Kia predstavlja novu limuzinu K5
Novi Kia K5 je fastback evolucija Kijine globalno najprodavanije limuzine, koja združuje agresivan dizajn sa enterijerom podređenom vozaču, najnovije tehnologije i nove motore
Pored prikaza Kijinih budućih dizajnerskih smernica K5 će kao prvi Kijin model ponuditi opciju pogona na sva četiri točka, uz standardni prednji pogon. Snagu modelu daju efikasni benzinski motori Smartstream, sa novim osmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom. Bolji materijali u kabini, visokotehnološka pomagala i nova šasija znače da K5 vozačima nudi opušteniju, samouvereniju i zabavniju vožnju nego pre. Prodaja novog Kia K5 počinje u prvoj polovini ove godine na većini globalnih tržišta.
K5 donosi novu sportsku
siluetu
Sportska limuzina K5, koja je nastala kao plod saradnje
Kijina tri dizajnerska centra u SAD, Evropi i Južnoj Koreji, označava korak
napred u odnosu na prethodnike. Napred je novi model doživeo evoluciju “tigrovog
nosa” sa LED farovima, integrisanim u masku. Dnevna svetla, koja podsećaju na “puls”,
doprinose agresivnijem prednjem delu, a svoj udeo daju i donja maska sa
fluidnom vazdušnom zavesom i širi otvori za protok vazduha.
Gledajući iz profila K5 donosi veću dozu mišićavosti i nešto
Stingerovih oblina. Ramena postepeno rastu, što sa suženim staklenim površinama
prema kraju vozila pruža “napred nagnut stav” i sportskiji izgled. U odnosu na
prethodnika K5 je niži za 20 milimetara (sada 1.445 mm), duži za 50 mm (4.905
mm), širi za 25 mm (1.860 mm) i ima 45 milimetara duži međuosovinsko rastojanje
(2.850 mm). Duži, niži i širi nego pre K5 na putu pruža veću stabilnost i veći
užitak u vožnji. K5 biti će raspoloživ sa 16, 17 i 18-inčnim aluminijumskim
naplacima i različitim bojama karoserije. GT varijante će nuditi posebne
19-inčne naplatke i agresivniji prednji i zadnji branik, posebne GT oznake i
dve izduvne cevi.
Dizajn kabine usmeren ka vozaču
Kabina donosi minimalističan izgled sa Kijinim
najsavremenijim sistemom infoteinmenta, sa novim dizajnerskim jezikom koji će
ubuduće preuzeti i ostali modeli. Pored 10,25-inčnog ekrana na dodir nudiće se
i Kijina nova 12,3-inčna digitalna instrument tabla na kojoj se jasno prikazuju
informacije neposredno ispred vozačevog vidokruga i saobraćajnice.
Pored toga je kod K5 na raspolaganju i ambijentalno osvetljenje, koje suptilno
osvetljava unutrašnje obloge vrata i armaturnu ploču, kao i bežično punjenje
mobilnih uređaja. Za vrhunski zvuk u kabini zadužen je audio sistem BOSE
sa 12 zvučnika. Zavisno od tržišta novi K5 će pružati mogućnost izbora jedno
ili dvobojnog tapaciranja kabine, sa tkaninom, veštačkom kožom i različitim
kombinacijama kože. Armaturna ploča nudiće se u metalik boji ili sa drvenim
umecima za prefinjeniji izgled i osećaj.
Benzinski motori Smartstream i novi
menjači
Novi K5 dobio je nove Smartstream motore i, premijerno, novi
pogon na sva četiri točka (AWD). Novi motori nude veću samouverenost, manju
potrošnju goriva i veću uglađenost nego ikad pre. Kia će prvi put u D segmentu
na nekim tržištima ponuditi AWD pogon, dok će K5 standardno imati pogon na
prednji par točkova.
U domaćoj Južnoj Koreji i u Severnoj Americi Kia će nuditi 1.6 T-GDI benzinski
motor sa tehnologijom vremenski promenjivog otvaranja ventila (Continuously
Variable Valve Duration - CVVD). Tehnologija upravljanja ventila reguliše vreme
trajanja otvaranja i zatvaranja ventila u skladu sa uslovima vožnje, zbog čega
CVVD ostvaruje poboljšanje performansi od 4% i 5% manju potrošnju goriva, dok
su emisije smanjene za čak 12 posto. Motor 1.6 T-GDi ima najveću snagu 180 KS
pri 5.500 obr./min, dok najveći obrtni momenat iznosi 265 Nm u intervalu od
1.500 do 4.500 obr./min. Najsnažniju varijantu K5 GT, koja će biti raspoloživa
samo u Severnoj Americi, pokretaće 2.5 T-GDi turbobenzinski motor sa 290 KS i
obrtnim momentom od 422 Nm, kojem će od 0 do 100 km/h biti potrebno 6,6
sekundi.
Kao i prošla generacija modela i novi K5 će biti raspoloživ i sa hibridnim
pogonom.
Svi motori standardno imaju šestostepeni ili osmostepeni automatski menjač, dok
će 2.5 T-GDi imati Kijin novi osmostepeni menjač sa dvostrukim (mokrim)
kvačilom (8DCT). K5 nudi sistem izbora načina vožnje (Drive Mode Select), koji
sa različitim podešavanjima ubrzanja, upravljivosti i odnosa menjača
vozačima nudi različite načine vožnje - Smart, Comfort, Eco, Sport i Custom, od
kojih svaki nudi drugačije iskorišćenje goriva, drugačiju upravljivost ili
odzivnost vozila na vozačeve inpute.
Najnovija povezivost i
infotainment
Program za prepoznavanje glasa vozačima omogućava
posredovanje različitih naredbi vozilu, kao npr. upravljanje klima uređaja,
električno podizanje stakala, grejanje upravljačkog obruča, sedišta i zadnjeg
stakla, kao i upravljanje audio sistema. Tako vozač K5 može imati obe ruke na
volanu i oči na putu ispred sebe. U slučaju kad je vozilo opremljeno sa
navigacijom tu je 10,25-inčni ekran na dodir, a moguće je naručiti i Kijine
nove 12,3-inčne digitalne merače, koji zahvaljujući visokoj rezoluciji vozaču
nude jasno prikazivanje informacija.
K5 će nuditi i 8,0-inčni head-up ekran, koji prikazuje putne
informacije na malom staklu ispred vozača. Sistem prikazuje upozorenja brojnih
sistema asistencije, detalje o brzini vozila, navigacijska uputstva zavoj za
zavojem. Najzahtevnijim ljubiteljima muzike namenjen je audio sistem BOSE sa 12
zvučnika, dok će na nekim tržištima biti omogućeno i ambijentalno osvetljenje.
Napredni sistemi
asistencije sa daljinskim automatskim parkiranjem
Limuzina K5 donosi brojne pasivne i aktivne bezbednosne i
asistencijske sisteme, koji štite putnike i ostale učesnike u saobraćaju u
vožnji. Kijin napredni sistem asistencije ADAS (Advanced Driver Assistance
Systems) smanjuje rizik od povreda i stresa tokom vožnje.
U zavisnosti od tržišta i stepena opremljenosti ADAS će
nuditi sledeće sisteme: sistem za sprečavanje naleta (FCA), sistem za
upozoravanje na vozila u mrtvom uglu (BVM) sa prikazom okoline vozila (SVM) i
sprečavanjem sudara sa vozilima u mrtvom uglu (BCA), radarski tempomat (SCC)
ili navigacioni radarski tempomat (NSCC), sistem za održavanje vozila na voznoj
traci (LFA), sistem za upozoravanje vozača na dekoncentrisanost (DAW), i sistem
asistencije na autoputu (HDA), koji automatski prilagođava podešenu brzinu
radarskog tempomata ograničenjima brzine na autoputevima sa upravljanjem i
kontrolom ubrzavanja i kočenja vozila, što omogućava održavanje bezbedne
razdaljine do vozila ispred i unutar vozne trake.
Kijin 2. stepen autonomne vožnje, sistem za održavanje vozila
na voznoj traci (LFA), kontroliše položaj vozila s obzirom na vozila ispred.
LFA za praćenje podnih oznaka i održavanje vozila na sredini vozne trake
koristi kameru. Pored toga K5 nudi i prikaz događanja iza vozila (RVM) sa
sistemom za sprečavanje sudara sa preprekama iza vozila (PCA) i sistem za pomoć
kod vožnje unazad (RCCA).
Model K5 je Kijin prvi model sa daljinskim navođenjem automatskog parkiranja (RSPA), koje vozačima omogućava autonomno pomeranje vozila pomoću dugmeta na pametnom ključu. To olakšava pomeranje vozila napred i nazad na uskim parkiralištima ili ako je drugo vozilo parkirano preblizu i vozač ne može da sedne u vozilo. Prodaja nove limuzine K5, čiji će glavni globalni konkurenti biti Nissan Altima, Toyota Camry, Honda Accord i Hyundai Sonata, počinje u prvoj polovini godine na većini globalnih tržišta, a zasad još nije poznato hoće li (i kada) među njima biti i Evropa.
Komentari(0)