep modela koji se
najviše kod evropskih kupaca i jednog od natraženijih u konfiguraciji 4xe sa
plug-in hibridnom tehnologijom. Otprilike je svaki četvrti model Compass prodat
u Evropi 4xe verzija. Verzija 4xe je najprodavaniji plug-in hibridni model u
Italiji. Novi Compass dolazi sa širokim izborom efikasnih SUS i plug-in
hibridnih motora, koji su svi usklađeni sa standardom Euro 6D Final, i paletom
najnaprednijih aktivnih i pasivnih bezbednosnih sistema koji unapređuju
dinamično ponašanje i poznate 4x4 sposobnosti Jeep vozila.
Izbor motora je proširen sa novim GSE 4-cilindričnim
1,3-litarskim turbo benzinskim motorom, dizajniranim da pruži odlične
performanse, istovremeno proužajući odličnu udobnost tokom vožnje i efikasnost,
pri čemu su potrošnja i emisije CO2 smanjenje za do 27% u poređenju sa
prethodnim benzinskim modelom. Sve ovo je učinjeno još fascinantnijim
predstavljanjem verzije sa plug-in hibridnom tehnologijom za 100% električnu
vožnju bez emisija - kombinacija 4xe sposobnosti i održive mobilnosti - viđenje
elektrifikacije brenda Jeep.
Uz Renegade, Compass je bio prvi model sa 4xe logoom, koji
identifikuje sva Jeep 4x4 vozila koja nude unapređenu hibridnu sposobnost i
performanse, pružajući najbolji mogući balans između efikasnosti, zabave u
vožnji i brige o životnoj okolini. Novi model ima osvežen visokotehnološki
profil, zadržavajući svoj poznati urbani, moderni, sofisticirani i ekološki
duh. Elegantniji i moderniji, ima potpuno novu kabinu, dizajniranu da unapredi
udobnost i život unutar vozila, i da učini iskustvo vožnje po gradu pametnijim.
Glavne stavke uključuju potpuno HD digitalni 10,25-inčni klaster instrumenata,
DAB radio, Uconnect 5 sistem sa ekranima osetljivim na dodir od 8,4 inča do
10,1 inča, pomerenih na sredinu kontrolne table na izdignutu poziciju, kako bi
vozač mogao da ostane fokusiran na put, pet puta brži procesor, Android
operativni sistem sa bežičnom Apple CarPlay i Android Auto integracijom
pametnih telefona, interaktivnu 3D TomTom navigaciju i prepoznavanje prirodnog
govora i Uconnect usluge.
Unutrašnjost je napravljena još funkcionalnijom sa novim
raspoderom centralne konzole i povećanim prostorom tovarnog prostora, pružajući
skoro 4,4 litra dodatnog prostora, trostruko povećanje naspram 2,8 litara u
prethodnoj verziji, sada sa ukupno 7,2 litre. Takođe, nudi moderniji i
prepoznatljiviji stil, zahvaljujući novoj kontrolnoj tabli, centralnom tunelu,
volanu i panelima vrata, sa premijum materijalima i finišima. Novi Compass je
prvo Jeep vozilo u Evropi koje nudi autonomnu vožnju 2. nivoa opremljeno
najnovijom generacijom sistema za pomoć vozaču (ADAS), kao delom standarne
opreme, u celoj gami.
Ovo uključuje - Traffic Sign Recognition, sistem koji čita i
tumači saobraćajne znakove; Intelligent Speed Assist, sistem za automatsko
održavanje vozila unutar okvira dozvoljene brzine, Drowsy Driver Alert, koji
upozorava vozače kada im opadne pažnja ili ukoliko detektuje da su umorni; i
Automatic Emergency Braking sistem sa prepoznavanjem pešaka i biciklista, koji
usporava vozilo do stanja mirovanja, kao bi izbegao potencijalne nezgode.
Međutim glavni novitet je Highway Assist, prilagodljivi tempomat i sistem za
držanje saobraćajne trake, kako bi automatski prilagodio brzinu i putanju
vozila. Vozilo stoga automatski ostaje u sredini trake, na razumnoj udaljenosti
od vozila ispred, za iskustvo u vožnji sa totalnim mirom.
Najzad, novi Jeep Compass se sada nudi u novoj gami, koja se
sastoji od pet paketa opreme (Sport, Longitute, Limited, S, i Trailhawk), sa
pet različitih kombinacija pogonskih sistema – benzinski, dizel i plug-in
hibridni, tri menjača (6-stepeni ručni, automatski Dual Dry Clutch Transmission
(DDCT) ili 6-stepeni automatski) i prednjim ili pogonom na sva četiri točka.
Benzinska verzija ima i 1,3-litarski GSE motor sa 130 KS uparen sa ručnim
menjačem ili 150 KS uparen sa DDCT menjačem, oba sa prednjim pogonom. Kompletirajući
izbor motora sa unutrašnjim sagorevanjem, dolazi 1,6-litarski dizel motor sa
130 KS uparen sa 6-stepenim ručnim menjačem i pogonom na prednje točkove.
Plug-in hibridni motori se nude u dva nivoa snage - 190 KS i 240 KS, upareni sa
6-stepenim automatskim menjačem i eAWD pogonom na četiri točka.
Eksterijer novog modela Jeep Compass ima osveženi izgled sa
još sofisticiranijim, modernijim dizajnom, savršeno prilagođenim za njegov
urbani karakter. Promene su većinom na prednjem delu, koji sada ima širi, sportski
izgled, postignut korišćenjem stilskih elemenata koji se razvijaju horizontalno
i naglašavaju širinu vozila i njegovu dominaciju na putu. U poređenju sa
odvojenim kućištem za svetlo za maglu na prethodnoj verziji, ove komponente su
sada integrisane u jedan široki linearni otvor u centru, što pravi „slojevitu“
konstrukciju prednjeg dela.
Horizontalni elementi naglašavaju linearnost dizajna, dok
oblikovane površine i trodimenzionalni efekat maske hladnjaka sa sedam rešetki
naglašavaju njegov dinamizam. Dizajneri su promenili izgled legendarne Jeep
maske hladnjaka, podižući njenu vertikalnu poziciju i deleći je u dve
horizontalne sekcije. Integriše nove potpuno LED farove sa tanjim, uglađenim
profilom (što je sada standarno za celu gamu). Dostupne u tri različite vrste,
one daju novom modelu Compass smeliji izgled. Dnevna svetla (DLR) – koja sada
obeležava njihov suptilni produženi oblik su takođe repozicionirana i sada su
ugrađena u glavne farove. Donji otvor i zaštitna ploča su takođe širi i
primetljiviji.
Sve ove promene dodaju osobenost i tehnološki karakter
prednjem delu, sad nudeći tri teme prema paketu opreme: funkcionalnija i
urbanija Limited verzija, koja ima crne branike sa novim 18-inčnim alu felnama;
tema posvećena „Trail-Rated“ performansama van staze Trailhawk paketa, ima
specifični tretman maske hladnjaka, okvire svetala za maglu u boji karoserije,
i primetljiviju zaštitnu ploču i specifične 17-inčne alu felne. Razvoj
karoserije modela Compass je takođe bio fokusiran na funkcionalnost, posebno za
Trailhawk verziju, koja sada ima branike i svetla za maglu na višoj poziciji.
Ista promena je napravljena na kućištu za foto-radar, koje je sada pomereno na
gore sa donjeg usisnika vazduha u centralni otvor za bolju zaštitu tokom vožnje
van staze.
Ključne nove karakteristike takođe uključuju potpuno LED
dnevna svetla, duga, kratka i svetla za maglu koja unapređuju efikasnost i
bezbednost vozila. Zahvaljujući novim prednjim svetlima, osvetljenje je
povećano za otprilike 100% u poređenju sa Xenon prednjim svetlima, što daje
bolju percepciju dubine i bočno osvetljenje. I zadnji deo je prošao isti
tretman, gde se horizontalne linije sa prednjeg dela nastavljaju i karakterišu
uglađeni rez zadnjih svetala, dajući mu moderniji i autoritativni izgled. Cilj
dizajnerskog tima brenda Jeep je bio da u potpunosti redizajniraju enterijer i
daju mu moderniji, sofisticiraniji stil, usklađen sa dizajnom eksterijera što
se tiče elegancije, linearnosti i visokotehnološkog jezika. Istovremeno, njihov
rad je naglasio potrebu da se ponovo osmisle interna rešenja kako bi se
unapredila praktičnost, pružila funkcionalnija upotreba prostora i šire opcije
za prilagođavanje.
Promena je bila sveobuhvatna, uključujući kontrolnu tablu,
centralni tunel i panele vrata. Rezultat je elegantnija i prostranija kabina,
koja sadrži premijum materijale i tehničke detalje. Preklapanje zapremina,
materijala i tkanina su dali kontrolnoj tabli trodimenzionalni dizajn sa
horizontalnim „troslojnim“ razvojem koji podseća na jezik arhitekture. Centarlni
horizontalni panel kontrolne table sada izgleda veoma elegantno, sa
ultra-tankim usisnicima vazduha koji skoro nestaju u njegovoj slojevitoj
strukturi. Kontrole su neprimetno integrisane i pristupačne, a ekran osetljiv
na dodir za funkcije za povezanost koji dominira sredinom kontrolne table sada
je u višoj i ergonomičnijoj poziciji.
Slojevita konstrukcija kontrolne table je takođe pružila
mogućnost prilagođavanja kabine u skladu sa različitim paketima opreme,
korišćenjem različitih uparivanja materijala, tekstura i boja, uključujući i
presvlake od prestižne Nappa kože i praktičnu sportsku tkaninu centralnog
panela, sa aluminijumskim finišima sa efektom ugljeničnih vlakana za gornji
panel. Potpuno novi umetak od hroma okružuje unutrašnji profil kontrolne table
koji se može prilagođavati sa tečnim hromom, brušenim hromom, sjajno-crnom
(Piano Black) i metalik-sivom (Gunmetal) bojom.
Cilj dizajnerskog tima je takođe bio da unaprede
funkcionalnost. Redizajnirani centralni tunel je sada na višoj poziciji i nudi novi,
veći tovarni odeljak od skoro 5 litara ispod centralnog naslona za ruke i
dodatni odeljak od 2,4 litra pored nove ručice menjača, za držanje mini-tableta
ili drugih malih stvari. Ova brojna pametna rešenja su povećala kapacitet
prostora za odlaganje stvari skoro tri puta (za 4,4 litre). Najzad, unapređena
funkcionalnost uključuje eksterijer, sa novim zadnjim vratima koja se otvaraju
pomeranjem stopala ispod branika.
Još jedna nova, visokotehnološka karakteristika novog modela
Compass je potpuno HD 10,25-inčni digitalni instrument klaster, koji naglašava
osećaj modernosti. Kao deo standardne opreme u paketima Limited, Trailhawk i S
(opcionalan u Longitute paketu), on pruža korisniku otprilike dvadeset opcija
konfiguracije u pet prilagodljivih menija. Novi Compass opremljen je najnovijom
generacijom Uconnect™ Sistema, nudeći novi Ultra HD ekran od 10,1 inča za
intuitivno korisničko iskustvo. Novi Uconnect 5 sistem dolazi sa snažnijim
procesorom visokih performansi i odzivom koji je pet puta bolji od prethodne
generacije. Korišćenjem Android operativnog sistema i 4G povezivanja sa
Over-the-Air (OTA) ažuriranjima, Uconnect 5 donosi fleksibilnost koja će
omogućiti sistemu da se neprekidno razvija i nudi novi sadržaj, funkcije i
usluge. Sa novim Uconnect sistemom, vozači imaju izuzetno intuitivni interfejs
za pristup svim funkcijama koje su dostupne pomoću dodira i prevlačenja, a mogu
i da stvore sopstveni interfejs koji zahteva samo jedan dodir za svoje omiljene
i često korišćene funkcije.
Što se tiče bezbednosti, novi Jeep Compass nudi još potpuniju
specifikaciju, pogodnu za svakodnevne potrebe u vožnji. Pored sistema koji su
sada dostupni kao standardni u čitavom asortimanu – uključujući upozorenje pred
prednji sudar, upozorenje izlaska na voznu stazu, elektronsku kontrolu
stabilnosti (ESC) sa elektronskim sistemom protiv prevrtanja (ERM) i prednjim,
bočnim i airbagovima na prozorima – specifikacije za aktivnu i pasivnu
sigurnost su dodatno poboljšane novim uređajima i inovativnom tehnologijom koja
poboljšava interakciju između vozača, vozila i puta.
Ovi sistemi povećavaju vidno polje vozača, pomažu da se
informacije lakše vide i omogućavaju sisteme za pomoć vozaču da bi se
obezbedilo sigurno iskustvo u vožnji, bez stresa, posebno u gradu. Ovo
uključuje prepoznavanje saobraćajnih znakova, inteligentnu pomoć za kontrolu
brzine, upozorenje za uspavanog vozača i automatsko kočenje u nuždi sa
prepoznavanjem pešaka i biciklista, a sve u sklopu standardnih funkcija u
čitavom asortimanu. Novi Jeep Compass je ujedno i prvo vozilo brenda Jeep u
Evropi koje uključuje pomoć na autoputu – sistem pomoći vozaču za autonomnu
vožnju nivoa 2 (L2) – koja koristi prilagodljivi tempomat i centriranje na
stazi tokom vožnje na autoputu (opciono dostupni u drugoj polovini godine).
Izbor motora u modelu Novi Compass uključuje benzinske,
dizel, plug in hibridne pogonske sklopove, sve u skladu sa Evropskim emisionim
standardima. To uključuje ažuriranu verziju Multijet II motora od 1,6 litara,
koji sada može da isporuči 130 KS pri 3.750 o/min i 320 Nm obrtnog momenta pri
1.500 o/min, uparen sa šestostepenim ručnim menjačem i pogonom na prednje
točkove. Ovo ažuriranje je donelo porast snage od 10 KS u odnosu na motor od
1,6 litara dostupan na prethodnom modelu što takođe rezultira prednostima u
pogledu potrošnje (10% niža) i emisije CO2 (manje od 11 g/km u WLTP
ciklusu).
Benzinska verzija uključuje GSE turbo motor od četiri
cilindra i 1,3 litre sa dva nivoa snage - 130 KS i 270 Nm najvećeg obrtnog
momenta u kombinaciji sa šestostepenim ručnim menjačem ili 150 KS i 270 Nm
zajedno sa dvostrukim menjačem sa suvim kvačilom (DDCT). Obe benzinske verzije
imaju pogon na prednje točkove. Motor od 1,3 litre dizajniran je da pruži
izvanredne performance kako na terenu, tako i van njega, pružajući veliku
udobnost u vožnji. Ažuriran je specifičnim turbo-podudaranjem, maksimizirajući
odziv motora pri malim brojevima obrtaja motora i smanjujući emisiju CO2 i
potrošnju do 27% (WLTP ciklus) u poređenju sa prethodnom benzinskom verzijom sa
pogonom na sva četiri točka i automatskim menjačem.
Turbo motor sa četiri cilindra i od 1,3 litre sa priključnom
hibridnom tehnologijom - plug in hybrid, 190 ks ili 240 KS i 270 Nm obrtnog
momenta, šestostepenim automatskim menjačem i električnim pogonom na sva četiri
točka pokreće 4xe verzije i upotpunjava asortiman motora modela Novi Compass.
4xe danas identifikuje sva Jeep vozila sa pogonom na sva četiri točka koja imaju
poboljšane hibridne sposobnosti i performance koje garantuju najbolju moguću
ravnotežu između efikasnosti, zabave u vožnji i pažnje prema okolini.
Kod 4xe verzija, turbo motor od 1,3 litre uparen je sa
električnim motorom koji se nalazi na zadnjoj osovini, a napaja ga baterija od
11,4 kWh koja se može puniti tokom vožnje ili putem spoljne utičnice: bilo kod
kuće na vašoj kućnoj mreži, pomoću efikasnog i ekskluzivnog easyWallbox ili
naprednijeg Connected Wallbox, ili na javnoj utičnici. Sam po sebi, turbo motor
od 1,3 litre isporučuje dva nivoa snage (130 KS i 180 KS), plus 60 KS koje
proizvodi elektromotor, što čini ukupno 190 ks (Longitude i Limited verzije)
ili 240 KS (Trailhawk i S verzija). Što se tiče obrtnog momenta, elektromotor
proizvodi 250 Nm, a motor sa unutrašnjim sagorevanjem generiše 270 Nm.
Kombinovanjem motora sa unutrašnjim sagorevanjem i električnih motora, Novi Compass 4xe garantuje izanredne performance i užitak u vožnji sa ubrzanjem od nule do 100 km/h za oko 7,5 sekundi (a zavisnosti od verzije), čistom električnom maksimalnom brzinom od 130 km/h se povećava na 200 km/h u hibridnom režimu. Brz odziv i lako upravljanje osiguravaju maksimalno zadovoljstvo u vožnji. 4xe modeli su takođe idealni automobili za gradsku vožnju, zahvaljujući plug in hibridnoj tehnologiji, nudeći vožnju bez emisije u potpuno električnom režimu, sa dometom između 47 i 49 km (WLTP ciklus), u zavisnosti od verzije. Na dužim potezima, sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, prosečne emisije CO2 su između 44 i 47 g/km u hibridnom režimu (WLTP ciklus), u zavisnosti od verzije, dok su u slučaju produžene terenske vožnje, dva motora sa Powerloop opcijom osiguravaju da je vuča sa električnim pogonom na sva četiri točka uvek na raspolaganju kao bezbedna opcija za ekstremne avanture.
Komentari(0)