Kia Rio - Osvežen dizajn i nove tehnologije

Kia Motors najavila je osetnu nadogradnju Rija 4. generacije. Unapređeni model donosi brojne nove funkcije, koje će popraviti njegov položaj u vrlo konkurentnom B segmentu

    foto: KIA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Rio združuje osvežen dizajn spoljašnjosti i unutrašnjosti sa bezbednosnim i infotainment tehnologijama "velikih vozila". Novi model vozačima pruža i efikasnije nove pogone - Kijin prvi benzinski 48-voltni laki hibrid, koji je opremljen sa Kijinim novim "clutch-by-wire" inteligentnim ručnim menjačem. Prodaja unapređenog Rija u Evropi počinje u trećem kvartalu ove godine.

Benzinski lako-hibridni elektro motor

Rio je prva Kia sa pogonom koji pokreće benzinski lako-hibridni elektro motor (MHEV). Novi pogon "EcoDynamics+" deluje u kombinaciji sa Kijinim novim Smartstream 1.0 T-GDi motorom sa Kijinim 48-voltnim MHEV sistemom koji maksimizuje štedljivost sa pomoćnim električnim obrtnim momentom i regenerativnim kočenjem. EcoDynamics+ nastao je sa ciljem pružanja maksimalne štedljivosti motora sa unutrašnjim sagorevanjem, koji koristi i rekuperiše električnu snagu. Sistem nadomešta obrtni moment motora snagom kompaktne 48-voltne litijum-jonske polimerne baterije, a i produžava "nedelovanje" zahvaljujući novom starterskom generatoru za lake hibride (Mild-Hybrid Starter-Generator - MHSG).

MHSG je preko remena povezan do radilice i neprimetno preklapa između načina motor (elektro motor) i generator. U načinu motor, tokom ubrzavanja MHSG omogućava dodatnu električnu snagu i tako smanjuje opterećenost motora i smanjuje emisije. Kod smanjivanja brzine MHSG pod određenim uslovima preklapa na način generator, čime rekuperiše energiju sa radilice kako bi napunio bateriju. Novi Smartstream motor zameniće Riovu prošlu generaciju 1,0-litarskog Kappa T-GDI motora.

Opremljen je sa Kijinom naprednom tehnologijom promenjivog upravljanja ventilima (CVVD), a tu su i druge inovacije. CVVD omogućava motoru da neprimetno preklapa među različitim ciklusima sagorevanja s obzirom na opterećenje i tako smanjuje potrošnju goriva u svim uslovima vožnje. Smartstream motor proizvodi jednaku snagu kao stari Kappa motor, 100 KS ili 120 KS, dok pruža 16% veći obrtni moment kod snažnije verzije (200 Nm). Novi EcoDynamics+ pogon smanjuje Riove emisije CO2 od 8,1% do 10,7% i pruža dve varijante novog motora. Oba 48-voltna pogona biće opremljena sistemom načina izbora vožnje (Drive Mode Select - DMS), koji vozačima pruža izbor kako bi među opcijama Eco, Sport i Normal izabrali svoj preferisani način.

Novi inteligentni ručni menjač

Rio EcoDynamics+ je i jedan od prvih modela Kia koji će dobiti novi inteligentni ručni menjač (iMT - Intelligent Manual Transmission). Sistem kvačila "clutch-by-wire" lakom hibridu (MHEV) omogućava manju potrošnju goriva i niže emisije CO2, dok vozaču još uvek nudi zabavnu vožnju, karakterističnu za uobičajene ručne menjače. Umesto mehaničke povezanosti iMT kvačilo kontroliše elektronski. Unapređeni Kia Rio donosi promene u ponudi benzinskih motora, sa manjom potrošnjom goriva, nižim emisijama CO2, i poboljšanim voznim svojstvima.

Kao i ostali EcoDynamics+ modeli i Rio će u Evropi nuditi Smartstream benzinske motore - novi 1,0-litarski T-GDi motor sa 100 KS, kao i novu varijantu Kijinog 1,2-litarskog atmosferskog motora, sa 84 konjske snage i inovativnom tehnologijom Dual Port Injection (dvostruko ubrizgavanje goriva). Kod nižih obrtaja deluje multipoint ubrizgavanje (MPI), dok se kod visokih obrtaja koristi direktno (DPI), što znači da ima 4-cilindrični motor 8 injektora (2x4) za ubrizgavanje goriva. 1.0 T-GDi motor snage 100 KS sada ide uz 6-stepeni manuelni menjač, koji će zameniti dosadašnji petostepeni, a tu je i Kijin sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom (7DCT).

Kijini inženjeri su takođe unapredili Riov sistem stani/kreni (ISG), koji sada bolje prepoznaje vožnju u gradskim naseljima u različitim delovima sveta. Novi ISG sistem, koji je povezan sa kočnicom gašenjem motora dodatno smanjuje potrošnju goriva, kada kod zaustavljanja vozila sklonimo nogu sa papučice kočnice i kvačila. Motor se ponovo pali kada ponovo pritisnemo obe papučice i menjač prebacimo u izabranu brzinu. Prethodni sistem je bio povezan samo sa kvačilom. Ova mala modifikacija doprinela je smanjenju potrošnje goriva i snižavanju emisija, navode iz Kia Motors.

Unapređeni navigacioni sistem

Rio je dobio unapređeni navigacioni sistem sa ekranom na dodir i postao je jedan od prvih modela Kia u Evropi, koji će ponuditi 2. fazu inovativnog UVO Connect telematskog sistema, koji poboljšava povezivost i upravljanje različitim funkcijama vozila, što smanjuje stres na putovanjima. Unapređeni Rio je dobio veći 8-inčni ekran na dodir, koji zavisno od opreme vozila pruža audio informacije ili satelitsku navigaciju. Novi sistem donosi i Bluetooth povezivost dva uređaja čime omogućava istovremeno korišćenje dva mobilna uređaja, jednog kao handsfree telefon uz korišćenje multimedije, dok je drugi uređaj samo za upotrebu medija.

Napredna funkcionalnost deljivog ekrana korisnicima omogućava istovremeno upravljanje ili praćenje različitih funkcija vozila, sa prilagođavanjem ekrana različitim funkcijama. Sistem kod vozila opremljenih sa 8,0-inčnim ekranom audio sistema nudi bežičnu upotrebu platformi Apple CarPlay i Android Auto što znači da korisnicima nije potreban kabal za povezivost svog pametnog telefona. Rio je sa UVO sistemom jedan od prvih modela Kia koji nudi novu "Fazu II" UVO Connect telematike. Rio vozačima omogućava pristup različitim on-board uslugama, pored saobraćajnih informacija uživo, vremenske prognoze, zanimljivih tačaka (POI), cena goriva, kao i detalja o parking mestima na parkiralištima i uz put, uključujući cene, lokaciju i raspoloživost. Sistem takođe omogućava online prepoznavanje glasa, koji nude serverske tehnologije, koje korisnicima pružaju glasovne naredbe, upotrebu bez ruku, traženje obližnjih zanimljivih tačaka, adrese, osvežavanje vremenske prognoze ili slanje tekstualnih poruka.

Osvežen prednji deo vozila

Unapređeni Rio dobio je osvežen prednji deo, koji isijava stil i sportski duh. Ostale promene su pojednostavile oblik vozila i tako kreirale okusan i minimalističan izgled. Rio je doživeo dosta dizajnerskih promena u 2020. godini. Osvežen dizajn je zadržao ikoničnu masku (tigrov nos), koja je sada nešto uža zbog fokusiranijeg izgleda i slaže se sa nižim i širim prednjim branikom sa novim kućištem maglenki. Te promene daju prednjem delu vozila uglađeniji izgled, koji će na putevima nesumnjivo ostavljati samouvereniji stav. Sve varijante modela dobiće nove pune LED farove sa ugrađenim dnevnim svetlima.

Prijatan ambijent unutrašnjosti

Rio u kabini nudi vizuelne, materijalne i tehnološke modifikacije sa kojima je kreirao prijatniji ambijent i nadogradio kvalitet. Glavna „pojačanja“ su novi i veći 8-inčni široki ekran i 4,2- inčni digitalni ekran među instrumentima. Rio sada pruža više mogućnosti prilagođavanja pojedincu, jer je na raspolaganju i novi plavi paket, zavisno od opreme i tržišta. Taj paket sa plavim sedištima i sa dodacima na armaturnoj ploči i naslonima za ruke, koji se lepo slažu sa kontrastnim šavovima oživljava ambijent u kabini. GT-Line varijante nude crnu jednobojnu unutrašnjost sa belim konstrastnim rubovima i šavovima na sedištima, kao i armaturnu ploču sa imitacijom karbonskih vlakana za upečatljiviji vizuelni efekat.

Unapređeni Rio je grupi Kijinih naprednih sistema asistencije (ADAS) dodao nekoliko dodatnih funkcija, kao na primer sistem za sprečavanje naleta (FCA) sa prepoznavanjem pešaka, vozila i biciklista, sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LKA), upozoravanje na dekoncentrisanost vozača (DAW) i sistem za upozoravanje na sudare sa vozilima u mrtvom uglu (BCW). Pored toga Rio sada nudi još nekoliko novih aktivnih bezbednosnih sistema za veću bezbednost putnika. Zavisno od opreme pojedinog vozila Riov sistem ADAS uključuje najnoviju varijantu Kijinog sistema za sprečavanje naleta (FCA), a raspoloživi su i sistem asistencije u slučaju prepoznavanja vozila u mrtvom uglu (BCA), inteligentni sistem za upozoravanje na ograničenja brzine (ISLW), radarski tempomat (SCC) i sistem za održavanje vozila na voznoj traci sa prilagođavanjem udaljenosti od vozila ispred i sa automatskim ubrzavanjem tokom preticanja nakon aktiviranja migavaca (LFA). Sistem LFA u saradnji sa radarskim tempomatom kontroliše ubrzavanje, kočenje i upravljanje s obzirom na vozila ispred i uslove vožnje. Sistem koji deluje pri brzinama do 180 km/h za održavanje bezbednog rastojanja do vozila ispred koristi kamere i radarske senzore, ujedno za održavanje Rija na sredini trake prati podne oznake na putu. Rio dobija i sistem za pomoć kod vožnje unazad (RCCA) i sistem za upozoravanje na putnika na zadnjem sedištu kod napuštanja vozila (ROA).

Na kraju spomenimo da Rio, kao prvi u segmentu, nudi opcionalni sistem koji vozača upozorava na prvo vozilo u koloni (LVDA - Leading Vehicle Departure Alert). Ako vozač zaustavi Rija u zgusnutom saobraćaju ili na crvenom svetlu, sistem vozača upozorava ako se vozilo ispred njega pomeri, a vozač Rija to ne primeti. To sprečava eventualnu nelagodnost ili nervozu kod ostalih nestrpljivih vozača koji ga upozoravaju da krene. Unapređeni Rio je standardno opremljen Kijinim pomoćnim sistemom stabilnosti (VSM), elektronskim sistemom stabilnosti (ESC), kontrolom kočenja u zavojima (CBC) i sistemom za održavanje vozila u zadatom pravcu (SLS - Straight-line Stability), koji vozačima pomažu kontrolisati vozilo kod kočenja i zavijanja. Unapređeni model je opremljen sa šest bezbednosnih vazdušnih jastuka i ISOFIX sidrištima.

Komentari(0)

sortiraj