Kia Ceed predstavljena u Kovilovu
Kia Ceed, dizajniran, razvijen i napravljen u Evropi, u svojoj trećoj generaciji sa zrelijim i sportskim izgledom, inovativnim tehnologijama i dinamičnijom vožnjom jača Kijinu prisutnost u C-segmentu
Ceed u Kijinoj ponudi modela zauzima jedinstven položaj, jer ga kupci doživljavaju kao najdinamičnije, pa i sportsko vozilo, ali istovremeno je jedan od najpouzdanijih, najpraktičnijih i najprepoznatljivijih modela. Širenjem ponude modela sa verzijama GT i GT Line predstavlja srce brenda.
Dizajn eksterijera - novi
izgled za novu generaciju Ceeda
Ceed je dizajniran u evropskom centru za dizajn u Frankfurtu, pod vođstvom Gregorija Gijoma, direktora dizajna za Europu, i Petera Šrajera, predsednika za dizajn i glavnog dizajnera u Kiji. Novi Ceed sa sportskim dizajnerskim karakterom Stingera donosi samouvereni novi izgled, koji je i emocionalan i precizan u završnoj obradi. Niži, širi i sa dužim zadnjim oslanjanjem od prethodnika, donosi kabinu zrelog i sportskog izgleda. Ravne linije zamenile su prošle okrugle ivice, prednja maska je evoluirala. “Tigrov nos” je nešto širi, otvor za protok vazduha sada je niži, a linearne crne linije uokviruju njegovo lice. Novi model već u standardnoj opremi donosi LED dnevna svetla u obliku kocki leda, koje je nasledio od prethodnih verzija GT i GT-Line. Profil karakterišu oštre, ravne linije, koje vizuelno produžuju poklopac motora i vozilu daju uspravniji izgled. Veću dozu zrelosti i snage dočaravaju bokovi sa produženom vodoravnom linijom. Novi model je dobio širi C-stub, u poslednjih nekoliko godina Kijin zaštitni znak, koji naglašava unazad pomerenu kabinu. To daje gornjoj liniji prozora elegantan izgled u obliku polumeseca. Nova zadnja LED dnevna svetla Ceedu omogućavaju bolju vidljivost i prepoznatljivost na putu.
Sportski izgled
Napravljen na Kijinoj novoj “K2” platformi, u hatchback verziji je 20 milimetara širi (1.800 mm) i 23 milimetra niži (1.447 mm) u odnosu na prethodnika. Njegov međuosovinski razmak i dalje ostaje 2.650 mm, sa 20 mm kraćim prednjim prepust (880 mm), dok je zadnji prepust produžen za 20 mm (sada 780 mm). Ceedove šire dimenzije i duži prepust stvaraju agresivniji i sportski izgled, za samouverenu pojavu na drumu. Sa sličnim spoljašnim dimenzijama kao hatchback Ceed Sportswagon donosi duži prtljažnik i duži zadnji prepust. Sa produženjem ravnih linija karoserije i zaključkom sa suptilnim spojlerom na vratima prtljažnika, Ceed Sportswagon se pridružuje hatchbacku u predstavljanju stabilnog, sportskog, ali pre svega estetskog izgleda. Zadnji prepust je produžen za 115 mm (sada 1.070 mm) u odnosu na prethodnika. Dužinom od 4.600 mm, 95 milimetara više nego pre, novi model nudi znatno više prostora u prtljažniku. Novi Ceed ima u ponudi 11 boja karoserije. Kupci će moći da biraju između različitog dizajna i različitih dimenzija naplataka, od 15-inčnih čeličnih ili 16-inčnih aluminijumskih do 17-inčnih dvobojnih dijamantski brušenih aluminijumskih naplataka.
Dizajn enterijera - savremen,
sa efikasnijim rasporedom
U unutrašnjosti je Ceed više ergonomski nego ikada
ranije, a svuda u kabini su korišćeni materijali visokog kvaliteta. Dobio je
brojne dizajnerske detalje, koji krase i ostale Kijine nove modele, kao na
primer, horizontalnu postavljenu komandnu tablu, koja kreira elegantniji
izgled. Dizajn onima koji sede napred pruža više prostora u predelu nogu, a
zbog bolje preglednosti napred pruža se bolji osećaj otvorenosti.
Komandna tabla se sastoji iz dva dela. Gornji, sa “plutajućim”
ekranom na dodir i zabavno-informativnim sistemom, i donjeg dela, gde su
prekidači za podešavanje audio sistema, grejanja i ventilacije. Srednja konzola
blago je okrenuta prema vozaču, zbog lakše upotrebe u vožnji. U unutrašnjosti
preovlađuju savremeni i na dodir mekani materijali, koji suptilno kreiraju
prefinjen ambijent u kabini. Kupci mogu birati između metalnih dodataka ili
hromiranih u boji satena, a takođe je moguće birati između obloga od tekstila,
veštačke ili prirodne kože. Kao opcija raspoloživi su i kožom presvučeni upravljački
obruč i ručica menjača.
Nova platforma podržava Ceedov bolji raspored
prostora, sa kabinom koja je prostranija nego kod prethodnika. Šira karoserija
nudi više prostora u predelu ramena na zadnjoj klupi (za 34 mm na ukupno 1.406
mm), dok 16 mm niži položaj sedenja na zadnjim sedištima nudi više prostora u
predelu kolena i nogu. Usprkos nižoj krovnoj liniji, Ceed pruža više prostora u
predelu glave za putnike napred nego pre (sada 987 mm). Niža klupa omogućava
sličnu prostranost u predelu glave na zadnjim sedištima.
Novi Ceed ima u hatchback varijanti prtljažnik od 395
litara, što je 15 litara više nego kod prethodnika. Prtljažno dno je dosta niže
niže nego pre - visina ruba za utovar je u odnosu na prošlog cee'da za 87 mm
niža, što omogućava lakši utovar težih predmeta u prtljažnik. Dvostruko dno
korisnicima omogućava podizanje ili spuštanje dna prtljažnika, zbog čega mogu u
prtljažnik staviti veći prtljag ili sakriti predmete u donju pregradu.
Ceed Sportswagon donosi i dosta veći prtljažnik nego
kod prethodnika. Za 97 litara je veći (18% više) od prethodnika, a sa 625
litara zapremine je veći od većine karavana D-segmenta. Dno prtljažnika je
mnogo niže, što olakšava lakši utovar težih stvari u prtljažnik. Kupci karavana
iz C-segmenta očekuju više od velikog prtljažnika, zbog čega su Kijini
dizajneri omogućili izuzetnu svestranost i upotrebljivost, koji su ključni
aduti Ceed Sportswagona, koji je jedan od najpraktičnijih karavana u svom
segmentu.
Zadnja klupa je deljiva u odnosu 40:20:40 i možemo je u potpunosti spustiti samo jednim povlačenjem ručice u prtljažniku. Sa potpuno položenim sedištima prtljažno je dno sasvim ravno. Svaki Ceed Sportswagon opremljen je posebnom pregradom u dnu prtljažnika, gde su na sigurnom manji predmeti, a tu su i pokrivač i kuke za kačenje kesa, koji sprečavaju prosipanje sadržaja iz kesa. Ugrađeni krovni nosači takođe su deo standardne opreme, a namenjeni su prevozu dužih stvari. Kupci Sportswagona mogu izabrati i električno otvaranje/zatvaranje prtljažnih vrata, koja se automatski otvaraju kada prepoznaju Ceedov pametni ključ u blizini zadnjeg dela vozila, što je korisno onda kada korisnici imaju pune ruke kesa. Moguće je naručiti i sigurnosnu pregradnu mrežu koja se nalazi između kabine i prtljažnika, a vredi spomenuti i sistem šina za lakše smeštanje tereta u prtljažniku.
Vožnja i upravljanje
Novi Ceed stvoren je za isključivo za evropske puteve i namenjen je najzahtevnijim kupcima na svetu - Evropljanima. Vozne osobine novog modela poboljšane su u odnosu na prethodna, posebno na području dinamičnosti i odziva. Istovremeno su se inženjeri u razvoju novog modela fokusirali na uklanjanje buke i vibracija, zbog čega je kabina Ceeda udobnija nego pre. Novo nezavisno oslanjenje vozačima sa živahnijim i direktnijim osećajem na volanu omogućava agilniju vožnju, a to dopunjuju nove opruge, amortizeri i direktniji servo volan na nazubljenoj letvi. Vožnju su usavršavali na različitim evropskih putevima, tako da se novajlija može pohvaliti udobnom vožnjom, koja zbog veće kontrole karoserije vozačima uliva samopouzdanje u krivinama i nudi veću stabilnost pri visokim brzinama.
Motori i menjači
Novi Ceed pokreće široka ponuda motora, razvijenih
kako bi zadovoljili najraznovrsnije potrebe kupaca. Ponuda benzinskih motora
donosi i unapređenu verziju Kijinog popularnog 1,0-litarskog T-GDi motora. Ovaj
agregat proizvodi 120 KS i ima obrtni moment od 172 Nm, uz emisije od 125 g/km,
ili 122 g/km sa opcionim ECO paketom.
Novi “Kappa” 1.4 T-GDi dolazi kao zamena za pređašni
1.6 GDI motor i proizvodi 140 KS. Usprkos manjoj zapremini nudi 4% više snage
od prethodnika. Turbopunjač pruža širi raspon obrtnog momenta od 1,6-litarskog
prethodnika, zato je odazivniji u različitim uslovima vožnje, a ujedno i
smanjuje emisije izduvnih gasova. Obrtni moment od 242 Nm raspoloživ je od
1.500 do 3.200 obrtaja u minuti, uz niske prosečne emisije - 125 g/km, ako je
opremljen 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom. Verzije sa ručnim
menjačem emituju u vazduh 130 g/km ili 128 g/km.
Zbog dostizanja što nižih emisija, motori 1.0 T-GDI i
1.4 T-GDi opremljeni su filterom čvrstih čestica, zbog čega se novi Ceed može
pohvaliti ispunjavanjem najnovijeg emisionog standarda Euro 6d TEMP. Bazni
motor je 1,4-litarski atmosferski MPI benzinski motor snage 100 KS i sa obrtnim
momentom od 134 Nm. 1,4-litarski atmosferski MPI motor emituje 142 g/km ugljen
dioskida u kombinovanom ciklusu odnosno 137 g/km u ECO paketu.
Novi Ceed dostupan je i sa Kijinim novim dizel motorom
“U3”. Agregat 1.6 CRDi motor, koji se može pohvaliti ispunjavanjem najnovijeg
emisionog standarda Euro 6d TEMP, koristi tehnologiju aktivne kontrole emisija
selektivne katalitičke redukcije (SCR), čime osetno smanjuje emisije. Novi
motor tako proizvodi manje ugljen dioskida od Kijinih prethodnih dizel motora.
Novi 1,6-litarski dizel motor, raspoloživ u dve verzije (115 i 136 KS),
proizvodi 280 ili 300 Nm obrtnog momenta u niskim obrtajima sa mogućnošću
prenosa preko ručnog i automatskog menjača sa dvostrukim kvačilom. Verzija sa
136 KS preko 6-stepenog ručnog menjača nudi 280 Nm obrtnog momenta odnosno 320
Nm u kombinaciji sa 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom (7DCT).
Novi motor emituje u vazduh najmanje emisija CO2 od
svih motora u Ceedovoj ponudi. Izvedba sa 115 KS u kombinaciji sa 6-stepenim
ručnim menjačem emituje tek 101 g/km odnosno 99 g/km sa ECO paketom. Modeli
opremljeni menjačem sa dvostrukim kvačilom imaju i emisiju od 105 g/km sa
slabijom verzijom motora. Emisije za jaču verzija motora u kombinaciji sa
ručnim menjačem iznose 106 g/km odnosno 109 g/km, ako su opremljene DCT
menjačem sa dvostrukim kvačilom.
U osnovnoj ponudi dolazi motor uparen sa 6-stepenim
ručnim menjačem, dok su novi 1.4 T-GDi i 1.6 CRDi raspoloživi i sa Kijinim
7-stepenim DCT menjačem sa dvostrukim kvačilom. U 2019. novi Ceed dobija i
Kijin novi 48-voltni laki hibrid (EcoDynamics+) koji dolazi sa još nižim
emisijama CO2. Pogon EcoDynamics+ sa svojom 48-voltnom baterijom dolazi do
izražaja kod polaženja, dok novi starter-generator poboljšava delovanje sa
novom unapređenom funkcijom start/stop sistema koja nakon gašenja vozila može
ponovo upaliti motor i pokrenuti vozilo.
Bezbednost - novi sistemi za
pomoć vozaču
Pored sedam standardnih vazdušnih jastuka, za
bezbednost su zadužene i napredne tehnologije za pomoć vozaču, koje smanjuju
mogućnost sudara i tako poboljšavaju sigurnost svih putnika u vozilu.
Standardne tehnologije za bezbednost uključuju automatsko delovanje dugih
svetala, sistem za upozoravanje na dekoncentrisanost vozača i sistem za
održavanje vozila u voznoj traci sa sistemom za sprečavanje sudara.
Novi Ceed će, kao Kijin prvi model u Evropi, nuditi
sistem za održavanje vozila u voznoj traci (LFA), koji spada u 2. stepen
autonomne vožnje. Sistem LFA (Lane Following Assist) prati vozila ispred Ceeda
i oznake na putevima, što mu pomaže kod održavanja vozila na voznoj traci.
Sistem upotrebom radarskih senzora kontroliše ubrzavanje, kočenje i upravljanje
volanom u odnosu na kolonu vozila ispred i održava siguran razmak, a deluje pri
brzinama od 0 do 130 km/h.
Na raspolaganju je još nekoliko tehnologija, kao na
primer radarski tempomat sa funkcijom start/stop, sistem za upozoravanje na
vozila u mrtvom uglu, sistem za upozoravanje na opasnost od sudara iza vozila,
sistem za automatsko parkiranje i sistem za prepoznavanje pešaka sa upozorenjem
na upravljačkom obruču, koji deluje zajedno sa sistemom za sprečavanje čeonih
sudara. Svi novi Ceedovi standardno su opremljeni Kijinim pomoćnim sistemom
stabilnosti (VSM - Vehicle Stability Management), koji u slučaju prepoznavanja
gubitka prijanjanja zajedno sa sistemom elektronske stabilnosti (ESC) pruža
stabilnost kod kočenja i skretanja.
Sedmogodišnja garancija i
evropska proizvodnja
Prodaja novog Ceeda, kojeg proizvode u slovačkom gradu Žilina, upravo je počela. Kao i svi drugi modeli Kia i novi Ceed pruža 7-godišnju fabričku garanciju, koje vredi za čitavo vozilo (7 godina odnosno do 150.000 kilometara, prve tri godine bez ograničenja pređenih kilometara). Novi Kijin model u Srbiji će se prodavati od 12.990, pa sve do 26.990 evra, u zavisnosti od paketa opreme, motora, menjača...
Komentari(0)