Kia Rio - Osvežen dizajn i nove tehnologije
Kia Motors najavila je osetnu nadogradnju Rija 4. generacije. Unapređeni model donosi brojne nove funkcije, koje će popraviti njegov položaj u vrlo konkurentnom B segmentu
Rio združuje osvežen dizajn spoljašnjosti i unutrašnjosti sa bezbednosnim i infotainment tehnologijama "velikih vozila". Novi model vozačima pruža i efikasnije nove pogone - Kijin prvi benzinski 48-voltni laki hibrid, koji je opremljen sa Kijinim novim "clutch-by-wire" inteligentnim ručnim menjačem. Prodaja unapređenog Rija u Evropi počinje u trećem kvartalu ove godine.
Benzinski lako-hibridni elektro motor
Rio je prva Kia sa pogonom koji
pokreće benzinski lako-hibridni elektro motor (MHEV). Novi pogon
"EcoDynamics+" deluje u kombinaciji sa Kijinim novim Smartstream 1.0
T-GDi motorom sa Kijinim 48-voltnim MHEV sistemom koji maksimizuje štedljivost
sa pomoćnim električnim obrtnim momentom i regenerativnim kočenjem.
EcoDynamics+ nastao je sa ciljem pružanja maksimalne štedljivosti motora sa
unutrašnjim sagorevanjem, koji koristi i rekuperiše električnu snagu. Sistem
nadomešta obrtni moment motora snagom kompaktne 48-voltne litijum-jonske
polimerne baterije, a i produžava "nedelovanje" zahvaljujući novom
starterskom generatoru za lake hibride (Mild-Hybrid Starter-Generator - MHSG).
MHSG je preko remena povezan do
radilice i neprimetno preklapa između načina motor (elektro motor) i generator.
U načinu motor, tokom ubrzavanja MHSG omogućava dodatnu električnu snagu i tako
smanjuje opterećenost motora i smanjuje emisije. Kod smanjivanja brzine MHSG
pod određenim uslovima preklapa na način generator, čime rekuperiše energiju sa
radilice kako bi napunio bateriju. Novi Smartstream motor zameniće Riovu prošlu
generaciju 1,0-litarskog Kappa T-GDI motora.
Opremljen je sa Kijinom naprednom
tehnologijom promenjivog upravljanja ventilima (CVVD), a tu su i druge
inovacije. CVVD omogućava motoru da neprimetno preklapa među različitim
ciklusima sagorevanja s obzirom na opterećenje i tako smanjuje potrošnju goriva
u svim uslovima vožnje. Smartstream motor proizvodi jednaku snagu kao stari
Kappa motor, 100 KS ili 120 KS, dok pruža 16% veći obrtni moment kod snažnije
verzije (200 Nm). Novi EcoDynamics+ pogon smanjuje Riove emisije CO2 od 8,1% do
10,7% i pruža dve varijante novog motora. Oba 48-voltna pogona biće opremljena
sistemom načina izbora vožnje (Drive Mode Select - DMS), koji vozačima pruža
izbor kako bi među opcijama Eco, Sport i Normal izabrali svoj preferisani
način.
Novi inteligentni ručni menjač
Rio EcoDynamics+ je i jedan od prvih
modela Kia koji će dobiti novi inteligentni ručni menjač (iMT - Intelligent
Manual Transmission). Sistem kvačila "clutch-by-wire" lakom hibridu
(MHEV) omogućava manju potrošnju goriva i niže emisije CO2, dok vozaču još uvek
nudi zabavnu vožnju, karakterističnu za uobičajene ručne menjače. Umesto
mehaničke povezanosti iMT kvačilo kontroliše elektronski. Unapređeni Kia Rio
donosi promene u ponudi benzinskih motora, sa manjom potrošnjom goriva, nižim
emisijama CO2, i poboljšanim voznim svojstvima.
Kao i ostali EcoDynamics+ modeli i
Rio će u Evropi nuditi Smartstream benzinske motore - novi 1,0-litarski T-GDi
motor sa 100 KS, kao i novu varijantu Kijinog 1,2-litarskog atmosferskog
motora, sa 84 konjske snage i inovativnom tehnologijom Dual Port Injection
(dvostruko ubrizgavanje goriva). Kod nižih obrtaja deluje multipoint
ubrizgavanje (MPI), dok se kod visokih obrtaja koristi direktno (DPI), što
znači da ima 4-cilindrični motor 8 injektora (2x4) za ubrizgavanje goriva. 1.0
T-GDi motor snage 100 KS sada ide uz 6-stepeni manuelni menjač, koji će
zameniti dosadašnji petostepeni, a tu je i Kijin sedmostepeni menjač sa
dvostrukim kvačilom (7DCT).
Kijini inženjeri su takođe unapredili
Riov sistem stani/kreni (ISG), koji sada bolje prepoznaje vožnju u gradskim
naseljima u različitim delovima sveta. Novi ISG sistem, koji je povezan sa
kočnicom gašenjem motora dodatno smanjuje potrošnju goriva, kada kod zaustavljanja
vozila sklonimo nogu sa papučice kočnice i kvačila. Motor se ponovo pali kada
ponovo pritisnemo obe papučice i menjač prebacimo u izabranu brzinu. Prethodni
sistem je bio povezan samo sa kvačilom. Ova mala modifikacija doprinela je
smanjenju potrošnje goriva i snižavanju emisija, navode iz Kia Motors.
Unapređeni navigacioni sistem
Rio je dobio unapređeni navigacioni
sistem sa ekranom na dodir i postao je jedan od prvih modela Kia u Evropi, koji
će ponuditi 2. fazu inovativnog UVO Connect telematskog sistema, koji
poboljšava povezivost i upravljanje različitim funkcijama vozila, što smanjuje
stres na putovanjima. Unapređeni Rio je dobio veći 8-inčni ekran na dodir, koji
zavisno od opreme vozila pruža audio informacije ili satelitsku navigaciju. Novi
sistem donosi i Bluetooth povezivost dva uređaja čime omogućava istovremeno
korišćenje dva mobilna uređaja, jednog kao handsfree telefon uz korišćenje
multimedije, dok je drugi uređaj samo za upotrebu medija.
Napredna funkcionalnost deljivog
ekrana korisnicima omogućava istovremeno upravljanje ili praćenje različitih
funkcija vozila, sa prilagođavanjem ekrana različitim funkcijama. Sistem kod
vozila opremljenih sa 8,0-inčnim ekranom audio sistema nudi bežičnu upotrebu
platformi Apple CarPlay i Android Auto što znači da korisnicima nije potreban
kabal za povezivost svog pametnog telefona. Rio je sa UVO sistemom jedan od
prvih modela Kia koji nudi novu "Fazu II" UVO Connect telematike. Rio
vozačima omogućava pristup različitim on-board uslugama, pored saobraćajnih
informacija uživo, vremenske prognoze, zanimljivih tačaka (POI), cena goriva,
kao i detalja o parking mestima na parkiralištima i uz put, uključujući cene,
lokaciju i raspoloživost. Sistem takođe omogućava online prepoznavanje glasa,
koji nude serverske tehnologije, koje korisnicima pružaju glasovne naredbe,
upotrebu bez ruku, traženje obližnjih zanimljivih tačaka, adrese, osvežavanje
vremenske prognoze ili slanje tekstualnih poruka.
Osvežen prednji deo vozila
Unapređeni Rio dobio je osvežen prednji
deo, koji isijava stil i sportski duh. Ostale promene su pojednostavile oblik
vozila i tako kreirale okusan i minimalističan izgled. Rio je doživeo dosta
dizajnerskih promena u 2020. godini. Osvežen dizajn je zadržao ikoničnu masku
(tigrov nos), koja je sada nešto uža zbog fokusiranijeg izgleda i slaže se sa
nižim i širim prednjim branikom sa novim kućištem maglenki. Te promene daju
prednjem delu vozila uglađeniji izgled, koji će na putevima nesumnjivo
ostavljati samouvereniji stav. Sve varijante modela dobiće nove pune LED farove
sa ugrađenim dnevnim svetlima.
Prijatan ambijent unutrašnjosti
Rio u kabini nudi vizuelne,
materijalne i tehnološke modifikacije sa kojima je kreirao prijatniji ambijent
i nadogradio kvalitet. Glavna „pojačanja“ su novi i veći 8-inčni široki ekran i
4,2- inčni digitalni ekran među instrumentima. Rio sada pruža više mogućnosti
prilagođavanja pojedincu, jer je na raspolaganju i novi plavi paket, zavisno od
opreme i tržišta. Taj paket sa plavim sedištima i sa dodacima na armaturnoj ploči
i naslonima za ruke, koji se lepo slažu sa kontrastnim šavovima oživljava
ambijent u kabini. GT-Line varijante nude crnu jednobojnu unutrašnjost sa belim
konstrastnim rubovima i šavovima na sedištima, kao i armaturnu ploču sa
imitacijom karbonskih vlakana za upečatljiviji vizuelni efekat.
Unapređeni Rio je grupi Kijinih
naprednih sistema asistencije (ADAS) dodao nekoliko dodatnih funkcija, kao na
primer sistem za sprečavanje naleta (FCA) sa prepoznavanjem pešaka, vozila i
biciklista, sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LKA), upozoravanje na
dekoncentrisanost vozača (DAW) i sistem za upozoravanje na sudare sa vozilima u
mrtvom uglu (BCW). Pored toga Rio sada nudi još nekoliko novih aktivnih
bezbednosnih sistema za veću bezbednost putnika. Zavisno od opreme pojedinog
vozila Riov sistem ADAS uključuje najnoviju varijantu Kijinog sistema za
sprečavanje naleta (FCA), a raspoloživi su i sistem asistencije u slučaju
prepoznavanja vozila u mrtvom uglu (BCA), inteligentni sistem za upozoravanje
na ograničenja brzine (ISLW), radarski tempomat (SCC) i sistem za održavanje
vozila na voznoj traci sa prilagođavanjem udaljenosti od vozila ispred i sa
automatskim ubrzavanjem tokom preticanja nakon aktiviranja migavaca (LFA).
Sistem LFA u saradnji sa radarskim tempomatom kontroliše ubrzavanje, kočenje i
upravljanje s obzirom na vozila ispred i uslove vožnje. Sistem koji deluje pri
brzinama do 180 km/h za održavanje bezbednog rastojanja do vozila ispred
koristi kamere i radarske senzore, ujedno za održavanje Rija na sredini trake
prati podne oznake na putu. Rio dobija i sistem za pomoć kod vožnje unazad
(RCCA) i sistem za upozoravanje na putnika na zadnjem sedištu kod napuštanja
vozila (ROA).
Na kraju spomenimo da Rio, kao prvi u segmentu, nudi opcionalni sistem koji vozača upozorava na prvo vozilo u koloni (LVDA - Leading Vehicle Departure Alert). Ako vozač zaustavi Rija u zgusnutom saobraćaju ili na crvenom svetlu, sistem vozača upozorava ako se vozilo ispred njega pomeri, a vozač Rija to ne primeti. To sprečava eventualnu nelagodnost ili nervozu kod ostalih nestrpljivih vozača koji ga upozoravaju da krene. Unapređeni Rio je standardno opremljen Kijinim pomoćnim sistemom stabilnosti (VSM), elektronskim sistemom stabilnosti (ESC), kontrolom kočenja u zavojima (CBC) i sistemom za održavanje vozila u zadatom pravcu (SLS - Straight-line Stability), koji vozačima pomažu kontrolisati vozilo kod kočenja i zavijanja. Unapređeni model je opremljen sa šest bezbednosnih vazdušnih jastuka i ISOFIX sidrištima.
Komentari(0)