Kimi Raikonen i Antonio Đovanaci testirali novi model Giulia GTA

Kimi Raikonen i Antonio Đovanaci, vozači F1 tima Alfa Romeo Racing - Orlen, učestvovali su u jednodnevnom testiranju novih super sportskih Alfa Romeo limuzina Giulia GTA i GTAm u realnim uslovima

    foto: FCA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Na čuvenoj test stazi Baloko, gde se sportski modeli brenda Alfa Romeo razvijaju i testiraju od 60-ih godina prošlog veka, testiranje je omogućilo vozačima Formule 1 da oprobaju vozila do granica izdržljivosti i pruže povratne informacije u realnom vremenu. Brifing i pripreme su održane u radionici Autodelta, istorijskom trkačkom odeljenju brenda Alfa Romeo.

Znanje iz Formule 1 primenjeno na projekat GTA

Kao što je prikazano na ekskluzivnom video snimku sa istorijske staze Baloko, poznate kao Alfa Romeo staza, svetski šampion Raikonen i mlada iItalijanska zvezda Đovanaci su blisko sarađivali sa inženjerima, fokusirajući se na tehničke predloge kako da se optimizuje aerodinamika i upravljivost automobila. Kako bi dali doprinos finim završnim podešavanjima modela GTA i GTAm, F1 vozači su analizirali promene koje su napravljene na vozilima i dali su svoje utiske iz vožnje po stazi, što je rezultiralo zajedničkom procenom uticaja na dinamiku vozila.

Đovanaci je dao savete u vezi s izgledom automobila, s posebnom pažnjom usmerenom na nove komponente od ugljeničnih vlakana i nova tehnička rešenja za felne sa jednom maticom, ovog puta uparene sa prototipskim točkovima u razvojne svrhe, čiji će konačni stil biti nalik tipičnom Alfa Romeo dizajnu sa pet rupa, kao što smo već videli na konceptu GTAm.

Antonio Đovanaci

-Odlično je videti unapređenja koja smo napravili na automobilu - rekao je Antonio Đovanaci na kraju testiranja. Istovremeno, Raikonen je radio sa odeljenjem za aerodinamičnost na novim dodacima kako napred, sa novim, podesivim spliterom integrisanim u nove prednje branike, tako i pozadi, gde je uvedeno novo, ručno podesivo krilo. Takođe se osvrnuo i na opštu ravnotežu koju garantuje interakcija ovih novih komponenti s ekstraktorom i plastikom podvozja.

Kimi Raikonen

Prema mišljenju Finca, dobro urađen posao.

-Smatram da su savršena kombinacija za svakodnevnu upotrebu ali i vožnju na stazi - rekao je Kimi Raikonen.

Nove tehničke mogućnosti i posebni materijali

Alfa Romeo poverio je kompaniji Sauber Engineering proizvodnju većine ugljeničnih komponenti na modelima GTA i GTAm, posebno onih koje utiču na aerodinamičnost. Među njima su novi prednji branik, bočni usisnici, ekstraktor, GTA spojler i GTAm spojler. Giulia GTAm zahvaljujući ručno podesivim prednjim i zadnjim spojlerima može da prilagodi svoje aerodinamičke performanse bilo kakvoj vrsti staze ili puta, precizno odgovarajući na zahteve i preferencije vozača. Istraživanje aerodinamičnosti u vetro-tunelu nije bilo ograničeno samo na spojlere, takođe je obavljeno i za podvozje, koje, kao i na modelu Giulia Quadrifoglio, ima kompletnu oplatu.

GTA i GTAm takođe koriste specijalni novi difuzor koji može da poveća „efekat tla“ automobila, time garantujući odlično prianjanje na put pri velikim brzinama. S modelom Giulia GTAm, konfiguracija sa visokim aerodinamičkim potiskom može da isporuči impresivan koeficijent uspona, dva puta više u odnosu na model GTA i neverovatnih tri puta više u odnosu na model Giulia Quadrifoglio, koji već predstavlja standard u svojoj klasi.

Neprocenjivo tehničko iskustvo

Giulia GTA odiše prednostima dugoročnog partnerstva sa kompanijom Sauber Group AG i koristi znanje njenih divizija za inženjering i aerodinamiku. Sauber grupacija se može pohvaliti sa više od 50 godina iskustva u moto-sportu, uključujući i 27 godina u F1. Do sada je prikupio neprocenjivo iskustvo u dizajnu i upotrebi ugljenika, kao i podrobno znanje o aerodinamici koje je na najvišem nivou performansi.

Švajcarski tim je jedan od retkih F1 timova sa sopstvenim vetro-tunelom. Postrojenje, koje se nalazi u Hinwilu u Švajcarskoj, jedno je od najnaprednijih u Evropi, i opremljeno je vrhunskom tehnologijom. Prednosti ove saradnje obuhvataju sve od inženjeringa, preko brze izrade prototipa i konačno do proizvodnje ovih komponenti.

Inspiracija - Giulia GTA iz 1965. godine

Obnovljena Giulia GTA je tehnički i konceptualno inspirisana modelom Giulia GTA iz 1965. godine, zvanim „Gran Turismo Alleggerita“, koga je proizvela Autodelta, na osnovu modela Giulia Sprint GT, koji je trijumfovao na trkama širom sveta. Nova ograničena serija modela Alfa Romeo Giulia GTA bazirana je na modelu Giulia Quadrifoglio. Opremljena je unapređenom verzijom Alfa Romeo 2,9 V6 Bi-Turbo motora, sada sa 540 KS, a „ekstremna“ verzija GTAm ima težinu smanjenu za 100 kilograma, što pruža zapanjujuć odnos snage i težine od 2,82 kg/KS.

Komentari(0)

sortiraj