Kijin koncept Futuron pokazao dizajn električne budućnosti
Kia Motors pokazala je novo konceptno vozilo Futuron, SUV kupe sa pogonom na sva četiri točka, koji najavljuje kako će u skoroj budućnosti izgledati dizajn električnih vozila
Koncept Futuron predstavlja moderan i samouveren izgled progresivnog električnog kupeovskog SUV-a, onako kako ga vidi Kia. Samo ime Futuron sastavljeno je od engleskih reči ‘future’ i ‘on’, što znači upaljenu, električnu prirodu budućeg SUV dizajna ove sve popularnije marke automobila.
Sa dizajnom, koji se temelji na dinamičnim, čistim linijama,
koncept Futuron kombinuje elegantne proporcije sa čistim linijama i površinama.
Njegova laka SUV kupeovska karoserija utelovljava potpuno električni 4x4 pogon,
omotan odvažnom, modernom spoljašnjošću, koja se dobro slaže sa prilagodljivom,
visokotehnološkom unutrašnjošću. Futuron, koji je dizajniran u Kijinom
dizajnerskom središtu u Koreji, je debitovao na međunarodnom salonu u Šangaju.
Električni SUV kupe
Koncept Kia Futuron temelji se na “360-stepenoj” dizajnerskoj
koncepciji koju karakterišu čiste, glatke linije bez nepotrebnih ornamenata.
Karoserijske površine stvaraju niz napetih, tečnih linija, koje se okreću, šire
i skupljaju oko karoserije. Rezultat je elegantan i aerodinamičan izgled.
Futuron između ostalog odskače i zbog svojih impozantnih proporcija. Njegove
dimenzije - dužina 4.850 mm, visina 1.550 mm, međuosovinsko rastojanje 3.000 mm
- i viši klirens deluju skladno sa nisko postavljenom karoserijom, što kreira
dinamičan, samouveren stav. Poređenja radi navedene su dimenzije Kijinog
najvećeg SUV-a Sorenta (dužina 4.800, visina 1.690 mm, međuosovinsko rastojanje
2.780 mm), koji je dimenzijama mnogo skromniji. Nizak stav SUV kupea ostavlja
moćan utisak, koji će možda u skoroj budućnosti postati prepoznatljiv znak
novih modela Kia. Oni će biti samouvereni, sportski i moderni, ali ujedno i
elegantni.
Mreža laserskih radara
za 4. stepen autonomne vožnje
Potpuno električni pogon Futurona omogućava takav oblik.
Snažna baterija smeštena je nisko ispod dna kabine i pruža električnu energiju
za četiri elektro motora, koji su ugrađeni u točkove. Nizak položaj vozila
skladan je sa niskim centrom gravitacije i vrhunskim e-AWD sistemom, koji se
munjevito odaziva na vozačeve inpute.
Futuron, koji je sportsko vozilo na SUV platformi, sa svojim
udobnim, nazad nagnutim sedištima korisnicima pruža novi način interaktivnog
iskustva vožnje, koji je primeren za urbanu sredinu. Različiti elementi
konstrukcije i oblika vozila omogućavaju jaku povezanost između vozača i
vozila.
Prednji deo karoserije proteže se od poklopca motora gotovo
do kabine čime se stvara veza između vozačevog sedišta i puta ispred njega.
Krov je neuobičajen, jer ima panoramski prozor u obliku dijamanta sa
360-stepenim jezgrom, što podseća na tradicionalnu predstavu o NLO-ima i
letećim tanjirima. Pored pružanja prirodnog svetla u kabini takav krov, koji je
produžen do sredine poklopca motora, vozačima omogućava izuzetan pregled ceste
ispred vozila. Na staklenom krovu je ugrađena mreža laserskih radara (LiDAR),
koja spada u 4. stepen autonomne vožnje bez upotrebe ruku i očiju u većini
uslova vožnje.
Novo “tigrovo lice”
Sa prednje strane Futuron donosi novu modifikaciju “tigrovog
nosa”, maske motora, koja je duže od deset godina karakteristična za Kijin
dizajn. Uz zadržavanje osnovnih principa dizajna, čist izgled sa bedžom na
sredini, dizajneri su pomerili granice širenjem izgleda prednjeg dela vozila i
tako stvorili zadržano, ali dovoljno elegantno “tigrovo lice”. Nov izgled prednjeg
dela, sličan onom od koncepta Imagine by Kia, predstavljenog na ovogodišnjem
salonu u Ženevi, najavljuje dizajn budućih električnih vozila Kia.
Prilagodljiv i
autonoman prostor u kabini
Konstrukcija električnog pogona i ugradnja sistema 4. stepena
autonomne vožnje je omogućila nastanak prostrane i prilagodljive kabine kakvu
do sada još nismo videli. Prednja sedišta su napravljena od prilagodljivih
materijala i mogu se postaviti u uspravan “vozni” položaj ili položaj za odmor,
kada su nagnuta nazad za odmaranje, što je karakteristično za prvu klasu u
avionima. Aktiviranjem Futuronove autonomne vožnje se prednja sedišta nagnu,
dok se upravljački obruč pomera prema armaturnoj ploči. Ležeći položaj sedišta
smanjuje umor na dužim relacijama.
Jedno od najizrazitijih područja u kabini je kokpit. Grafički korisnički interfejs (GUI) kokpita iskače iz vrata na vozačevoj strani i obavija se oko upravljačkog obruča kao nekakav luk. To spaja instrument tablu direktno sa audio-video ekranom na centralnoj konzoli i povezano je sa ekranom, ugrađenim na upravljačkom obruču. GUI interfejs, kojim upravlja tehnologija veštačke inteligencije, prikazuje korisne informacije o autonomnoj vožnji i navigaciji, što omogućava jedinstveno korisničko iskustvo. Završetak luka kokpita sa GUI interfejsom je usmeren prema putu i izgleda kao interaktivno osvetljenje zvezdanog oblaka. Iako za sad još nije potvrđena masovna proizvodnja Futurona neka njegova rešenja će Kia sigurno koristiti u svojim budućim modelima.
Komentari(0)