Škoda Superb 85 godina sa nama
Od 1934. godine reprezentativna Škoda vozila nose naziv modela Superb. Prva serija modernog četvorotočkaša počela je sa proizvodnjom 2001. godine
Pre 85 godina, 22 oktobra. 1934. godine, brend Škoda uvela je na tržište model Superb. Tim nazivom Škoda je naglasila visok kvalitet i udobnost luksuznih limuzina koje su se do tad pojavljivale kao model Škoda 640. Prva generacija vozila Superb proizvodila se do 1949. godine. Škoda je 2001. godine ponovo počela proizvodnju ovog modela gde je predstavljena prva generacija modernog četvorotočkaša.
Fabrika postoji već više
od 110 godina
Pokazao se kao veoma uspešan i sa varijantama karoserije Superb i Superb
Combi sada već i u trećoj generaciji. U 2019. godini uveden je model Superb
Scout, a početkom sledeće godine i model Superb iV sa plug-in hibridnim
pogonom. Fabrika postoji već više od 110 godina. 1907. model FF oduševio je
javnost sa prvim 8-cilindričnim motorom. Zatim i drugi modeli sa 6-cilindričnim
motorima i popularni model Škoda 860 koji se proizvodio u periodu od 1929. do
1933. godine, i imao je 8-cilindrični motor.
Veličanstven - izvanredan
Naziv Superb, u prevodu znači "veličanstven, izvanredan", dok
s druge strane sa latinske reči ima značenje "suberbus" -
"ponosan". Brend Škoda je uzeo naziv Superb 22. oktobra 1934. godine
kako bi naglasio poseban karakter novog modela 640. Prvi model je imao
dimenzije dužine 5,5 metara, širine 1,70 metara i visinu 1,66 metara. Ovaj
model je dobio 1935. godine tadašnji generalni direktor Škoda fabrike dipl.
ing. Karel Loevenstein. Njegova supruga Pavla birala je da taj model bude u
crvenoj boji.
Regularna proizvodnja
počela je u oktobru 1935. godine
Regularna proizvodnja modela Škoda Superb počela je u oktobru 1935.
godine. Pogon tog modela imao je 2,5-litra i 6-cilindrični motor snage 55 KS.
Velika potražnja brzo je dovela do dužih perioda isporuke - četiri nedelje za
verzije sa zatvorenom karoserijom, dok su na Superb kabriolet kupci morali da
čekaju dvostruko više. Dodatno su uz serijski paket uz doplatu bili dostupni
radio uređaj sa šest elektronskih cevi i pretinac od palisandrovine iza
prednjih sedišta.
Dodatne inovacije sa većim pogonom i boljom opremom pojavljivale su se
gotovo svake godine. Te 1938. godine model Superb OHV sa 6-cilindričnim motorom
snage 80 KS imao je zapreminu od 3.137 cm3. U ratnoj godini 1940. nastala je
još limitirana serija modela 4000 sa V8 motorom. Godine 1946. Škoda je ponovo
pokrenula proizvodnju dorađene verzije sa 6-cilindričnim motorom, posle čega je
1949. godine iz političkih razloga završena proizvodnja posle više od 1000
jedinica izrađenih za civilnu upotrebu. Proizvedeno je i 1660 vojnih vozila
tipa Š 952 i Š 956.
Dosta prostora u
unutrašnjosti vozila
U 2001. godini model Škoda Superb obeležio je svoj povratak! Prva
moderna generacija modelske linije upotpunila je gamu proizvoda modelom srednje
klase atraktivnim dizajnom. Model Superb u svom segmentu je napravio dosta
unutrašnjeg prostora u prednjem i zadnjem delu vozila, a oduševio je
atraktivnim dizajnom i odnosom cene i kvaliteta. Nakon 136.068 proizvedenih
primeraka ovog modela Škoda je počela sa proizvodnjom druge generacije 2008.
godine. Godinu dana kasnije pojavio se i model Superb Combi, čiji je prtljažnik
imao prostor od 633 do 1865 litara. S drugom generacijom modernog modela Superb,
Škoda je uvela i sistem zaključavanja i pokretanja bez ključa KESSY.
Do 2015. godine s proizvodne trake iz fabrike iz Kvasine proizvedeno je
404.756 primeraka automobila i 217.734 jedinice verzije Combi. Aktuelna serija
Superb postala je popularna posle 2015. godine u celom svetu. Sa ovim modelom
postavljeni su visoki zahtevi u pogledu dizajna automobila brenda, uključeno je
mnogo novih tehnologija, kao što su Simply Clever rešenja i mnogo prostora za
vozača, putnike i njihov prtljag.
Godine 2019. novi model Superb FL Škoda dobila je dosta u vidu
tehnologije. LED matrix glavna svetla i proširena je ponuda inovativnih sistema
zaštite koje model Superb čine jednim od najsigurnijih i udobnijih vozila u
svojoj klasi. Takođe nova verzija Lifestyle Scout i turbodizel motor 2.0 TDI
snage 150 KS iz nove, izrazito dinamične i štedljive generacije EKO motora sa
niskom emisijom izduvnih gasova. Početkom sledeće godine model Superb iV
upotpunit će ponudu brenda Škoda. Sa plug-in hibridnim pogonom biće prvi
električni model serije.
Oko 54 % modela Superb isporučuje se kupcima u Europi, ovaj model automobila tražen je i u Kini, sa 43.700 od ukupno 137.500 isporučenih automobila gotovo je svaki treći Superb u 2018. godini našao svog kupca na globalno najvećem tržištu marke Škoda. Nemačka je sa prodatih 19.200 vozila Superb-a bila drugo najveće tržište. Od 2001. godine do kraja prvog kvartala ove godine proizvedeno je ukupno 1.280.600 primeraka tri zadnje generacije modela Škoda Superb.
Komentari(0)