Kia sa novim električnim modelima na salonu IAA
Kia Europe je na salonu IAA Mobility premijerno predstavila dva vrlo napredna električna automobila čime i dalje jača svoj položaj lidera i najnaprednije marke u održivoj mobilnosti bez emisija
Glavnu ulogu, uz globalnu premijeru, imao je potpuno novi plug-in hibrid (PHEV) Sportage, koji iznova definiše SUV kao vrlo štedljivo, dinamično i praktično vozilo za svaki dan, a ujedno i kao vozilo sposobno vožnje i po bespućima. Druga novost na salonu IAA Mobility je EV6, Kijino prvo namensko baterijsko električno vozilo (BEV) koje uz evropsku premijeru predstavlja Kijinu novu dizajnersku filozofiju i privrženost održivoj mobilnosti.
Evropski Sportage prvi
put kao plug-in hybrid
Novi evropski PHEV Sportage, razvijen na naprednoj novoj
platformi, koja uključuje prelomne inovacije i tehnologije elektrifikacije
pogonskih sklopova, donosi beskompromisan, ekološki prihvatljiviji i
dinamičan SUV paket. Snagu i performanse združuje sa kapacitetom vožnje na
struju bez emisija koji može pokriti većinu svakodnevnih putovanja od kuće do
posla ili prevoza za svakodnevne potrebe.
PHEV varijantu pokreću 1,6-litarski T-GDI motor, elektromotor
sa trajnim magnetom snage od 66,9 kW i litijum-jonski polimerni baterijski
sklop kapaciteta od 13,8 kWh. Kombinacija pogonskih sklopova ukupno nudi 265
KS, pri čemu je 180 KS od motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Novost su i Kijin
najnoviji vrlo efikasni hibridni starterski generator (HSG) i hibridna
upravljačka jedinica (HPCU). HSG pomaže kod poboljšanja efikasnosti i smanjenja
buke i vibracija, delomično zahvaljujući visokotehnološkom trajnom magnetu.
HPCU ostvaruje unapređene mogućnosti, bolju efikasnost i snižavanje ukupne
buke, uprkos tome da je zapremina manja u odnosu na pređašnji sistem.
Ugradnja baterijskog sklopa kod modela Sportage PHEV brižljivo je uređena kako
bi se sprečilo zadiranje u putnički i prtljažni prostor. Zbog toga je baterija
postavljena na sredinu između dve osovine ispod karoserije SUV-a, što omogućava
uravnoteženu raspodelu mase i donosi kabinu koja je praktična, udobna i
svestrana.
Najsavremeniji baterijski sklop ima visokotehnološku jedinicu
za upravljanje baterijama koja neprestano prati stanje baterije, uključujući i
faktore kao što su struja, napon, izolacija i dijagnoza greške. Paket ima i
naprednu jedinicu za kontrolu ćelija koja meri i prati napon i temperaturu
ćelije. Sportage PHEV puni se snagom od 7,2 kW, što mu daje veliku gustoću
snage od 1,53 kW/ℓ i efikasnost od 95 %. PHEV Sportage opremljen je naprednim
6-stepenim automatskim menjačem.
Evropska premijera inovativnog EV6
Pionirski krosover EV6 je isključivo baterijsko električno
vozilo nastalo u skladu sa novom Kijinom dizajnerskom filozofijom (Opposites
United) te ujedno i prvo vozilo napravljeno na Kijinoj novoj E-GMP platformi
(Electric-Global Modular Platform). EV6, kojeg pokreće isključivo električna
energija, nudi veliki domet (2 varijante) i nulte emisije. To je Kijino prvo
električno vozilo raspoloživo sa pogonom na 2 točka (2WD) ili 4 točka (4WD).
EV6 u 2WD verziji kapaciteta od 77,4 kWh može sa jednim punjenjem da pređe do
528 kilometara u WLTP* kombinovanom načinu vožnje. Sa najvećim obrtnim momentom
od 605 Nm raspoloživim kod AWD varijante EV6 može od 0 do 100 km/h ubrzati za
samo 5,2 sekunde.
Sve varijante EV6 imaju mogućnost punjenja naponom 800 i 400
volta za koji nisu potrebne dodatne komponente ili adapteri. Novi Kia EV6 je
zahvaljujući naprednom 800-voltnom brzom načinu punjenja moguće napuniti sa 10
% na 80 % kapaciteta baterije za samo 18 minuta. Za avanture u prirodi EV6
dobio je funkciju V2L (vehicle-to-load) koja zahvaljujući integrisanoj
punjačkoj upravljačkoj jedinici (ICCU) omogućava do 3,6 kW snage punjenja iz
baterije vozila preko jednostavnog konvertera koji spoljni punjački priključak
pretvara u električnu utičnicu.
Za bezbrižnost vozača EV6 brine se oprema u koju npr. spadaju
najnoviji zbir naprednih sistema asistencije ADAS (Advanced Driver Assistance
Systems), koji između ostalog uključuje novu generaciju sistema asistencije za
vožnju na autoputu HDA (Highway Driving Assist) asistencijom kod promene trake,
sistem za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu (Blind Spot View Monitor),
sistem za sprečavanje naleta (Forward Collision Avoidance Assist), koji
uključuje funkciju skretanja na raskrsnici i prolazak kroz raskrsnicu, kao i
novu tehnologiju inteligentnih prednjih svetala.
Vrlo udobna i relaksirajuća sedišta, dva 12,3-inčna
zakrivljena ekrana, multifunkcionalni upravljački prekidači, najveća
prostranost u razredu i impresivni prostori za odlaganje brinu se za sve
potrebe. E-GMP platforma sa ravnim dnom omogućava vrlo udobnu unutrašnjost
kabine koja uključuje pozamašan prostor za noge u prvom (1.078 mm) i drugom
redu sedišta (990 mm). Tome dodajmo praktičnost i funkcionalnost porodicama
prilagođenog prtljažnika (520 litara, VDA). Daljinsko otključavanje i
zaključavanje sa automatskim izvlačenjem ručice vrata iz karoserije, različiti
načini vožnje koji unapređuju vožnju i upravljivost te head-up ekran sa
proširenom stvarnošću i ergonomičnim dizajnom pružaju iskustvo koje vozače uvek
stavlja na prvo mesto.
Posetioci salona
izbliza upoznali novi Sportage i EV6
Posetioci salona IAA Mobility su do 12. septembra mogli pogledati Kijin izložbeni prostor na Odeonsplatzu, gde su zahvaljujući virtualnoj realnosti (VR) mogli detaljnije isprobati EV6 i naravno izbliza upoznati novog Sportage-a PHEV i novi EV6.
Komentari(0)