Mazda predstavlja prvo hibridno vozilo koje se samo puni
Nova Mazda 2 Hybrid, u prodaji širom Evrope tokom 2022. godine, po prvi put donosi tehnologiju samopunećeg potpuno hibridnog pogona u Mazdinu ponudu modela
Mazda 2 Hybrid je potpuni hibrid koji se sam puni i kombinuje trocilindarski benzinski motor zapremine 1.490 ccm snage 93 KS sa električnim motorom snage 59 kW za ukupnu snagu sistema 116 KS. Mazdin novi hibrid ubrzava iz mesta do 100 km/h za 9,7 sekundi i postiže najveću brzinu od 175 km/h. Potrošnja goriva u kombinovanom ciklusu po WLTP-u je samo 4,0-3,8 l/100 km uz emisiju CO2 93-87 g/km (u zavisnosti od dimenzija točkova 16” ili 15”).
Prilikom kretanja vozilo automatski radi u električnom načinu rada,
nudeći uglađenu i tihu vožnju na elektromotor u urbanom okruženju, uz nultu
emisiju CO2, NOx i čestica. Tokom normalne vožnje snaga se raspodeljuje između
benzinskog i električnog motora za optimalne performanse i najbolju moguću
efikasnost. Tokom usporavanja i pri kočenju, kinetička energija se pretvara u
električnu energiju i čuva u bateriji visokih performansi.
Nivoom napunjenosti baterije stalno se upravlja putem generatora kojeg
pogoni benzinski motor kako bi se uklonila potreba za punjenjem sistema iz
spoljnog izvora. Iako je reč o kompaktnom vozilu B-segmenta, zahvaljujući
dugačkom međuosovinskom rastojanju od 2.560 mm nova Mazda 2 Hybrid nudi udoban
smeštaj za četiri odrasle osobe, kao i prtljažnik zapremine 286 litara.
Dostupna je u celoj Evropi u tri nivoa opreme, Mazda 2 Hybrid
Pure, Mazda 2 Hybrid Agile i Mazda 2 Hybrid Select, i nudi maksimalnih pet
zvezdica na Euro-NCAP2 crash testu.
Nova Mazda2 Hybrid je najnoviji rezultat dugogodišnje saradnje između Mazda Motor Corporation i Toyota Motor Corporation. Biće to OEM-model koji će proizvoditi Toyota Motor Europe, filijala u potpunom vlasništvu Toyota Motor Corporation, a biće dodat evropskoj liniji modela Mazde 2 kao automobil marke Mazda. To je vrlo značajan model za Mazdu u kontekstu predanosti kompanije ispunjenju ciljeva postavljenih u njenoj dugoročnoj viziji tehnološkog razvoja „Održivi Zoom-Zoom 2030.“. Konkretno, prema Pariškom sporazumu, njen cilj je smanjiti korporativnu prosečnu emisiju CO2 po obrascu „od izvora do točkova“ za 50% do 2030. i, ubrzavajući tempo elektrifikacije svoje flote, postići ugljeničnu neutralnost do 2050. godine.
Komentari(0)