Kia u Njujorku predstavila HabaNiro
Kia Motors je nedavno na salonu u Njujorku predstavila svoju viziju budućnosti električnih vozila, koja izgleda vrlo atraktivno i pikantno
Koncept HabaNiro je potpuno električno vozilo s pogonom na četiri točka, koji isključivo na struju prelazi nešto više od 480 kilometara. Namenjen je 5. (najvišem) stepenu autonomne vožnje, s vratima koja se podižu i naprednom tehnologijom.
Odvažan i maštovit
dizajn
-Hteli smo da se s ovim konceptom udobno vozite po ulicama
grada, uživate u krivudavim putevima uz obalu i samouvereno zaputite u avanture
po bespućima - rekao je Tom Kearns, potpredsednik dizajna u Kijinom američkom
dizajnerskom centru. -Zamišljali smo vozilo za svakoga i skoro za sve. Kada smo
videli finalni proizvod bili smo šokirani maštom kreatora HabaNira i njegovom
laboratorijom tehnologija, koje bi hteli da imamo kod kuće. I to danas.
Svojim robusnim naplacima od 20 inča, kratkim prepustom i
pozamašnim prednjim i zadnjim krajem HabaNiro isijava čelične mišiće i izvanredne
mogućnosti, bez obzira da li ste krenuli u trgovinu, na sastanak ili tražite
zabačen kraj za pecanje.
Michael Cole
-Ne možemo biti ponosniji na naš dizajnerski centar - kaže
Michael Cole, izvršni direktor i potpredsednik Kia Motors America. -HabaNiro je
genijalan proizvod znanja i mašte. Ne samo da je njegov lep dizajn skladan s
potrebama buduće mobilnosti, nego njegova konstrukcija i tehnologije predviđaju
na kakav način će se ljudi kretati u budućnosti.
Potpuno nova kategorija
vozila
HabaNiro je kompaktni krosover isključivo zbog postojeće
automobilske terminologije. Ali ga ne možemo jednostavno definisati. To je
ustvari potpuno električno i svaštoliko vozilo (Everything Car oz. ECEV) -
vozilo za svakodnevnu upotrebu, krosover, sportski terenac, radni prostor s
vrhunskom tehnologijom i vozilo za avanture.
Eksterijer koji pomera
Za dizajn HabaNira je karakteristično energetsko uzajamno
delovanje zaštitnih metalnih sivih obloga, koje obuhvataju prednje točkove,
protežu se do bokova i jarko crvenih ploča kod C stuba i produžujue se preko
krova. Ova dva elementa stvaraju živahnu energiju i napred nagnut položaj, koji
nagoveštava da je HabaNiro spreman za poletanje. Ova latentna i napred nagnuta
energija ojačana je elegantnom karakternom linijom, koja obavija prednji deo i
produžava se preko ramena, a završava dinamično usmerena prema zadnjim
točkovima.
Njuška ajkule
HabaNirovu masku motora, koja podseća na njušku ajkule,
dopunjuju svetleći crni aluminijski “zubi”, koji liče na otvore na vrhunskim elektronskim
uređajima. Konstrukcija, namenjena električnim vozilima, omogućava postavljanje
točkova na same ivice, što HabaNiru omogućava dosta širok i samouveren izgled.
Aluminijumska zaštita ogibljenja, aluminijumska kuka za vuču i dodaci od
eloksiranog aluminijuma crvene boje s utisnutim imenom HabaNiro dopunjuju
prestižan izgled, a ujedno i izražavaju avanturistički karakter vozila. Možda
su najizrazitija dnevna svetla, koja trepere u ritmu srca, što dovoljno
ilustrativno predstavlja HabaNirovo energiju i govori - Živ sam.
Kabina opremljena visokotehnološkimi
pomagalima
HabaNirova vrata koja se dižu i podsećaju na leptirova krila,
nagoveštavaju njegov u budućnost usmeren dizajn. Unutrašnjost jarko crvene boje
predstavlja strast i živahnost. U modernoj i prozračnoj kabini odskaču mašinski
obrađena prednja sedišta s grubim uzorkom, koja izgledaju kao da lebde u
prostranoj kabini. Pročišćenim površinama u kabini i savremenom izgledu
nesumnjivo doprinose i izostanak pravougaonih ekrana i klasičnih upravljačkih
tastera i dugmadi.
Umesto toga HabaNiro donosi ekran (HUD - Head Up Display)
preko celokupne širine vetrobranskog stakla, kojim se upravlja pomoću konkavne
instrument ploče, s velikim interaktivnim ekranom na dodir s tehnologijom
senzoričnog odaziva osvetljenja (SLF - Sensory Light Feedback). Tehnički sistem
opcionalnog deljenja (TOSS - Technical Option Sharing System) korisnicima
omogućava jednostavno kretanje između opcija na ekranu.
Savremen sistem ventilacije
Putnici u HabaNiru moći će udobno putovati zahvaljujući
savremenom sistemu ventilacije (PVS - Perimeter Ventilation System), koji
gotovo nečujno u obliku vazdušne zavese dovodi u kabinu hladan ili topao
vazduh. Suptilan sjaj geometrično dizajniranog poda se odražava na površinama
po celoj kabini. Osvetljenje kabine (LCE - Lighting Color Effect) može biti
blago ili intenzivno, dok nijansa osvetljenja može da menja ambijent u kabini.
Kada je uključen HabaNirov peti stepen autonomne vožnje, upravljački obruč i
instrument tabla se pomeraju unutra kako bi vozač i suvozač dobili više
prostora. Upotreba medija ili druga zabava, kao na primer gledanje filmova
tokom duge vožnje na autoputu može se videti na širokom zaslonu preko celog
vetrobranskog stakla.
HabaNiro donosi Kijin sistem prilagođavanja vozila emocionalnom raspoloženju u
realnom vremenu (R.E.A.D. - Real-time Emotion Adaptive Driving), koji su
početkom godine predstavili na sajmu zabavne elektronike CES u Las
Vegasu.
Sistem R.E.A.D.
Sistem R.E.A.D. može pomoću tehnologije veštačke
inteligencije i prepoznavanja bioloških signala analizom vozačevog emocionalnog
stanja u realnom vremenu optimizovati i pojedinačnoj osobi prilagoditi prostor
u kabini vozila. Tehnologija prati vozačevo emocionalno stanje upotrebom
senzora, koji čitaju njegove izraze lica, puls i provodnost kože
(elektrodermalna aktivnost).
Sistem prilagodi kabinu sa obzirom na ocenu pet osećaja i
tako stvara bolju sredinu. Tehnologija mašinskog učenja veštačke inteligencije
omogućava kreiranje osnove ponašanja korisnika, na osnovu čega sledi
identifikacija uzoraka i trendova i u skladu sa tim prilagođava kabinu. R.E.A.D.
takođe omogućava HabaNirov sistem praćenja očiju (ETS - Eye Tracking System) sa
180-stepenim prikazom kamere na zadnjem kraju vozila.
Sistem koristi emocionalnu inteligenciju na osnovu veštačke
inteligencije za praćenje vozačevog pogleda, kada isti gleda ka vrhu
vetrobranskog stakla, gde se obično nalazi „rikverc“ ogledalo. Umetna
inteligenca u trenu prepoznaje vozačevu potrebu da pogleda događanje iza vozila
i na ekranu odmah prikazuje sliku 180-stepene kamere.
Trenutno još nije u planu delovanje veštačke inteligencije u slučaju gladi
vozača, što bi vozilo direktno usmerilo do najbliže lokacije sa hranom, gde bi
vozača čekala naručena hrana, ali će tehnologija možda u budućnosti omogućavati
ovakve funkcije. Veštačka inteligencija i automatizacija ne bi smele
upropastiti užitak u vožnji, čega se boje neki ljubitelji automobila, nego ga
unaprediti - predviđanjem čovekovih potreba kako bi se što bolje fokusirao na
vožnju.
Pogled u budućnost
Iako neki možda smatraju kako koncept HabaNiro neće nikada zaživeti Kia je u poslednjih 18 meseci na tržištu lansirala modele Stinger i Telluride, koji su takođe nastali kao plod mašte. Kia je očigledno spremna da preuzme vodeću ulogu u automobilskoj branši i odvede nas u pikantan i uzbudljiv svet neslućenih mogućnosti.
Komentari(0)