Kia predstavlja inovativne tehnologije za nadzor temperature koje unapređuju udobnost i efikasnost

Tri nove tehnologije za nadzor temperature koje su namenjene unapređenju udobnosti putnika i energetske efikasnosti u vozilima

    foto: KIA
    Podeli




Kompanije sestre Hyundai Motor Company i Kia Corporation predstavile su tri tehnologije osmišljene za preciznu regulaciju unutrašnje temperature vozila kako bi pružile poboljšanu udobnost putnika i energetsku efikasnost na događaju 'Heat Tech Day' u Seulu, Južna Koreja. Događaj je prikazao Kijina dostignuća u istraživanju i razvoju u kontroli temperature, ključnom aspektu udobnosti putnika. Kako se vozila razvijaju dalje od jednostavnog transporta i postaju životni prostori, kompanije razvijaju različite tehnologije kontrole temperature kako bi zadovoljile rastuće potrebe za udobnošću u mobilnosti. Ove tehnologije ne samo da poboljšavaju udobnost, već i štede energiju, omogućujući efikasno upravljanje energijom vozila u eri elektrifikacije. Tri predstavljene tehnologije su:

-Nano rashladna folija – ovaj materijal značajno spušta unutrašnju temperaturu po vrućem vremenu kada se nanese na staklo vozila. -Sistem zračenja – brzo i efikasno podiže temperaturu oko putnika po hladnom vremenu. -Metalom obloženo grejano staklo – sistem od 48 V, kao prvi na svetu, brzo prenosi toplotu s električno napajanog metalnog premaza na staklo, uklanjajući mraz i vlagu. Sve tri tehnologije su na nivou tehnološke zrelosti pogodne za masovnu proizvodnju.

Young Ho Jung

-Tri tehnologije koje su danas predstavljene bliže su kupcima od bilo koje druge tehnologije - rekao je Young Ho Jung, potpredsednik i voditelj odeljenja za razvoj termalne energije. - Razvijamo tehnologije kako bismo pružili najpovoljnije okruženje, uzimajući u obzir svaki trenutak koji korisnici dožive u mobilnosti.

Nano rashladna folija: smanjuje temperaturu za do 12°C

U julu 2023. Kia i Hyundai predstavili su razne napredne tehnologije nanomaterijala – posebno nano rashladnu foliju, koja može značajno sniziti unutrašnju temperaturu vozila. Tokom testiranja, Kia je pripremila dva vozila, na jedno nanela nano rashladnu foliju, a drugo ostavila u izvornom stanju. Vozila sa uobičajenim staklima i bez nano rashladne folije zabeležila su unutrašnju temperaturu od 48,5°C, u odnosu na 36,0°C za vozila opremljena rashladnom folijom, pokazujući maksimalno smanjenje temperature od 12,5°C s primenjenom naprednom tehnologijom. Nano folija ne samo da blokira infracrveno zračenje izvana vozila, poput tradicionalnih folija za zatamnjivanje, već takođe dopušta toploti da se oslobađa iz unutrašnjosti vozila. Sastoji se od tri sloja, uključujući dva koja reflektiraju sunčevu energiju i jedan koji emituje srednju infracrvenu talasnu dužinu. Može sniziti unutrašnju temperaturu za više od 12°C i može se koristiti sa postojećim folijama za nijansiranje bez daljnjeg uticaja na prenos svetla.

Sistem podnog radijacijskog grejanja zagreva putnike u roku od nekoliko minuta

Kia je takođe predstavila sistem radijacijskog grejanja, tehnologiju dizajniranu za brzo zagrevanje putnika tokom zime. Sistem radijacijskog grejanja koristi grejaći element koji emituje toplotu zračenja prema nogama putnika, brzo ih zagrevajući tokom hladnog vremena. Uz postojeći sistem grejanja vozila, sistem radijacijskog grejanja mogao bi uštedeti do 17 posto više energije za postizanje željene temperature, dok štedi vreme za postizanje tog stanja; sistem isporučuje toplotu donjem delu tela unutar tri minute, uvelike povećavajući udobnost putnika.

Sistem zračećeg grejanja pruža brzu, energetski efikasnu toplotu

U kombinaciji, očekuje se da će sistem radijacijskog grejanja značajno produžiti domet električnih vozila zimi smanjenjem energije koja se koristi za kontrolu klime. Sistem se sastoji od visokotemperaturnog grejaćeg elementa u obliku filma i sistema za sprečavanje opekotina. Grejač, koji može doseći 110°C, omotan je tkaninom koja emituje infracrvene zrake i prilagođava toplotu na prijatan nivo. Sistem za sprečavanje opekotina detektuje kontakt sa telom i odmah spušta temperaturu, poboljšavajući bezbednost uklanjajući rizike od opekotina. Kod EV9 modela, grejanje je opremljeno sistemom na kome je ugrađeno devet ploča za grejanje, uključujući bazu volana, vozačeva vrata i centralnu konzolu, kao i suvozačeva vrata i fioke ispred suvozača. Grejano staklo obloženo metalom - Uklanja mraz i vlagu radi poboljšanja vidljivosti

Napredni sistem grejanog stakla obloženog metalom brzo uklanja mraz ili vlagu sa vetrobranskog stakla vozila tokom zime, nudeći poboljšanu vidljivost i veću bezbednost u odnosu na obične grejače od volframove žice. Metalno obloženo grejano staklo je nevidljivo, pružajući jasan, neiskrivljen pogled za putnike. Sistem od 48 V može potpuno da odledi staklenu površinu unutar pet minuta na -18°C, do četiri puta brže i uz oko 10 posto manje potrošnje energije u poređenju sa konvencionalnim sistemima klimatizacije. Osim toga, tokom vrućih dana metalni premaz može pasivno da blokira najmanje 60 posto sunčeve energije, smanjujući potrebu za hlađenjem kabine kako bi se značajno poboljšala energetska efikasnost. Kia planira ugradnju sistema radijacijskog grejanja u buduće modele.

Komentari(0)

sortiraj