Škoda Auto Group - Odlične finansijske i prodajne brojke tokom prvih devet meseci 2023
Škoda Auto izveštava o doslednom rastu tokom prva tri kvartala godine, beležeći pozitivne rezultate u svim ključnim finansijskim pokazateljima
Operativna dobit proizvođača automobila iznosi 1,26 milijardi evra, što predstavlja rast od 47,2% u poređenju sa istim periodom prošle godine, dok se povrat od prodaje povećao na 6,4% (2022: 5,6%). Ključni doprinos ovom pozitivnom trendu bio je snažan prodajni učinak potpuno električne serije modela Enyaq. Globalno, Škoda je u tom periodu isporučila 642.200 vozila. U isto vreme, proizvođač automobila napreduje u svom planu internacionalizacije: Kao strateški vođa Brand Group Core Grupe Volkswagen u ASEAN-u, Škoda Auto je napravila prvi veliki korak u septembru ulaskom na vijetnamsko tržište – ulazak na celu regiju.
Klaus Zellmer
-Solidan trend u prvih devet meseci 2023. rezultat je
predanog i istrajnog rada našeg tima, uključujući našu dilersku organizaciju
koja je za kupce lice našeg brenda. Zahvaljujući ovim performansama i našem
poslovnom modelu, Škoda Auto nastavlja uspešnim putem. Razvoj naše operativne
dobiti, koji se penje za više od 47%, govori sam za sebe. Ipak, posebno su
poslednje tri godine pokazale da se tržišta sve dinamičnije razvijaju. Uprkos
svom našem poverenju, ostaćemo oprezni. Zato nastavljamo dosledno da usmeravamo
naše napore kako bismo osigurali da naša kompanija bude idealno pozicionirana
na međunarodnoj sceni - kaže Klaus Zellmer, Izvršni direktor Škoda Auto.
Holger Peters
-U prva tri kvartala ove godine uspeli smo da stabilizujemo
naše lance snabdevanja. Naš povrat od prodaje porastao je za 0,8 postotnih
bodova na godišnjem nivou na 6,4%, a ova brojka uključuje efekte prestanka
našeg poslovanja u Rusiji. Ulaganjem više od 500 miliona evra u materijalnu
imovinu poput povremenih nadogradnji IT infrastrukture, postavili smo temelje
za naše naredne digitalne ponude. Osim toga, naš fokus je bio na poboljšanju
našeg BEV portfolija kako bismo zadovoljili potrebe kupaca i intenzivirali naše
inicijative za održivost. Uprkos tome, kako se približavamo kraju godine,
predviđamo izazove i ostajemo predani osiguravanju da se 2023. uspešno završi -
rekao je Holger Peters, član Uprave Škoda Auto za finansije i informatiku.
Martin Jahn
-Naše isporuke u prvih devet meseci naglašavaju privlačnost
Škoda asortimana modela. Potražnja za serijom Enyaq posebno je porasla, s
isporukama koje su porasle za 47,6 posto u odnosu na prethodnu godinu. Prodaja
modela Kodiaq i Superb takođe je porasla, a naredne generacije ovih modela će
dodati još jedno poglavlje u njihovu uspešnu priču. S dinamičnim dizajnom,
modernom tehnologijom i još više unutrašnjeg prostora, sigurno će
impresionirati kako stare, tako i nove kupce - objasnio je Martin Jahn, član
Uprave Škoda Auto za prodaju i marketing.
Veća operativna dobit i
prodajni zamah modela Enyaq
U prvih devet meseci 2023. Škoda Auto je pokazala značajnu
finansijsku snagu. Povrat od prodaje ostao je stabilan na 6,4%, čak i nakon što
se uračunao prestanak aktivnosti u Rusiji. Operativna dobit u tom je periodu je
porasla na 1,26 milijardi evra, beležeći rast od 47,2% u odnosu na prethodnu
godinu. Međutim, nedavni prekid lanca snabdevanja od strane slovenskog
dobavljača mogao bi da utiče na zaradu do kraja godine. Potpuno električna
serija modela Enyaq ključno je doprinela ovom uspehu, stekavši značajnu
popularnost u zemljama poput Češke, Slovačke, Finske, Austrije i Švajcarske,
gde je svrstan među tri najprodavanija električna automobila između januara i
avgusta 2023.
Do septembra, globalna isporuka Škoda Auta iznosila je ukupno
642.200 vozila – povećanje od 97.700 jedinica u odnosu na prethodnu godinu. Sa
145.000 prodatih jedinica, Octavia je i dalje najprodavaniji proizvod brenda,
ostvarujući rast od 35,8% u odnosu na prethodnu godinu. Kompaktni model
predstavlja više od petine ukupnih Škoda isporuka širom sveta. Ostali modeli,
poput modela Fabia i SUV modela Kamiq, Kodiaq i Karoq, takođe su doživeli
veliku potražnju.
Širenje internacionalizacije s fokusom na vijetnamsko tržište
Škoda Auto širi svoju prisutnost i pojačava međunarodno poslovanje. Septembar je obeležio ulazak brenda na vijetnamsko tržište, strateški potez za iskorišćavanje potencijala regije ASEAN. Početna prodaja u Vijetnamu biće usmerena na uvezene modele Karoq i Kodiaq. Iako će se ova prodaja tek postepeno odraziti na rezultate, proizvođač automobila predviđa prodajni potencijal od preko 40.000 jedinica godišnje nakon 2030. Škoda na ovu zemlju gleda kao na vrata za ulazak u azijsku regiju, za koju je preuzela stratešku odgovornost unutar Volkswagen grupe. U maju 2023. Volkswagen grupa dovršila je prodaju svoje imovine u OOO Volkswagen Group Rus kompaniji OOO Art-Finance, uz podršku ruskog dilera Avilon.
Isporuke brenda Škoda
kupcima u prva tri kvartala 2023
Škoda Octavia (145.000; +35,8%)
Škoda Kamiq (85.300; +16,7%)
Škoda Kodiaq (81.200; +13,9%)
Škoda Karoq (75.800; +23,5%)
Škoda Fabia (70.000; +0,3%)
Škoda Enyaq (54.400; +47,6%)
Škoda Superb (50.400; +11,4%)
Škoda Scala (43.300; +45,6%)
Škoda Kushaq (19.300; -1,4%)
Škoda Slavia (14.100; -8,3%)
Škoda Rapid (3.300; -78,8%)
Komentari(0)