Kia punim gasom na tržišta električnih vozila u Evropi
Kia Motors Europe počinje s Električnom misijom na najnaprednijim tržištima za električne automobile - na severu Evrope
Njen partner ovom projektu je preduzeće World Shopper, koje se bavi istraživanjem automobilske delatnosti. Ekipa World Shoppera, koju čine istraživači iz automobilske industrije, 13. februara je ispred Kijinog evropskog sedišta u Frankfurtu krenula na put s potpuno električnim krosoverom eNiro. Projektna ekipa će u narednih deset dana posetiti mesta na severu Evrope, što će im pomoći kod kreiranja budućnosti električne mobilnosti. Na toj misiji s e-Nirom će kroz Nemačku, Holandiju, Dansku, Švedsku i Norvešku preći više od 4.000 kilometara.
Analitičari World Shoppera će se susresti s glavnim akterima
elektrifikacije u svakoj od tih zemalja i pomoću intervjua s regionalnim
vlastima, savetnicima i poslovnim ljudima iz prve ruke dobiti uvid u trendove
električne mobilnosti u Evropi. Istraživači će se susresti i s korisnicima, koji
će podeliti svoja iskustva o punjenju vozila i raspoloživoj infrastrukturi, a i
pregledati šta mogu uraditi kako bi električna i hibridna vozila postala “nova
uobičajena” vozila.
Izveštaj u Ženevi
Kvalitativni rezultati projekta Električna misija biće
predstavljeni na Kijinim društvenim kanalima i objavljeni u novom izveštaju,
kojeg će predstaviti na martovskom salonu automobila u Ženevi. Izveštaj će
čitaocima omogućiti pristup podacima na zabavan način, a Kiji omogućiti da
svojim kupcima širom Evrope i dalje pruža najprimerenija električna vozila i s
tim povezane usluge.
Ricardo Oliveira,
osnivač World Shoppera
-Pošto se ekosistem, koji podržava priključna vozila, širi,
sve više vlasnika vozila razmišlja o alternativnim pogonima, ali uprkos tome je
još uvek dosta prepreka, koje otežavaju masovni prelazak na električna vozila.
Ovaj projekt će nam omogućiti da se naučimo kako se neke zemlje i regije
hvataju u koštac s tim preprekama i saznamo šta trebamo uraditi da više vozača
ubedimo u prednosti priključnih vozila. Kia e-Niro će biti odličan saputnik na
našem putovanju, jer razbija mitove i
brige u vezi s električnim vozilima, koje brinu brojne vozače - kaže Ricardo
Oliveira, osnivač World Shoppera.
Artur Martins, Kia
Motors Europe
-Kia e-Niro je više od bilo kojeg drugog električnog
automobila, predstavljenog na tržištu, uklonio prepreke, koje imaju vozači kod
shvatanja električne mobilnosti. S dugim dometom, nultim emisijama izduva i
elegantnim dizajnom praktičnog krosovera želimo reći vozačima da prestanu
razmišljati o električnim vozilima nego da ih počnu voziti. Kijino partnerstvo
s World Shopperom će nam pomoći u našim nastojanjima da ohrabrimo vozače da “krenu
na struju”. Rezultate tog istraživanja ćemo iskoristiti i kako bi prilagodili
naša vozila i usluge potrebama korisnika koje se stalno menjaju. Nadamo se da
će zaključci projekta Električna misija svojim korisnim uvidom pomoći
regionalnim vladama i poslovnim ljudima da pokrenu masovniju upotrebu
električnih vozila - rekao je Artur Martins, potpredsednik marketinga i
planiranja proizvoda u Kia Motors Europe.
Domet e-Niro 455 kilometara
Kijin prvi potpuno električni krosover e-Niro nudi domet do
455 kilometara s jednim punjenjem (do 615 kilometara u gradu). Novi Kia e-Niro,
koji se već prodaje u nekim evropskim zemljama, nudi veći domet od mnogih
benzinskih vozila i većine električnih vozila (čak i više od mnogo skupljih električnih vozila),
uz nulte emisije izduvnih gasova. Njegova jedinstvena kombinacija stila i
praktičnosti dolazi zajedno s Kijinom nenadmašivom sedmogodišnjom garancijom
(do 150.000 kilometara, prve tri godine bez ograničenja pređenih kilometara),
koja obuhvata i baterije i elektromotor.
Kia e-Niro je na raspolaganju s litijum-jonskom polimernom
baterijom kapaciteta od 64 kWh ili s baterijom kapaciteta 39,2 kWh, koja nudi
domet do 289 kilometara. Za punjenje baterije snažnije varijante e-Nira (64
kWh) na brzim punionicama snage 100 kW sa 20 % na 80 % baterije potrebne su
samo 42 minute. Novi e-Niro praviće društvo postojećim varijantama klasičnog
hibridnog i plug-in hibridnog Nira, koji su od lansiranja 2016. godine širom
sveta prodati u više od 250.000 primeraka, od toga u Evropi više od 90.000.
S obzirom da su u mnogim zemljama EU i EFTA kupcima električnih i plug-in vozila na raspolaganju brojne povlastice (oslobođeni dodatnih trošarina, besplatan parking na posebnim parkinzima, dozvola za vožnju na saobraćajnim trakama namenjenim javnom prevozu) i subvencije (na primer u Sloveniji subvencija za električna vozila iznosi 7.500 evra, a za plug-in hibride 4.500 evra, u Hrvatskoj 10.803 evra odnosno 5.402 evra za plug-in vozila), koje bitno utiču na omasovljavanje ovakvih vozila, nadati se da će i kod nas kupcima novih vozila biti na raspolaganju neke od gore navedenih povoljnosti.
Komentari(0)