Kia predstavila novi električni Niro EV
Sa dometom od 380 kilometara potpuno električni Niro EV udružuje užitak u vožnji sa atraktivnim dizajnom i performanse krosovera sa pogonom bez štetnih emisija
Kia Motors je na salonu automobila u Busanu predstavila novi Niro EV. Pored Nira EV Kia Motors je na međunarodnom salonu automobila u Busanu prikazala još dva vozila. Koncept Kia SP, premijerno predstavljen na salonu u Indiji, ima korejsku premijeru i pokazuje dizajnersku viziju Kijinih sportskih terenaca u bliskoj budućnosti. Kia Stinger GT Wide Body, koji tako doživljava korejsku premijeru, prvi put je predstavljen na sajmu SEMA 2017. u Las Vegasu.
Dizajn i svestranost krosovera
Kijina zvezda salona u Busanu, Niro EV zauzima jedinstven položaj na
tržištu potpuno električnih krosovera. Inteligentni raspored, dobra praktičnost
i veliki domet znače da Niro EV zahteva manje kompromisa od ostalih električnih
vozila. Kupci će se obradovati i zbog brojnih ugrađenih tehnologija,
specifičnih za električna vozila, novih bezbednosnih pomagala i privlačnog
izgleda eskterijera i enterijera.
U Koreji u prodaji krajem godine
Uskoro nakon salona u Busanu kreće prodaja Nira EV, i to krajem godine u
Koreji, a početkom 2019. godine na ostalim tržištima.
Dizajniran u Kijinim dizajnerskim centrima u Kaliforniji i Namyangu (J.
Koreja), Niro EV svojom elegantnom, aerodinamičnom karoserijom sa suptilno
istesanim površinama utelovljuje praktičnost i privlačnost krosovera.
Niro EV dokazuje da se kupci električnih vozila u traženju
štedljivijih vozila ne trebaju odricati emocionalno angažovanog dizajna ili
svestranosti krosovera. Niro EV se razlikuje od postojećeg Niro Hybrida i Niro
Plug-in hibrida zbog različitih ekskluzivnih dizajnerskih poteza.
Futuristički dizajn
Spoljni izgled Nira EV, koji je inspiraciju crpeo iz koncepta
Niro EV, a prvi put je predstavljen na ovogodišnjem sajmu zabavne elektronike u
Las Vegasu, temelji se na pročišćenom i high-tech dizajnerskom konceptu.
Njegova futuristička i aerodinamična maska, koja podseća na tigrov nos, donosi
ugrađenu utičnicu za punjenje, sa ugraviranim logotipom Nira. Promenjeni
ventilacioni otvori i nova LED dnevna svetla u obliku strelica u kombinaciji sa
svetloplavim detaljima ostavljaju dobar utisak.
Gledajući s boka vitka linija i niski zadnji prozori naglašavaju elegantan
profil vozila, što ostavlja više prostora za mišićave blatobrane. Niro EV se
vozi na novim 5-krakih 17-inčnim aluminijumskim, dijamantno brušenim dvobojnim
naplacima na kojima se nalazi i Kijin sistem regenerativnog kočenja.
Promenjeni zadnji branik ima slične plave elemente kakvi su na prednjem delu
vozila, dok nova LED zadnja svetla daju Niru EV karakterističan svetlosni
potpis.
Moderna unutrašnjost sa novim tehnologijama
Kabina kombinuje moderni dizajn sa velikodušnom prostranošću
i tehnologijama, koje dopunjuju pogon sa nultim emisijama. Unutrašnjost
električnog Nira, koja se prvi put predstavlja javnosti, razlikuje se od
ostalih varijanti Nira, jer donosi nova pomagala i dizajnerske elemente.
Armaturna ploča je dobila novo svetloplavo osvetljenje, koje
se nastavlja sa eksterijera, dok je dizajn središnje konzole pojednostavljen
zbog ugradnje shift-by wire menjača, čime je Niro EV postao prvi Kijin model u
Evropi sa ručicom menjača bez mehaničke veze.
Niro EV predstavlja novo ambijentalno osvetljenje, sa suptilnim osvetljenjem
središnje konzole i menjača.
Nirov 7,0-inčni ekran osetljiv na dodir sa interfejsom HMI (human-machine
interface) ostaje u središtu armaturne ploče, ali je osavremenjen zbog
specifičnosti električnih vozila.
Novi infotainment sistem vlasnicima omogućava traženje
punionica u blizini i praćenje nivoa napunjenosti i raspoloživog dometa
baterije. 7,0-inčni LCD ekran sa meračima, takođe jedinstven za Niro EV,
vozačima tokom vožnje omogućava intuitivno proveravanje informacija o vožnji i
pogonu.
Promenjena središnja konzola je dobila više prostora za
odlaganje manjih predmeta i bežično punjenje mobilnih uređaja. Svetlo, koje se
nalazi na vrhu armaturne ploče, prikazuje stanje napunjenosti za vreme faze
punjenja. To vlasnicima omogućava da spolja odmah vide stanje, bez ulaženja u
vozilo.
Kada je Niro 2016. godine lansiran inženjeri su za njegovu platformu predvideli
upotrebu različitih pogona.
Niro EV s baterijama i električnim pogonom, koji pruža jedan
od najdužih dometa električnih vozila, u odnosu na konkurenciju nudi ne samo
veću praktičnost i svestranost, nego i vizuelno privlačan automobil. Niro EV ima
2.700 milimetara dugo međuosovinsko rastojanje nudi dovoljno prostora svim
putnicima u predelu nogu, dok osećaj prostranosti naglašava izgled krosovera.
Karoserija širine 1.805 mm i visina 1.560 mm, omogućava
maksimalnu prostranost u predelu glava i ramena kako onim napred tako i onim
pozadi. Dužina Nira od 4.375 mm nudi zapreminu prtljažnika od 451 litra, što je
više nego kod ostalih električnih vozila i plug-in hibrida.
Domet od 380 kilometara
Kia Niro EV stvoren je da kombinuje svoj sportski, krosoverima inspirisan
dizajn s velikim dometom i uz nulte emisije i performanse koje nude užitak u
vožnji. Sve to mu pruža električni pogon sledeće generacije, koji koristi nove
proizvodne tehnologije, namenski razvijene za Kijina električna vozila.
Opremljen snažnom litijum-polimer baterijom kapaciteta 64 kWh Niro EV može
preći više od 380 kilometara sa jednim punjenjem - bez emitovanja štetnih
emisija.
Za punjenje preko 100-kilovatnog priključka Niru EV trebaju
54 minuta kako bi napunio bateriju do 80 odsto. Kupci mogu izabrati i varijantu
sa kapacitetom 39,2 kWh, koja ima domet do 240 kilometara sa jednim punjenjem.
Snagu preko prednjih točkova pruža motor sa 204 konjske snage, koji proizvodi
395 Nm okretnog momenta, raspoloživih trenutno, što Niru EV omogućava ubrzanje
od 0 do 100 km/h za 7,8 sekundi. Baterijski sklop postavljen je ispod dna
prtljažnika, što ovog krosovera zbog nižeg težišta na putu čini sličnijem
limuzinama ili hečbekovima, kako bi pružao maksimalnu stabilnost i užitak u
vožnji na krivudavim putevima.
Napredni sistemi asistencije za pomoć
vozaču
Niro EV u skladu sa sledećom generacijom pogona vozačima nudi zbir Kijinih
naprednih sistema asistencije ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), koji
pomažu vozaču u različitim voznim sredinama i situacijama u smanjenju rizika od
sudara.
Aktivni bezbednosni sistemi, koje nudi Niro EV, između ostalog sadrže
upozoravanje na opasnost od frontalnog sudara (FCW) sa sistemom za pomoć kod
sprečavanja sudara (FCAA), pametni tempomat sa inteligentnim sistemom
Stop&Go i sistemom za održavanje vozila na svojoj traci (LFA).
Sistem LFA je deo 2. stepena tehnologija namenjenih
samovozećim vozilima, koji prati vozila ispred u saobraćaju i prepoznaje oznake
na tlu kako bi održavao Nira EV na njegovoj voznoj traci na autoputu. Sistem
upotrebom spoljnih senzora kontroliše ubrzavanje, kočenje i pomicanje
upravljačkog obruča u odnosu na kolonu vozila ispred i tako održava bezbedno
rastojanje. Sistem LFA deluje pri brzinama od 0 do 130 km/h.
Korejski debi koncepta Kia SP
Premijerno predstavljen na nedavnom salonu automobila u Nju Delhiju
(Indija), koncept Kia SP, koji nakazuje dizajnersku viziju Kijinih sportskih
terenaca u bliskoj budućnosti, predstavlja se na domaćem korejskom tržištu.
Robustan stil i široka, stabilna karoserija koncepta odlično se slažu s
njegovim sportskim linijama, dugim poklopcem motora i tehničkim detaljima.
Njegovo široko lice s širokim vodoravnim linijama oko dugog pokrova motora,
koje povezuju farove sa satenskom hromiranom maskom motora, usmerava pažnju
prema novoj varijanti Kijine jedinstvene maske u obliku tigrovog nosa.
Dodatna svetla, koja su smeštena iznad farova, stoje unutar
maske i tako ostavljaju jedinstven svetlosni pečat. Bočne oštre linije, koje se
protežu od poklopca motora do prtljažnika, u kombinaciji s glatkim, elegantnim
površinama karoserije stvaraju sportski izgled. Satenski hromirani detalji
nastavljaju se i na zadnjem kraju vozila gde se spajaju sa zadnjim LED svetlima
i tako kreiraju širok, stabilan izgled.
Unutrašnjost koncepta SP donosi širok LCD infotainment sistem, koji se proteže
od središnje konzole do okruglih merača ispred vozača.
Ovaj visokotehnološki izgled se slaže s vodoravnim linijama
uzduž armaturne ploče i dizajnom eksterijera. Prozirni materijali sa
osvetljenom pozadinom su korišćeni po čitavoj kabini i dočaravaju vrhunski,
visokotehnološki ambijent.
Premijerno predstavljen 2017. na sajmu tjunera (SEMA) u Las Vegasu, Stinger GT
Wide Body je takođe doživeo korejsku premijeru u Busanu. Vozilo, koje je
reinterpretacija Kijine fastbek sportske limuzine, za naručioca Kia Motors
America preradili su u poznatoj radionici West Coast Customs u Kaliforniji.
Stinger GT Wide Body, koji je ispiraciju crpio iz trkačkih GT vozila iz
1970-ih, odskače pozamašnim branicima sa Stingerovom bočnom siluetom u obliku
boce koka-kole.
Koncept, koji ima niže oslanjanje (napred za 36 mm, pozadi za
31 mm), vozi se na 21-inčnim kovanim naplacima Keen, obuvenim u
pneumatike visokih performansi. Aerodinamični komplet od lakih karbonskih
vlakana i zadnji difuzor održavaju Stingera stabilnim pri visokim brzinama, dok
4-cevni izduvni sistem nesumnjivo svedoči da se ne radi o običnom sportskom
vozilu.
Karoserija koncepta Stinger GT Wide Body lakirana je višeslojnim metalik lakom
biserno plave boje.
U unutrašnjosti su sedišta presvučena posebnom plavom kožom, armaturna ploča je tapacirana ručno šivenom sivom kožom, upravljački obruč je presvučen alkantara kožom, a središnja konzola je sjajno crne boje. Automobilsko remek delo tjunera West Coast Customs je ultimativni izraz Stingerovih visokih performansi.
Komentari(0)