Kia Sorento - Najbolja ocena za bezbednost
Novi sportski terenac Kia Sorento nedavno je dobio najvišu moguću ocenu za bezbednost u sudarima na Euro NCAP testovima
Cela Sorentova gama među kojima je i plug-in hibrid je od strane ovog nezavisnog evropskog udruženja za izvođenje simulacija sudara dobila maksimalnih pet zvezdica. Sorento je kod zaštite odraslih putnika osvojio 82 % od svih mogućih bodova, 85 % bodova kod zaštite dece, 63 % kod zaštite pešaka i 87 % od svih mogućih bodova u kategoriji bezbednosnih sistema asistencije.
Euro NCAP je Sorenta pohvalio zbog putničkog dela koji je prilikom sudara
ostao stabilan, kao i zbog dobre zaštite na svim kritičnim delovima karoserije
kog bočnog sudara. Sorento je visoku ocenu dobio i kod zaštite dece. Sedišta i
nasloni za glavu su pokazali dobru zaštitu putnika kod sprečavanja povreda
vrata u slučaju sudara otpozadi. Sistem za sprečavanje naleta, deo Sorentove
standardne opreme, spada u kategoriju bezbednosnih sistema asistencije, takođe
se iskazao u sprečavanju težih posledica sudara.
Karoserija od naprednog vrlo čvrstog čelika
Bezbednost vozila ojačana je karoserijom za koju je upotrebljen napredni
čelik velike čvrstoće (AHSS), čime je torziona čvrstoća Sorenta za 12,5 % bolja
nego kod bezbednosno najboljih u tom segmentu. Svaki Sorento je standardno
opremljen sa 7 bezbednosnih vazdušnih jastuka među kojima je novi centralni
jastuk koji pruža dodatnu zaštitu vozačeve i suvozačeve glave.
Standardna oprema
Sve varijante Sorenta standardno su opremljene i sa Kijinom elektronskom
kontrolom stabilnosti (ESC) i pomoćnim sistemom stabilnosti (VSM), koji
vozačima pomažu kod kontrole vozila tokom kočenja i zavijanja. Pablo Martinez Masip, direktor planiranja i pripreme cena proizvoda u Kia
Motors Europe, rekao je novi Kia Sorento prostran, ekonomičan i visoko
kvalitetan sportski terenac za do 7 putnika.
-Njegovi kupci će se uveriti i da je vrlo siguran. Model je još u prošlim
generacijama bio omiljen među porodicama, koje je oduševljavao atraktivnim
dizajnom, motornih performansama i terenskim sposobnostima. Važno je da auto
pruža široku ponudu opreme i tehnologija namenjenih smanjenju mogućnosti sudara
kao i da u slučaju neizbežnog sudara štiti sve putnike u njemu.
Aktivna i pasivna bezbednost
Novi Sorento nudi Kijine najnaprednije sisteme asistencije. Zavisno od
nivoa opreme moguće je naručiti sistem za sprečavanje naleta sa prepoznavanjem
pešaka, biciklista i vozila, novu funkciju Junction Turning, koja prepoznaje
dolazeća vozila tokom zavijanja na raskrsnici, automatsko zasenjivanje farova,
sistem za upozoravanje vozača na dekoncentraciju sa novom funkcijom
upozoravanja na polaženje vozila ispred, sistem za održavanje vozila na voznoj
traci i upozoravanje na vozila u mrtvom uglu (BSCA). Kao dodatna oprema tu su
još i ostale tehnologije, kao npr. pomoć kod vožnje na autoputu (HDA – Highway
Driving Assist) sa radarskim tempomatom kome pomažu navigacioni podaci, pametno
upozoravanje na ograničenja brzine, bezbedan izlazak iz vozila (Safe Exit
Assist), sprečavanje sudara tokom vožnje unazad i pregled vozila iz ptičje
perspektive. Na raspolaganju je i najnovije pomagalo – daljinsko parkiranje
vozila.
Novi Sorento može biti opremljen i sa asistencijskom tehnologijom -
sistemom za održavanje vozila na voznoj traci (Lane Following Assist), koji
deluje pri brzini vozila između 0 i 180 km/h. LFA praćenjem vozila ispred i
praćenjem putnih podnih oznaka pomaže vozačima Sorenta da ostanu na voznoj
traci. U kombinaciji sa radarskim tempomatom sa sistemom stani/kreni od pomoći
je vozačima kod usporavanja, kočenja i okretanja upravljača s obzirom na vozila
ispred, kao i upotrebom radarskih senzora, a sve sa ciljem da Sorento održava
bezbednu rastojanje.
Kia će kod novog Sorenta predstaviti tehnologiju prikaza vozačevog mrtvog ugla na ekranu (Blind-Spot View Monitor), koja je vozačev "drugi par očiju" namenjen poboljšanju bezbednosti svih učesnika u saobraćaju anuliranjem vozačevog mrtvog ugla na njegovoj levoj i desnoj strani. Video visoke rezolucije prikazuje se na levoj ili desnoj strani instrument table TFT-LCD, kada vozač aktivira migavac, dok se u njegovom mrtvom uglu nalazi vozilo. Kijin prvi višestepeni kočioni sistem (MCB) namenjen sprečavanju ili smanjenju težine povreda kod sekundarnih sudara takođe je deo standardne opreme. Sistem se aktivira nakon aktiviranja bezbednosnih vazdušnih jastuka što implicira teži sudar i zahteva posredovanje. Nakon aktiviranja sistem meri brzinu vozila i promenu smera te odgovarajućim intenzitetom kočenja kontrolisano zaustavlja vozilo.
Komentari(0)