Kijin novi inteligentni ručni menjač (iMT)

Kia Motors je razotkrila više detalja o svom novom inteligentnom ručnom menjaču (iMT - intelligent Manual Transmission), namenjenom Kijinim različitim lakim hibridima (MHEV)

    foto: KIA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




To predstavlja prvu upotrebu 48-voltnog lakog hibrida sa menjačem “clutch-by-wire”. Tehnologija je razvijena sa ciljem smanjenja potrošnje goriva i nižih emisija CO2, dok ujedno omogućava angažovanu vožnju, koja je karakteristična za konvencionalne ručne menjače. IMT jača Kijinu vodeću ulogu u razvoju elektrifikovanih pogona u svim cenovnim segmentima.

Umesto mehaničke veze iMT kvačilo kontroliše potpuno elektronski. Neprimetno se integriše sa starterom-generatorom lakoga hibrida (MHSG) i gasi motor pre nego Kijin ISG sistem stani/kreni (Idle Stop & Go) u coastingu - to je stanje kada vozilo ide bez gasa po inerciji i polako se zaustavlja do potpunog mirovanja. Takođe omogućava kratke vremenske periode »ugašenog motora« tokom coastinga pri brzini do 125 km/h, koji se neprimetno ponovo aktiviraju kada vozač pritisne papučicu gasa ili kvačila. Sistem u realnim voznim uslovima može da smanji potrošnju goriva i snizi emisije CO2 za oko 3%.

Automobil ostaje u izabranoj brzini i kada se motor ugasi. Zahvaljujući snazi koju omogućava MHSG motor se ponovo pali odmah nakon što vozač pritisne na papučicu kočnice ili gasa. Ako vozač pritisne kvačilo da promeni stepen prenosa (kod uključenog kvačila) ili ako je brzina vozila preniska za trenutni stepen prenosa onda se pali motor u položaju “neutral”.

Kako deluje - korak za korakom

-Vozač ostavlja vozilo u brzini kada počinje coasting, sa nežnim usporavanjem vozila (npr. prilikom kočenja, na raskrsnici ili u gustom saobraćaju)

-Kada je vozilo u brzini iMT šalje elektronski signal menjaču i MHSG-u za neprimetno gašenje motora i uklapanje kvačila

-Kod ugašenog motora auto je još uvek u coastingu, sa uključenim kvačilom, koje ograničava usporavanje i dozvoljava vozilu da maksimalno iskoristi kinetičku energiju

-Kada vozač pritisne na gas za ubrzavanje ili kvačilo za promenu stepena prenosa, MHSG ponovo pali motor u izabranoj brzini, ili u neutralu (sa uključenim kvačilom)

-Električna snaga MHSG-a i 48-voltne baterije u trenu pruža odgovarajuće delovanje motora i menjača, koji omogućavaju pravu brzinu vozila

-Ako se brzina vozila spusti ispod određenog nivoa ponovo se pali motor pomoću sistema MHEV i uključuje se kvačilo kako bi se izbeglo delovanje motora u neodgovarajućem stepenu prenosa

iMT razvijen u Evropi

Kijin novi iMT razvijen je u Hyundaijevom tehničkom centru u Ofenbahu (Nemačka), pod vodstvom Mihaela Vinklera, vođe odeljenja za razvoj pogona.

-Uvek tražimo nove načine za poboljšanje iskorišćenja motora i njegovih performansi i iMT je jedna od takvih inovacija. Automatski menjač ili menjač sa dvostrukim kvačilom odgovara mnogim vozačima, ali vozači širom Evrope još više vole da sami menjanju brzinu. Obzirom na rast potražnje za elektrifikovanim modelima iMT je rezultat naših napora pri elektrifikaciji ‘klasičnih’ ručnih menjača.

Elektrifikacija je prevladavajuća razvojna tema u našem evropskom odeljenju, zbog toga naš posao obuhvata područja od razvoja 48-voltnih lakih hibrida do novog “clutch-by-wire” iMT menjača kao komplementarne tehnologije. Vozačima i dalje želimo pružati klasični ručni menjač, zbog čega je ovo idealno rešenje za nove lake hibridne pogone koji u dolazećim mesecima stižu u salone širom Evrope - kaže Mihael Vinkler.

Familijarnost klasičnog ručnog menjača

Iako iMT predstavlja novu tehnologiju elektronske promene brzine umesto mehaničke karike između vozača i menjača samo delovanje je još uvek zabavno kao kod ručnog menjača. Novi sistem vozačima omogućava uživanje u angažovanoj vožnji kakvu nudi samo ručni menjač. Papučica za kvačilo deluje na isti način kao kod konvencionalnog ručnog menjača, ali sa boljom kontrolom zbog elektromehaničke kontrole kvačila i sa “boljim kontaktom”, koji vozačima omogućava uglađen prenos.

iMT će prvi put biti predstavljen kod modela sa lakim hibridom i Kijinim najnovijim motorima Smartstream. Prvi model koje će to dobiti će biti Ceed (sve varijante karoserije) sa EcoDynamics+ varijantama koje će da pokreće 1,6-litarski CRDi dizelski motor sa lakim hibridom. iMT će biti raspoloživ i kod unapređenog Rija EcoDynamics+ koji u jesen stiže u Evropu s novim 1.0 T-GDi benzinskim motorom i lakim hibridom. Novi menjač će do kraja ove godine naći svoje mesto i kod ostalih modela Kia.

Komentari(0)

sortiraj