Kad se spoje zabava i udobnost - Reli prvak Oliver Solberg testira model Škoda Octavia RS
Motosport je deo Škodinog DNK više od 120 godina. Ovo se nasleđe tradicionalno odražava u asortimanu Škoda RS. Ni nova Škoda Octavia RS nije izuzetak, što potvrđuje i Oliver Solberg
Mladi reli vozač iz Švedske testirao je sportski model Octavia. Oliver Solberg obično se takmiči u FIA Svetskom prvenstvu u reliju za volanom modela Škoda Fabia RS Rally2. Nedavno je 22-godišnji Šveđanin iskoristio priliku za test vožnju nove generacije modela Škoda Octavia RS. Bio je oduševljen kako su Škodini inženjeri spojili upravljivost, praktičnost i udobnost sa sportskim duhom, snagom i zabavom. Jedan od ključnih činilaca je novi motor koji isporučuje 195 kW (265 PS), povećanje od 15 kW (20 PS) u poređenju s prethodnim modelom.
-Trenutno dostupna snaga je velika. Ne morate da razmišljate
o menjaču; sve što treba da uradite je da dodirnete papučicu gasa pri bilo
kojoj brzini i Octavia će jurnuti napred - kaže Oliver Solberg.
Četvorocilindrični turbo motor nove Škoda Octavia RS dolazi
iz iste porodice (EA 888) kao i motor Solbergove Škoda Fabia RS Rally2 koju
koristi u takmičenju.
Motor modela Škoda Octavia RS ima brz odziv i odmah reaguje
na komande gasa - objašnjava Oliver Solberg.
Novost u najnovijoj Škoda Octavia RS, elektronski
kontrolisani diferencijal brine se za savršenu raspodelu obrtnog momenta između
pogonskih prednjih točkova.
-Ovaj diferencijal puno pomaže u prenosu snage na točkove.
Čak i pri izlasku iz oštrijih krivina s nižim stepenom prenosa, unutrašnji
točak se neće okretati i nećete izgubiti trakciju - opisuje Solberg. - Prednji
deo takođe se vrlo prirodno kotrlja u krivini pod gasom. Auto je stabilan i
lako predvidljiv.
Nova Škoda Octavia RS takođe je napravila iskorak prema
sportskijem doživljaju vožnje. Šasija je spuštena 15 milimetara bliže putu, što
značajno spušta težište automobila.
-To je ključno za bolju upravljivost i odziv na upravljanje,
jer kada vozite dinamičnije, potreban vam je automobil koji ide tačno tamo gde
želite bez nepotrebnog naginjanja - naglašava Solberg. - Nova Škoda Octavia RS
ima malo naglašeniji DNK motosporta.
Prema Solbergu, nova Škoda Octavia RS zadržala je ono što je
krasilo model od njegove prve generacije: udobnost vožnje na dugim putovanjima.
-Glavna prednost modela Octavia RS je kombinacija razumne
brzine i udobnosti na putu. Automobil je čvrst i precizan, ali postavke
amortizera nisu pretvrde - naglašava Solberg.
Redizajnirani oštriji prednji deo modela Škoda Octavia RS sa
sportskijim izgledom i novom grafikom standardnih LED Matrix prednjih svetala
takođe raduje mladog vozača relija iz Švedske. Nakon test vožnje, Oliver
Solberg bi rado zadržao ključeve modela Škoda Octavia RS. Smešeći se, izrazio
je jednu želju: - Da li bih mogao ovaj automobil da dobijem kao službeni automobi?
Komentari(0)