Marka Renault je vodeća u prodaji električnih vozila u Evropi
U uslovima pandemije bolesti COVID-19, Grupa Renault ukupno je u 2020. godini prodala 2.949.849 vozila, što je pad od 21,3 % na svetskom tržištu automobila koje je palo za 14,2 %
Grupa Renault potvrđuje da je do kraja 2020. godine uspela da ostvari ciljeve u okviru standarda CAFE (putnička i laka komercijalna vozila). Nakon prve polovine prošle godine kada su glavna tržišta Grupe snažno bila pod uticajem pandemije i mera zatvaranja, druga polovina godine pokazala je veću otpornost - prodaja Grupe u Evropi je ostala u skladu sa tržištima. Na evropskom tržištu električnih automobila, Renault je udvostručio prodaju i potvrdio vodeću poziciju sa ukupno 115.888 prodatih električnih vozila. ZOE je najprodavaniji električni automobil sa rastom prodaje od 114 % sa ukupno 100.657 primeraka.
Broj narudžbi na evropskom tržištu povećao se za 14%
do kraja decembra 2020. (u poredjenju sa 2019.). Za to je delom zaslužna
privlačna ponuda novih hibridnih i punjivih hibridnih vozila E-TECH, dok su
zalihe vozila bile niže za 20 % u odnosu na 2019. Tokom 2020. Grupa Renault
napredovala je na najprofitabilnijim prodajnim kanalima. Renault je povećao
tržišni udeo u prodaji privatnim kupcima u Evropi za gotovo jedan postotni
poen. Grupa će i u 2021. godini nastaviti prodajnu politiku usmerenu na
povećanje dobiti, uz potpuno sprovodjenje strateškog plana Renaulution koji će
biti predstavljen 14. januara 2021.
Boulogne-Billancourt,
12. januar 2021.
-Cilj Grupe Renault jeste da napravi potpuni zaokret u
poslovanju. Sada se fokusiramo na profitabilnost radije nego na prodajne
količine, sa većom maržom po prodanoj jedinici vozila na svakom od naših
tržišta. Prvi rezultati su već vidljivi u drugoj polovini 2020. naročito u
Evropi gde je marka Renault napredovala na najprofitabilnijim prodajnim
kanalima i ojačala vodeći položaj u segmentu električnih vozila - rekao je Luca
de Meo, CEO Grupe Renault.
S obzirom na pandemiju bolesti COVID-19, Grupa Renault
doživela je pad prodaje od 21,3 % na 2.949.849 prodatih primeraka na
tržištu koje beleži pad od 14,2 %. Na pad prodaje najviše su uticali
stroga ograničenja i potpuni prekid prodajnih aktivnosti u ključnim zemljama u
drugom tromesečju, kao i pad prodaje u četvrtom tromesečju, pre svega u
Francuskoj. Treba napomenuti kako Grupa sprovodi prodajnu politiku usmerenu na
povećanje dobiti u odnosu na povećanje obima prodaje.
Električna vozila - Renault, vodeća marka u Evropi
Tržište električnih
automobila ubrzano raste, a Grupa Renault potvrdila je svoj vodeći položaj na
evropskom tržištu električnih automobila sa ukupno 115.888 prodatih vozila, što
je rast prodaje od 101,4% u odnosu na 2019. godinu. ZOE je najprodavanije
vozilo u toj klasi. Prodan je u 100.657 primeraka, što je rast od 114 %.
Najveću prodaju u klasi električnih komercijalnih vozila ostvario je Kangoo
Z.E. Renault Twingo Electric i Dacia Spring obogatiće ponudu električnih vozila
Grupe za 2021. godinu.
Uz električna vozila, Renault
od prošlog leta nudi hibridne i punjive hibridne verzije E-TECH svojih
najprodavanijih modela (Clio, Captur i Mégane Grandtour). Marka je tako
učvrstila položaj na tržištu hibridnih i punjivih hibridnih vozila sa više od
30.000 prodatih primeraka u Evropi, što čini 25 % ukupnih narudžbi na tržištu
hibrida. Porodici E-TECH u prvoj polovini 2021. godine će se pridružiti Renault
Mégane Conquest E-TECH Hibrid, Captur E-TECH Hibrid i Mégane E-TECH Plug-in
hibrid.
U Evropi
Grupa je ukupno prodala
1.443.917 vozila, što je pad od 25,8 % na tržištu koje beleži pad od
23,6 %. Renault je blago povećao tržišni udeo na 7,7 % rastom od 0,1
postotnog boda, prvenstveno zahvaljujući obnovi modela B segmenta (Clio, Captur
i ZOE) i uspešnom predstavljanju ponude E-TECH. Clio je najprodavanije vozilo u
svojoj klasi u Evropi sa ukupno 227.079 prodatih primeraka. Zahvaljujući tome,
Renault je povećao tržišni udeo na tržištu za privatne kupce za gotovo jedan
postotni bod. Dacia je zabeležila pad prodaje od 31,7 % na 385.674 prodatih
vozila. Sandero je četvrtu godinu zaredom najprodavanije vozilo na tržištu za
privatne kupce. Dacia je obnovila svoje klasike, Sandero i Sandero Stepway, i
predstavila ih je krajem 2020. godine.
Dacijini
novi benzinsko-plinski motori dostupni su za većinu modela u ponudi ECO-G koji čine
više od 25 % ukupno prodatih vozila marke u Evropi. Grupa je na neevropskom
tržištu zabeležila pad od 16,5 %, ponajviše zbog pada prodaje od 45 % u Brazilu
kao posledice okretanja najprofitabilnijim kanalima prodaje. U Rusiji, drugom
najvećem tržištu Grupe prema broju prodatih vozila, grupa Renault drži vodeći
položaj sa ostvarenih 30,1 % tržišnog udela, što je povećanje od 1,2 postotna
boda. Prodaja je pala za 5,5 % na tržištu koje beleži pad od 9,2 %.
LADA i dalje zauzima vodeće mesto na ruskom tržištu sa tržišnim udelom od 21,5 %. LADA Granta i LADA Vesta i dalje su dva najprodavanija vozila u Rusiji. Renaultov tržišni udeo smanjen je za 0,2 postotna boda na 8 % u iščekivanju dolaska novog Dustera u prvoj polovini 2021. Prodaja u Indiji pala je za 9,4 % na tržištu koje beleži pad od 18,8 %. Renault je tako ostvario tržišni udeo od 2,8 % (+0,3 postotna boda) zahvaljujući uspehu modela Triber. U prvoj polovini 2021. godine ponuda Renaultovih modela (Kwid, Duster, Triber) će se proširiti potpuno novim SUV-om Kiger. Grupa je i dalje predvodnik u Turskoj čije se tržište snažno oporavlja. Renault Samsung Motors ostvario je rast prodaje u Južnoj Koreji od 14,2 % na tržištu koje beleži rast od 5,5 %, i to zahvaljujući uspehu novog modela XMR koji je predstavljen u martu 2020.
Komentari(0)