Mercedes-Benz - Plug-in hibridi pružaju celodnevnu mobilnost

Mercedes-Benz nastavlja sa produktnom ofanzivom kroz predstavljanje novih plug-in hibrida, čija ponuda broji više od 20 modela

    foto: Mercedes
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Mercedes-Benz privlači široku bazu kupaca sa sve većim brojem plug-in-hibridnih modela u svojoj ponudi. Ovaj trend daje važan doprinos na putu ka CO2 neutralnoj mobilnosti kojoj je Mercedes-Benz posvećen u okviru svoje strategije dekarbonizacije. Plug-in hibridna vozila nude mogućnost rada samo na struju i samim tim bez lokalnih emisija, posebno u urbanim sredinama. Modeli EQ Power su paralelni hibridi koji se mogu napuniti i iz spoljnih elektroenergetskih mreža (plug-in).

Pogonski agregat se sastoji od električnog pogona i motora sa unutrašnjim sagorevanjem koji rade u tandemu i koji mogu da pokreću vozilo pojedinačno ili zajedno. Plug-in hibridi nude brz i jednostavan ulazak u električnu mobilnost, bez zavisnosti od infrastrukture za punjenje električnom energijom. Mercedes-Benz sistematski proširuje svoju plug-in-hibridnu liniju i do kraja godine nudiće više od 20 varijanti modela - od A-Klase do S-Klase, od GLA-a do GLE-a.

Torsten Eder

-Plug-in hibridi spajaju ono najbolje iz oba sveta. U gradu rade samo na struju, dok na većim rastojanjima oni imaju prednosti dometa motora za unutrašnjim sagorevanjem - objašnjava Torsten Eder, glavni inženjer Mercedes-Benz pogonskih sklopova. - Vozilo je u celini efikasnije. Različite karakteristike pogona se međusobno dopunjuju. Elektromotor radi najefikasnije pri vožnji pri malim brzinama, dok motor sa unutrašnjim sagorevanjem deluje najefikasnije pri većim brzinama i opterećenjima.

Šest različitih kompaktnih modela

U kompaktnom segmentu Mercedes-Benz već nudi plug-in hibridnu varijantu u svim modelima - A-Klasi, A-Klasa Limuzini, B-Klasi, CLA, CLA Shooting Brake i GLA. Zajedničkim radom, 1,33-litarski četvorocilindrični benzinski motor od 160 KS i električni motor od 75 kW proizvode sistemsku snagu od 160 kW i ukupni maksimalni obrtni moment od 450 Nm. Ključna karakteristika elektromotora, trenutni obrtni moment, čini kompaktne plug-in hibride izuzetno fleksibilnim, što pokazuju i podaci o performansama. Na primer, A 250 e upotpunjuje klasični sprint od 0 do 100 km/h za samo 6,6 sekundi. Čak i samo na struju može dostići maksimalnu brzinu i do 140 km/h, više nego dovoljno vožnju na auto-putu u granicama ograničenja brzine većine zemalja bez upotrebe motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Domet samo na eklektični pogon iznosi više od 70 kilometara. Litijum-jonska baterija, ukupnog kapaciteta 15,6 kWh može se eksterno puniti ili naizmeničnom strujom (AC) ili jednosmernom strujom (DC). Kod Wallbox uređaja od 7,4 kW (AC) potrebno je oko jedan sat i 45 minuta da se napuni od 10 do 100% SoC (nivo napunjenosti baterije). Korišćenjem jednosmernog brzog punjenja sa maksimalnom snagom punjenja od 24 kW, potrebno je oko 25 minuta da baterija napuni od 10 do 80 posto SoC. Da bi se osigurala minimalna ograničenja u prtljažnom prostoru u poređenju sa nehibridnim modelima, izduvni sistem se nalazi na sredini ispod poda vozila, a zadnji auspuh smešten u središnjem tunelu. Integrisanje rezervoara za gorivo u prostor osovine stvara dodatni prostor ispod zadnje klupe, neophodan za visokonaponsku bateriju.

Raznovrsni spektar EQ snage

Modeli EQ Power, koji kreću od C-Klase do S-Klase i od GLC-a do GLE-a, sada su već hibridi treće generacije. Najveća snaga od 90 kW i obrtni moment izvan mreže od 440 Nm pružaju zavidne performanse u svim režimima vožnje, uključujući i električni mod, dok je maksimalna brzina od 130 km/h. U slučaju GLE 350 de 4MATIC snaga iznosi čak 100 kW maksimalnom brzinom do 160 km/h. U novoj liniji modela E-Klase, Mercedes-Benz nudi sedam različitih Plug-in hibrida u verziji limuzine i karavana, sa benzinskim ili dizel motorom, sa zadnjim pogonom ili pogonom na sve točkove. Električni domet C-, E- i S-Klase je oko 50 kilometara (NEDC), dok GLE nudi više od 100 kilometara (NEDC). Presudno za porast električnog dometa je povećani kapacitet od 13,5 kWh. Baterija u GLE-u može da skladišti čak 31,2 kWh.

U na Wallbox uređaju sa naizmeničnom strujom (AC) prazna baterija može biti potpuno napunjena kod kuće, u približno 1,5 sata. Čak i ako koristite uobičajenu utičnicu za kućno napajanje, potpuno punjenje traje oko pet sati. GLE je opremljen COMBO utičnicom za punjenje sa naizmeničnom ili direktnom strujom. Na stanici za jednosmerno punjenje moguće je napuniti bateriju od 10 do 80 posto SoC-a za oko 20 minuta i 10 do 100% SoC za 30 minuta.

Inteligentno upravljanje je na usluzi vozaču

Kako bi se osiguralo da je vreme između punjenja što duže i vreme punjenja što kraće, sistem elektronike vozila u modelima EQ Power pomaže vozaču da efikasno vozi sa pametnim planiranjem punjenja i vožnje prema zadatoj ruti. Identifikuje i preporučuje delove rute koji su najprikladniji za režim vožnje električnom energijom i uzimaju u obzir faktore kao što su navigacioni podaci, topografija, ograničenja brzine i uslovi saobraćaja za celokupnu planiranu rutu. ECO Assist sistem podržava vozača kao svojevrsni trenea i pomaže u uštedi električne energije i goriva. Vozači koji dosledno prate njegove savete mogu da smanje potrošnju do pet procenata u poređenju s normalnim profilom vožnje.

Mercedes me Charge pojednostavljuje postupak punjenja

Vozači Mercedes-Benz EQC ili plug-in hibridnog modela s MBUX (Mercedes-Benz User Experience) sistemom imaju opcionalni pristup jednoj od najvećih svetskih mreža za punjenje sa više od 300 različitih operatera javnih stanica za punjenje u Evropi (gradovi, parkirališta, autoputevi, tržni centri). Pogodan pristup punjačima je putem Mercedes me Charge kartice, Mercedes me aplikacije ili putem sopstvenog medijskog displeja u vozilu. Nema potrebe za nizom različitih ugovora, kao i direktna autentifikacija, kupci imaju koristi od integrisane funkcije plaćanja jednostavnim obračunom nakon jednokratnog unošenja načina plaćanja. Plaćanje se tada vrši automatski svaki put kada se vozilo napuni. Pojedinačne sesije punjenja razvrstane su u mesečnom pregledu. MBUX sistem razume običan govor, što olakšava pronalaženje stanica za punjenje u blizini ili duž odabrane rute. Sve to olakšava pronalaženje, naplatu i plaćanje lakše nego ikad ranije.

Aplikacija EQ Ready određuje pojedinačne prednosti

Besplatna aplikacija EK Ready analizira pojedinačne podatke o vožnji korisnika i upoređuje ih sa nizom parametara iz električnih i hibridnih vozila. Zatim određuje da li bi imalo smisla da korisnik da pređe na električni ili hibridni model. Rezultati se zasnivaju na individualnom profilu upotrebe, a celokupni prikaz se izvodi iz analize ne samo jednog pojedinačnog putovanja, već svakodnevnog profila vožnje.

Nova verzija aplikacije sada je dostupna u prodavnici aplikacija (https://eqready-app.mercedes-benz.com/appstore) i može se koristiti sa bilo kojom markom vozila. Aplikacija EQ Ready ne samo da proverava može li se destinacija korisnika postići i električnim pogonom, već takođe pruža dnevne informacije o potrebama za napajanjem i dostupnoj infrastrukturi za punjenje duž rute. Štaviše, korisnik može uporediti svoje trenutno vozilo sa alternativnim Mercedes-Benz motorom.

Komentari(0)

sortiraj