Kia dobija plug-in hibride XCeed i Ceed Sportswagon
Nove varijante sa niskim emisijama štetnih gasova, koje će biti lansirane početkom iduće godine, predstavljaju Kijine prve električne modele u segmentu kompaktnih porodičnih vozila
Kia Motors je sa razvojem plug-in hibrida za varijante XCeed i Ceed Sportswagon učinila još jedan korak na svom putu elektrifikacije.
Emilio Herera
-Ova dva modela otvaraju Kijinu sledeću važnu fazu, jer sa
njima predstavljamo napredne pogone sledeće generacije naše ponude. Prodaja
novog Ceeda je u ovoj godini u odnosu na prvu polovinu 2018. veća za čak 40,1
%, a plug-in će nesumnjivo samo još povećati privlačnost naše ponude. U prvoj
polovini 2019. godine su električni modeli predstavljali već jedno od sedam
prodatih vozila Kia u Evropi, radi se o trendu, koji se samo još učvršćuje. Dok
ostale marke govore o svojim planovima elektrifikacije Kia već ima široku
ponudu električnih vozila. Naša ponuda lakih hibrida, klasičnih hibrida,
plug-in hibrida i električnih vozila sada nudi kupcima još više izbora i niže
operativne troškove u različitim segmentima automobile - rekao je Emilio
Herera, izvršni direktor Kia Motors Europe.
Proizvodnja u Slovačkoj
Proizvodnja plug-in hibrida Kia XCeed i Ceed Sportswagon će
se odvijati u Slovačkoj u gradu Žilina, a to će ujedno biti i Kijini prvi
priključni hibridi, koje će proizvoditi u Evropi. Kijina nenadmašiva sedmogodišnja
garancija, do 150.000 kilometara, prve tri godine bez ograničenja kilometraže,
je fabrička garancija, a važiće i za baterije i elektro motor. Prodaja obe
varijante, namenjene isključivo Evropi, počinje početkom iduće godine.
Novi litijum-polimerni
baterijski sklop
Plug-in hibrid združuje baterijski sklop kapaciteta od 8,9
kWh, elektro motor snage 44,5 kW i 1,6-litarski benzinski motor, ukupna snaga
141 KS, obrtni moment 265 Nm Plug-in hibridi XCeed i Ceed Sportswagon nude
ubedljivu alternativu klasičnim benzinskim i dizel modelima. Novi pogon
kombinuje litijum-polimerni baterijski sklop kapaciteta od 8,9 kWh, elektro
motor snage 44,5 kW i 1,6-litarski Kappa benzinski četverocilindrični GDI
motor.
Do stotke za 10,8
sekundi
Ukupna snaga pogona iznosi 141 KS, a najveći obrtni moment
iznosi 265 Nm, što modelu Ceed Sportswagon omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h
za 10,8 sekundi, dok je XCeed za to potrebno tačno 11 sekundi. Pogon snagu
prenosi pomoću šestostepenog menjača sa dvostrukim kvačilom (6DCT), koji
vozačima nudi zabavniju vožnju od ostalih hibridnih vozila opremljenih sa
elektronskim bezstepenim menjačem (e-CVT). Tradicionalni e-CVT hibridi prenose
izlaznu snagu pomoću elektro motora, što znači gubitak snage tokom pretvaranja
energije. Kijin 6DCT se razlikuje, jer omogućava punu izlaznu snagu i kod
benzinskog i kod elektro motora, paralelno preko menjača, uz minimalan gubitak
energije.
Električna snaga
unapređena upotrebom kinetičke energije
Tehnologija regenerativnog kočenja, koja je deo standardne
opreme plug-in hibridu omogućava skladištenje kinetičke energije i punjenje
baterijskog sklopa tokom kočenja ili “krstarenja”, što doprinosi poboljšanju
efikasnosti pogona.
Domet isključivo na
struju oko 60 kilometara
Kia procenjuje da će domet isključivo na struju dostizati oko
60 kilometara za oba vozila, što bi vozačima trebalo biti dovoljno za većinu
dnevnih i kratkih vožnji. Emisije CO2 za plug-in varijante još nisu poznate,
jer još nije završen postupak homologacije. Obe varijante su opremljene Kijinim
novim sistemom za emitovanje zvučnog upozorenja, koje se aktivira samo kod
vožnje na struju pri malim brzinama i kod vožnje unazad. Sistem emituje zvuk do
59 dBA, koji bezbedno obaveštava pešake o kretanju vozila.
Novi dizajnerski
detalji i tehnologije u kabini
Obe varijante mogu da se pohvale karakterističnim
dizajnerskim detaljima po kojima se razlikuju od benzinskih i dizel varijanti
XCeeda i Ceeda Sportswagon. Vozila imaju zatvorenu masku sa karakterističnim “tigrovim
nosom”, koja poboljšava aerodinamičnost, a Sportswagon je dobio i “eco plug-in”
spoljašnje oznake. Ulaz za punjenje je gotovo neprimetno postavljen iznad
prednjeg levog blatobrana.
Modeli sa standardnim 16-ičnim aluminijumskim naplacima imaju
svoj dizajn naplataka, a na raspolaganju su i opcionalni 17 (Ceed Sportswagon)
i 18-inčni naplaci (XCeed). Ceed Sportswagon je opremljen sa branicima
identičnim onima od varijante Ceed Sportswagon GT-Line, koji pružaju bolji
protok vazduha i sportski izgled.
U unutrašnjosti je sportska kabina zadržala prema vozaču
usmerenu armaturnu ploču, nizak položaj sedenja i ergonomiju Ceedove postojeće
ponude. Nove plug-in hibridne varijante imaju i nekoliko novih funkcija, koje
unapređuju praktičnost kako bi kupci izvukli maksimum iz ovih novih varijanti. Obe
varijante su opremljene indikatorom napunjenosti, vizuelnim pomagalom koje
vlasnicima pokazuje da li se njihovo vozilo puni ili je baterija već napunjena.
Njegova pozicija na vrhu armaturne ploče vozačima omogućava da spolja odmah
vide stanje napunjenosti, na primer kada je vozilo parkirano na kućnom prilazu,
a vlasnik u kući.
Osvežen eksterijer
Oba vozila nude Kijin infotainment sa 8-inčnim ekranom na
dodir ili opcionalni 10,25-inčni ekran sa navigacionim sistemom i Kijinom
telematikom UVO Connect. Sistem, za sad raspoloživ samo kod plug-in varijanti,
uključuje novu funkciju, koja vlasnicima prikazuje raspoloživa punjačka mesta u
blizini ili rutu do željene destinacije. Ekran može pokazivati i važne
informacije o pogonu, tako što grafički prikazuje raspoloživi domet na
bateriju.
Pored toga vlasnici mogu na ekranu podesiti vreme početka
punjenja u domaćoj mreži, što im omogućava punjenje po jeftinijoj tarifi.
Infotainment sistem standardno nudi upotrebu platformi Apple CarPlay i Android
Auto, dok je opcionalno moguće naručiti 10,25-inčni ekran na dodir sa
navigacijom sa Bluetooth multikonekcijom, što putnicima omogućava povezivanje
dva mobilna uređaja istovremeno.
Instrument tabla donosi vizuelne promene, preostalo vreme
punjenja, očekivani domet isključivo na struju i protok električne energije
između baterijskog sklopa, benzinskog motora i elektro motora. Kao opcija
raspoloživa je Kijina nova potpuno digitalna 12,3-inčna “Supervision”
instrument ploča, koja je dizajnirana tako da pruža što jasnije informacije sa
različitim grafičnim prikazima. Supervision ekran visoke rezolucije (1920x720
piksela) zameniće Kijin uobičajeni merač brzine i brojač pređenih kilometara.
Funkcija delovanja grejanja, ventilacije i klima uređaja samo
na vozačevoj strani (Driver Only), koju vozač aktivira pomoću novog tastera na
armaturnoj ploči, trenutno prekine protok vazduha kroz vazdušne otvore duž cele
kabine i ograničava ga samo na one najbliže vozaču. To je urađeno sa ciljem
smanjenja potrošnje energije baterijskog sklopa za delovanje ventilacionog
sistema, dok ujedno vozaču omogućava dostizanje željene temperature. Za razliku
od uobičajenih ventilacionih sistema ovaj Kijin sistem “Driver Only” ne
sprečava samo protok vazduha do određenih otvora preusmeravanjem na preostale
nego isključuje sve ostale izvore i tako smanjuje potrošnju kod samog izvora.
Inteligentni pogon i
svakidašnja upotrebljivost
Ceedova ponuda bila je već od samog početka razvoja
predviđena i za nove hibridne pogone. To znači da je plug-in hibridni pogon
XCeeda i Ceeda Sportswagon minimalno uticao na raspodelu prostora i da je
njegova konstrukcija u startu namenjena smeštanju baterijskog sklopa. Baterijski
sklop kapaciteta od 8,9 kWh nalazi se pored 37-litarskog rezervoara, ispod
klupe, suprotno od ostalih sličnih vozila gde baterijski sklop oduzima
dragoceni prostor u prtljažniku.
Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid, najpraktičniji model porodice Ceed, može se pohvaliti 437 litarskim prtljažnikom, odnosno do 1.506 litara u slučaju potpuno oborenih sedišta (klupa je deljiva u odnosu 40:20:40). Kia XCeed Plug-in Hybrid pruža prtljažnik zapremine 291 litara, koji može da naraste na 1.243 litara u slučaju spuštenih zadnjih sedišta. Potrebno je spomenuti i prostor ispod prtljažnog dna namenjen držanju kabla za punjenje, kada isti nije u upotrebi. Obe Ceedove plug-in varijante će biti raspoložive i sa opcionalnim paketom za vuču (sa kočnicom), što je retkost među hibridnih vozilima. Prodaja obe varijante širom Evrope predviđena je početkom iduće godine.
Komentari(0)