Kimi Raikonen i Antonio Đovanaci testirali novi model Giulia GTA
Kimi Raikonen i Antonio Đovanaci, vozači F1 tima Alfa Romeo Racing - Orlen, učestvovali su u jednodnevnom testiranju novih super sportskih Alfa Romeo limuzina Giulia GTA i GTAm u realnim uslovima
Na čuvenoj test stazi Baloko, gde se sportski modeli brenda Alfa Romeo razvijaju i testiraju od 60-ih godina prošlog veka, testiranje je omogućilo vozačima Formule 1 da oprobaju vozila do granica izdržljivosti i pruže povratne informacije u realnom vremenu. Brifing i pripreme su održane u radionici Autodelta, istorijskom trkačkom odeljenju brenda Alfa Romeo.
Znanje iz Formule 1 primenjeno na projekat GTA
Kao što je prikazano na ekskluzivnom
video snimku sa istorijske staze Baloko, poznate kao Alfa Romeo staza, svetski
šampion Raikonen i mlada iItalijanska zvezda Đovanaci su blisko sarađivali sa
inženjerima, fokusirajući se na tehničke predloge kako da se optimizuje
aerodinamika i upravljivost automobila. Kako bi dali doprinos finim završnim
podešavanjima modela GTA i GTAm, F1 vozači su analizirali promene koje su
napravljene na vozilima i dali su svoje utiske iz vožnje po stazi, što je
rezultiralo zajedničkom procenom uticaja na dinamiku vozila.
Đovanaci je dao savete u vezi s
izgledom automobila, s posebnom pažnjom usmerenom na nove komponente od
ugljeničnih vlakana i nova tehnička rešenja za felne sa jednom maticom, ovog
puta uparene sa prototipskim točkovima u razvojne svrhe, čiji će konačni stil
biti nalik tipičnom Alfa Romeo dizajnu sa pet rupa, kao što smo već videli na
konceptu GTAm.
Antonio Đovanaci
-Odlično je videti unapređenja koja
smo napravili na automobilu - rekao je
Antonio Đovanaci na kraju testiranja. Istovremeno, Raikonen je radio sa
odeljenjem za aerodinamičnost na novim dodacima kako napred, sa novim,
podesivim spliterom integrisanim u nove prednje branike, tako i pozadi, gde je
uvedeno novo, ručno podesivo krilo. Takođe se osvrnuo i na opštu ravnotežu koju
garantuje interakcija ovih novih komponenti s ekstraktorom i plastikom podvozja.
Kimi Raikonen
Prema mišljenju Finca, dobro urađen
posao.
-Smatram da su savršena kombinacija
za svakodnevnu upotrebu ali i vožnju na stazi - rekao je Kimi Raikonen.
Nove tehničke mogućnosti i posebni materijali
Alfa Romeo poverio je kompaniji Sauber
Engineering proizvodnju većine ugljeničnih komponenti na modelima GTA i GTAm,
posebno onih koje utiču na aerodinamičnost. Među njima su novi prednji branik,
bočni usisnici, ekstraktor, GTA spojler i GTAm spojler. Giulia GTAm
zahvaljujući ručno podesivim prednjim i zadnjim spojlerima može da prilagodi
svoje aerodinamičke performanse bilo kakvoj vrsti staze ili puta, precizno
odgovarajući na zahteve i preferencije vozača. Istraživanje aerodinamičnosti u
vetro-tunelu nije bilo ograničeno samo na spojlere, takođe je obavljeno i za
podvozje, koje, kao i na modelu Giulia Quadrifoglio, ima kompletnu oplatu.
GTA i GTAm takođe koriste specijalni
novi difuzor koji može da poveća „efekat tla“ automobila, time garantujući
odlično prianjanje na put pri velikim brzinama. S modelom Giulia GTAm,
konfiguracija sa visokim aerodinamičkim potiskom može da isporuči impresivan
koeficijent uspona, dva puta više u odnosu na model GTA i neverovatnih tri puta
više u odnosu na model Giulia Quadrifoglio, koji već predstavlja standard u
svojoj klasi.
Neprocenjivo tehničko iskustvo
Giulia GTA odiše prednostima
dugoročnog partnerstva sa kompanijom Sauber Group AG i koristi znanje njenih
divizija za inženjering i aerodinamiku. Sauber grupacija se može pohvaliti sa
više od 50 godina iskustva u moto-sportu, uključujući i 27 godina u F1. Do sada
je prikupio neprocenjivo iskustvo u dizajnu i upotrebi ugljenika, kao i
podrobno znanje o aerodinamici koje je na najvišem nivou performansi.
Švajcarski tim je jedan od retkih F1
timova sa sopstvenim vetro-tunelom. Postrojenje, koje se nalazi u Hinwilu u
Švajcarskoj, jedno je od najnaprednijih u Evropi, i opremljeno je vrhunskom
tehnologijom. Prednosti ove saradnje obuhvataju sve od inženjeringa, preko brze
izrade prototipa i konačno do proizvodnje ovih komponenti.
Inspiracija - Giulia GTA iz 1965. godine
Obnovljena Giulia GTA je tehnički i konceptualno inspirisana modelom Giulia GTA iz 1965. godine, zvanim „Gran Turismo Alleggerita“, koga je proizvela Autodelta, na osnovu modela Giulia Sprint GT, koji je trijumfovao na trkama širom sveta. Nova ograničena serija modela Alfa Romeo Giulia GTA bazirana je na modelu Giulia Quadrifoglio. Opremljena je unapređenom verzijom Alfa Romeo 2,9 V6 Bi-Turbo motora, sada sa 540 KS, a „ekstremna“ verzija GTAm ima težinu smanjenu za 100 kilograma, što pruža zapanjujuć odnos snage i težine od 2,82 kg/KS.
Komentari(0)