Mercedes-AMG - Sa E Performance modelom do najmoćnijeg serijskog vozila iz Afalterbaha
Prvi performance hibrid brenda Mercedes-AMG ulazi u serijsku proizvodnju i oslanja se na tehnologije iz Formule 1
Koncept uključuje prepoznatljiv raspored pogona sa elektromotorom na zadnjoj osovini, kao i interno razvijenu bateriju visokih performansi. Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE kombinuje vrhunske performanse i impresivnu dinamiku u vožnji sa maksimalnom efikasnošću zahvaljujući posebnom pogonskom sklopu. Model E PERFORMANCE tako prenosi AMG DNK vozačkih performansi u elektrifikovanu budućnost. Kombinacija 4.0-litarskog V8 biturbo motora i električnog motora generiše snagu od 843 KS i maksimalni obrtni momenat veći od 1,400 Nm.
Trenutni odziv električnog pogona na
zadnjoj osovini, brzo povećanje obrtnog momenta i poboljšana raspodela težine
stvaraju novo, visokodinamično iskustvo u vožnji. Kao i u Formuli 1, baterija
je posebno dizajnirana za brzu isporuku i potrošnju energije. Električni domet
od 12 kilometara omogućava praktični operativni radijus, na primer u gradu ili
u stambenim područjima. Mercedes-AMG napreduje u komunikaciji o elektrifikaciji
sa svojim brend ambasadorom will.i.am; svetski poznat muzičar i višestruki
dobitnik Gremi nagrada protagonista je marketinške kampanje “Sve, samo ne tih“.
On nije samo doprineo konceptu, već je napisao i ekskluzivnu pesmu za video.
Izražajan
dizajn sa upečatljivim prednjim branikom
Izražajan dizajn sa niskom prednjim
delom, snažnim telom, niskom kabinom i dinamičnim izuzetnim detaljima fastback
vozila naglašava sportske gene coupe-a sa četvoro vrata. Još jedna upečatljiva
karakteristika je prednji branik, koji se zasniva na dizajnu AMG GT sa dvoje
vrata. Izgleda kao da je izliven iz jednog kalupa i homogeno se uklapa u
dinamički dizajn celokupnog vozila. Ulazi za spoljni vazduh su širi i usmereniji
ka centru automobila. Protok vazduha se usmerava ka hladnjacima u koševima
točkova pomoću tri vertikalna zakrilca. Ekskluzivne karakteristike pozadi su
zadnji branik sa integrisanim poklopcem za punjenje i oznaka modela označena
crvenom bojom. Sa hibridom, AMG takođe predstavlja spolja korugirane (nabrane)
trapezoidne duple izduvne cevi.
Znak "E PERFORMANCE"
označava hibridni pogon. Kao i u čitavoj seriji modela, za hibridnu verziju
dostupne su brojne boje i karakteristike opreme. Na primer, postoje četiri mat
boje, pet metalik i dve nemetalik. Osim toga, postoji sedam novih lakova iz
proširenog raspona prilagođavanja. Spoljašnji dizajn može se dodatno naglasiti
novim AMG Night Package II ili kombinacijom paketa Night Package and Carbon
Package. Osim toga, tu si i novi točkovi od lakih legura od 20 i 21 inča, svaki
u dve varijante boja. Ekskluzivno Edition izdanje takođe je dostupno za hibrid
performance modele. Kao nova perjanica serije modela, AMG GT 63 S E PERFORMANCE
je posebno opremljen. Dobio je sve nadogradnje najnovijeg dizajna, poput AMG
RIDE CONTROL+ ogibljenja sa novim sistemom prigušivanja. U standardnoj opremi
se nalaze i prilagođeni AMG keramički kompozitni kočioni sistem visokih
performansi i MBUX multimedijalni sistem sa posebnim ekranima.
MBUX
multimedijalni sistem sa ekranima specifičnim za hibride
Standardno ugrađen Widescreen Cockpit
ekran sadrži MBUX multimedijalni sistem sa AMG
hibrid-specifičnim ekranima i funkcijama. U instrument tabli, vozač može
pročitati električni domet, potrošnju energije, izlaznu snagu i obrtni momenat
elektromotora i temperature baterije i elektromotora. Visokokvalitetna grafika
na multimedijalnom ekranu vizualizuje protok snage celog pogonskog sistema,
snagu, obrtni momenat i temperature elektro-motora, kao i temperaturu baterije.
Putnici na zadnjim sedištima dobijaju informacije o protoku energije, kao i
snazi i obrtnom momentu elektromotora na svom opciono dostupnom multimedijalnom
ekranu.
AMG
Performance volan u dizajnu sa duplim kracima
Standardno dostupan AMG Performance
volan takođe nudi opipljivu i vidljivu dodatnu vrednost, sa svojim
prepoznatljivim dizajnom sa duplim kracima i neprimetno integrisanim tasterima.
Tri zaobljena dvostruka kraka kombinuju stabilnost i lakoću. Okrugli AMG
tasteri na upravljaču impresioniraju sjajnim ekranima i savršenom logikom
okretanja i pritiska. Ovo omogućava kontrolu važnih funkcija i svih režima
vožnje bez skidanja ruku sa upravljača. Kao nova funkcija, moguće je izabrati
nivoe rekuperacije hibridnog pogona pomoću tastera na volanu.
U unutrašnjosti su dostupni mnogi
individualni izbori. Ekskluzivne boje naglašavaju sportsku ili luksuznu stranu
vodećeg modela - na primer, nova kombinacija ekskluzivne nappa kože u titanium
sivo-bisernoj/crnoj boji sa kontrasnim šivenjem u žutoj boji ili fina
ekskluzivna nappa koža u truffle braon/crnoj boji u završnom sloju STYLE
(dijamantski šav). Pored toga, još pet boja u ekskluzivnoj nappa koži STYLE
proširuju portfolio enterijera: sienna braon, classic crvena, yacht plava, deep
bela and neva siva. Prednja i zadnja sedišta su potpuno monohromatska u
odgovarajućoj boji opreme, kao i nasloni za ruke na vratima i obruču volana.
Motor
sa sagorevanjem napred, elektromotor pozadi
U modelu AMG GT 63 S E PERFORMANCE,
4.0-litrski V8 biturbo motor kombinovan je sa sinhronim elektromotorom sa
stalnom pobudom, baterijom visokih performansi razvijenom u Afalterbahu i
potpuno promenljivim sistemom pogona na sve točkove AMG Performance
4MATIC+. Kombinacija 4.0-litrskog V8 biturbo motora i elektromotora generiše
snagu od 843 KS i maksimalni obrtni momenat veći od 1,400 Nm. Vozne performanse
najsnažnijeg serijskog vozila iz Afalterbaha do sada su impresivne: ubrzanje od
mirovanja do 100 km/h traje samo 2,9 sekundi, a 200 km/h se postiže za manje od
10 sekundi. Ubrzanje se završava na 316 km/h.
Elektromotor snage 150 kW (204 hp) je
pozicioniran na zadnju osovinu, gde je
integrisan sa dvostepenim menjačem sa električnim kontrolisanim zadnjim
diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem u kompaktnoj pogonskoj jedinici
(EDU). Stručnjaci ovaj raspored nazivaju P3 hibridom. Lagana baterija visokih
performansi se takođe nalazi u zadnjem delu zadnje osovine. Ovaj kompaktni
dizajn ima brojne prednosti:
-Električni
motor deluje direktno na zadnju osovinu i zbog toga može da pretvori svoju
snagu direktnije u pogon - za dodatnu podršku prilikom polaska, ubrzavanja ili
preticanja.
-Snaga
elektromotora se uvek može primeniti sa punim obrtnim momentom, stoga je
posebno agilno kretanje moguće.
-Pored
toga, vozač odmah doživljava primetno povećanje performansi zahvaljujući
integrisanom, elektronski kontrolisanom zadnjem diferencijalu sa ograničenim
proklizavanjem: hibridni model je još agilniji prilikom ubrzavanja iz krivina,
a pruža veću trakciju, a samim tim i veću bezbednost u vožnji.
-Kako
se klizanje na zadnjoj osovini povećava, pogonska snaga elektromotora se
prenosi na prednje točkove kada je potrebna veća trakcija. Ovo se ostvaruje mehaničkom
vezom kardanom i pogonskim osovinama prednjih točkova.
-Pozicioniranje
na zadnjoj osovini poboljšava raspodelu težine kao i raspodelu opterećenja
osovina u vozilu i na taj način čini osnovu za izuzetnu upravljivost.
-AMG
koncept nudi veoma visoku efikasnost regeneracije, jer sistem dozvoljava samo
minimalne mehaničke i hidraulične gubitke motora i prenosa.
-Automatizovani
dvobrzinski menjač na zadnjoj osovini sa svojim podešenim odnosom brzine
osigurava opseg rada od visokog obrtnog momenta neophodnog za pokretanje vozila
do bezbednog prenosa snage na većim brzinama. Električni aktuator aktivira drugu
brzinu najkasnije oko 140 km/h, što odgovara maksimalnoj brzini električnog
motora od oko 13.500 obr
-Povećanjem
performansi ugradnjom dodatnog elektromotora, razvojni tim je takođe uspeo da istovremeno
poboljša efikasnost celog vozila – i u isto vreme postigne niže emisije, kao i
manju potrošnju goriva.
Inspirisana
Formulom 1, razvijena u Afalterbahu
Prilikom definisanja strategije
elektrifikacije, od samog početka je bilo jasno da će sve suštinske komponente
biti razvijene u Afalterbahu. U srcu ovoga je AMG baterija visokih performansi
(HPB). Razvoj ove litijum-jonske baterije inspirisan je tehnologijama koje su
se već dokazale u najtežim uslovima u Mercedes-AMG Petronas F1 timu Formule 1
hibridnih trkačkih automobila. Tokom razvoja, došlo je do žive razmene stručnih
znanja između radionice za motore High Performance Powertrains (HPP) Formule 1
u Briksvortu i Mercedes-AMG u Afalterbahu. AMG baterija visokih performansi
kombinuje visoku snagu koja se može često zahtevati uzastopno uz malu težinu
kako bi se povećale ukupne performanse vozila. Konstrukcija omogućava brzo
crpljenje energije i ujedno veliku gustinu energije. To znači da tokom živahne
vožnje na brdovitom terenu, na primer, vozači mogu odmah po zahtevu dobiti punu
snagu na uzbrdici bez ustezanja, dok je regeneracija tokom vožnje nizbrdo veoma
visoka.
Stalna
izlazna snaga od 70 kW uz kratkotrajne vrhunce od 150 kW
Baterija visokih performansi AMG GT
63 S E PERFORMANCE ima kapacitet od 6,1 kWh uz stalnu isporuku snage od 70 kW i
kratkotrajnu mogućnost isporuke snage od 150 kW u trajanju od 10 sekundi. Mala
težina baterije od svega 89 kilograma omogućena je visokom gustinom snage od
1,7 kW/kg. Poređenja radi: konvencionalne baterije bez direktnog hlađenja
ćelija postižu svega polovinu ove cifre. Punjenje baterije je moguće preko AC
punjača od 3,7 kW, na stanici za punjenje, preko Wallbox-a ili pomoću utičnice
u vašoj kući. Baterija je projektovana da obezbedi isporuku velike snage i
povlačenje velikih struja i nije projektovana za ostvarenje najvećeg mogućeg
dometa na električni pogon. Ipak, električni domet od 12 kilometara omogućava
praktičan operativni radijus, na primer za tihu vožnju bez emisije Vašeg stana
do periferije grada ili autoputa.
Direktno
hlađenje ćelija baterije
Osnova za visoke performanse AMG
baterije napona 400 volt-i je u inovativnom rešenju direktnog hlađenja ćelija:
po prvi put, visokotehnološka rashladna tečnost koja ne provodi struju teče oko
svih 560 ćelija i pojedinačno hladi svaku od njih. Svakoj bateriji je potrebna
određena temperatura kako bi pružila optimalnu isporuku energije. Ako baterija
postane previše hladna ili pretopla, ona može povremeno primetno izgubiti
snagu, ili se mora regulisati snaga koja se crpi kako bi se sprečilo termičko
oštećenje baterije. Stoga ujednačena temperatura baterije ima odlučujući uticaj
na njene performanse, vek korišćenja i bezbednost. Konvencionalni sistemi za
hlađenje, koji bateriju hlade samo vazduhom ili celokupnu bateriju hlade
indirektno rashladnom tečnošću, brzo dostižu svoje granice – pogotovo zato što
se zahtevi stalno povećavaju zbog pojave ćelija sa većom gustinom energije.
Ukoliko upravljanje temperaturom baterije ne vrši svoju funkciju optimalno
baterija je u opasnosti da prerano ostari i izgubi deo svog kapaciteta.
Za potrebe direktnog hlađenja, AMG
specijalisti su morali da razviju nove module za hlađenje koji su tanki samo
milimetar. Oko 14 litara rashladne tečnosti cirkuliše od vrha do dna kroz celu
bateriju pored svake ćelije uz pomoć posebno razvijene električne pumpe visokih
performansi, i zatim kroz zaseban izmenjivač toplote ulja/vode koji je ugrađen
direktno na bateriju. Na ovaj način se toplota sprovodi u jedan od dva kruga
niske temperature (LT) vozila, a odatle do LT hladnjaka na prednjem delu
automobila gde se oslobađa u spoljašnji vazduh. Sistem je dizajniran da
obezbedi ravnomernu raspodelu toplote u bateriji.
Rezultat toga je da je temperatura
baterije uvek u okviru stalne optimalne operativne temperature u proseku oko 45
stepeni Celzijusa, bez obzira koliko se često puni ili prazni. Može se desiti
da će se prosečna temperatura baterije premašiti prilikom vožnje velikom
brzinom. Mehanizmi zaštite su stoga konfigurisani tako da se maksimalne
performanse mogu uvek dobiti iz baterije, a nivo temperature će naknadno biti
snižen direktnim hlađenjem. Konvencionalni sistemi za hlađenje ne mogu da se
nose sa tim, a baterije ne mogu u potpunosti da iskoristite svoj potencijal. To
nije slučaj sa AMG baterijom visokih performansi: čak i tokom brzih krugova u
hibridnom režimu na trkačkoj stazi, gde su ubrzavanja (baterija se prazni) i
usporavanja (baterija se puni) česta pojava, sistem za skladištenje energije
zadržava visok nivo performansi. Samo efikasno direktno hlađenje omogućava
korišćenje ćelija sa veoma velikom gustinom snage. Zahvaljujući ovom
individualnom rešenju, baterijski sistem je posebno lagan i kompaktan. Mala
težina je takođe posledica koncepta kolektorskog voda koji štedi materijal, i
lagane, ali jake strukture aluminijumskog kućišta, koje obezbeđuje najviši nivo
bezbednosti.
Maksimalni
električni pogon uvek dostupan
Osnovna operativna strategija
izvedena je iz hibridnog izvora snage (powerpack-a) trkačkog automobila
Mercedes-AMG Petronas Formula 1. Kao i kod vrhunske klase vozila u moto-sportu,
maksimalna snaga pogona je uvek dostupna kada je vozaču neophodna - na primer,
da snažno ubrza iz krivina ili prilikom preticanja. Maksimalni električni pogon
se uvek može zahtevati i često reprodukovati zahvaljujući visokim performansama
regeneracije i punjenjem na zahtev. Nezavisni koncept baterije omogućava
optimalan kompromis između maksimalne dinamike vožnje i savremene efikasnosti.
Sve komponente su savršeno koordinisane: dobitak u performansama se može
doživeti direktno.
Sedam AMG DYNAMIC SELECT režima
vožnje "Electric", "Comfort", "Sport",
"Sport+", "RACE", "Slippery" i
"Individual" precizno su konfigurisani za novu tehnologiju pogona i
na taj način pružaju široko iskustvo vožnje - od visoko efikasnog do visoko
dinamičnog. Režimi vožnje prilagođavaju važne parametre kao što su odziv
pogonskog sistema i prenosa, karakteristika upravljanja, prigušenje sistema
oslanjanja i zvuk. Režimi se mogu izabrati pomoću na posebnog prekidača na
centralnoj konzoli ili AMG tastera na upravljaču.
Obično, performance hibrid kreće tiho
("Tihi režim") u režimu vožnje "Comfort" kada je električni
motor uključen. Na ekranu ispred vozača (instrument tabla), zelena
"Ready" signalizira da je vozilo spremno za vožnju. Pored toga,
snažan, prodoran “start-up” zvuk tipičan za AMG emituje se u unutrašnjosti
preko zvučnika vozila kao akustična povratna informacija koja pokazuje
spremnost za pokretanje. Blagi pritisak na pedalu akceleratora (gasa) je sve
što je potrebno da se pokrene AMG Performance hibrid.
Prilikom vožnje potpuno na električni
pogon, zakonski propisani sistem za upozoravanje AVAS (akustički sistem
upozoravanja vozila) upozorava okolinu da se približava Performance hibrid.
Specijalno komponovani niskofrekventni AMG zvuk koji zavisi od brzine kretanja,
emituje se pomoću po jednog zvučnika na prednjoj i zadnjoj strani. Zvuk se
takođe može čuti u smanjenom intenzitetuiI u unutrašnjosti, kao akustična
povratna informacija za putnike. U Evropskoj uniji sistem je aktivan do 20
km/h, u SAD do otprilike 30 km/h. Nakon toga, zvuk polako postaje sve slabiji
dok se ne dostigne brzina od oko 50 km/h.
Pri većim brzinama kretanja stranka
može izabrati zvučni doživljaj između "izbalansiranog" i
"moćnog" pomoću tastera za komandovanje zvukom u centralnoj konzoli
ili na volanu (prepoznatljiv po simbolu frekventnog talasa): Prilikom vožnje na
potpuno električni pogon generiše se diskretan ili snažan zvučni doživljaj.
Kada se pokrene SUS motor, izabrano podešavanje utiče na zvuk izduvnog sistema.
U svakoj situaciji jedna stvar ostaje ista: u svim uslovima, Performance hibrid
je odmah prepoznatljiv kao AMG po svom zvuku.
-"Električni"
režim vožnje: Fokus je na doživljaju električne vožnje. Potpuno električna
vožnja je moguća od mirovanja do 130 km/h, a SUS motor je uvek isključen.
Mehanička veza sa AMG Performance 4MATIC+ komponentama znači da je pogon na
svim točkovima uvek dostupan: Ako zadnji točkovi odjednom počnu previše da
klizaju, snaga elektromotora se takođe prenosi na prednje točkove preko kardana
o pogonskih osovina. Kada se baterija isprazni ili vozač zahteva veću snagu,
inteligentna kontrola rada automatski prelazi na režim vožnje
"Comfort", a SUS motor se pokreće kako bi obezbedio traženi nivo
snage.
-"Comfort"
režim vožnje: pokretanje vozila je uglavnom elektro pogonom. SUS Motor sa
sagorevanjem i električni motor rade u skladu sa zahtevima vozača i situacije -
električni pogon pri malim brzinama, na primer u stambenim naseljima ili u centru
grada, hibridni pogon SUS i elektromotora na regionalnom putu i na autoputu.
Sve u svemu, rezultat je harmoničan utisak vožnje uz optimizovanu potrošnju
goriva, jednim delom zahvaljujući ranijem prebacivanju stepena prenosa AMG
SPEEDSHIFT MCT-9G menjača. Sistemi oslanjanja i upravljanja su podešeni za
bolji doživljaj udobnosti u vožnji. Fokus upravljanja sistemom je na energetskoj
efikasnosti, kako bi potrošnja goriva i emisija izduvnih gasova bile što manje.
Obeležja AMG sportskog duha i agilnosti su zadržana.
-"Sport"
režim vožnje: pokretanje vozila se vrši pomoću SUS motora i elektromotora
i zavisi od situacije i interakcije ova
dva pogona. Elektromotor obezbeđuje veći nivo podrške (boost). Doživljaj vožnje
je sportskoj usled agilnije reakcije pedale gasa, kraćeg vremena promene
stepena prenosa i ranijih promena u niži stepen prenosa. Podešavanja sistema
oslanjanja I upravljanja su dinamičnija.
-"Sport+"
režim vožnje: pokretanje vozila se vrši pomoću SUS motora i elektromotora i
zavisi od situacije i interakcije ova dva pogona. Još veća podrška (boost)
elektromotora i performansi. Izuzetno sportski karakter zahvaljujući još
agilnijoj reakciji na komandu pedalom gasa i ciljanoj promeni obrtnog momenta
prilikom prebacivanja u viši stepen prenosa uz deaktivaciju cilindara za postizanje
optimalnog vremena promene stepena prenosa. Povećana brzina rada motora u
praznom hodu (ler) omogućava brže pokretanje. Još dinamičnije podešavanje
sistema oslanjanja, upravljanja i pogona.
-"RACE"
režim vožnje: za visoko dinamičnu vožnju na zatvorenim trkačkim stazama. U ovom
režimu, svi parametri su konfigurisani za maksimalne performanse. počevši od
SUS motora i elektromotora i zavisi od
situacije i interakcije ova dva pogona. Maksimalna snaga električnog pogona je
obezbeđena za podršku SUS motoru tokom oštrih ubrzavanja. Velika snaga punjenja
baterije u situacijama niskih zahteva za električnom energijom kako bi se
obezbedile maksimalne električne performanse kada je to neophodno.
-"Slippery"
režim vožnje: optimizovan za klizave uslove na putu, sa smanjenom snagom i
ravnom krivinom obrtnog momenta. Potpuno električna vožnja i podešavanje
regeneracije su deaktivirani.
-"Individual"
režim vožnje: individualno prilagođavanje pogona, prenosa, AMG DYNAMICS, sistem
oslanjanja, upravljanja i izduvnog sistema.
Kontrola dinamičkog ponašanja vozila
takođe ima koristi od hibridnog pogona. Umesto intervencije kočenja od strane
ESP®a, elektromotor može kontrolisati proklizavanje čim točak signalizira
proklizavanje. Da bi se to uradilo, inteligentni kontrolni sistem smanjuje
pogonski obrtni moment električnog motora koji se prenosi na točak preko diferencijala
sa ograničenim klizanjem. Rezultat toga je da ESP® uopšte ne mora da
interveniše, ili tek kasnije. Prednost: SUS motor može isporučivati većim obrtni
moment, što poboljšava agilnost i efikasnost. Pored toga, snaga/energija koja
se inače potroši/odbaci tokom kočenja može da se iskoristi za punjenje
baterije.
Regeneracija
je dostupna u četiri nivoa
Budući da je baterija visokih
performansi uvek u optimalnom temperaturnom opsegu od oko 45 stepeni
zahvaljujući direktnom hlađenju, regeneracija takođe može da se optimizuje –
obično se baterija snažno zagreva pri visokoj snazi regeneracije, tako da regeneraciju
energije treba ograničiti. Regeneracija počinje kada vozač skloni stopalo
pedale gasa/akceleratora, ili u režimu slobodnog kretanja (kočenja motorom) bez
pritiska na pedalu kočnice. Tada elektromotor postaje generator i stvara jak
kočioni obrtni moment - usled toga
kočnice na točkovima su podvrgnute manjem habanju odnosno u zavisnosti od nivoa
regeneracije i situacije u saobraćaju, uopšte ne moraju da se aktiviraju. Vozač
može da izabere četiri različita nivoa regeneracije pomoću desnog tastera AMG
volana. Ovo se primenjuje u svim režimima vožnje sa izuzetkom "Slippery",
a regeneracija energije je konfigurisana drugačije zavisno od režima vožnje.
-Nivo
0: Vozilo se ponaša slično kao konvencionalni SUS motor sa manuelnim menjačem,
gde se kvačilo otvara, i vozilo nastavlja da se kotrlja sa najmanjim otporom
kada se pusti pedala za gas. Nivo regeneracije je veoma nizak i služi samo za
održavanje napajanja vozila. Pošto je SUS motor isključen, gubici trenja u
vozilu su svedeni na minimum.
-Nivo
1: Ovo je standardna postavka pri kojoj je regeneracija već primetna vozaču, i
odgovara približno usporavanju konvencionalnog SUS motora sa zatvorenim
kvačilom.
-Nivo
2: Jača regeneracija, pedala kočnice gotovo i ne mora da se koristi prilikom
kretanja u saobraćaju.
-Nivo
3: Maksimalna regeneracija energije, omogućava vožnju pomoću jedne pedale kao u
električnom automobilu. U zavisnosti od situacije u vožnji, moguća je
regeneracija više od 100 kW snage.
-Posebna karakteristika RACE režima vožnje: Na trkačkoj stazi vozač želi da ostvari minimalno moguće vreme kočenja. U "RACE" režimu vožnje, regeneracija se automatski podešava na nivo 1 kako bi se omogućilo najproduktivnije ponašanje vozila koje je moguće u okviru fizičkih granica.
Komentari(0)