Mercedes CLA - Čista emocija
Novi Mercedes-Benz CLA ne samo da je vozilo koje pobuđuje najviše emocija u svojoj klasi, ono je takođe izuzetno inteligentno. Prva generacija CLA prodata je blizu 750.000 jedinica
Počev od MBUX Interior Assist sistema, koji prepoznaje operativne zahteve vozača date kroz gestove i u isto vreme oprema unutrašnjost vozila inteligentnim sistemom upravljanja preko proširene realnosti za navigaciju i razumevanje indirektnih glasovnih komandi za ENERGIZING COACH sistem koji pruža individualne preporuke za vežbanje, novi CLA nudi niz veoma pametnih rešenja. Tu su takođe i zanimljivi detalji koji se odnose na aerodinamiku vozila i nove funkcije paketa pomoćnih sistema za vožnju (Intelligent Drive driving assistance paket).
Dizajn vozila naglašava coupe karakter svojom
izduženom formom i elementima dizajna kao što su poklopac motora sa grebenima
ili kao što je nosač zadnje registracione tablice koji je spušten niže.
Zahvaljujući ovim detaljima, može se reći da novi model opravdava svoj status
dizajn ikone koji je postavio prethodni model. Zahvaljujući MBUX sistemu,
Mercedes-Benz je doveo do revolucije u načinu na koji se upravlja i komunicira
sa vozilom, počev od uvođenja na tržište A-Klase.
Tokom svoje prve godine prodaje, novi CLA će biti
dostupan u Edition 1 verziji. Ova ograničena verzija po pitanju spoljašnjosti i
unutrašnjosti poseduje brojne vizuelne izuzetne detalje koji naglašavaju njenu
ekskluzivnost. Novi model CLA će se proizvoditi u fabrici u Kecskemetu u
Mađarskoj i biće uveden na tržište u maju 2019. godine.
Dizajn - Izuzetno mišićav
Kombinacija duge, izdužene linije ulaza iznad prozora
i vrata bez okvira daju CLA njegov nepogrešivo sportski i elegantni karakter. Upadljivi
prednji deo koji je formiran u obliku njuške ajkule formira prednji deo vozila
dugim, izduženim poklopcem motora sa grebenima. Ravna glavna svetla zajedno sa
nisko spuštenim poklopcem motora i dijamantskom mrežom maske hladnjaka sa
centralno postavljenom zvezdom stvaraju sportski izgled lica CLA. Dvodelna uska
zadnja svetla i registarska tablica čiji se nosač nalazi u zadnjem braniku čine
da zadnji deo CLA izgleda posebno široko.
Sa kabinom pomerenom unazad, sportski GT izgled
zadnjeg dela uravnotežava elegantnost i sportski izgled. Karakteristične jednostavnije
linije, precizno modelirani bočni profil omogućava interesantnu igru svetla i
senke. Gornja oblikovana ivica bočnog zida omogućava izuzetno mišićav i
atletski oblikovan bok vozila, koji se prostire od prednjih koševa točkova do
oblikovanog zadnjeg dela. Točkovi koji su u ravni spoljne ivice tela vozila sa
svojim naglašenim lukovima koševa i širokim tragom točkova su savršeni primer
dinamičnosti i daju vozilu sportski stav.
Stvoren za uživanje
U unutrašnjosti, svi elementi su usaglašeni sa primarnim
dizajn temama 'visoko-tehnološki' i 'mladalački avangardno', bilo da je u pitanju upravljač, modul ručice
za otvaranje vrata, centralna konzola ili sedišta. Kao i kod A-Klase,
jedinstvena unutrašnja arhitektura se posebno ogleda u obliku posebno avangardnog
dizajna komandne table.
Dizajneri su u potpunosti odbacili gornji štitnik
iznad komandne table. Kao rezultat, telo komandne table oblika krila aviona se
prostire od jednih prednjih vrata do drugih vrata bez vidljivog prekida. Široki
ekran za prikaz podataka je potpuno slobodno stojećeg dizajna. Donji deo je
vizuelno odvojen od glavnog dela tela komande table „usekom“ i izgleda kao da
pluta ispred komandne table. Ambijentalno osvetljenje dodatno naglašava ovaj
efekat. Otvori za ventilaciju su izrađeni u sportskom izgledu turbine i
predstavljaju još jedna izuzetan detalj.
Sistem oslanjanja - agilan i
komforan
Kada govorimo o dinamici u vožnji, novi CLA ispunjava
obećanje koje daje njegov dizajn, široki tragovi točkova, kao i niže težište
vozila predstavljaju glavne karakteristike koje novom CLA daju najbolje
sportske karakteristike vožnje od svih modela kompaktnih vozila
Mercedes-Benz-a. Tehničke specifikacije uključuju razdvojenu multi link osovinu
nazad koja obezbeđuje smanjenje buke i vibracija, Direct-Steer sistem kao
standard i hidro-oslonce napred. Balans štangla većeg prečnika smanjuje
naginjanje vozila.
Kao opcija dostupan je aktivni adaptivni sistem
amortizacije, koji vozaču omogućava da izabere između komfornog ili bez
kompromisnog sportskog režima. Točkovi su dostupni počev od prečnika 16 inča pa
do 19 inča, sa dimenzijama koji počinju od 205/60 R 16 i završavaju u okviru
standardnih sa dimenzijom 225/40 R 19.
ESP sistem je posebno adaptiran za potencijalno visoke brzine skretanja
i visoke performanse upravljanja očekivane od CLA.
MBUX nastavlja da uči
Pre godinu dana, MBUX – Mercedes-Benz User Experience
– je izazivao oduševljenje na svetskoj premijeri na CES-u u Las Vegas-u. Moćan
kompjuter, brilijantni ekrani i grafika, prilagodljivi prikazi, Head-Up prikaz
u punom koloru, navigacioni sistem sa proširenom stvarnošću, kao i software
koji može učiti i ključna reč "Hey Mercedes" za glasovno upravljanje
funkcijama vozila su pomerili dotadašnje standarde u automobilskoj industriji.
Na ovaj način je Mercedes-Benz doveo do revolucije u
upravljanju funkcijama vozila i komunikaciji sa vozilom. Danas kompanija je
spremna da dosegne sledeći nivo. MBUX Interior Assist omogućava prirodno
upravljanje. Glasovna komanda sada prepoznaje tematske odgovore u rastućem
broju tema. Zahvaljujući stalnom razvoju sistema, moguće je uzeti u obzir
pružaoce sadržaja za određenu državu ili tržište.
Prepoznavanjem gestova vozača MBUX asisstent
unutrašnjosti donosi dodatan nivo inteligencije u vozilu. Zahvaljujući
inovativnoj tehnologiji, MBUX sada daje podršku putnicima u vozilu
pojednostavljujući razne komforne i MBUX funkcije i u isto vreme čineći
komandovanje intuitivnijim. Asistent unutrašnjosti radi u režimu rada bez
kontakta i funkcioniše kako u dnevnim tako i u noćnim uslovima niskog
osvetljenja odnosno potpune tame.
Ovaj sistem omogućava adaptaciju sadržaja ekrana u
trenutku kada se ruka približi ekranu osetljivom na dodir na komandnoj tabli
ili touchpad-u na centralnoj konzoli na primer. Individualni elementi se naglašavaju
u skladu sa trenutno aktivnim menijem. Kao dodatak, sistem može razlikovati
između želja vozača i suvozača i na osnovu toga zna za čije je sedište potrebno
aktivirati masažnu funkciju na primer.
Posebna funkcija asistenta unutrašnjosti je funkcija
ličnih favorita. Ovoj funkciji se pristupa tako što se ruka ispruži iznad
centralne konzole sa kažiprstom i srednjim prstom koji formiraju V oblik. Na
taj način, svaka komanda kojom je moguće komandovati preko MBUX-a se može
zapamtiti kako bi se obezbedio jednostavan pristup funkciji. Jedna tipična
omiljena komanda je i "navigate me home". Budući da sistem može
pouzdano prepoznati da li komandu daje
vozač ili suvozač sistem može dodeliti različite favorite za isti položaj ruke.
Druge funkcije kojima se može intuitivno komandovati,
bez potrebe za vežbanjem odgovarajućeg pokreta, u mraku, svetla za čitanje se
mogu upaliti i ugasiti kratkim pružanjem ruke ka unutrašnjem ogledalu. Ukoliko
vozač posegne ka slobodnom mestu suvozača u mraku, isto će biti osvetljeno
automatski. Ovim se vozaču olakšava da pronađe željeni predmet na suvozačkom
sedištu. Onog trenutka kada vozačeva ruka napusti predviđeni prostor, svetlo se
gasi.
Wellness tokom vožnje
Energizing comfort control povezuje različite komforne
sisteme u vozilu. Inteligentne preporuke Energizing COACH-a u okviru ENERGIZING
Paketa plus su nešto potpuno novo. Opšte gledano ENERGIZING comfort control
sistematski koristi funkcije klimatizacije vazduha u kabini i sedištima
(grejanje, ventilacija, masaža) kao i osvetljenje i muzički režimi, i omogućava
specifična wellness podešavanja koja su prilagođena raspoloženju i potrebama.
Aerodinamika
Na putu ka serijskoj proizvodnji, aerodinamika novog
CLA je prošla kroz značajno duži period optimizacije u odnosu na prethodni
model u formi simulacija, pre nego što su prva merenja izvršena u vazdušnom
tunelu.Ovo je bilo moguće izvršiti zahvaljujući većem kapacitetu računara, kao
i svakako većem iskustvu rada sa alatima za simulaciju i njihovom
najefikasnijom i najboljom upotrebom u razvojnom procesu.
Ključna prednost procesa simulacije je da se veoma
lako određuju tačne proporcije oblika, i da se ispituju uticaji promena oblika
na tok vazduha u drugim tačkama koje se nalaze ispred ili iza u pravcu toka
vazduha, bez potrebe za izradom fizičkog modela. Rad na optimizaciji je
obavljen u bliskoj saradnji sa dizajnerima i poseban akcenat je postavljen na
zadnji deo vozila, masku hladnjaka, otvore za svetla za maglu (površina sa
dijamantskom šarom koja je smanjena gotovo u ivicu na CLA iz aerodinamičkih
razloga) kao i na visinu difuzora. Potpuno novi su i spojleri na lukovima
koševa točkova sa krilcima u podužnom pravcu koji pomažu vazduhu da teče oko
točkova uz minimalne gubitke.
Aerodinamičke finese su primenjene na točkove i pneumatike kako kod regularnih kombinacija
točak-pneumatik tako i kod takozvanih „aero točkova“, koji su kompletno
redizajnirani kako bi se postigla najbolja moguća vrednost aerodinamičkih
vrednosti uz atraktivan izgled. U okviru standardne opreme iza maske hladnjaka
se nalazi integrisani dvodelni zasun, koji reguliše protok vazduha kroz motorni
prostor. Gotovo kompletno podvozje je zatvoreno panelima i to u oblasti motora,
glavnog podnog dela kabine, delova zadnje osovine kao i u oblasti zadnjeg
difuzora.
Intelligent Drive - funkcije
sa S-Klase
CLA poseduje najnovije pomoćne sisteme za vožnju koji
rade u sadejstvu sa vozačem i stoga obezbeđuju najviši nivo aktivne bezbednosti
u ovom segmentu uz funkcije sistema koje su preuzete sa S-Klase. Po prvi put,
CLA je u stanju da vozi polu autonomno u određenim situacijama. Kako bi mogao
ovo izvršiti CLA mora da pažljivo drži situaciju u saobraćaju na „oku“.
Poboljšana kamera i radarski sistem omogućavaju mu da vidi do 500 metara
unapred.
CLA takođe koristi podatke sa mapa i navigacije za
pomoćne funkcije tokom vožnje. Na primer, Active Distance Assist DISTRONIC kao
deo opcionog Driving Assistance Paketa može pružiti podršku vozaču u skladu sa
rutom putovanja u brojnim situacijama, kao i predvideti i komforno smanjiti
brzinu kretanja prilikom na primer prilaska raskrsnicama ili kružnim tokovima. Takođe
u vozilo su integrisani i na primer Active Emergency Stop Assist i intuitivno
lako razumljiv Active Lane Change Assist. Novi CLA je opremljen sa unapređenim
Active Brake Assistsistemom u okviru standardne opreme. U zavisnosti od
situacije, ovaj sistem može efikasno pomoći u izbegavanju posledica naletanja
na drugo sporije (zaustavljeno) vozilo
ispred, i čak može na pešačkim prelazima prepoznati i smanjiti ili
sprečiti udes sa pešacima ili biciklistima.
Active Lane Keeping Assist (takođe deo standardne
opreme) može upozoriti vozača putem pulsiranja u upravljaču da njegovo vozilo
nenamerno izlazi iz kolovozne trake pri brzinama između 60 i 200 km/h. Ukoliko
vozilo prelazi preko pune linije, sistemće „povući“ vozilo nazad u kolovoznu
traku kočenjem točkova na jednoj strani vozila. U slučaju isprekidane linije,
ovakva intervencija se događa samo kada je detektovana opasnost od sudara sa
vozilom u susednoj kolovoznoj traci (uključujući i opasnost od dolazećeg
saobraćaja).
PRE-SAFE® PLUS može prepoznati neposrednu opasnost od
naletanja drugog vozila na vaše vozilo sa zadnje strane. Ukoliko opasnost od
sudara i dalje preti, sistem će na vozilu u mirovanju aktivirati kočnice punom
silom, čime će se značajno smanjiti nivo mogućih povreda usled trzaja koji
izaziva udar u zadnji deo Vašeg vozila.
Bolja vidljivost u svim
uslovima
Još jedan primer prenosa automobilske inteligencije i
prenosa tehnologije sa luksuznog segmenta vozila na kompaktnu klasu vozila se
ogleda u opcionim MULTIBEAM LED glavnim svetlima. Ova svetla omogućavaju
ekstremno brze i precizne, elektronski kontrolisana podešavanja glavnih svetala
koja odgovaraju određenoj situaciji u vožnji. Svako glavno svetlo novog CLA je
opremljeno sa 18 individualno kontrolisanih glavnih LED izvora svetla. Boja LED
svetla koja odgovara boji dnevnog svetla ima pozitivan uticaj na koncentraciju.
Put ispred Vas će biti precizno i jarko osvetljen. LED High Performance glavna
svetla su još jedna opcija. U okviru standardne opreme, novi CLA je opremljen
halogenim svetlima sa integrisanim LED dnevnim lampama. Zadnja svetlosna grupa
je takođe dostupna u potpuno LED tehnologiji.
Početak sa najsnažnijim
motorom
Na prezentaciji tokom sajma u Las Vegasu, bio je izložen model CLA 250 sa najsnažnijim četvorocilindričnim benzinskim motorom 225 KS sa 7G-DCT menjačkim prenosnikom sa dve spojnice. Do momenta uvođenja na tržište biće dostupan širok izbor dizel i benzinskih motora sa manuelnim ili menjačem sa dve spojnice (DCT) kao i sa 4MATIC pogonom na sve točkove. Novi mercedesov lepotan je dugačak 4,68 metara, širok je 1,83, visok 1,43, međuosovinsko rastojanje je 2,72 metara, dok prtljažni prostor ima solidnih 460 litara.
Komentari(0)