Lancia učestvuje na Retromobile 2023. i pokazaće model Rally 037
Najstarija evropska revija klasičnih automobila održaće se od 1. do 5. februara u Parizu. Lancia će pokazati model Rally 037 koji je bez premca i koji je osvojio Svetski reli pre tačno 40 godina
-Lancia je progresivan klasičan brend koji nastoji da postane primamljiv, verodostojan i poštovan u evropskom premijum segmentu, oslanjajući se na više od 116 godina istorije i legendarnih vozila koja su sastavni deo istorije automobilske industrije, kako italijanske tako i svetske. Model 037, kao i modeli Stratos i Delta, predstavljaju brutalna reli vozila i rekordere sa više titula nego ijedno drugo vozilo u automobilskom svetu. Ovi trkački automobili, zajedno sa prelepim perjanicama brenda poput modela Flaminia i Aurelia, inspirišu nas da dizajniramo vozila budućnosti i odgovorimo na izazove nove ere električne mobilnosti. Baš tu na scenu stupa „Lancia Classiche“ program. Ovom inicijativom brend pokazuje svoju posvećenost očuvanju i promociji originalnosti i autentičnosti legendi svoje slavne prošlosti - izjavio je izvršni direktor brenda Lancia Luka Napolitano.
47. izdanje revije Retromobile
47. izdanje revije Retromobile, najstarije i najprestižnije
evropske revije klasičnih automobila, održaće se od 1. - 5. februara u
izložbenom centru Paris Expo Porte de Versailles. Na ovom prestižnom francuskom
događaju biće predstavljeno preko 1.000 vozila i biće domaćin za preko 600
međunarodnih izlagača i skoro 130.000 posetilaca. Lancia nije mogla da propusti
šansu da se predstavi na ovom događaju sa odeljenjem Stellantis Heritage. Cilj
ovog odeljenja osnovanog 2015. godine jeste zaštita i promocija istorijskog
nasleđa brendova Alfa Romeo, Fiat, Lancia i Abarth, a svoju misiju sprovodi
učešćem na događajima i nuđenjem usluga posvećenih ljubiteljima i vlasnicima
klasičnih automobila italijanskih brendova ove Grupe. Lancia Rally 037,
agresivni i minimalistički stil Svetskog reli šampionata 1983.
Lancia Rally 037 bio je
poslednje vozilo s pogonom na dva točka
Sa „funkcionalnim“ i oštrim formama kako spreda tako i
pozadi, Lancia Rally 037, poznatiji kao kod projekta u kom je nastao, „037“,
čist je sportski automobil koji otelotvoruje poznatu pobedu Davida nad
Golijatom. Lancia Rally 037 bio je poslednje vozilo s pogonom na dva točka koji
je osvojio Svetsko prvenstvo u reliju 1983. godine, nadvladavši moćne
protivnike s pogonom na sve točkove. Zasnovan na modelu Beta Montecarlo, Lancia
Rally 037 nije dizajniran kao vozilo za masovnu proizvodnju s obzirom da je
model na putevima bio je striktno potreban za ulazak u svet relija.
Predstavljen je 1982.
godine
Predstavljen je 1982. godine na Sajmu automobila u Torinu, a
proizvedeno je 200 primaraka kako bi se dobio pristup grupi B, ali svega 53
primerka su opremljena za takmičenje. Debitovao je na reliju Costa Smeralda u
aprilu 1982. godine i zvanično se takmičio u sezoni 1983. sa zvaničnim timom
Lancia Martini Racing. Model 037 je dominirao svetskim prvenstvom od svoje prve
trke i osvojio Monte Karlo sa Valterom Rorlom (Walter Röhrl) za volanom. Na
kraju sezone, uprkos jakoj konkurenciji novog Audijevog modela Quattro sa
pogonom na sve točkove, Lancia je osvojila Svetsko prvenstvo u konstruktorima i
osvojila drugo mesto u Svetskom prvenstvu za vozače i Evropskom i Italijanskom
prvenstvu.
Opremljen
četvorocilindričnim motorom
Opremljen četvorocilindričnim motorom sa ubrizgavanjem sa dve
osovine, sa snagom od 260 do 305 KS u zavisnosti od zapremine motora (od 1.995
do 2.111 cc), Rally 037 se pokazao kao lagano, okretno vozilo visokih
performansi sa superiornim upravljanjem i trenjem na putu. Ovo je takođe
omogućeno zahvaljujući njegovoj originalnoj hibridnoj, monokok i cevastoj
konstrukciji koju je opremila radionica Pininfarina, koja je razvila agresivnu
i elegantnu karoseriju sa značajnim aerodinamičkim opterećenjem ka tlu. Da bi
se postigla maksimalna efikasnost, napravljen je od poliestera sa ojačanjima od
fiberglasa, a hauba i poklopac prtljažnika mogu se vrlo brzo odvojiti.
Minimalistički i racionalni enterijeri bili su neophodni za takmičenje. Pored
toga, imao je nekoliko aerodinamičkih dodataka, uključujući upadljiv zadnji
spojler, što ga je učinilo još impresivnijim.
Lancia Classiche
program nasleđa, jedinstveni sertifikati i usluge
47. izdanje revije Rétromobile je prilika za brend Lancia da
podrži program nasleđa „Lancia Classiche“, koji čini niz usluga za zaštitu i
promociju originalnosti i autentičnosti istorijskih vozila ovog brenda.
Komisiju za sertifikaciju predvode generalni direktor brenda Lancia i šef
odeljenja za nasleđe, gde se nalaze svi proizvodni registri i sva tehnička
dokumentacija koju komisija koristi za analizu podataka o pregledanim vozilima.
Program nasleđa Lancia Classiche čine dva sertifikata: sertifikat o poreklu i
autentičnosti i servis restauracije.
Sertifikat o poreklu. Lancia nudi priliku da otkrijete
istoriju svakog automobila kroz broj šasije. Usluga pruža tačan pregled
dokumenata u proizvodnim registrima brenda i izdavanje sertifikata koji
potvrđuje godinu proizvodnje automobila i originalnu konfiguraciju:
specifikacije modela, serijski broj motora, originalne detalje eksterijera i
unutrašnjosti. Sertifikat autentičnosti. Nakon detaljne analize istorijskog
automobila i provere njegovih proizvodnih podataka i tehničkih specifikacija u
arhivi kompanije Lancia, uz podršku odeljenja za nasleđe i stručnjaka, biće
potvrđena autentičnost klasičnog automobila.
Da bi se dobio ovaj sertifikat, svaki automobil prolazi kroz rigoroznu inspekciju i proces procene koji sprovodi specijalizovani tim, proveravajući autentičnost automobila i njegovih komponenti i funkcionalnost glavnih mehaničkih delova. Servis restauracije. Isti tim koji brine o istorijskoj kolekciji brenda Lancia dostupan je i privatnim klijentima, sa uslugama koje se kreću od jednostavnog održavanja do potpune restauracije od dijagnostike do spoljašnje restauracije, popravke pojedinačnih mehaničkih i estetskih komponenti i završnog testiranja.
Komentari(0)